moshak-hai-irani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اقتدار موشک های ایرانی”

اقتدار موشک های ایرانی

اسلاید 1: بنام خدا کاری امیر علی سیفی ، مسیح لرانی و حسام محمدی درباره موشک های ایرانی

اسلاید 2: | امنیت ملی در سایه اقتدار نظامی و دفاعی  توان موشکی، یکی از مهم‌ترین محورهای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی برای مقابله با تهدیدات به شمار می‌رود. ایران در چهار دهه گذشته در این امر پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌است به‌گونه‌ای که بسیاری از سایت‌های تحلیل نظامی، توان موشکی ایران را جزو ۱۰ کشور نخست جهان می‌دانند.در دوران جنگ تحمیلی و پس از تحریم‌های ظالمانه قدرت های جهانی علیه ایران در ارتباط با تسلیحات نظامی، موضوع توجه به توان دفاعی ایران و بحث خودکفایی در ساخت تسلیحات و به خصوص موشک از اهمیت خاصی برخوردار شد اما واقعیت آن بود که ایران در آن دوران به دلیل مشکلات ناشی از جنگ نتوانست تا به اهداف موردنظر خود در این زمینه دست یابد و در آن زمان ایران به وسیله کشورها یا افراد واسطه اقدام به خرید تسلیحات و موشک‌های هاوک کرد.

اسلاید 3: بدین ترتیب پس از جنگ تحمیلی، نیروهای مسلح کشور با تکیه بر ظرفیت و توانمندی داخلی در فواصل مختلف موشک‌های جدید و مدرنی را رونمایی کردند که پیشرفت روزافزون ایران در عرصه دفاعی را نشان می‌داد. در واقع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در ۴ دهه سپری شده از عمر انقلاب اسلامی با وجود تمام تحریم‌هایی که توان دفاعی کشور را هدف گرفته بود و با بهره‌گیری از توان متخصصان و دانشمندانِ متعهد، توانست به چنان پیشرفتی در حوزه دفاعی دست یابد  که تمام معادلات و توازن قدرت در منطقه غرب آسیا را تحت شعاع خود قرار داد. بررسی تکنولوژی موشک‌های ایران نشان می‌دهد که ایران امروزه موشک‌های گوناگون در بردهای مختلف و با ویژگی‌های متفاوت در اختیار دارد. برد این موشک‌ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از ۷۰ درصد آسیا می‌رسد و این توان دفاعی باعث می‌شود که دشمنان نظام از حمله نظامی به خاک و تاسیسات حیاتی ایران خودداری کنند و ترجیح می دهند به جای تهدید بر سر میز گفت وگو بنشینند. در حقیقت قدرت موشکی ایران تا اندازه‌ای است که دشمن با هزاران بمب نیز نمی‌تواند مانع از شلیک این موشک‌ها شود زیرا محل بسیاری از این موشک ها مخفی بوده و دشمن قادر به شناسایی آنها نیست.آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در سخنانی در دانشگاه افسری امام حسین(ع) فرمودند: «قدرت نظامی، مایه‌ اقتدار است. می‌بینید، درباره‌ مسایل موشکی چه جنجالی در دنیا راه می‌اندازند، که ایران موشک دارد، ایران موشک دقیق دارد. بله، ما موشک داریم، موشک دقیق [هم] داریم؛ موشک ما هدف را از فاصله‌ چند هزار کیلومتری با فاصله‌ چند متری قادر است بزند؛ این را با قدرت به دست آوردیم، با قدرت حفظ می کنیم، با قدرت افزایش خواهیم داد؛ ان‌شاءالله. با این هم، چون مایه‌ اقتدار کشور است مخالفند، با آن دعوا دارند، غیظ و غضب دارند.»»

اسلاید 4: سجیل نخستین موشک دوربرد از نسل موشک‌های بالستیک با سوخت جامد است که در ۲۲ آبان ۱۳۸۷خورشیدی تحت پروژه به نام عاشورا ساخته و با موفقیت آزمایش شد و تحول عظیمی در صنعت موشکی ایران ایجاد کرد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از سوخت‌های جامد به نسبت سوخت‌های مایع، ماندگاری این سوخت‌ها است. سوخت‌های مایع ماندگاری بسیار کمی دارند و باید پس از مدتی حتما سوخت موشک تعویض شود اما سوخت‌های جامد چیزی در حدود ۹ سال ماندگاری دارند.این موشک، سنگین‌وزن‌ترین موشک ایرانی محسوب می‌شود که بیش از ۲۳ تُن وزن دارد. بُرد این موشک ۲هزار کیلومتر است. این موشک در ۲ نمونه سجیل یک و ۲ معرفی شده است.یکی از مهم‌ترین برجستگی های این موشک شتاب بسیار بالای آن است. سرعت بازگشت آن به جو زمین و سقوط روی هدف، حدود ۱۳ ماخ (حدود ۴ هزار و ۳۰۰ متر بر ثانیه) است که این ویژگی، انهدام موشک را برای تمام سامانه‌های دفاع هوایی موجود ناممکن می‌کند، بنابراین می توان گفت دشمن برای انهدام این موشک هنگام پرواز، شانس بسیار ناچیزی دارد.موشک سجیل، موشکی زمین به زمین و ۲مرحله‌ای با قابلیت سرجدا شونده است که وزن سر جنگی آن ۶۵۰ کیلوگرم اعلام شده و طول آن ۱۷.۹۰ متر و قطرش ۱۲۵ سانتی متر است و قابلیت پرتاب از زوایای مختلف را دارد. همچنین این موشک به خاطر برد بالا در حدود ۲هزار کیلومتر و توان حمل ۴۰۰ کیلوگرم مورد توجه جهانیان قرار گرفت. کارشناس مسایل امنیتی رژیم صهیونیستی پس از رونمایی از این موشک در گفت وگویی با اشاره به پرتاب موشک سجیل ۲ از طرف ایران گفت: ردیابی این موشک برای دستگاه‌های رد یاب آمریکایی و اسراییلی مشکل خواهد بود.موشک سجیل

اسلاید 5: موشک عاشورا در آذر ۱۳۸۷ خورشیدی رونمایی شد، این موشک بیش از ۲ هزار کیلومتر برد دارد و تاج صنعت دفاعی ایران لقب گرفته است. این موشک با قطر ۱.۲ تا ۱.۴ متری از تعداد زیادی بمبلِت تشکیل شده و کلاهک آن وزنی در حدود ۷۵۰ کیلوگرم دارد و کلاهکی با این وزن، قدرت تخریب این موشک را افزایش داده است. ارتفاع این موشک در حدود ۱۹ تا ۲۳ متر و روند طراحی، تحقیق و توسعه موشک عاشورا به وسیله صنایع شهید باقری و در گروه صنعتی صنام (گروه ۱۴۰) زیرمجموعه صنایع دفاع انجام شد. در این موشک از زیرسامانه های بومی استفاده شده و قابلیت حمل چند نوع سر جنگی از ویژگی های این موشک استسرعت از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در ساخت موشک‌ها به آن توجه می‌شود؛ گاه در جنگ‌ها شرایطی به وجود می‌آید که موشک‌ها باید به سرعت آماده شلیک شوند؛ زمان آماده سازی موشک عاشورا برای شلیک نیز بسیار اندک ارزیابی شده است. بنابراین موشک عاشورا دارای موتور۲ مرحله‌ای و با سرعت ۶ ماخ (حدود هشت کیلومتر در ثانیه) است. سرعت مافوق صوت، باعث کاهش مقدار زمان مورد هدف قراردادن اهداف و افزایش دقت موشک می‌شود و این امکان را به موشک عاشورا می‌دهد که حرکت خود را تا هدف، بدون آنکه رادارها آن‌ را شناسایی کنند، ادامه دهد و بر سیستم‌های ضد موشکی دشمن پیروز آید. همچنین این موشک از سوخت جامد بهره می‌گیرد که به طور چشمگیری زمان راه اندازی و استقرار موشک را کاهش می‌دهد و از این رو، باعث کاهش مقدار زمان هشدار برای دشمن و افزایش دقت موشک می‌شود.به هنگام رونمایی از این موشک، مقامات واشنگتن و تل آویو در واکنشی اعلام کردند، موشک جدید ایران از لحاظ تکنولوژی قادر است به هر هدف آمریکایی در شرق اروپا و هر هدف صهیونیستی برخورد کند و در محل برخورد ویرانی گسترده‌ای را ایجاد کندموشک عاشورا

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید