سایر

اندازه گیری متغیر‌ها

صفحه 1:
۰ _۰ ‏هووووه‎ ‎666 ‎هوو٠‎ ‎ee

صفحه 2:
اندازه گیری متغیرها ”تعريف عملياتى v v v مقیاس های اندازه گیری روش های اندازه گیری روایی و اعتبار ابزار روش های تحقیق در مدیریّت : آنچه در این فصل می آموزيم

صفحه 3:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت تعريف عملياتى يك مغ تعریف عملیاتی چیست؟ ‎ig ee ee‏ بت منهوم به واسطه تعریف عملیاتی از یک مفهوم با دقت در ابعاد و خصوصیات رفتاری ‎ot‏ میتوان اجزاء آنرا به بخش های قلبل اندازه گیری و قابل مشاهده تفکیک کرد.

صفحه 4:
اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت ‎Gilles Shaye‏ چیست؟ تعریف عملیاتی یکی از مشکلات جدی پژوهش در سازمان ها مسئله سنجش یک مفهوم است. به واسطه تعریف عملیاتی مفاهیم میتوان ابزاری برای سنجش آنها تدارک دید.

صفحه 5:
فصل ششم اندازه گیری متفیرها روش هاى تحقيق در مديريّت ازه گیری متغیر تعریف عملیاتی چه تعاریفی عملیاتی لیستند ؟! ‎٠‏ صرفاً بياذكر معانى يا کلمات هم‌سطح یا مرتبط با مفهوم مورد نظر * بیانگرپبایندهاه بيامدهاء يا مفاهيم همبسته با مفهوم مورد نظر * . بیانگردلایل یا پیش‌درآمدهای یک مفهوم

صفحه 6:
‎eee‏ روش هاى تحقيق در مديريّت اندازه گیری متغیرها ‏تعریف عملیاتی ‎ ‏مثال: تعریف عملیاتی مفهوم یادگیری ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎or ‏به خاطر آوردن مسائل مربوط | | آمیختن‎ wt || vee ‏ليع از به مطالب مطلب با‎ ۳ ‏گذشت زمان فهمیده شده و مسائل‎ ۳ ‏به خاطر سپرده | | مرتبط‎ we ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 7:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت مقياس هاى اندازه كيرى مقياس ابزار يا ساز و كارى است كه با كاربرد آن» افراد ‎Hips teens‏ یکدیگر تمیز داده می شوند.

صفحه 8:
سي متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت مقیاس های اندازه کی انواع مقیاس ها: و سوت مقیاس اسمی(مقوله ای مقیاس ترتیبی(رتبه ای) مقیاس فاصله ای مقیاس نسبتی

صفحه 9:
فصل ششم اندازه گیری متغیرها روش های تحقیق در مدیریّت مقیاس اسمی(مقوله ای) مقیاس های اندازه گیری طبقه بندی افراد و اشیاء در گروه ۲ های اسازگار جامع و مانع که ‎Nominal Scale‏ هیچگونه ارزش مقداری ندارند. به طوری که (به عنوان مثال) گروه سومی باقی نماند.

صفحه 10:
‎wees Rete‏ روش هاى تحقيق در مديريّت ‏مقیاس اسمی(مقوله ای) مقباس های اندازه گیری ‎Nominal Scale‏ ‎

صفحه 11:
اندازه گیری متغیرها مقیاس ترتیبی(رتبه ای) علاوه بر طبقه بندی مقوله ها در گروه های کیفی ناسا زگار و جامع و مانع» به هر گروه با طبقه اولویت يا ارجحیت مدهد. ویکن قادر جه اندازه گیری میزان تفاوت آنها نیستیم. روش هاى تحقيق در مديريّت مقياس هاى اندازه كيرى Ordinal Scale

صفحه 12:
فصل ششم اندازه گیری متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت مقیاس ترتیبی(رتبه ای) مقباس های اندازه گیری ‎Ordinal Scale‏ د 4 090 *ولویت ترجیح مشتری در انتخاب برند های مختلف لپ تاپ جایگاه ورزشکاران * سطح تحصیلات

صفحه 13:
اندازه گیری متغیرها مقیاس فاصله ای در مقیاس فاصله ای؛ فاصله دسته ها و طبقات مساوی است و نقطه شروع »2 دلخواه و قرار دادی است. این مقیاس امکان استفاده از محاسبات و روش های آماری را مهیا میسازد. و در آن میتوان پارامترهای م رکزی مانند میانگین حسابی ۰ انحراف معیار» واریانس و دامنه تغییرات را محاسیه کرد. روش هاى تحقيق در مديريّت مقياس هاى اندازه كيرى Interval Scale

صفحه 14:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت مقياس فاصله اى مقياس هاى اندازه كيرى ‎Interval Scale‏ : مثال قدرت خرابی زلزله

صفحه 15:
اندازه گیری متغیرها مقیاس نسبتی قویترین مقیاس اندازه گیری است به علت دارا بودن نقطه شروع مطلق و دقیق که امکان اندازه گیری نسبت تفاوت بین طبقات را فراهم مسازد. روش هاى تحقيق در مديريّت مقياس هاى اندازه كيرى Ratio Scale

صفحه 16:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت مقياس نسبتى مقياس هاى اندازه كيرى ‎Ratio Scale‏ : مثال

صفحه 17:
فصل ششم روش هاى تحقيق در مديريّت اندازه كيرى متغيرها ‎sige‏ قياس هاى اندازه كيرى ‎Ratio Scale‏ در یک نگاه _. |nterval Scale ‏مقیأس ترتیبی(رتبه ای)‎ Ordinal Scale ‏مقیاس اسمی(مقوله ای)‎ Nominal Scale درجه پیچید گی

صفحه 18:
اندازه گیری متغیرها العا و رت و 2 بندی گروه ها میپردازند. درسالی که : مقیاس های فاصله ای و نسبتی امکان بررسی های کمی را فراهم می آورند. تلاشمان بر آن است تا بیشتر از مقیاس هاى نسبتى و فاصله اى استفاده كنيم. روش هاى تحقيق در مديريت كاربرد هريكك از مقياس های اندازه گیری >

صفحه 19:
اندازه گیری متغیرها مقیاس های رتبه بندی شده : *مقیاس رتبه بندی شده نموداری #مقياس رتبه بندى تفكيكك شده مقياس هاى نگرش سنجی *مقياس ليكرت *مقیاس اختلاف معناشناختی روش های تحقیق در مدیریّت بررسی برخی مقیاس های رایچ در پژوهش های مدیریت و باز رگانی

صفحه 20:
5 2 ‏فصل ششم شن هلى‎ ee pe 19 ‏اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحفيق‎ ote eeee ۰۰۰۰ © © ‏روایی ابزار یعنی چه ؟ روایی ابزار‎ ‏حصول اطمینان از آنکه ابزار اندازه گیری‎ ¢ ‏واقعا مفهوم مورد نظر را بررسی میکند یا‎ : : ۲ * ۲ - ۴ 5 ۳ ‏تحت‎ = آزمون های روایی ابزار در سه گروه طبقه ‎ee‏ ‏*روایی محتوا *روایی سازه * روایی وابسته به معیار

صفحه 21:
سي متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت ‎Meas lb)‏ روایی ابزار ابزار تا چه میزان طیفی از عناصر و فضا ‏هایی را که در مفهوم گنجانده شده است در ‏بر می گیرد. ‏حصول اطمینان از آنکه ابزار مورد نظر ‏به تعداد کافی پرسشهای مناسب برای ‏اندازه گیری مفهوم مورد نظر را در ‏پردارد. ‏*روایی ظاهری پیش‌نیاز (يا شرط لازم ) روایی محتواست.

صفحه 22:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت كال دير روایی ابزار مثال: *آزمون توانایی ریاضی شامل: جمعء تفریق» ضرب» تقسیم ۴بزار سنجش تعصب: نسبت به کرو های نژادی و قومی اقلیت های مذهبی ازنان سالحرردگان..

صفحه 23:
اندازه گیری متغیرها روایی وابسته به معیار مشخص کردن تفاوت افراد بر اساس معیار مرتبط با مفهوم. از طریق محاسبه همبستگی نمره حاصل از ابزار و اندازه معیار که توسط چند متغير متعارف سنجیده می‌شوده بدست می‌آید. روش های تحقیق در مدیریت روایی ابزار

صفحه 24:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت روایی وابسته به معیار روايى ابزار روایی وابسته به معیار به دو روش قابل بررسی است: روایی همزمان روایی پیش بینی وجود متغیر معیار در قدرت آزمون (ابزار) در زمان اندازه گیری جداسازی افراد در خصوص توسط ابزار یک معیار آتی. آزمون اخلاق کاری کار کنان - معیار: آزمون توانایی کارکنان هنگام تهره وزی با بدرن جرج به کمک هاع نیروی انسانی- معیار: عملکرد 77 فاهی

صفحه 25:
ا 7 روش های تحقیق در مدیرّت روایی سازه به دست آمده با مون با آنها تدوین میزان تناسب د تیه ها "که | شده است. نتایج بدست آمده از کاربرد یک ابزار تا چه حد توانایی اندازه گیری مفهومی که در سازه یا خصیصه مورد سنجش مستتر است را دارد.

صفحه 26:
فصل ششم اندازه گیری متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت روایی سازه روایی ابزار روایی سازه به دو روش قابل بررسی روایی همگرا روایی واگرا همبستگی زیاد امتیازات بدست ‏ بر اساس نظریه پیش‌بینی می‌شود دو متفیر آمده از دو ابزار در مورد یک همیستگی ندارند و امتیازات بدست آمده مفهوم پس از اندازه گیری نیز به طور تجربی همین امر را تصدیق می کند.

صفحه 27:
سي متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت اعتبار يا اعتماد پذیری ابزار اعتبار ابزار مشتمل بر دو بخش: پایایی ابزار: توانانی آبزار ادرف بانای شود در طرل زمان علیرغم شرایط غیرقابل کنترل آزمون و وضعیت آزمودنی‌هاء سا زگاری ابزار: متجانس‌بودن عناصر و اجزای ابزار

صفحه 28:
فصل ششم اندازه گیری متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت ‎abl‏ پر بر ‏به دو روش مشخص میشود : * ضریب باز آزمایی ‏مشابهت پاسخ های آزمون با تکرار آزمون * اعتبار آزمون های موازی ‏مشابهت پاسخ های دو آزمون مشابه (برای مفهوم یکسان)

صفحه 29:
سي متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت سازكارى درونى اجزاء سا زگاری درونی اجزاء چیست ؟ پیوند عناصر (پرسشهای) ابزار به عنوان یک مجموعه که هر عنصر به طور مستقل بخشی از مفهوم اصلی را می‌سنجد.

صفحه 30:
اندازه گیری متغیرها سا زگاری درونی اجزاء چیست ۴ سا زگاری درونی اجزاء به سه روش اندازه گیری میشود : * اعتبار سا گاری اجزاء * اعتبار دو نیمه آزمون * اعتبار ارزیابی ارزیابان روش های تحقیق در مدیریّت سا زگاری درونی اجزاء

صفحه 31:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت * اعتبار سا زگاری اجزاء سازكارى درونى اجزاء سنجیدن یک مفهوم توسط اجزاء آزمون و همبستگی آنها با یکدیگر مشهور ترین آزمون ها در این خصوص : ‎Fin,‏ ‏*آلفای کرانباخ برای متغیرهای ترتیبی و فاصله‌ای *فرمول کودر/ ریچاردسن برای متغیرهای دو ارزشی /

صفحه 32:
اندازه گیری متغیرها * اعتبار دو نیمه آزمون نشان‌دهنده همبستگی بین دو نیمه آزمون یک روش معمول دو نیمه کردن سالات تقسیم آنها به دو نیمه زوج و فرد است. همبستگی میان نمره این دو نیمه بیانگر میزان دقت مقیاس در اندازه گیری است. آزمون مشهور : فرمول اسپیرمن - براون روش های تحقیق در مديريّت سا زگاری درونی اجزاء

صفحه 33:
اندازه گیری متغیرها * اعتبار ارزیابی ارزیابان سا زگاری و توافق داوری یا تفسیر چند ارزیاب نسبت به پاسخهای ابزار روش های تحقیق در مدیریّت سا زگاری درونی اجزاء at oes

صفحه 34:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت تمثيلى برای روایی و اعتبار اعتبار بدون روایی

صفحه 35:
فصل ششم اندازه گیری متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت برازندگی ابزار *روایی و اعتبار قابل قبول ابزار انتخاب ایزاری با روایی و اعتبار بیشتر و مورد استفاده بیشتر در تحقیقات از میان چند ابزار مناسب ‎wun”‏ مجدد روایی و اعتبار ابزار در شرایطی که نیاز به تطبیق ابزار با شرایط جدید باشد.

صفحه 36:
‎een ate‏ روش هاى تحقيق در مديريّت ‎a3 666‏ :۰ برازش ابزار: روایی و اعتبار ‎

صفحه 37:
فصل ششم اندازه گیری متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت خسته نباشید !

فصل ششم اندازه گیری متغیرها روش های تحقیق در مدیریّت فصل ششم اندازه گیری متغیرها روش های تحقیق در مدیریّت :آنچه در این فصل می آموزیم ‏تعریف عملیاتی ‏مقیاس های اندازه گیری ‏روش های اندازه گیری ‏روایی و اعتبار ابزار فصل ششم اندازه گیری متغیرها تعریف عملیاتی چیست؟ ب$ه واس$طه تعری$ف عملیاتی از یک مفهوم ب$ا دق$ت در ابعاد و خصوصیات رفتاری آ$ن ،میتوان اجزاء آنرا ب$ه بخش های قاب)ل اندازه گیری و قابل مشاهده تفکیک کرد. روش های تحقیق در مدیریّت تعریف عملیاتی یک مفهوم فصل ششم اندازه گیری متغیرها ضرورت عملیاتی چیست؟ یکی از مشکالت جدی پژوهش در سازمان ها مسئله سنجش یک مفهوم است .به واسطه تعریف عملیاتی مفاهیم میتوان ابزاری برای سنجش آنها تدارک دید. روش های تحقیق در مدیریّت تعریف عملیاتی فصل ششم اندازه گیری متغیرها چه تعاریفی عملیاتی نیستند ؟! • صرفاً بيانگر معاني يا كلمات هم‌سطح يا مرتبط با مفهوم مورد نظر • بيانگرپيايندها ،پيامدها ،يا مفاهيم همبسته با مفهوم مورد نظر • بيانگرداليل يا پيش‌درآمدهاي يك مفهوم روش های تحقیق در مدیریّت تعریف عملیاتی فصل ششم اندازه گیری متغیرها روش های تحقیق در مدیریّت تعریف عملیاتی مثال :تعریف عملیاتی مفهوم یادگیری یادگیری فهمیدن ارائه مثال های درست پاسخ به پرسش ها به خاطر سپردن به خاطر آوردن مطلب پس از گذشت زمان به کار بردن حل صحیح مسائل مربوط به مطالب فهمیده شده و به خاطر سپرده شده آمیختن مطلب با مسائل مرتبط فصل ششم اندازه گیری متغیرها روش های تحقیق در مدیریّت مقیاس های اندازه گیری مقیاس ابزار یا ساز و کاری است که با کاربرد آن ،افراد در متغیر های تحقیق از یکدیگر تمیز داده می شوند. فصل ششم اندازه گیری متغیرها انواع مقیاس ها: مقیاس اسمی(مقوله ای) مقیاس ترتیبی(رتبه ای) مقیاس فاصله ای مقیاس نسبتی روش های تحقیق در مدیریّت مقیاس های اندازه گیری فصل ششم اندازه گیری متغیرها مقیاس اسمی(مقوله ای) طبقه بندی افراد و اشیاء در گروه های ناس)ازگار جام)ع و مان)ع که هیچگونه ارزش مقداری ندارند. ب$ه طوری ک$ه (به عنوان مثال) گروه سومی باقی نماند. روش های تحقیق در مدیریّت مقیاس های اندازه گیری ‏Nominal Scale فصل ششم اندازه گیری متغیرها روش های تحقیق در مدیریّت مقیاس های اندازه گیری مقیاس اسمی(مقوله ای) ‏Nominal Scale :مثال جنسیت ملیت مذهب فصل ششم اندازه گیری متغیرها مقیاس ترتیبی(رتبه ای) عالوه بر طبق$ه بندی مقول$ه ها در گروه های کیف$ی ناس$ازگار و جام$ع و مان$ع ،ب$ه ه$ر گروه یا طبق$ه اولوی)ت ی$ا ارجحی)ت میدهد .ولیکن قادر ب)ه اندازه گیری میزان تفاوت آنها نیستیم. روش های تحقیق در مدیریّت مقیاس های اندازه گیری ‏Ordinal Scale فصل ششم اندازه گیری متغیرها مقیاس ترتیبی(رتبه ای) ‏Ordinal Scale روش های تحقیق در مدیریّت مقیاس های اندازه گیری :مثال • اولویت ترجیح مشتری در انتخاب برند های مختلف لپ تاپ • سطح تحصيالت • جایگاه ورزشکاران فصل ششم اندازه گیری متغیرها مقیاس فاصله ای در مقیاس فاص$له ای ،فاص)له دس)ته ها و طبقات مس)اوی اس)ت و نقطه شروع ، دلخواه و قرار دادی اس$ت .این مقیاس امکان اس$تفاده از محاسبات و روش های آماری را مهی$$ا میس$$ازد .و در آن میتوان پارامترهای مرکزی مانن$$د میانگی$$ن حسابی ، انحراف معیار ،واریان$$س و دامنه تغییرات را محاسبه کرد. روش های تحقیق در مدیریّت مقیاس های اندازه گیری ‏Interval Scale فصل ششم اندازه گیری متغیرها مقیاس فاصله ای ‏Interval Scale روش های تحقیق در مدیریّت مقیاس های اندازه گیری :مثال درجه حرارت قدرت خرابی زلزله فصل ششم اندازه گیری متغیرها مقیاس نسبتی مقیاس نس$بتی قویترین مقیاس اندازه گیری اس$ت ب$ه عل$ت دارا بودن نقط)ه شروع مطلق و دقی)ق ک$ه امکان اندازه گیری نسبت تفاوت بین طبقات را فراهم میسازد. روش های تحقیق در مدیریّت مقیاس های اندازه گیری ‏Ratio Scale فصل ششم اندازه گیری متغیرها روش های تحقیق در مدیریّت مقیاس های اندازه گیری مقیاس نسبتی ‏Ratio Scale :مثال وزن بلندی قد فصل ششم اندازه گیری متغیرها روش های تحقیق در مدیریّت مقیاس های اندازه گیری در یک نگاه مقیاس نسبتی ‏Ratio Scale مقیاس فاصله ای ‏Interval Scale مقیاس ترتیبی(رتبه ای) ‏Ordinal Scale مقیاس اسمی(مقوله ای) ‏Nominal Scale درجه پیچیدگی فصل ششم اندازه گیری متغیرها مقیاس های ترتیبی و اسمی به طبقه بندی گروه ها میپردازند. در حالی که : مقیاس های فاصله ای و نسبتی امکان بررسی های کمی را فراهم می آورند. تالشمان برآن است تا بیشتر از مقیاس های نسبتی و فاصله ای استفاده کنیم. روش های تحقیق در مدیریّت کاربرد هریک از مقیاس های اندازه گیری فصل ششم اندازه گیری متغیرها مقیاس های رتبه بندی شده : •مقیاس رتبه بندی شده نموداری •مقیاس رتبه بندی تفکیک شده مقیاس های نگرش سنجی •مقیاس لیکرت •مقیاس اختالف معناشناختی روش های تحقیق در مدیریّت بررسی برخی مقیاس های رایج در پژوهش های مدیریت و بازرگانی فصل ششم اندازه گیری متغیرها روایی ابزار یعنی چه ؟ حصول اطمینان از آنکه ابزار اندازه گیری واقعا مفهوم مورد نظر را بررسی میکند یا خیر . آزمون های روایی ابزار در سه گروه طبقه بندی میشوند : • روایی محتوا • روایی سازه • روایی وابسته به معیار روش های تحقیق در مدیریّت روایی ابزار ؟ 2*2=4 فصل ششم اندازه گیری متغیرها روایی محتوا ابزار تا چه میزان طیفی از عناصر و فضا هایی را که در مفهوم گنجانده شده است در بر می گیرد. حص$ول اطمینان از آنک$ه ابزار مورد نظر ب$ه تعداد کاف$ی پرس$شهای مناسب برای اندازه گیری مفهوم مورد نظر را در بردارد. •روايي ظاهري پيش‌نياز (يا شرط الزم ) روايي محتواست. روش های تحقیق در مدیریّت روایی ابزار فصل ششم اندازه گیری متغیرها روایی محتوا مثال: •آزمون توانایی ریاضی شامل: جمع ،تفریق ،ضرب ،تقسیم •ابزار سنجش تعصب: نسبت به ‏گروه های نژادی و قومی ‏اقلیت های مذهبی ‏زنان ‏سالخوردگان... روش های تحقیق در مدیریّت روایی ابزار فصل ششم اندازه گیری متغیرها روایی وابسته به معیار مشخص کردن تفاوت افراد بر اساس معیار مرتبط با مفهوم. از طريق محاس$به همبس$تگي نمره حاصل از ابزار و اندازه معيار كه توس$ط چند متغير متعارف س$نجيده مي‌شود ،بدست مي‌آيد. روش های تحقیق در مدیریّت روایی ابزار فصل ششم اندازه گیری متغیرها روایی وابسته به معیار روش های تحقیق در مدیریّت روایی ابزار روايي وابسته به معيار به دو روش قابل بررسي است: روایی همزمان روایی پیش بینی وجود متغير معيار در زمان اندازه‌گيري توسط ابزار قدرت آزمون (ابزار) در جداسازي افراد در خصوص يك معيار آتي. آزمون اخالق کاری کارکنان – معیار: بهره وری باال بدون توجه به کمک های رفاهی آزمون توانایی کارکنان هنگام گزینش نیروی انسانی -معیار :عملکرد آتی فصل ششم اندازه گیری متغیرها روایی سازه میزان تناسب نتایج به دست آمده با نظریه هایی که آزمون با آنها تدوین شده است. نتايج بدست آمده از كاربرد يك ابزار تا چه حد توانايي انداز ‌ه‌گيري مفهومي كه در سازه يا خصيصه مورد سنجش مستتر است را دارد. روش های تحقیق در مدیریّت روایی ابزار فصل ششم اندازه گیری متغیرها روایی سازه روش های تحقیق در مدیریّت روایی ابزار روايي سازه به دو روش قابل بررسي است: روایی همگرا روایی واگرا همبستگي زياد امتيازات بدست آمده از دو ابزار در مورد يك مفهوم بر اس$اس نظريه پيش‌بيني مي‌شود دو متغير همبس$تگي ندارن$د و امتيازات بدست آمده پ$س از اندازه‌گيري نيز ب$ه طور تجربي همين امر را تصديق مي‌كند. فصل ششم اندازه گیری متغیرها اعتبار یا اعتماد پذیری ابزار مشتمل بر دو بخش: پايايي ابزار: توانايي ابزار در حفظ پايايي خود در طول زمان عليرغم شرايط غيرقابل كنترل آزمون و وضعيت آزمودني‌ها. سازگاري ابزار: متجانس‌بودن عناصر و اجزاي ابزار روش های تحقیق در مدیریّت اعتبار ابزار فصل ششم اندازه گیری متغیرها پایایی به دو روش مشخص میشود : • ضریب باز آزمایی مشابهت پاسخ های آزمون با تکرار آزمون • اعتبار آزمون های موازی مشابهت پاسخ های دو آزمون مشابه (برای مفهوم یکسان) روش های تحقیق در مدیریّت اعتبار ابزار فصل ششم اندازه گیری متغیرها سازگاری درونی اجزاء چیست ؟ پيوند عناصر (پرسشهاي) ابزار به عنوان يك مجموعه كه هر عنصر به طور مستقل بخشي از مفهوم اصلي را مي‌سنجد. روش های تحقیق در مدیریّت سازگاری درونی اجزاء فصل ششم اندازه گیری متغیرها سازگاری درونی اجزاء چیست ؟ سازگاری درونی اجزاء به سه روش اندازه گیری میشود : • اعتبار سازگاری اجزاء • اعتبار دو نیمه آزمون • اعتبار ارزیابی ارزیابان روش های تحقیق در مدیریّت سازگاری درونی اجزاء فصل ششم اندازه گیری متغیرها • اعتبار سازگاری اجزاء سنجیدن یک مفهوم توسط اجزاء آزمون و همبستگی آنها با یکدیگر مشهور ترین آزمون ها در این خصوص : •آلفای کرانباخ براي متغيرهاي ترتيبي و فاصله‌اي •فرمول کودر /ریچاردسن براي متغيرهاي دو ارزشي روش های تحقیق در مدیریّت سازگاری درونی اجزاء فصل ششم اندازه گیری متغیرها • اعتبار دو نیمه آزمون نشان‌دهنده همبستگي بين دو نيمه آزمون يك روش معمول دو نيمه‌كردن سؤاالت تقسيم آنها به دو نيمه زوج و فرد است .همبستگي ميان نمره اين دو نيمه بيانگر ميزان دقت مقياس در اندازه‌‌گيري است. آزمون مشهور :فرمول اسپیرمن -براون روش های تحقیق در مدیریّت سازگاری درونی اجزاء فصل ششم اندازه گیری متغیرها • اعتبار ارزیابی ارزیابان سازگاري و توافق داوري يا تفسير چند ارزياب نسبت به پاسخهاي ابزار روش های تحقیق در مدیریّت سازگاری درونی اجزاء فصل ششم اندازه گیری متغیرها روش های تحقیق در مدیریّت تمثیلی برای روایی و اعتبار ••• • • ••• • •• ••••• •• • • • • • • • • • • • • • • • روایی و اعتبار روایی بدون اعتبار •• • •• ••••••• •• • اعتبار بدون روایی فصل ششم اندازه گیری متغیرها روش های تحقیق در مدیریّت برازندگی ابزار •روايي و اعتبار قابل قبول ابزار ‏استفاده از ابزارهايي كه قب ً ال برازندگي آنها تحقيق شده باشد. ‏انتخاب ابزاري با روايي و اعتبار بيشتر و مورد استفاده بيشتر در تحقيقات از ميان چند ابزار مناسب ‏بررسي مجدد روايي و اعتبار ابزار در شرايطي كه نياز به تطبيق ابزار با شرايط جديد باشد. فصل ششم اندازه گیری متغیرها روش های تحقیق در مدیریّت برازش ابزار :روایی و اعتبار اعتبار باز آزمایی پایایی اعتبار برازش داده ها روایی اعتبار آزمون موازی سازگاری اعتبار سازگاری درونی اجزا اعتبار دونیمه آزمون روایی وابسته به معیار روایی محتوا روایی ظاهری پیش بینی همزمان روایی سازه همگرا واگرا فصل ششم اندازه گیری متغیرها خسته نباشید ! روش های تحقیق در مدیریّت

51,000 تومان