پزشکی و سلامت تغذیه

اصول صحیح تغذیه

osoole_taghzie_sahih

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول صحیح تغذیه”

اصول صحیح تغذیه

اسلاید 1: اصول صحیح تغذیه

اسلاید 2: غذا چيست؟ به مواد جامد و مايعي اطلاق مي شود كه بعد از مصرف :حس گرسنگي را برطرف نمايد.انرژي مورد نياز بدن را تامين كند.قادر به تامين مواد اولیه جهت رشد و نمو باشد.قادر به ترميم بافتها باشد.قادر به تنظيم درجه حرارت بدن باشد.قادر به تنظيم فعل و انفعالات بيوشيميايي باشد.فعاليت مناسب فرد راتضمين كند.نيازهاي رواني فرد را تامين كند.

اسلاید 3: ماده مغذي چيست؟ غذاها از دودسته مواد مغذي تشكيل شده است:الف-درشت مغذيها)كربوهيدرات ،چربي،پروتئين (ب-ريز مغذيها(مواد معدني،ويتامين ها(اصل تنوع وتعادل تغذیه ای :كليه مواد مغذي براي سلامت بدن لازم است وهيچ ماده مغذي رانميتوان جانشين ماده مغذي ديگري كرد.بعلاوه هيچ ماده مغذي را نبايد بيشتر يا كمتر از مورد نياز مصرف كرد.كم يا زياد مصرف كردن مواد مغذي فرد را با عوارض كمبود يا زيادي آن ماده مغذي مواجه مي سازد.

اسلاید 4: الگوی تغذیه ای صحیح الگویی است که متعادل ومتنوع بوده بتواندکلیه مواد مغذی مورد نیاز را تامین کند. الگوی تغذیه ای صحیح چیست؟

اسلاید 5:

اسلاید 6: گروههاي اصلي غذايي: گروه نان و غلاتگروه سبزیهاگروه میوه هاگروه شیر و لبنیاتگروه گوشت،تخم مرغ،حبوبات و مغزها

اسلاید 7: هرم غذایی

اسلاید 8: گروه نان و غلات

اسلاید 9: گروه نان و غلات

اسلاید 10: مقدار توصیه شده گروه نان و غلات:برای افراد بزرگسال سالم:6-11 واحد روزانهنکات مهم در استفاده ازاین گروه:بهتراست برنج را به صورت کته مصرف کنید.بیشتر از نانهای سبوس دار مانند نان جو،نان سنگک و... استفاده کنید.برای کامل کردن پروتئین گروه نان و غلات بهتراست آنها رابه صورت مخلوط با حبوبات مصرف کنید(مانند عدس پلو،عدسی با نان،باقلا پلوو...)

اسلاید 11: گروه سبزی ها

اسلاید 12: گروه سبزی ها

اسلاید 13: مقدار توصیه شده گروه سبزی ها:برای افراد بزرگسال سالم:5-3 واحد روزانه

اسلاید 14: نحوه صحیح شست و شوی سبزیجات:ابتدا سبزی‌ها را خوب تمیز کنید و سبزی‌های پلاسیده شده را جدا کنید.سبزی‌ها را با آب سرد بشویید تا گل‌و لای و مواد اضافی آنها از بین برود (آب گرم سبب از بین رفتن برخی مواد مغذی موجود در آنها می‌شود، و سبزی را بیش از حد نرم می‌کند)اگر شستشو تحت فشار آب انجام شود،سبزی ها بهتر تمیز می‌شوند. برای از بین بردن تخم انگل‌ها باید سبزی‌ها را در یک ظرف مناسب بریبزید و ظرف را از آب پر کرد. برای هر لیتر آب باید ۳ـ۵ قطره مایع ظرفشویی در ظرف بریزید، سپس با دست هم بزنید تا تمام سبزی‌ها در کف حاصل از مایع ظرفشویی قرار گیرد.پس از گذشت ۵ دقیقه باید سبزی‌ها را از بالای ظرف بردارید زیرا تخم انگل سنگین است و در ته ظرف قرار می‌گیرد (نباید ظرف همراه سبزیجات را در آبکش برگردانید) سپ با آب سرد سبزی ها را کاملاً آبکشی کنید.برای از بین بردن میکروب‌ها باید سبزی‌هایی را که قبلا با مایع ظرفشویی شسته شده‌اند، در مایع ضدعفونی‌کننده بریزید. برای این کار باید در یک ظرف ۱۰ لیتری آب، یک قاشق چایخوری پرکلرین (گرد کلر) را حل کنید و سبزی‌ها را به مدت ۵ دقیقه در آن بگذارید.پس از ضدعفونی کردن، باید سبزی‌ها را با آب سالم به خوبی بشویید.

اسلاید 15: رنگ قرمز:گوجه فرنگی،فلفل قرمز،فلفل دلمه قرمز،چغندرحاوی لیکوپن و آنتوسیانینو ویتامین ث،فولات و پتاسیمآنتی اکسیدان قوی(ضدسرطان)نقش مهم در:پیش گیری از انواع سرطانها(پروستات،ریه،مثانه و دهانه رحم)پیش گیری از بیماریهای قلبی-عروقیکاهش کلسترول بد خون(LDL)

اسلاید 16: رنگ زرد و نارنجی:هویج،زردک، سیب زمینی،کدوحلوایی،فلفل دلمه زرد یا نارنجیحاوی بتا کاروتن (پیش ساز ویتامین آ)و بیوفلاونوئیدهانقش ضدسرطاننقش مهم در:افزایش قدرت ایمنی بدنکند شدن روند پیری سلول ها(مخصوصا پوست)افزایش قدرت بیناییخاصیت ضد ویروسی و باکتریایی،ضدحساسیت،ضد التهاب(بهعلت وجود بیوفلاونوییدها)بیوفلاونوییدها درمرکبات،چایو سویا نیز موجوداستحکام استخوانها و دندانها در کنار ویتامین ث

اسلاید 17: رنگ سفید:سیر،پیاز،شلغم،کلم سفید،گل کلم،پیازچهحاوی آلیسین وایندول هانقش مهم درکاهش کلسترول خونکاهش فشارخونافزایش قدرت سیستم ایمنیضد آترواسکلروز (جلوگیری از ایجاد پلاک های چربی در عروق)به علت آلیسینضدقارچ های پوستینکته:حرارت زیاد وطولانی مدت و ریز کردن زیاد سبب نابودی آلیسینایندول در کلم فراوان:کاهش خطر و افزایش توانایی بدن در مقابله با انواع سرطان هاو تنظیم هورمونهای جنسی

اسلاید 18: رنگ آبی،ارغوانی یا بنفش:بادمجان و انواع کلمحاوی آنتوسیانین و فنل هانقش مهم در:پیش گیری از التهابخواص ضد سرطانیپیش گیری از بیماری های قلبی-عروقیتاخیر در روند پیری

اسلاید 19: رنگ سبز:خیار،انواع کلم های برگ سبز،کلم بوکلی،کاهو،انواع سبزی خوردن،نخود سبز،لوبیا سبز و...حاوی ایندول و لوتئیننقش مهم در:نقش ضدسرطانیلوتئین نقش مهم در سلامت بینایی و پیش گیری از گلوکوم(آب سیاه) و آب مروارید

اسلاید 20: گروه میوه ها

اسلاید 21: گروه میوه ها

اسلاید 22: مقدار توصیه شده گروه میوه ها:برای افراد بزرگسال سالم:4-2 واحد روزانهنکات مهم در استفاده از گروه میوه ها و سبزی ها:قبل از مصرف سبزی ها و میوه ها ،آنها را به دقت بشویید و ضد عفونی کنید.برای پختن سبزی ها از آب کم استفاده کنید و آب حاصل از پختن سبزی ها را در غذا استفاده کنید.هنگام پختن سبزی در ظرف را ببندید.بهتر است سبزی ها را به صورت خام مصرف کنید چون ویتامین های آن بیشتر است.میو ه هایی که پوست آن ها خوردنی است با پوست بخورید.به جای آب میوه بهتر است از میوه استفاده کنید به علت ارزش تغذیه ای بیشتر میوهعدم مصرف آب میوه های صنعتی به علت پایین بودن ارزش تغذیه ای و افزایش مواد افزودنی

اسلاید 23: گروه شیر و لبنیات

اسلاید 24: گروه شیر و لبنیات

اسلاید 25: مقدار توصیه شده گروه شیر ولبنیات:برای افراد بزرگسال سالم:3-2 واحد روزانهنکات مهم در استفاده ازگروه شیر ولبنیات:بیشتر از لبنیات پاستوریزه و کم چرب استفاده کنید.قبل ازمصرف شیر غیر پاستوریزه به مدت 1 دقیقه شیر را بجوشانید.قبل از مصرف هر نوع کشک باید مقداری آب به آن اضافه و حداقل به مدت 5-10 درحال به هم زدن کشک را بجوشانید.پنیر تازه را حداقل به مدت 2ماه در آب نمک نگهداری و سپس مصرف کنید.

اسلاید 26: گروه گوشت،تخم مرغ،حبوبات و مغزها:

اسلاید 27: گروه گوشت،تخم مرغ،حبوبات و مغزها:

اسلاید 28: مقدار توصیه شده گروه گوشتها:برای افراد بزرگسال سالم:3-2 واحد روزانهنکات مهم در استفاده ازگروه گوشتها:استفاده بیشتر از گوشت های سفیدمانند مرغ و ماهی به جای گوشت قرمززرده تخم مرغ حاوی کلسترول توصیه به مصرف حبوبات به علت فیبر و پروتئینجدا سازی چربی های قابل رویت گوشت و مرغ قبل از پختمحدود کردن مصرف غذا های حاوی کلسترول زیاد مانند کله پاچه،مغز،سوسیس،کالباس و...استفاده از انواع مغزها به عنوان میان وعده(حاوی آهن،روی،چربی های ضروری مانند امگا3)جداسازی روغن تن ماهی قبل از مصرف

اسلاید 29: گروه متفرقه

اسلاید 30: مواد غذایی موجود در گروه متفرقه:چربی ها(روغن های جامد و مایع،پیه و دنبه،کره،خامه،سرشیر،سس های چرب مایونز)شیرینی ها و مواد قندی(انواع مربا،شربت،قند و شکر،انواع شیرینی،انواع پیراشکی،آب نبات،شکلات،پاستیل)نوشیدنی ها(نوشابه های گازدار،انواع آب میوه های صنعتی و پودرهای آماده)،یخمکترشی ها،شورها و چاشنی ها(انواع ترشی و شور،فلفل،نمک،انواع چیپس،پفک و...)

اسلاید 31: مصرف کمتر چربی ها ،شیرینی ها و چاشنی هامصرف روغن مایعخودداری از حرارت دادن زیاد انواع روغنهااستفاده از روغن مخصوص سرخ کردنی جهت سرخ کردناستفاده کم از نمک (فقط نمک تصفیه شده یددار استفاده گردد)ارجحیت نوشیدن آب بر هر آشامیدنی نکات مهم در استفاده ازگروه متفرقه:

اسلاید 32: راهنمای برنامه غذایی روزانه و تعداد سهم غذای کودکان

اسلاید 33: با تشکر از توجه شما

اسلاید 34: همایش تغذیه سالم ، الگوهای صحیح غذایی

اسلاید 35: اگر دارای عوامل خطر بیماری قلبی مانند اضافه وزن، فشار خون بالا یا کلسترول بالا هستید، لازم است در برنامه غذایی روزانه خود تغییراتی را ایجاد کنید . ارتباط مستقیمی‌ میان رژیم غذایی و بیماری قلبی وجود دارد و با دریافت یک رژیم غذایی سالم می‌توان سلامتی قلب و دستگاه گردش خون را حفظ کرد.چربی های ترانس (مانند روغن جامد) کلسترول خون را افزایش میدهند . این روغن ها در هنگام طبخ در اکثر رستورانها و غذاهای فوری(فست فودها) استفاده می شوند . این چربی ها همچنین در محصولات لبني ، گوشت قرمز، چيپس، كيك ها هم یافت می شوند.

اسلاید 36: میوه ها و سبزی ها حاوی آنتی اکسیدان (موادضد سرطان)، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی هستند که سبب متوقف کردن آسیب بهدیواره رگ ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می شوند.مصرف نمک، بیش از نیاز بدن سبب افزایش فشار خون یا تشدید آن می شود افراد دچار افزایش فشار خون به احتمال بیشتری دچار مشکلات قلبی میشوند.

اسلاید 37: انواع غذاها و سوپ های آماده مصرف و یا کنسرو شده، غذاهای بیرون از منزل، سوسیس و کالباس و گوشت های نمک سود شده و بطور کلی گوشت و فرآورده های آن و همچنین تنقلات شور، سرشار از نمک (سدیم) هستند. مصرف زیاد نمک با فشارخون بالا ارتباط دارد که از عوامل خطر جدی در بروز بیماری قلبی می باشد. افزایش وزن سبب افزایش کار قلب می‌شود. همچنین فشارخون بر اثر وزن اضافی بالا می‌رود و ممکن است میزان کلسترول بد و تری‌گلیسیرید (نوعی چربی) نیز افزایش یابد

اسلاید 38: خطرناکترین نوع چاقی تجمع چربی در ناحیه شکم است. اندازه دور کمر بیش از 102 سانتیمتردر آقایان و بیش از 88 سانتیمتر در خانمها پرخطر محسوب می شود. باید اندازه دور کمر آقایان به کمتر از 94 و در خانمها به کمتر از 80 سانتیمتر رسانده شود. افرادی که چربی اضافی در بدن به خصوص در ناحیه شکمی دارند، برای ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی مستعدترند حتی اگر هیچ کدام از عوامل خطر دیگر در آنها وجود نداشته باشد. بهترین راه برای دستیابی به وزن دلخواه داشتن رژیم غذایی کامل و سالم است

اسلاید 39: روغن ماهی، زیتون و مغزها ازمنابع خوب روغن هستند ولی نباید بیشتر از نیاز مصرف شوند چون باعث چاقی می شوند. مصرف مواد غذایی حیوانی که دارای کلسترل بالا می باشند مانند مغزگوسفند ، جگر مرغ ، كلیه گوسفند، قلب ، ‌امعاء و احشاء و میگو را باید محدود کنید.

اسلاید 40: به جای طبخ غذا با روغن های جامد و کره حیوانی و مارگارین از روغن های مایع خصوصاُ روغن زیتون و کانولا (کلزا) در برنامه غذایی خود استفاده کنیدافرادی که دارای چربی خون هستند گوشت قرمز را فقط 3 بار در هفته به میزان كم، مصرف نمایند.آجیل (در حد متعادل) مصرف شود، چنانچه آجيل بيش از حد متعادل مصرف شود چربي خون را افزايش مي دهد

اسلاید 41: قندهای ساده مثل شكر ، قند و شیرینی را كمتر مصرف کنید.از خوردن سوسیس و كالباس ، شیرینی های پر چربی و پر خامه ، سس ها و كباب های كوبیده كه پر از چربی است ، آبگوشت پر چربی پرهیز كنید .

اسلاید 42: مصرف مواد حاوی قند و شکر مثل شیرینیها، نوشابه ها، آبمیوه تجاری به حداقل برسانید.پتاسیم به کنترل و پیشگیري از فشار خون بالا کمک می کند. بسیاري از میوه ها و سبزیجات و برخی لبنیات و ماهی ها منابع خوبی از پتاسیم هستندبه جای نوشابه های شیرین و گاز دار از آب و یا دوغ کم نمک بدون گاز استفاده کنید.

اسلاید 43: هنگام طبخ غذا به جاي نمک از ادویه جات استفاده کنید. غذاها را با انواع چاشنی نظیر ادویه، لیمو ترش تازه، آبغوره، نارنج یا سرکه خوش طعم کنیدبه برچسب غذایی غذاها توجه کنید چرا که به شما می گویند که در محصول مربوطه چقدر سدیم (نمک) وجود دارد .تسلیم مزه مطلوب غذاهای چرب و یا سایر تمایلات خودتان نشوید و برای سلامتی خود ارزش قائل شوید.

اسلاید 44: از مصرف شربت های پاکتی و پودری جدا خودداری کنید . بهترین نوشیدنی ، شربت های خانگی کم شیرین و انواع دوغ کم نمک و کم چرب و آبمیوه های طبیعی می باشد . به جای سسهای چرب از سبزی ها، آب لیمو، آب آبغوره، روغن زیتون و ماست کم چرب به عنوان طعم دهنده در انواع سالادها و غذاها استفاده کنند.

اسلاید 45: مصرف ماهی حداقل ۳ بار در هفته به ویژه ماهی های روغنی مانند: ماهی آزاد، ماهی قباد، حلوا، شیر، کیلکا و اوزون برون ، برای افرادی که سابقه بیمای قلبی دارند و همچنین افرادی که مایل به پیشگیری از ابتلا به این بیماری هستند توصیه می شود.افراد چاق باید غذاهای کم کالری را با فاصله های یکسان در طول روز و در 5 الی 6 وعده مصرف کنند.

اسلاید 46: از مصرف بستنی های پرچرب و خیلی شیرین خودداری کنید يا كمتر ميل كنيد . زيرا اين گونه بستني ها سرشار از چربي هاي حيواني اشباع ميباشند از مصرف ته دیگ اکیدا خودداری کنید . زیرا ته دیگ بسیار پر چرب و پر نمک می باشد. ذائقه افراد از کودکی شکل می گیرد علاقه کودک به غذاهای سالم را از این دوران در ذائقه کودک پرورش دهید.

اسلاید 47: توصیه های کاربردی مصرف صحیح نمک

اسلاید 48: نقش نمک در بدنمورد نیاز برای سوخت و ساز مواد دربدنانتقال پیام عصبیکارکرد صحیح عضلات

اسلاید 49: انواع نمکتصفیه نشده:به علت دارا بودن ناخالصی خطرناک مانند نمک دریا و سنگ نمکتصفیه شده:عدم وجود ناخالصیعمده ترین ناخالصی ها:سولفات کلسیم یا گچ که به علت سفید بودن غیر قابل تشخیص از نمکناخالصی دیگر که قابل تشخیص است گل و لای همراه که سبب تیره شدن رنگ نمک می شودناخالصی دیگر شامل سرب،جیوه،کادمیوم،آرسنیک که سبب آسیب به کلیه ها ،آسیب عصبی،اختلالات کبدی،کم خونی و....

اسلاید 50: مقدار نمک مصرفی؟حداکثر روزانه 8گرم نمک(در حالیکه در ایران 15 گرم است)

اسلاید 51: مضرات مصرف بیش از حد نمک ابتلا به پرفشاری خونافزایش احتمال بیماریهای قلبی-عروقیفقر کلسیم و پوکی استخوانافزایش وزن به دلیل احتباس آب

اسلاید 52: توصیه های تغذیه ای کاهش مصرف نمککاهش مصرف نمک در حین پختعدم استفاده از نمک در سر سفرهکاهش مصرف غذاهای آماده و کنسرویکاهش مصرف غذاهای شورمانند چیپس،پفک،انواع سس ها،پیتزا،سوسیس و کالباس و....استفاده کمتر از غذاهای رستوران هااستفاده از چاشنی و سبزی جات معطر

اسلاید 53: آنچه باید درباره چربی ها و روغن ها بدانیم

اسلاید 54: روغن ها به دو گروه:1-حیوانی :پیه،دنبه،کره 2-گیاهی:روغن آفتابگردان،روغن زیتون،روغن کلزا و...چربی ها به دو صورت:1-مرئی:قابل رویت بوده و قابل جداسازی ازغذا هستند2-نامرئی:در داخل بافت پراکنده و به طور مجزا نیست:چربی گوشت،زرده تخم مرغ،شیر و لبنیات،مغزهاانواع روغن ها

اسلاید 55:

اسلاید 56: نقش چربيها:1. تامين انرژي2. تامين نياز به اسيدهاي چرب ضروري3. تامين نياز به ويتامين هاي محلول در چربي(آ،د،ای،کا)4.شرکت در ساخت هورمونهای جنسی و استروئیدی

اسلاید 57: فرم ذخیره ای چربی در بدنمیزان آن در خون یکی از شاخص های مهم در سلامتمازاد دریافت غذا چه به صورت چربی و چه به صورت مواد قندی←تبدیل به تری گلیسرید در بدنتری گلیسرید ها

اسلاید 58: 1-گليسرول 2-اسيدهاي چرب - اسيدهاي چرب اشباع(بدون پیوند دوگانه)- اسيدهاي چرب غيراشباع(دارای پیوند دو گانه) بر اساس شکل فضایی به دو دسته:1-سیس(طبیعی و خوب)2-ترانس(غیرطبیعی و نامناسب)اجزاءتشكيل دهنده چربي ها:

اسلاید 59: احتمال خطر بیماری های قلبی و عروقی را افزایشدر زمان هیدروژنه کردن روغن مایع جهت تولید روغن نباتی جامد به میزان زیاد تولیداسیدهای چرب ترانس:

اسلاید 60:

اسلاید 61: Types of Fatty AcidsCHCCCCCHHHHHHHSaturated Fatty AcidUnsaturated Fatty AcidTrans Fatty AcidCarbon-Carbon Single BondCarbon-Carbon Double BondHydrogen atoms are on opposite sides of the chain of carbon atoms at the carbon-carbon double bond.

اسلاید 62: بر اساس پیوند دوگانه به اشکال1-امگا3 2-امگا6-امگا3:در روغن های ماهی و غذاهای دریایی:نقش در پیش گیری از بیماری های قلبیانواع اسیدهای چرب غیر اشباع:

اسلاید 63: 1. منابع حيواني عمدتا از نوع اشباع2. منابع گياهي عمدتا از نوع غير اشباعچربيها در رژيم غذايي:

اسلاید 64: تنها در منابع حیوانی به دو صورت کلسترول خوب(HDL)،کلسترول بد(LDL)زمانی که دریافت کلسترول بد بیش از حد باشد↤سبب افزایش کلسترول خون↤رسوب در جدار رگها↤افزایش فشارخون و سخت شدن رگ ها↤انسداد رگ ها↤سکته های قلبی یا مغزیاعتدال در مصرف مواد غذایی حاوی کلسترول بالا مانند زرده تخم مرغ،جگر،دل و قلوه،گوشت قرمز و روغن های حیوانیمنابع حیوانی دارای کلسترول خوب:ماهی و غذاهای دریاییافزایش HDL و کاهشLDL:شاخص مفید پیش گیری از بیماریهای قلبیکلسترول

اسلاید 65: 1-روغن ماهی:یک روغن حیوانی مناسب حاوی امگا3فواید:کاهش LDL و پیش گیری از بیماری های قلبی-عروقیتوصیه به مصرف حداقل 3 بار در هفته ماهی یا روغن ماهی2-روغن زیتون:روغن امگا6فواید:کاهش LDLتوصیه به مصرف روزانه 1 قاشق مربا خوری جهت کاهش کلسترول بد خونمهم ترین روغن ها و خواص آنها:

اسلاید 66: 3-روغن سویا،کلزا،ذرت و آفتابگردان:جزء روغن های گیاهیفواید:اسید چرب ترانس پایین دارند4-روغن دانه هسته انگور:جزءروغن گیاهیفقط جهت مصرف پخت و پز مناسب4-روغن مخصوص سرخ کردنی:جذب کمتری به مواد غذایی داشته و سبب کاهش دریافت چربی می شودمناسب جهت سرخ کردن به علت عدم ایجاد مواد سرطانزا5-روغن کنجدخاصیت ضدسرطانی

اسلاید 67: حداقل مقدار مصرف چربيها كه ضامن سلامت باشند در دورانهاي مختلف و افراد مختلف متفاوت است .30-15 % دريافت انرژي در رژيم بزرگسالان بايد از چربيها تامين گردد حداكثر دريافت چربي دريافت اضافه چربي غذا با افزايش خط ابتلا به چاقي و بيماريهاي كرونر و بعضي از انواع سرطانها ارتباط دارد .

اسلاید 68: نوع و ميزان اسيدهاي چرب درصد انرژي حاصل از كليه چربيهاميزان كلسترولغلظت ليپوپروتئين هاميزان دريافت آنتي اكسيدانهاي غذاييميزان فعاليت فردوضعيت سلامتدرجه خطر چربيها به موارد مختلفي ارتباط دارد كه شامل:

اسلاید 69: فرايندي كه طي آن اسيدهاي چرب غير اشباع تبديل به اسيد چرب اشباع شده و نيز قابليت ماندگاري – بسته بندي و نگهداري محصول بالا مي رود.هيدروژنه كردن :

اسلاید 70: هرچه ميزان اسيدهاي چرب غير اشباع در روغني بيشتر باشد آن روغن روانتر خواهد بود . در صنعت روغن نباتي غير اشباع را براي توليد چربيهاي سفت و شكل پذير و با پايداري بيشتر هيدروژنه مي نمايند .در طي فرايند هيدروژناسيون روغن ها اسيد هاي چرب غير اشباع تبديل به اسيد هاي چرب اشباع و مجموعه اي ازايزومرهاي سيس و ترانس تشكيل مي شود . ايزومرهاي ترانس موجود در روغن نباتي ميزان LDL سرم را بالا مي برند .

اسلاید 71: 1. كاهش اسيدهاي چرب ضروري 2. كاهش اسيدهاي چرب اشباع 3. افزايش ايزومرهاي ترانساثرات منفي هيدروژناسيون:

اسلاید 72: 1. كلسترول بالا2. LDL بالا3. HDL پايينعوامل خطر بيماريهاي فلبي و عروقي:

اسلاید 73: اسيدهاي چرب اشباع غلظت كلسترول و LDL را افزايش مي دهند.اسيدهاي چرب غير اشباع ميزان كلسترول و LDL را كاهش مي دهند.(لينولئيك اسيد)كلسترول رژيم غذايي ميزان كلسترول و LDL را بالا ميبرند. اسيدهاي چرب ترانس ميزان LDL سرم را افزايش مي دهد.

اسلاید 74: سطح سرمی کلسترول خون

اسلاید 75: با تشکر از توجه شما

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید