علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

امنیت مسیریابی در شبکه های موردی

amniat_shabake

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “امنیت مسیریابی در شبکه های موردی”

امنیت مسیریابی در شبکه های موردی

اسلاید 1: عنوان :امنيت مسيريابي در شبكه هاي موردي

اسلاید 2: چكيده شبكه هاي موردي نوعي از شبكه هاي بي سيم هستند كه در آن گره ها بدون استفاده از هر گونه زير ساختار مركزي با هم در ارتباط بوده بلكه در اين شبكه ها خود گره ها شركت كننده در شبكه وظيفه مسير يابي شبكه را به عهده دارند و با توجه به عدم وجود زير ساخت ثابت تعريف شده بيشتر در معرض حملات امنيتي بوده و در نتيجه امنيت در شبكه هاي موردي از وضعيت ويژه اي در مقايسه با شبكه هاي سيمي برخوردار است . زيرا در اين شبكه ها علاوه بر تمامي مشكلات موجود در شبكه هاي با سيم ، با مشكلات امنيتي همچون سادگي شنود و تغيير اطلاعات در حال انتقال، امكان جعل هويت افراد، شركت نكردن و يا تخريب عمليات مسيريابي، عدم استفاده از زير ساخت هاي توزيع كليد رمز نگاري و غيره مواجه مي شويم.

اسلاید 3: يكي از مهمترين مواردامنيتي در شبكه هاي موردي ، ارائه يك الگوريتم مسيريابي امن در اين شبكه هاست و از اين ميان مي توان به پروتكل هاي SEAD ARAN، SAODV، SRP، Ariadne، و غيره اشاره كرد. ولي هر كدام از آن ها داراي مشكلات خاص مربوط به خود مي باشد و همچنان كمبود يك الگوريتم كه هم از لحاظ امنيت و هم از لحاظ كارايي شبكه در حد قابل قبولي باشد احساس مي شود.

اسلاید 4:  مقدمهشبکه های Ad-hoc به شبکه های آنی و یا موقت گفته می شود که برای یک منظور خاص به وجود می آیند. در واقع شبکه های بی سیم هستند که گره های آن متحرک می باشند. تفاوت عمده شبکه های Ad-hoc با شبکه های معمول بی سیم 802.11 در این است که در شبکه های Ad-hoc مجموعه ای از گره های متحرک بی سیم بدون هیچ زیرساختار مرکزی، نقطه دسترسی و یا ایستگاه پایه برای ارسال اطلاعات بی سیم در بازه ای مشخص به یکدیگر وصل می شوند.ارسال بسته های اطلاعاتی در شبکه های بی سیم Ad-hoc توسط گره های مسیری که قبلا توسط یکی از الگوریتمهای مسیریابی مشخص شده است، صورت می گیرد.

اسلاید 5: نکته قابل توجه این است که هر گره تنها با گره هایی در ارتباط است که در شعاع رادیویی اش هستند، که اصطلاحا گره های همسایه نامیده می شوند.پروتکلهای مسیریابی بر اساس پارامترهای کانال مانند تضعیف، انتشار چند مسیره، تداخل و همچنین بسته به کاربرد شبکه به صورت بهینه طراحی شده اند. در هنگام طراحی این پروتکلها به امر تضمین امنیت در شبکه های Ad-hoc توجه نشد. در سالهای اخیر با توجه به کاربردهای حساس این شبکه از جمله در عملیاتهای نظامی، فوریتهای پزشکی و یا مجامع و کنفرانسها، که نیاز به تامین امنیت در این شبکه ها بارزتر شده است، محققان برای تامین امنیت در دو حیطه عملکرد و اعتبار پیشنهادات گوناگونی را مطرح کردند و می کنند.

اسلاید 6: شبکه های بی سیم Ad-hoc فاقد هسته مرکزی برای کنترل ارسال و دریافت داده می باشد و حمل بسته های اطلاعاتی به شخصه توسط خود گره های یک مسیر مشخص و اختصاصی صورت می گیرد. توپولوژی شبکه های Ad-hoc متغیر است زیرا گره های شبکه می توانند تحرک داشته باشند و در هر لحظه از زمان جای خود را تغییر بدهند. وقتی گره ای تصمیم می گیرد که داده ای را برای گره مورد نظر خود بفرستد. ابتدا با انجام یک پروتکل مسیریابی پخش شونده کوتاهترین مسیر ممکن به گره مورد نظر را بدست می آورد و سپس با توجه به این مسیر داده را ارسال می کند. به هنگام به روز رسانی یا کشف مسیر مورد نظر تمام گره های واقع بر روی مسیر اطلاعات مربوط به راه رسیدن به گره مقصد رادر جدول مسیریابی خود تنظیم می کنند، تا در هنگام ارسال داده از مبدا روند اجرای عملیات ارسال داده به درستی از طریق کوتاهترین مسیر ممکن انجام شود.

اسلاید 7: امروزه در صنعت بانکداري وام ها نقش اساسي دارند، به طوريکه بخش زيادي از دارايي هاي يک بانک از وام هاي پرداخت شده به افراد و شرکتها تشکيل مي شود و در نتيجه با افزايش تعداد درخواست هاي وام از سوي افراد و با توجه به ريسک موجود در اين فعاليت ها، ارايه روشي براي مديريت اين وام ها ضروري است. (جلیلی و همکاران،1389) افزایش تعداد درخواست‌های وام از سوی افراد و با توجه به ریسک موجود در این فعالیت‌ها ، ارائه روشی برای مدیریت این وام‌ها ضروری به نظر می‌رسدفصل اول-تاریخچه شبکه‌های ادهاک عمر ۷۰ ساله دارند و به دلایل نظامی به وجود آمدند. یک مثال کلاسیک از شبکه‌های ادهاک، شبکه جنگنده‌های جنگ و پایگاههای موبایل آنها در میدان جنگ می‌باشد. بعدا مشخص شد در قسمت‌های تجاری و صنعتی نیز می‌توانند مفید واقع شوند. این شبکه‌ها شامل مجموعه‌ای از گره‌های توزیع شده‌اند که بدون پشتیبانی مدیری مرکزی یک شبکه موقت را می‌سازند. طبیعی ترین مزیت استفاده از این شبکه‌ها عدم نیاز به ساختار فیزیکی و امکان ایجاد تغییر در ساختار مجازی آنهاست. این ویژگی‌های خاصی که دارند پروتکل‌های مسریابی و روشهای امنیتی خاصی را می‌طلبد.اصطلاح ad hoc که از زبان لاتین گرفته شده است به معنای برای کاربرد اختصاصی است. این عبارت عموما در مورد راه حلی استفاده می شود که برای حل یک مشکل خاص یا انجام وظیفه ای ویژه طراحی شده باشد و قابل تعمیم به صورت یک راه حل عمومی نباشد و امکان تطبیق دادن آن با مسایل دیگر وجود نداشته باشد.

اسلاید 8: شبکه های موردی چیست؟شبکه هایAd Hoc نمونه ای جدید از مخابرات بی سیم برای وسایل سیار هستند. در یک شبکه Ad Hoc خبری از زیرساخت های ثابت همچون پایگاه های مبنا ومراکز سوئیچینگ وتقویت کننده ثابت نیست. گره های متحرکی که در حوزه ارتباطی یکدیگر قرار دارند مستقیما از طریق لینک (link) بی سیم با هم مرتبط می شوند در حالی که گره هایی که از هم دورند پیام شان از طریق دیگرگره ها تقویت شده تا به گره مقصد برسند. شکل 1 مثالی از این مسئله را نشان می دهد.فرض می کنیم در شکل ( 1) A1 می خواهد با A5 ارتباط برقرار کند، از آن جا که در شکل (1-الف) A5 در رنج (range) رادیویی A1 قرار دارد(منظور این است که فاصله A1 تا A5به اندازه ای است که، A1توانایی ارسال داده مورد نظر را به آن فاصله دارد )، از طریق یک لینک مستقیم این ارتباط برقرار می شود.

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید