etebar_sanji_hadaf_azad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اعتبارسنجی”

اعتبارسنجی

اسلاید 1: اعتبارسنجی-هدف آزاددکتر مقامیرحیمه دلیجه95بهار

اسلاید 2: تاریخچه الگویکی ازباسابقه ترین الگوهای ارزشیابیآغاز از دهه قرن بیستمازنظرمفهومی از کلمه Accredit به معنای مسئول دانستن ونسبت دادن گرفته شدهپیشگامان استفاده ازاین طرح در آموزش عالی:انجمن نورث-سنترال(دانشگاههای شمال مرکزی آمریکا)

اسلاید 3: تعریف الگواز نظر آدلمنفرایند کنترل کیفیت واطمینان درآموزش میداند وبوسیله اعتبارسنجی میتوان به بازبینی وسنجش کیفیت یا هردومقصود دست یافت.

اسلاید 4: اهداف الگوقضاوت ورتبه بندی سازمانها با استفاده از استانداردهای ویژهترغیب اعضا نسبت به بهبود کیفیت برنامه اطمینان از اینکه سازمانها به شاخص های مربوط به استانداردهای تعیین شده دست یافته اند یانه؟بدست آوردن تصویر کمی از عوامل مورد ارزیابی جهت رتبه بندی

اسلاید 5: الگوی اعتبار سنجی به دو بخش تقسیم میشود

اسلاید 6: اهداف ارزیابی درونیبرانگیختن دست اندرکاران نظام برای مشارکت در بهبودی برنامهکمک کردن به خود تنظیمی امورنظامبهبود بخشیدن به کیفیت نظامارزیابی میزان تطابق هدفهای نظام باوضعیت موجود وبراساس آن برنامه ریزی برای فعالیت آینده

اسلاید 7: فرایند ارزیابی درونیدر فرایند ارزیابی درونی ابتدا باید عوامل مورد ارزیابی وسپس ملاکهای مربوط به آنها رادرباره نظام مشخص کرد.مثلا دریک نظام آموزش عالی:جایگاه سازمانی،سازماندهی،تشکیلات ومدیریتنحوه انتخاب مدیر،ویژگیهاومدت مدیریتترکیب وتوزیع هیئت علمی باآثار علمی وبارپژوهشیبرنامه توسعه نظام مورد ارزیابی برای 5سال

اسلاید 8: ملاکهای دانش آموختگانسرنوشت شغلی دانش آموختگاننسبت بیکاری برحسب دوره ومدت آننسبت ادامه تحصیلمقاله ها وآثارعلمی دانش آموختگان

اسلاید 9: مراحل رویکرد ارزیابی درونیآشنایی اعضای نظام مورد ارزیابی باهدف ارزیابی درونی ومراحل انجان آنتشکیل کمیته ارزیابی درونی وتقسیم کارتدوین جدول زمانبندی برای اجرای ارزیابی درونیمشخص کردن هدفهای نظامتوافق درباره عوامل مورد ارزیابیبیان ملاکهای مربوط به عوامل مورد ارزیابی تعریف نشانگرهای موردنظر برای ارزیابی عواملمشخص کردن داده های موردنیاز برای محاسبه نشانگرهاانتخاب یا تدوین ابزار اندازه گیری برای گردآوری داده هاگردآوری داده هاتحلیل داده ها وتدوین گزارش مقدماتیتوزیع گزارش مقدماتی میان دست اندرکاران وکسب نظر آنان

اسلاید 10: نکته درارزیابی درونی همه اعضا حالت آرمانی گروه راتصور کرده وضعیت موجود را با آن مقایسه میکنند درنهایت با تحلیل داده بوسیله خود اعضا قضاوتی در رابطه با کیفیت نظام صورت میگیرد.ازجمله شرایط لازم برای اجرای موفقیت آمیز ارزیابی درونی،وجود سازوکارپاداش دهنده به مجریان ارزیابی درونی است.

اسلاید 11: فرایند ارزیابی برونیاجرای الگوی اعتبارسنجی دوهدف عمده دارد:بهبودکیفیت پاسخگویی به افراد ذی ربطبرای تحقق بهبود کیفیت،اجرای ارزیابی درونی لازم است ولی کافی نیست بنابراین برای اطمینان از کیفیت آموزشی یک نظام علاوه برنتایج ارزیابی درونی تایید هیئت همگنان،ارزیابی بیرونی نیز لازم است.

اسلاید 12: مراحل ارزیابی برونیبررسی نتایج ارزیابی درونی توسط یک هیئت بازدیدکننده از خارج نظامدردسترس بودن استانداردهای تعیین شده،سپس قضاوت دررابطه با میزان تطابق وضعیت موجودنظام با استانداردهای یاد شده که این امرتوسط هیئتی ازخارج انجام میشود.درصورت نبودن شرایط لازم برای رتبه بندی هیئت باتوجه به اهداف نظام به ارزیابی بیرونی می پردازد ولی از رتبه بندی صرف نظر میکند.شرایط لازم برای اعتبار سنجی رواج فرهنگ ارزشیابی یعنی ارج نهادن به شفافیت اموروپاسخگویی نسبت به عملکرد است.

اسلاید 13: مراحل رویکردارزیابی برونیتشکیل کمیته ارزیابی برونی بوسیله یک سازمان تخصصی دررشته ذی ربط تدوین سیاستها ودستورالعمل برای اجرای ارزیابی برونی وتشکیل هیئت بازدیدکننده(هیئت همگنان)برای ارزیابی برونی باتوجه به الزاماتآشناساختن هیئت همگنان بافرایند بازدید ازنظامبازدید هیئت همگنان ازنظام وبازبینی گزارش ارزیابی درونیتدوین گزارش ارزیابی برونی

اسلاید 14: نظام آموزشی در مقابل چه کسانی مسئول است؟تامین کنندگان بودجهقانونگذارانبه طورکلی مردم پاسخگو است. درنتیجه ضروری است که شرایط اعتبارسنجی فراهم آید.

اسلاید 15:

اسلاید 16: نقاط قوتاطمینان بخش به سازمان،آموزش گیرندگان درموردکیفیت آموزشهای ارائه شدهبهبود کیفیت آموزش ازراه تدوین شاخصهاودستورالعملهای لازم برای ارزیابیتشویق مراکز آموزشی برای بهبود دائمی ازراه ارزیابیهای مداومفراهم کردن امکان جمع آوری سیستماتیک اطلاعات درمورد مراکزموردارزیابینقاط ضعفتردید درمورد پایایی نتایج حاصل شده واحتمال بروز خطای هاله ای مشخص نبودن وزن واهمیت مجموعه ضوابط تعیین شدهتوجه صرف به اهداف درنظر گرفته شده وعدم توجه به مسائل دیگردر زمان ارزیابی

اسلاید 17: الگوی هدف-آزادمایکل اسکریون مبدع ارزشیابی هدف-آزاد است.اسکریون نظریه خویش را چنین خلاصه کرد:ملاحظه وارزشیابی هدفهای کلی یک قدم غیرضروری وآلوده کننده است.من درزمینه یک رویکرد جانشینی شروع به کار کردم یعنی فقط ارزشیابی نتایج عملی رامدنظر قرار دادم.ارزشیای آزاد است تاهر یافته ای را که در ملاحظه نتایج کار سودمند است را جمع آوری کند.

اسلاید 18: اسکریون معروفترین شخصیتی که درباره ارزشیابی به قصدکمک به مصرف کننده کارکرده است.یکی از اندیشه های اسکریون تمایزگذاری اوبین ارزشیابی تراکمی وتکوینی است .الکوی ارزشیابی اسکریون که مبتنی برمصرف کننده است عمدتا یک ارزشیابی تراکمی است.هدف ارزشیابی تراکمی تعیین مقدار یادگیری فراگیران درطول یک دوره آموزشی به منظور نمره دادن وصدور گواهینامه یا مقایسه برنامه های مختلف با یکدیگر است. هدف اصلی این ارزشیابی تعیین یادگیریهای متراکم در طول دوره آموزشی است.

اسلاید 19: الگوی ارزشیابی هدف-آزاد درمقابل الگوی ارزشیابی مبتنی بر هدف استوجه تمایز دو الگو:درارزشیابی مبتنی برهدف متخصصان ارزشیابی هم مترصد کیفیت هدفهای برنامه وهم علاقمند به این هستند که تا چه حد هدفها تحقق یافته اند.در ارزشیابی هدف آزاد علاوه براینها بربازده پیش بینی نشده نیز تاکید میشود.

اسلاید 20: اهداف الگوبررسی پیامد قصد نشدهبررسی میزان تحقق اهدف قصدنشدهتدارک اطلاعات مفید درباره فراورده های آموزشی برای کمک به تصمیم گیری بر انتخاب وخرید این فراورده هامخاطبان اصلی الگو مصرف کنندگان نتایج برنامه هستند.

اسلاید 21: با توجه به اینکه روش مورداستفاده درالگوی ارزشیابی هدف آزاد روش کیفی میباشد.روشهای گردآوری داده های کیفی:مصاحبه عمقیمشاهده مستقیمنامه های کلامی مکتوب(حاصل از اسناد ومدارک،گزارش،پاسخ داده شده به پرسشنامه ها)

اسلاید 22: اصول بنیادی الگواصل توجه به عینیت گراییاصل پرهیز از جهت گیریاصل توجه به نیازهای مصرف کنندگان

اسلاید 23: حاصل کار الگوی ارزشیابی این است که خواست مصرف کنندگان دربرنامه وارد شود ودر پایان نیز سعی شود به طرق مختلف وبا ارزشیابی برنامه آموزشی نشان داده شود که تا چه میزان به درخواستهای مصرف کنندگان توجه شده است.

اسلاید 24: مزایای الگوبراساس موفقیت وعملکرد پیش بینی نشده استوار است ومیتواند زمینه نوآوری وابتکار برنامه ریزان را به همراه داشته باشد.این الگو به اهمیت اهداف ناخواسته ودرک تجربه یادگیری اذعان دارد.ارزشیابی هدف-آزاد جامعترازسایرارزشیابیهاست زیرا عامل ارزشیابی درمورد کلیه رفتارارزشیابی شوندگان در برنامه تاثیرات خواسته شده وناخواسته اطلاعاتی را بدست میدهد.بدون نیاز به داشتن اطلاعاتی پیرامون هدف مطلوب،امکان ارزشیابی بدست میدهد.

اسلاید 25: معایب الگوارزشیابی نتایج حاصله همواره امکانپذیر نیست.سوالهایی همچون چگونگی قضاوت وآنچه فراگیران باید ارزشیابی کنند را بی پاسخ میگذارد.هزینه بر است.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید