eslahe_abha_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصلاح آب ها”

اصلاح آب ها

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: اصلاح آبها

اسلاید 3: اصلاح آبها به چند وجه است:تصعيد و تقطيرجوشانیدنخضخضه صاف نمودن و ازاله اجزاء ارضیه نمودنصاف نمودن با پارچه پشم پاره یا پنبهروش های اصلاح آب شور و تلخ و تیره

اسلاید 4: تصعيد و تقطير :در این روش با استفاده از قرع و انبيق به دستور گلاب گرفتن و اين آب مقطر در خواص، قريب به آب باران است.

اسلاید 5: جوشانیدن:

اسلاید 6: خضخضه:يعنى آب در خيك پاكيزه كردن و حركت دادن است چنانچه دوغ مى‏زنند.

اسلاید 7: صاف نمودن و ازاله اجزاء ارضیه:هرچند در صاف كردن مبالغه نمايند بهتر مى‏شود و نوعى از ترويق و صاف كردن آب به نحو جرّ علقه است كه به توسط پشم پاره نقل آب از قدحى به قدح ديگر مى‏نمايند.

اسلاید 8: صاف نمودن با پارچه پشم پاره یا پنبهچند پارچه پشم پاره يا پنبه را در آب اندازند و بجوشانند و آن پشم يا پنبه را بفشارند آب صاف از آن حاصل مى‏شود و همچنين آب‏شور و بد و تلخ را بجوشانند و حين جوش قدرى خاك پاك و چند پارچه پشم در او انداختن، آنگاه پشم را برداشتن، آب بهتر از اول حاصل مى‏گردد.اما آبهائى را كه در آن كيفيت بد باشد بدين‏طريق اصلاح نمايند: غليظ و تيره را مكررا صاف نموده از ظرفى به ظرفى ريزد يا به پارچه‏اى كه به نان خشك كوفته آلوده نموده باشند صاف نمايند بعد چند جوش داده بگذارند تا سرد و صاف گشته بنوشند.

اسلاید 9: اما طريق اصلاح آب‏شور و تلخ و تيره اما طريق اصلاح آب‏شور و تلخ و تيره آن است كه كوزه‏اى از سفال گرفته مثل كوزه‏هاى لطيف متخلخل نازك، آب را در او ريخته، آنچه به خارج ترشح كند شيرين است و قسمى از سماور گلينى نیز كه به جهت تصفيه آب بکار می برند، عديل ندارد چون آب ناصاف كدر در آن ريزند، آب صاف از آن ترشح نمايد در كمال لطافت و شيرينى.

اسلاید 10: سایر روش های اصلاح آب:نان خشك يا سويق گندم يا خاك پاك كوفته به آب مخلوط ساخته، مكرر در پارچه‏اى صاف سازند.آب‏شور و تلخ را در ديگ سنگى مى‏كنند و چند پارچه چوب بالاى آن مى‏گذارند و پشم زده پاك بر بالاى آن مى‏اندازد و مى‏جوشانند و هر قدر پشم از بخار آب تر گرديد، مى‏فشارند آب شيرين صاف حاصل شود در حين حاجت بنوشندبعضى اوقات اصلاح آب تيره ناصاف به انداختن اندك زاج سفيد يا آرد نخود در آن مى‏كنند موجب تصفيه آب مى‏گردد.

اسلاید 11: دفع ضرر آبهاى بد:ممزوج ساختن به گلابممزوج ساختن به اندك سركهبکار بردن ربّ ميوه‏هاى ترش مثل رب غوره و انار و به و سيب

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید