صفحه 1:
صفحه 2:
دارد. ثایراین میا ۱ 2
۱
ايجاد بستر فكرى و معنوى,
سرعت توس ۱۲۰۱
SSE Bae
برقرار کرد و به. ۵"
۳
ee
ce
Oa ara
میسر گردانید. در
7 ۳۳۷
00 رن شکل گرفت وبه
صه هنر نیز ظاهر شد و آثار هنری
000 ذا قال
اري یه عنوان
است بهترین پیوند را بین
Pe مراتب از
OMEN
ero Teer reap
Gage 37 ام cs دن كاروانسراى رباط
POMNONISO sc ee
شیوه قبل و بعد از خر مت
صفحه 3:
صفحه 4:
باز و بسته است. حیاط ها در میان
كسترش مى دهند: اما 55 1 ذا
پیوند کامل بیابند؛ به خصوص در
aoe تس
گنود میب ۲
برطراوت و يرنور
صفحه 5:
ص
" اا«"«ِ ِِِ oe
بخشد. بنابرلین او در دل
eet و
صفحه 6:
۱ te
ne 9 9 ۰ om ل ا رد
رولنى. جهش و يرش. انعكاس هاى كوناكون. رنك آسمانى و صدايى كه خسته نمى
Oe I ce tae م
حوض هاء استخرهاء كب نماهاء نهرهاء سرسره ها و قواره ها با شكل ها و ابعاد مختلف
+ و در نقاطى بسيار مهم و تعيين كننده
oe ی جانی
صفحه 7:
کمک رنگ و نقش پدید می آید.
فضاهاست. با نقش كويى او مهرى
ماده ميزند و روحى ديكر در آن
ل MOO EE
بید می آورد که در چشم
| جست و جومی کند.
صفحه 8:
کح
a Penge wn pene rey ظریف است. سرانسر ۲
Res Senet) Sts ee hen tet cece
ا tugs) es عندسى Se ل Ce
ل SSE
ا د
صفحه 9:
صفحه 10:
شیوه های معماری ایرانی- اسلامی
شيوه خراسان. ا ا تا we مارم
SS SSS) :
های فرهنگی, بیشتر در خراسان رح مم
تمونه هاى هثر و معمارى أشلامى
ا ا ۱
های آل بویه, سلجوقی, اتابکان و :
شیوه آذری: این شیوه پس از بور ا ا ل 3
از حمله مغولان به ايران سراسر از معماران تهی شد و معمارانی که
ال Yee سرزمين هاى جنوبى ايران كريخته
ال د WRONG
خود افزوده بودند.
صفحه 11:
sb Bier) 5 0 مركز ايران و جنوب با
سنت ها و روش هايى كه ازروزكا ۱ 9
شده 0 شيوه معمارى يديذ أمد كه به درستى «شيوه أذرى»
نام گرفت
۳ 3
خاستگاه این به شهر اصفهان نبوده ولى در انجا رشد كرده
و بهترین ساختمان های لن در این شهر ساخته شده اند. شیوه
اصفهانی دربرگیرنده شیوه هایی است که درا نوشته های غربی
۳
صفحه 12:
0 1 Searcy) co rE
“موردق
از اصول و شیوه معماری
۱
از بناهاى شاخص شيوه خرا
ل لل اله ا باياكار كم
اسانی می توان به مردم وارتر
eee ee ee
Uli wo ساختمان مسجد
از ویز
صفحه 13:
فی نمونه موردی Ly)
از اصول و شیوه معماری راز ان به بوجود آمدن ساختمان ها با
: مرغوب اشاره کرد و از الگوهای
1 ١ ree a 110
005 e. Sl LEGO
= ميدهد.
صفحه 14:
صفحه 15:
2 ee Saya bl staal, Us:
Meee. . . ۱ معمولا
5/۳ 5 ا
Keer ct) ee Sa
RMR) |
۳۱ ا . . ..
استفاده ٠ 000
سایر کاروانسراهای کشورمان
‘las
Ores cartel
alee se
لور 5 اكير كارواتشراف
رياط شرف أست 1 اا
شده ار ار bly ol et
Ta me ها و قوس هاء ان هنر
به كار رفته است. osteo on ۳۹ محراب ها و..
p hmeCeny ا 0
هم در بخش ل 3 است.
صفحه 16:
صفحه 17:
ae a 5 ۷۳
|" en
ان بهره كيرى از هندسه., تنوع در
0 eee)
2 ۱
۱ me res
Core wena ا
نوشته شده است. بدنه | ام ساختمان aisly el Ue
شده و كنبد با روكش كاشى هاى فيروزه اى و لاجوردى و به شيوه
Sor eee eee ae Ber پلان گنبد خانه 17 متر و چند پایه
ا ا ا 0
صفحه 18:
BHU i S| تتآآ
caw! ona orlai! sylS ulS in jl aio 5 ouay ahw.
صفحه 19:
صفحه 20:
ا BO ee Der ed cy)
le en ۱ 00
پیمون بندی و بهره گیری از اندام ها و اندازه های یکسان است و
از 1 3 3 + 6 BUPA
10 نام برد. هم جنين ۳
area 0
ال لل
مادر شاه 7
i
US ete as
ل
با کاشی تراش پوشیده شده
۱ ل ا ey
POA a, eS
ا oletc ar 2
ته است.
ار كيه اس
ره سباسمرا جهار ايوان
صفحه 21:
صفحه 22:
محمه کریم. (۱۳۸۷ تک شناسی معماری ایرانی» تهران»
0020
ا 1
pcre poor با
aS ee pees eee. Hi ea) رییعی؛ هادی:
ی سس ۱
| Gi ar Ca
هویت شهر سال پنجم. شماره هفت پاییز و زمستان ۱۳۸۹.
خدابخش زاده» مهساً و محسنی yao) (۱۵
.همايش بين المللى معاصر سازى سنت هاى معمارى اسلامى- ايرانى