اقتصاد و مالی

اقتصاد کلان

eghtesade_kalan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اقتصاد کلان”

اقتصاد کلان

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیماقتصاد کلانآذر ماه 96

اسلاید 2: مقدمه ای بر اقتصاد کلاناقتصاد خرد شاخه ای از علم اقتصاد است که رفتار و عملکرد واحدهای انفرادی مثل خانوارها و بنگاه ها را بررسی می کند در حالیکه اقتصاد کلان بر شکلگیری درآمد ملی و عوامل موثر بر آن تاکید دارد. اقتصاد کلان با پدیده های اقتصادی در مقیاس وسیع سرو کار دارد و رابطه بین متغییرهای کلی مانند سطح عمومی قیمتها ، ستاره ملی، بیکاری و اشتغال را تحلیل می کند. اقتصاد خرد عوامل موثر بر میزان تولید یک محصول خاص را بررسی می کند در حالیکه اقتصاد کلان درصد تعیین عوامل موثر بر ستاده کل اقتصاد است.

اسلاید 3: علل شکل گیری اقتصاد کلان تا قبل از دهه 30 مسائل کلی اقتصاد در قالب الگوهای کلاسیک بررسی میشد و به عقیده اقتصاددانان کلاسیک ، اقتصاد دارای یک مکانیزم درونی می باشد که باعث ایجاد تعادل در بازار می شود؛ برای مثال در رابطه با اضافه تقاضا یا اضافه عرضه نیروی کار در بازارکار، آنان معتقد بودند که با تغییر دستمزدها این اضافه عرضه یا تقاضا از بین می رود و بیکاری دائمی و پایدار در بازارکار وجود ندارد. با بروز رکود بزرگ دهه 30 نرخ بیکاری به مدت 10 سال در سطح بالایی باقی ماند و برخلاف پیش بینی کلاسیکها با کاهش دستمزدها، نرخ بیکاری همین امر عدم توانایی الگوی کلاسیکها در تبیین واقعیت و انگیزه ای شد برای اقتصاددانان تا به روش دیگری برای بحران بزرگ و علل بروز آن را تبیین نماید و منجر به ایجاد شاخه ای از علم اقتصاد به نام «اقتصاد کلان» شد.

اسلاید 4: انقلاب کینزجان مینارد کینز با عقیده کلاسیکها راجع به علل بروز رکود و نحوه برخورد با آن موافق بود. وی معتقد بود مکانیزمی قادر به تنظیم امور اقتصاد باشد، وجود ندارد. کینز با توجه به درکی که از کارکرد بازارها داشت علت رکود و بیکاری را کمبود تقاضا در بازار می دانست و معتقد بود که در اثر افزایش تقاضای موثر اقتصاد از رکود و بیکاری خارج خواهد شد و دولتها برای افزایش تقاضای موثر و انتقال اقتصاد به سمت رونق می توانند نقش موثری ایفا کنند. در واقع کینز معتقد بود در زمانی که تقاضای بخش خصوصی قادر به تحرک اقتصاد نمی باشد دولت می تواند بخشی از کالاها و خدمات را خریداری نماید و تقاضای کل را افزایش دهد و اقتصاد را از بحران به سمت رونق هدایت نماید.

اسلاید 5: تحولات اقتصاد کلان پس از کینزبا توجه به نظرات کینز دولتمردان از ابزار مالی یعنی مخارج و مالیاتها استفاده نمودند تا نوسانات اقتصادی را کنترل نمایند. بسیاری از کشورها با عنایت به توصیه های کینز از رشد سریع و بدون مشکل اقتصادی و بدون تورم برخوردار شدند. اما حوادث دهه 70 اعتماد عمومی نسبت به نظریه کینز را کمرنگ نمود و نظرات وی را مورد تردید قرار داد. در دهه 70 اوضاع اقتصادی کشورهای صنعتی رو به وخامت گزارد و این کشورها با پدیده ای به نام تورم رکودی مواجه شدند. تورم رکودی به شرایطی اطلاق می شود که رکود اقتصادی (رشد پایین و منفی و بیکاری زیاد) و تورم بالا به طور همزمان بر اقتصاد ضربه وارد نمایند.

اسلاید 6: موضوعات و مفاهیم کلیدی اقتصاد کلاناقتصاد کلان با مسائلی همچون افزایش سطح عمومی قیمتها(تورم)، ستاده کل،اشتغال کل و بیکاری و رابطه اقتصاد با سایر کشورها سروکار دارد. یک اقتصاد هنگامی در بهترین شرایط قرار دارد که نرخ تورم پایین و میزان تولید و اشتغال بالا باشد.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید