علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

امام حسین (ع) از دیدگاه یک مسیحی

emam_hossein_az_didgahe_yek_masihi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “امام حسین (ع) از دیدگاه یک مسیحی”

امام حسین (ع) از دیدگاه یک مسیحی

اسلاید 1: نویسنده: آنتوان بارامترجم: احمد بانپور امام حسین (ع)از دیدگاه یک مسیحیبسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 2: مشخصات کتاب:نام کتاب: امام حسین از دیدگاه یک مسیحینویسنده: آنتوان باراترجمه: احمد بانپورانتشارات: ضامن آهوچاپ و صحافی: دقتنوبت چاپ: دوم1389 تایپ و صفحه آرایی: شهریار طوستیراژ: 2000 نسخه

اسلاید 3: فهرست مطالبفصل اول: پیشگفتار نویسندهپیشگفتار نویسندهاناجیل چهارگانهنسخه های خطی انجیلنام پیامبر اسلام در انجیلشباهت های اسلام در مسیحیتتثلیثعلت نگارش کتابشیوه نگارش کتابفصل دوم:قیام حسین به خاطر چیست؟تصورات اشتباهشهادت حسین در فکر مسیحیشباهت های امام حسین(ع) و مسیحشهادت مسیحیان در راه حسین (ع)انقلاب وحی الهیحسین از قتلگاه خود خبر میدهدمعجزات شهادتراز اختلاف شهادتمعجزات شهادت در راه اسلام

اسلاید 4: پرورش یافته خاندان نبوتمعجزه روحیپاسخ های فوریوارث اصول علی (ع)سخنان شیوای امام سجاد (ع)ادعای خنده دار شورش بر ضد خلفامعجزات اجتماعی شهادتاخلاق سرچشمه انقلاب هامیان اصول و اخلاقدر کفه ترازوی یزیدمعجزات موقت شهادتقیام مدینهقیام مختار تقفیقیام مطرف بن مغیرهقیام ابن اشعثقیام زیدبن علی بن حسینعوامل پنهان نهضت حسینینزاع ریشه دارحکومت علی (ع)انتقام معاویه از شیعیان علی (ع)شعله ور شدن خطر تحریفعوامل آشکار قیام در زمان معاویهمکاتبات امام حسین(ع) و معاویهاقدامات مکارانه معاویه برای ولایتعهدی یزیددر عصر یزید

اسلاید 5: فصل چهارم: شبه جزیره و سقوطجنایتی که حکومت امویان را سرنگون کردچرا حسین از جنبه نظامی شکست خورد؟چرا حسین در زمان یزید قیام کرد؟یاوه های ابن تیمیهشکست پندار آسمانی بودن امویانیزید در آددنه روایاتیادآوری پلیدی یزیدآیا مسیح از حسین خبر داده است؟آیا حسین همان موید انجیل است؟کربلا سرزمین مقدس راس الحسین (ع)فصل سوم:قیامبه سوی مکهبه سوی کوفهدر کربلاآخرین سخنان و موضعگیری های سیدالشهداشهادت حسین (ع)اهل بیت در میدانسیدالشهدا در میدانشعری سپید برای سالار شهیدان

اسلاید 6: فصل پنجم: ندای وجدانجایگاه رفیع شهادت در علم زیبایی شناسیشاعری پنهاندعبل خزاعیآرامش خاطر هدیه ای برای شاعران حسینیگوهره ادیان: فضیلت ها و لقب ها

اسلاید 7: مرجع تقلید جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی... یکی از سیراب شدگان سرچشمه الهی استاد و نویسنده بزرگ آنتوان بارا در کتاب ارزشمند «حسین فی الفکر مسیحی» را تالیف کرده است. من کتاب را مطالعه کردم و با اسلوب جدیدش در دنیای تالیف و تحلیل مرا مجذوب خود ساخت.

اسلاید 8: كشيش دكتر برتلماوس... از ديدگاه مسيحيت، حسين شهيد اسلام و مسيحيت و ساير اديان آسماني است زيرا شهادت او داراي اهدافي انساني بود كه به فرد و يا گروه خاصي اختصاص ندارد.كتاب فرزند اديب ما آنتوان بارا از نظر اسلوب و مضمون از بهترين كتاب هايي مي باشد كه در اين زمينه مطالعه رده ام و آن را گاهي مهم در جهت گفتگوي ميان اديان آسماني مي دانم... .

اسلاید 9: مقدمه دكتر اسعد علي:... پژوهشگر جوان آقاي آنتوان بارا در كتاب جديد خود به نام حسين در انديشه مسيحيت به اين نتيجه مي رسد كه تاريخ بشريت هيچ حادثه اي شبيه به شهادت حسين(ع) در كربلا به ثبت نرسيده است.شهدت و زندگي حسين يك دليل استوار براي ارزشمندي اثبات وجود خالق، نمونه اي بزرگ در دفاع از عقيده و پيروي از حق مي باشد.سلسله مباحث آنتوان بارا با وجود اختصار بيانگر حقيقتي مي باشد كه براي او به يقين پيوسته است كه:حسين(ع) شمع درخشان اسلام بود كه وجدان بيدار اديان را تا رستاخيز روشن ساخت و اين نتيجه براي سرنوشت بشري سودمند است زيرا اين نتيجه برگذشته و آينده تسلط دارد و معيار واقعي، نهضت حسين (ع) مي باشد و در درجه بعد راز اين معيار در شخصيت امام يافت مي شود.... آيا امام حسين(ع) در گذشته توانست و يا در آينده مي تواند وجدان و گوهره اديان را روشن بسازد؟

اسلاید 10: آقاي آنتوان بارا در كتابش مسائلي را مطرح كرده است كه انسان معاصر را براي شناخت حقيقت جانبخش به انديشه فرا مي خواند همان طور كه حضرت مسيح فرمود:« آيا مردم روزگار (در حوادث تاريخ) انديشه مي كنند؟»

اسلاید 11: فصل اول: پيشگفتار نويسندهانقلاب امام حسين با ويژگي هاي شخصيتي او ارتباطي تنگاتنگ دارد كه مي توان گفت اگر كسي درباره نهضت حسيني شك كند در واقع به شخصيت حسين شك كرده و در مقابل، هر ترديدي درباره شخصيت حسين (ع) ترديد در انقلاب او مي باشد. پس به وجود امام اين انقلاب شكل يافته است.انقلاب به اين اعتبار كه جزئي از شخصيت كامل امام حسين را نشان ميدهد يعني مواردي كه سزاوار است به عنوان شخصيت امام مطرح شود.بنابراين سزاوار است كه به جاي نام انقلاب آن حضرت نام او بر اين كتاب گزارده شود همانطور كه بهتر بود به جاي «حسين در فكر مسيحي» ، «حسين در انديشه انساني » قرار گيرد چرا كه نهضت امام يك نهضت انساني با ويژگي هاي منحصر به فرد خويش بوده است اما فكر مسيحيت نيز بخشي از فكر انساني است.

اسلاید 12: يگانگي اديان:مسيحيت تنها مرحله اي از مراحل اديان الهي است كه همه از يك دين واحد سرچشمه گرفته اند.چهارچوب اصلي دين يهود يك خداي قومي بود كه از اين انديشه ريشه گرفت كه آن ها مردمي برگزيده هستند از سوي خدا.در دين عيسويت چهار چوبه خدايي ، جهاني غير وابسته به ماده بود .اصول توحيدي در آيين محمدي به درجه والاي آن رسيده است:قل هو الله احد، الله الصمد، لم يلد و لم يولد و لم يكن له كفوا احد.و به اين ترتيب اسلام خاتم اديان و حضرت محمد (ص) خاتم پيامبران گرديد.اليوم اكملت لكم دينكم و اتممت عليكم نعمتي و رضيت لكم الاسلام دينا(مائده 3)

اسلاید 13: بي طرفي نويسنده در نوشتن كتاب، را كه او نه مسيحي غربي است كه حسي همراه با احساس پرهيز و فروتني نسبت به بزرگان مسلمان نداشته باشد، او نه يك نويسنده شرق شناس اروپايي است كه از ديدگاه انديشه هاي غربي به تاريخ اسلام بنگرد و در يك مرحله تاريخي نگاه كند و مقدسات مربوط به خاندان پاك پيامبر را به ريشخند بگيرد هدفش تنها بررسي سخنان تاريخي باشد و از بعد معنوي آن غافل باشد كه با در دست داشتن منابعي در باره اسلام كه در چهارچوبه منابع مخدوش مربوط به عصر بني اميه است از اين ديدگاه به اسلام بنگرد كه حكامي دنيادوست همانند معاويه دارد كه پس از اشغال كوفه و حكومت سلاطيني خود گفت: « اي مردم با شما نجنگيدم تا اينكه نماز بخوانيد و روزه بگيريد بلكه با شما جنگيدم تا بر شما حكومت كنم»ابوسفيان هنگام فتح مكه به عباس عموي پيامبر گفت:«پادشاهي پيامبرت همه جا را فراگرفته است.»كه از اين منظر به اسلام نگاه كردن باعث جلوه هاي زشتي از آن مي باشد در حالي كه در اين سخن به خوبي ديدگاه ابوسفيان درك ميشود كه به جنبه مادي و دنيوي دقت دارد و چيز ديگري نمي بيند. نمي بيند كه هدف بندگي مردم براي خدا و تحقق اراده خداوند درباره مردم بوده است.اين همان نماي بيروني و دليل اصلي نبردي است كه پس از آن بين اهل بيت و ميان فرزندان ابوسفيان به راه افتاد.ولي انديشه مسيحي عرب قداست خاندان پيامبر را درك مي كند همانند يك مسلمان و در صدد استفاده بي طرفانه از وقايع تاريخي در اسلام است.

اسلاید 14: پاسخ به چند پرسش در اين كتابعيسي (ع) گفت: «اكنون به نزد آنكه مرا فرستاده است برمي گردم و هيچ كدام از شما نمي پرسيد: به كجا ميروي...؟ ولي به شما راست مي گويم كه براي شما بهتر است كه من بروم و اگر نروم مؤيد (تسلي دهنده) نزد شما نخواهد آمد . اما اگر بروم او را به نزد شما خواهم فرستاد. و هر زمان او را بيابيد جهانيان را به ترك گناه و نيكوكاري و انصاف وادار خواهد كرد.»پرسشها:1)مراد از مؤيد كيست؟ آيا پيامبر اسلام شايسته اين قصد و مراد نيست؟2)آيا مراد حسين شهيد است و تسلي دهنده پيامبر نيست؟ پس چگونه عيسي از حسين سخن مي گويد در حالي كه اشاره اي به پيامبر بعد از خود نكرده است؟3)واژه مؤيد در انجيل به روح القدس تفسير شده است پس چگونه احتمال ميرود از اين واژه برداشتي مخالف با آنچه كه تنها در انجيل بكار رفته است ارائه نمود؟

اسلاید 15: فصل دوم: قيام امام حسين به خاطر چيست؟هيچ يك از حماسه هاي بشري در طول تاريخ قديم و جديد حماسه اي همانند حماسه حسيني و شهادت شهيدان كربلا از جنبه هاي شگفتي ها به خود نديده است.انقلاب حسيني سبب باز شدن ديده بصيرت همگان و انديشه خفته مردم نسبت به حكومت دروغين و ستمگر اموي شد.قبل از قيام امام حسين مردم در بند انديشه هاي دروغين و زيباي شيطاني و دنيايي بودند. نسبت به اجراي احكام روند بي تفاوتي را در پيش گرفته بودند و تنها به بعد مادي زندگي توجه داشتند. اين انقلاب باعث شد تا پس از آن در طول تاريخ بشري شاهد انقلاب هاي زيادي بين بيداري و تاريكي، بين حق و باطل و بين آزادگي و ذلت باشيم. ميتوان گفت امام دلهاي مردم را جاني تازه بخشيد و با شهادت ياران خود شجاعت را به آزادگان عطا كرد .

اسلاید 16: تصورات اشتباهقيام امام حسين به خاطر اعتراض به حكومت اموي بود چرا كه آنان باعث ترويج اسلامي به دور از اسلام ناب محمدي در سرزمين هاي اسلامي بودند .با اين تصور انقلاب جاودانه امام حسين(ع) تنها محدود به دوران خاصي از تاريخ و منحصر به مسلمانان ميشود اين در حالي است كه قيام امام به خاطر خدا، دين خدا و ازادي واقعي انسان ها بود. انقلاب امام درسي بود به تمامي انسان هاي كره زمين كه بدانند مرگ با عزت بهتر از زندگي با ذلت است.امام با اين حركت ايستادگي واقعي بر روي اعتقادات و باورهاي انساني را به تمام مردم تاريخ نشان داد و افرادي همانند گاندي آن را فراگرفتند و آزادگي را پيشه كردند.عده اي به قيام امام حسين با ديده اي عاطفي نگاه مي كنند و معتقدند كه امام حسين جان خويش و يارانش را در جنگي نابرابر با نتيجه اي از پيش مشخص از دست داد تا پايداري خود را نشان دهد.اين عقيده ناقص و رشد نيافته است چرا كه قيام امام را تنها يك قيام مي دانند و از اين نكته غافل هستند كه آن يك نقطه عطف بسيار مهم در مسير عقيده اسلامي است كه بدون آن مورخين چيزي براي گفتگو پيرامون اسلام نداشتند.

اسلاید 17: شهادت حسين (ع) در فكر مسيحيشهادت امام حسين نمونه اي كامل از فداكاري و ايثار براي خدا و انسانيت بود. قيام او به خاطر حق بود و حق از آن تمامي ملت هاست. پس انقلاب ايشان تنها اختصاص به مسلمانان ندارد و براي تمامي جامعه انديشمند بشري مهم و بزرگ است از جمله جامعه مسيحيت.عيسي بن مريم نيز جز براي فداكاري و شهادت و بشارت دهنده حق و پيام آوري راستي و حيات فرستاده نشد.پيامبر اكرم(ص): «حسين از من است و من از حسين هستم».اگر حسين شيرخواره و تغذيه يافته نبوت است عيسي نيز مولودي بود با نسيمي آسماني در مريم.نظر يك كشيش مسيحي:اگر حسين از آن ما بود در هر سرزميني براي او پرچمي افراشته مي ساختيم و در هر روستايي برايش منبري نصب مي كرديم و مردم را با نام حسين به سوي مسيحيت دعوت مي كرديم.

اسلاید 18: شباهت هاي امام حسين (ع) و مسيحسخن گفتن عيسي در گهواره با مردم ،سخنوري و شيوايي كلام و حسن بيان و صداي زيباي امام حسين(ع)آزار و اذيت عيسي و توهين به او، از تن درآوردن لباسش و قصد جان او را كردن توسط جاهلان زمانش ، محاصره شدن امام حسين در كربلا اهانت به او و تشنه نگه داشتن او ويارانش، شهادت امام و غارت لباس و اموالش و اسارت خانواده اشيگانگي در هدف برانگيخته شدن عيسي به پيامبري و حسين براي قياموداع و اتمام حجت عيسي با يارانش و اتمام حجت امام حسين با يارانش در شب نهم محرمتشنه لب بودن عيسي در لحظات پاياني عمر و دريغ كردن آب از امام و به شهادت رسيدن او با لب تشنهيگانگي كلام و برخورد در برابر قاتلينمعجزه عيسي در پزشكي و معجزه حسين (ع) در سخنوري

اسلاید 19: نمونه هايي ازشهادت مسيحيان در راه امام حسين (ع)مسلمان شدن وبه شهادت رسيدن سفير مسيحي قيصر روم بوسيله و به خاطر سر بريده امام حسينمسلمان شدن راهب مسيحي و پرداختن چند سكه براي بوسيدن سر مبارك امام حسين(ع)

اسلاید 20: انقلاب وحي الهيعده اي گمان مي كنند قيام امام حسين (ع) قيامي عجولانه و بدون فكر نظامي بود. اين در حالي است كه اين اتفاق بايد به همين شكل و صورت اتفاق مي افتاد تا مورد رضايت خداوند واقع ميشد چرا كه تقدير الهي چنين بودهنگامي كه حضرت مسيح از سرزمين كربلا عبور ميكرد از شهادت حسين سخن گفت قاتلان او را نفرين كرد و سرزمين كربلا را سرزمين با بركت ناميد.صدها سال قبل از واقعه كربلا آدم، حضرت ابراهيم و موسي بر امام حسين گريه كردند و عيسي به بني اسرائيل دستور داد آنها هم قاتلان را نفرين كنند و فرمود:هر كه دوران او را درك كند بايد دركنار او بجنگد و اگر كشته شود همانند رزمنده اي است كه در منار پيامبران به شهادت رسيده باشد.امام حسين از شهادت خود خبر داشت و قيام او در رفتن به سوي شهادت به خاطر اطاعت و پيروي از تكليف الهي بود كه برايش رقم خورده بود.آن حضرت شهادت خود را براي ام سلمه شرح ميدهد و ميگويد آيا راه گريزي از مرگ وجود دارد؟ اگر امروز نروم بايد فردا بروم. خداوند خواسته است مرا شهيد ببيند.

اسلاید 21: معجزات شهادتزراره به نقل از امام صادق (ع) مي گويد: آسمان با سرخي فجر و زمين باسياهي بامداد و خورشيد با كسوف و سرخي چهل روز در شهادت حسين گريستند.خواب ام سلمه و به حرف درآمدن خاك كربلا و خونين شدن آن در خانه اوسپاه دشمن آن روز صدايي شنيده بودند كه مي گفت: اي كوفيان واي برشما!من پيامبر خدا را مي بينم كه ريش خود را در دست گرفته و گاهي به شما و گاهي به آسمان نگاه مي كند.آنها گمان بردند اين صداي ديوانه اي است ولي امام صادق (ع) مي فرمايد: گمان نمي كنم او كسي جز جبرئيل باشد.سخن گفتن سر امام حين (ع) با مردم و تلاوت سوره كهفروايت ابن لهيعه و مرد كوفيعزاداري و شيون جنيان براي امام حسين بنا به گفته ابن قولويه در كامل الزيارات

اسلاید 22: معجزات شهادت در درون اسلامخطبه جسورانه و دندان شكن زينب(س) در برابر يزيدسوگواري زنان حرمسراي يزيد با شنيدن سخنان زينب(س)سخنان پرشور بانو زينب (س) در ميان مردم كوفه و بي تابي كوفيان در واقعه كربلاسخنان زينب(س) و زنده شدن وجدان هاي مرده مردم در سرتاسر حكومت اسلامي

اسلاید 23: پاسخ و واكنش فوري مسيحيان به روايت از ابو مخنف:به صدا در آمدن ناقوس هاي شهر تكريت و تجمع راهبان مسيحي در كليسا براي شهادت امام حسين (ع) و اعلام بيزاري از سپاه يزيددشنام مردم شهر بزرگ لينا بر امويان و درود فرستادن بر حسين(ع) و خاندانش و نفريان سپاهيان يزيددوري سپاه از شهر جهينه به دليل سوگند آنان مبني بر جنگ با سپاهيان يزيدي كه از آنجا عبور كنندبستن دروازه هاي قلعه كفر طاب به روي سپاهيان و عدم دادن آب به آنان به خاطر تشنه لب بودن امام حسين (ع)حمله مردم حمص به سپاهيان و كشته شدن سي و شش سواركار با پرتاب سنگ مردمعقيله بني هاشم:آينده از آن ما، بزرگي از آن مردان ما ،زندگي براي نشانه هاي ما،بزرگواري در نسل ما و دوستي متعلق به نسل ما مي باشد

اسلاید 24: سخنان شيواي امام سجاد(ع)سخنراني امام (ع) بر روي شتر برهنه با غل و زنجير با مردم تاثير سخنان امام سجاد و حضرت زينب بر دل هاي مردمبرداشته شدن نخستين گام هاي انقلاب امام حسين(ع)متوجه شدن مردم نسبت به زندگي دروغين حكام در يك چارچوب نمادين مذهبي به نام اسلامبرداشته شدن نخستين گام ها در نقد كارهاي خود و جامعه توسط مردم و جستجوي راههي جديد براي جامعه اي ارزشمند و انسانيشعله ور شدن ايمان در دلها و فاش شدن چهره امويان كه به دور از ارزش هاي اسلامي و انساني بودبيداري روحي امت اسلامي

اسلاید 25: اخلاق ، سرچشمه انقلاب هاحضرت ابوالفضل سنبلي از وفاداري:اي نفس! پس از حسين خوار باش و بعد از حسين نمي خواهم باشي.اين حسين است كه وارد ميدان شده و تو آب سرد مي خواهي بنوشي؟ به خدا سوگند اين آيين من نيست.حر آزاد شده به دست حسين و به خاطر اخلاق اوغلام ابوذر غفاري و شتاب او براي جان فشاني براي حسين (ع):من در هنگام راحتي كاسه ي شما را مي ليسيدم و در سختي شما را تنها رها كنم؟ بوي بدن من تند، نسب من پست و رنگم سياه است. دروازه بهشت را به روي من باز كن تا خوشبو،با اصل نسب و سفيد رنگ شوم. به خدا سوگند هرگز شما را تنها نمي گزارم تا ايتكه خون سياه من با خون شما مخلوط شود.زهير بن قيس دلاور عرب:اي پسر پيامبر خدا!سخن تورا شنيدم و اگر دنيا براي ما جاويدان باشد باز هم تا ابد در كنارت ايستاده ايم و تو را انتخاب مي كنيم و در كنار تو خواهيم ماندبرير بن خضير: اي پسر پيامبر خدا!خداوند بر ما منت نهاد تا در كنار تو بجنگيم و بدن هاي ما پاره پاره شود تا جدت روز قيامت از ما شفاعت كند.

اسلاید 26: يزيديزيد ، آدم و گردآورنده محفل عيش و نوش ، شراب و خمر.هوس ران و سگ باز. در محافل او زنان در اطرافش و سگ هايش با افسارهايي از طلا در كنارش نشسته.يزيد در طول حكومت سه سال و نيم خود جنايتكاري رسوا و در سال اول قاتل حسين (ع) بود. در سال دوم مدينه را تاراج كرد و سه روز شهر را بر سربازانش حلال كرد كه نتيجه اش:شهادت ده ها هزار نفر از بزرگان و اعراب و تابعين و هفتصد تن از مهاجرين و انصار و تجاوز به هزار دختر باكره است!حاكمي ميمون باز كا ميمونش ابوقيس لحظه اي از او دور نمي شد.حاكمي فراري از ميادين جنگيفرمان دهنده به قتل حسين و يارانش فرمان دهنده به اسارت خاندان نبوي و...

اسلاید 27: قيام مدينهزينب (س) يكي از عوامل اصلي قيامسفر گروهي از بزرگان و مردم مدينه به دمشق و ديدار با يزيدانكار يزيد توسط اين گروه و اعلام انكار و بيزاري از يزيد و لعن اوعبدالله بن حنظله انصاري:از نزد مردي بازمي گرديم كه اگر جز فرزندانم كساني را نمي يافتم به مبارزه با او مي پرداختم. او به من صله بخشيد و مرا گرامي داشت ولي آن هديه ها را قبول نكردم جز اينكه خودم را با اين كار تقويت كنم.آتش قيام در مدينه شعله كشيدمسلم بن عقبه مري از جانب يزيد مامور به سركوبي قيام است و سه روز در اين شهر پس از فتح آن هر كاري را در مدينه آزاد ساختابن كثير : مفسده هايي بزرگ در شهر پيامبر اتفاق افتاد كه نمي توان شمرد يا توصيف كرد!

اسلاید 28: قيام مختار تقفيقويترين و سرسخت ترين قيام بعد از كربلاست.نابودي بيشتر فرماندهاني كه دخالت مستقيم در واقعه كربلا داشتندانتساب قيام به محمدبن حنيفه فرزند علي بن اب طالب كه باعث گردآمدن انقلابيون پيرامون او شدرفتار اشتباه ابن زبير در كوفه، عبدالله بن مطيع كه با عمربن حجاج،شمربن ذي الجوشن، شبث بن ربيعي و ديگر ماموراني كه حسين را به شهادت رساندند براي سركوبي انقلابيونكشتن ابن مطيع توسط مختار و انتخاب موالي به حكومت منصفانه.موالي گروهي از مسلمانان غير عرب بودند كه به تكاليف مسلماني عمل مي كردند ولي از حقوق مسلماني برخوردار نبودند.رفتار منصفانه مختار نسبت به آنان كينه اشراف و بزرگان قبيله ها را برانگيخت هگي بر ضد او شدند و براي جنگ با او يكپارچه شدند.اتحاد آنان سبب تعجيل مختار در انتقام از قاتلان واقعه كربلا و تسويه حساب با آنان. بنابر تاريخ طبري در يك روز 280 نفر كشته شدند.

اسلاید 29: قيام مطرف بن مغيرهچند سال بعد از مختار مطرف بن مغيره بن شعبه بر ضد حجاج بن يوسف شورش كرد.بركناري والي حجاج در مدائن،عبدالملك بن مروانفرستادن نامه و فراخواني يارانش به سوي كتاب خدا و سنت پيامبر و جهاد با دشمنان حق و مرفه طلبان براي ابطال ظلم و اعلان حق

اسلاید 30: فصل سوم:قيامبه سوي مكهروايت رفتارها و اعمال امام حسين قبل از سفر بزرگشبه سوي كوفهحسين در تدارك سفر خويش و احتمالات. فرستادن سفير به كوفه و مسلم بن عقيلدر كربلابازگويي تمامي اتفاقات كربلا، سخنان و شخصيت هاآخرين سخنان و موضع گيري هاي سيد الشهداءروايت وقايع نهم و دهم محرم

اسلاید 31: فصل چهارم: شبه جزيره و سقوطيزيد در آيينه رواياتكتاب الفتن جلد اول صحيح بخاري به نقل از پيامبر(ص)«هلاك امت من در دست جوان شهوت راني از امت من خواهد بود».«الصواعق المحرقه» به نقل از كتاب مسند روياني از ابودرداءپيامبر خدا(ص):«نخستين فردي كه سنت من را دگرگون مي سازد مردي از بني اميه به نام يزيد خواهد بود».

اسلاید 32: فصل پنجم:نداي وجداندر اين فصل به توضيح جايگاه رفيع شهادت در اديان و انديشه انسان ها مي پردازد و از شخصيت هايي نام مي برد كه به دعوت حسين پاسخ مثبت ندادند و در جنگ بي طرف بودند و حال بعد از واقعه كربلا چنان احساس پشيماني مي كردند و براي آن اشعاري از سر پشيماني و تاسف سر دادند

اسلاید 33: در پايان:امام حسين (ع) كسي بود كه تاريخ اسلام و انسانيت را تغيير داد . درس آزادگي و پايداري بر اعتقادات را به همگان آموخت.حضرت عيسي (ع) به پيروي از پيامبران پيشين خود بر حسين گريه مي كند و پيروان خويش را نيز به راه حسين دعوت مي كند.مي توان چنين گفت كه انقلاب ها اگر مي خواهند هميشه پيروز باشند بايد از انقلاب حسيني پيروي كنند. بر مبناي حق ، به خاطر حق و با حق باشند همانند انقلاب مردم ايران به رهبري امام خميني(ره).

اسلاید 34: من به خاطر كفران نعمت و ناسپاسي و فساد و ستم قيام نكردممن براي اصلاح امت جدم قيام كردم.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید