کسب و کار مدیریت و رهبری

الگو برداری Benchmarking

olgu_bardari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “الگو برداری Benchmarking”

الگو برداری Benchmarking

اسلاید 1: Benchmarkingالگو برداری محقق: مهران حسنخانی(Benchmarking) استاد راهنما: جناب آقای دکتر اسماعیلی فر

اسلاید 2:

اسلاید 3:

اسلاید 4: مفهوم بنچ مارکینگ Benchmarkingدر لغت به معنای محک زنی و الگوبرداری است.واژه Benchmark قبل از اینکه در ادبیات مدیریت مطرح شود در علوم مهندسی ساختمان بکار گرفته شده، به معنی شاخصی است که سایر نقاط و موقعیتها خود را با آن مقایسه کرده و تطبیق میدهند.

اسلاید 5: Benchmarkingاستفاه از روش الگو برداری Benchmarkingبعنوان یک ابزار کیفیت در دنیای تجارت بوسیله شرکت زیراکس در اواخر دهه 1970 آغاز گردید.

اسلاید 6: تعاریف Benchmarking

اسلاید 7: تعاریف Benchmarking

اسلاید 8: مرکز بهره ‌وري‌ و کيفيت‌ آمريکاAPQC ارزشهاي اصولي،باورهااعتقادات،نگرشهاواحساساتتعريف، تشخيص‌ و تطابق‌ يافتن‌ با اقدامات‌ و فرايندهاي‌ سازمانهاي‌ برجسته‌ در سطح‌ دنيا، به‌منظور افزايش‌ عملکرد سازمان‌ خود.

اسلاید 9: مقایسه شاخص ها در تعاریف

اسلاید 10: پرش های ناگهانی یک سازمان برای بهترین بودن را فراهم می کند:

اسلاید 11: چرا باید بنچ مارک کنیم؟چه زمانی بنچ مارک کنیم؟

اسلاید 12: انواع الگوبرداریانواع الگوبرداری را می توان با توجه به 2 واژه زیر تقسیم بندی کرد:مقایسه چه چیزی ؟مقایسه با چه چیزی‌ ؟

اسلاید 13: مقایسه چه چیزی ؟1.مقایسه براساس عملکرد2.مقایسه براساس فرایندهای کاری 3.مقایسه راهبردی

اسلاید 14: مقایسه براساس عملکرد :در این نوع از الگوبرداری ، سازمانها و صنایع معیارهای عملکرد را با هم مقایسه می‌کنند ؛ به عنوان مثال یک سازمان در زمینه معیارهای مالی و یا معیارهای عملیاتی خود را با سازمان پیشرو مقایسه می‌کند .

اسلاید 15: مقایسه براساس فرایندهای کاریدر این مدل روشها و فرایندهای کاری سازمانها با یکدیگر مقایسه می‌شوند ؛ به عنوان مثال یک سازمان فرایندهای لازم برای تولید یک محصول خاص را با فرایندهای سازمان پیشرو مقایسه می‌کند .

اسلاید 16: مقایسه راهبردی :در این مدل استراتژی سازمانها با یکدیگر مقایسه می‌شوند ؛ به عنوان مثال استراتژی فروش سازمانها ، استراتژی خرید سازمانها ، استراتژی تولید و مواردی ازین‌دست با یکدیگر مقایسه شده و بهترین سازمان از جهت اتخاذ استراتژی مربوطه مورد مقایسه قرار می گیرد .

اسلاید 17: مقایسه با چه چیزی‌ ؟1.الگوبرداری داخلی2.الگوبرداری رقابتی3.الگوبرداری فرآیندی

اسلاید 18: الگوبرداری داخلییکی از ساده ترین انواع الگوبرداری که هدف آن شناخت استانداردهای عملکردی درون سازمانی بوده و با توجه به این که درون سازمان انجام می شود، می تواند به عنوان اولین تجربه تلقی شده و پایه و اساس الگوبرداریهای خارج از سازمان باشد.

اسلاید 19: الگوبرداری رقابتیشرکت های رقیب در یک بازار عملکردهایشان را مقایسه می کنند. هنگامی که از بنچ مارکینگ صحبت می شود غالباً همین مفهوم و تعریف به ذهن می آید.

اسلاید 20: الگوبرداری فرآیندیبه جای یک صنعت یا سازمان خاص، روی یک فرآیند خاص بدون توجه به نوع صنعت تمرکز می شود.برخی از عملکردها یا فرآیندهای تجاری، برغم تفاوت صنایع مختلف با یکدیگر مشابه هستند.استفاده از این شیوه الگوبرداری، در واقع الگوگرفتن از بهترین بهترین ها و عالی ترین سطح الگوبرداری است.

اسلاید 21: مقایسه انواع الگوبرداری

اسلاید 22: مدل الگوبرداری APQC

اسلاید 23: طرح ریزیدر این مرحله مطالعه و شناخت فرآیند شرکت الگو گیرنده صورت می پذیرد. اقدامات لازم در این مرحله به این صورت خلاصه می‌شود :1 - انتخاب فرآیندی که بر اساس استراتژی شرکت باید الگوپذیر شود .2- تشکیل تیم الگوبرداری .3 - درک و مستندسازی فرآیندی که الگوپذیر می‏شود .4- ایجاد معیارهای اندازه‏گیری عملکرد فرآیند (کیفیت ، زمان ، هزینه)

اسلاید 24: طرح ریزی براي انتخاب فرآيندي كه بايد بنچ ماركينگ شود سه معيار زير مي تواند بكاربرده شود :1-فرآيند بر روي عوامل موفقيت اصلي شركت تاكيد داشته باشد .2-اهميت فرآيند براي كاركردهاي اصلي شركت مشخص گردد.3-فرآيندها بر زمينه هاي مشكلات آشكار در شركت تاكيد دارند يا آنها را نشان مي دهند.

اسلاید 25: طرح ریزیتيم بنچ ماركينگ بايدنقشهاي زير را ايفا كند :1.رهبري تيم2.ارتبا ط داشتن با مديريت و يا حامي مطالعه بنچ ماركينگ3.مسئول و يا مسئولين فرايند4.اشخاص در گير فرايند (همچنين از ديگر بخشهاي كه فراينددر آنها اجرا مي شود)5.عرضه كننده فرايند (داخلي يا خارجي )6.مشتري فرايند (داخلي يا خارجي )7.تسهيل كننده

اسلاید 26: جمع آوری اطلاعاتانجام تحقیقات ثانویه همچون مصاحبه تلفنی و انجام بازدید.ارزیابی نتایج و تعیین شرکای بالقوه الگوبرداری.توسعه ابزارهای جمع آوری داده.انتخاب ابزارهای مبنا.شناسایی و برقراری تماس با شرکای الگوبرداری و تهیه لیستی از افراد شریک.انجام دقیق مشاهدات.

اسلاید 27: تحلیل داده ها برای یافتن شکافهای عملکردیمقایسه اطلاعات عملکرد کنونی سازمان با اطلاعات بهترین شرکت. (جهت تعیین تفاوت ها و شباهت ها)شناسایی عملیاتی بهترین شرکت:چه کارهایی را بهترین شرکت انجام می دهد که شما انجام نمی دهید؟چگونه این کارها انجام می شود؟تهیه گزارش نهایی.

اسلاید 28: تحلیل داده ها هدف از این فاز یافتن شرکاء بنچ مارکینگ می باشد. اقدامات لازم در این مرحله نیز به این صورت خلاصه می‌شود : 1- طراحی فهرستی از معیارهایی که یک شرکت الگوده مطلوب باید داشته باشد .2- جستجوی شرکای الگو ده مستعد و بالقوه .3- مقایسه نامزدها و انتخاب بهترین شریک مناسب برای الگوگیری از آن .4- برقراری تماس با شریک انتخابی و بدست آوردن پذیرش برای شریک شدن در بررسی .

اسلاید 29: تطبیق:تعیین استراتژی پیاده سازی.پیاده سازی طرح.کنترل و گزارش پیشرفت.ارزیابی و تکرار.طراحی برای بهبود مستمر.

اسلاید 30: تعیین استراتژی پیاده سازیكدام يك از اين فرصتها برا ي اعمال درتشكيلات شركت خودي ازهمه مناسبتر مي باشد .برخي از معيار هاي ارزيابي عبارتند از : قابليت انتقال فرآيند آيا با معرفي يك فرآيند يا روش جديد نيازي به سرمايه گذاري وجود خواهد داشت ؟ آيا به وسيله مطرح شدن يك فرآيند يا روش جديد ، نياز هاي به آموزش و كار آموزي بوجود مي آيد ؟

اسلاید 31: چرخه Bench marking

اسلاید 32: مزایای اجرای روش بنچ مارکینگ1.بهبود در عملکرد فرآیند 2.کمک به انجام سریع تر سیستم 3.مدیریت فراگیر 4.کاهش در نوسان های فرآیند 5.جلب انتظارات و خشنودی مشتریان6.کاهش در هزینه های کیفیت

اسلاید 33: معایب روش بنچ مارکینگ1.امتناع از دادن اطلاعات به رقبا از سوی سازمانهای پیشرو2.عدم استفاده از بنچ مارکینگ به دلیل خودبینی و غرور 3.نداشتن صبر و حوصله در مراحل مختلف بنچ مارکینگ به 4.خصوص مراحل اولیه طرح ریزی

اسلاید 34:

اسلاید 35: با سپاس از توجه شما

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید