علوم پایه زمین‌شناسی و مهندسی معدن

افرینش کیهان و تکوین زمین (کتاب زمین شناسی دبیرستان)

zamin-shnasi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
اولین فصل از کتاب زمین شناسی یازدهم تجربی و ریاضی در باره تکوین زمین و کهکشان ها مطالبی بیان شده است . در این پاورپوینت سعی شده این موارد را با تصاویر و متنی روان نشان داده شود تا خوانند علاوه بر مطالب علمی با جذابیت های این علم اشنا شود و ضمن خواندن از لذت علم اموزی بهره مند شود .
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
438 بازدید, 0 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “افرینش کیهان و تکوین زمین (کتاب زمین شناسی دبیرستان)”

افرینش کیهان و تکوین زمین (کتاب زمین شناسی دبیرستان)

اسلاید 1: فصل اوّلآفرینش کیهان و تكوين زميندر این فصل، در پی یافتن پاسخ پرسش هایی در زمینۀ نظم حاکم بر کیهان و اجزای مختلف آن، تاریخچۀ تشکیل و تکوین زمین، سن زمین و علت پیدایشا قیانوس ها و فصل ها هستیم.تفکر و کنجگاوی انسان را از موجودات دیگر متمایز کرده است اسمان جزء اولین ناشناخته های بود که ذهن انسان را به خود مشغول کرد

اسلاید 2: آفرینش کیهاندانشمندان بر این باورند که خداوند، جهان هستی را بر اساس اصول و قوانین آفریده است. آنها با مطالعه و شناخت نظام حاکم بر آفرینش کیهان، به دنبال کشف رازهای خلقت هستند.

اسلاید 3: نظریه مِه بانگ مدل کیها نشناسی پذیرفته شده جهان، از کهنترین دوران شناخته شده و این نظریه بیان می کند که گیتی از یک وضعیت تکامل آن در مقیاس بزرگ است. در ا ین نظریه بسیار چگال (متراکم) نخستین آغاز شده و در گذر زمان انبساط یافته است طیف گسترده ای از پدیده های مشاهده شده را به خوبی توضیح می دهد. از جمله این پدیده ها می توان به فراوانی عناصر سبک اولیه، تابش زمینه کیهانی، ساختار بزرگ مقیاس و قانون هابل اشاره نمود. اگر در زمان به عقب برگردیم، به نقط های در گذشته می رسیم که در آن قوانین فیزیکی شناخته شده کارایی خود را از دست می دهند و نقطه تکینگی نام دارد. این نقطه، نقطه پیدایش گیتی است و بر اساس اندازه گیریهای جدید، این لحظه تقریباً ١٣٫٨میلیارد سال پیش رخ داد هاست و از این رو سن گیتی ١٣٫٨ میلیارد سال تخمین زده می شود. پس از انبساط اولیه گیتی به اندازه کافی سرد شد که امکان پیدایش ذرات زیراتمی و بعدها اتمهای ساده، پدید آید. به هم پیوستن ابرهای غول پیکر از عناصر اولیه براثر نیروی گرانش، باعث پیدایش ستارگان و کهکشان ها شد. 1 ادامه دارد از زمانی که ژرژ لومتر، کشیش و اخترشناس بلژیکی، برای نخستین بار در سال ١٩٢٧ متوجه شد که انبساط جهان را می توان در زمان رو به عقب دنبال نمود تا به نقطه اولیه رسید، تا کنون دانشمندان متعددی بر پایه ایده انبساط جهان نظریه پردازی کرده اند. اگرچه در ابتدا جامعه علمی به دو دسته طرفداران نظریه مه بانگ و نظریه حالت پایدار تقسیم می شد، اما شواهد تجربی کشف شده در گذر زمان، درستی نظریه مه بانگ را تأیید می کنند. در سال ١٩٢٩ ، ادوین هابل با بررسی پدیده انتقال به سرخ در کهکشانها به این نتیجه دست یافت که کهکشانها در حال دور شدن از یکدیگر هستند. این کشف مهمی بود که با فرضیه جهان در حال انبساط سازگار بود. در سال ١٩٦٤ تابش زمینه کیهانی کشف شد، که مدرکی کلیدی در تأیید مدل مه بانگ محسوب می شد، زیرا این نظریه وجود تابش پس زمینه در سراسر جهان را پیش از کشف آن پیش بینی کرده بود. به تازگی، بررسی انتقال به سرخ در ابرنواخترها نشان داد که سرعت انبساط گیتی نیز در حال افزایش است. دلیل افرایش سرعت انبساط گیتی، وجود انرژی تاریک است. با استفاده از قوانین فیزیکی مرکز اخترفیزیک شناخته شده می توان جزئیات ویژگی های جهان را در گذشته تا حالت نخستین چگالی و دمای بسیار بالا محاسبه نمود. سناریوی م هبانگ درباره ی منشأ جهان هستی کاملاً ساکت است (هاروارد-اسمیتسونین)2 پایان

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید