علوم انسانی و علوم اجتماعی

اندیشه‌های ناپایدار (سخنان کوتاه مهدی اقبالی مهدی آبادی) شماره چهار

andishehaye_napaydare_4

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اندیشه‌های ناپایدار (سخنان کوتاه مهدی اقبالی مهدی آبادی) شماره چهار”

اندیشه‌های ناپایدار (سخنان کوتاه مهدی اقبالی مهدی آبادی) شماره چهار

اسلاید 1: اندیشه های ناپایدارنویسنده : مهدی اقبالی مهدی آبادی

اسلاید 2: اندیشه های ناپایدار 2اندیشه های ناپایدار1 اندیشه های ناپایدار 3اندیشه های ناپایدار 4اندیشه های ناپایدار 5

اسلاید 3: برای زندگی کار کنیم، نه برای کار زندگی کنیم.جهان تو نگاه تو و جهان من نگاه من است.هوش روشن زن به چم چراغ همبودگاه است.فراخواست بزرگ بیشتر به گمان نزدیک است.کانون نگروزی همه مردم به آوای بلند است.نخست باید بردگی را شناخت سپس دنبال آزادی گشت.دادوری بی داد به چم ارزشهای ما میزان داوری رفتار دیگران باشد.آزادی با گزینش، هم بدست می آید هم از میان میرود.از فردا خوشم نمی آید چون امروز را ندارم.آدم راستگو به سوگند نیاز ندارد.

اسلاید 4: همه تنهائیم و می توانیم در تنهایی هم شریک شویم.سودمند که باشی برجسته هم خواهی شد.تلاش کنیم خودمان باشیم تا دیگران هم خودشان باشند.هوش آدمها با برهانیدن دگرگون می شود نه با زر و زور.زندگی پایدار است ولی تو دگرگون شو.هیچگاه خودی نباش، همیشه خودت باش.سخت ترین پرسش را از خودمان بپرسیم من کی هستم؟گذشته را زنده کردن به چم آینده را مرده آگهی کردن است.هر چه به آدمها نزدیک تر میشوم ا خودم دورتر میشوم.هر پرسشی را بپرسیم هر چند نابخردانه را.

اسلاید 5: خوشی ها رو بخشش کنیم تا نا خوشی ها ما را پاره پاره نکنند.اگر آسا نتواند تهیدستی را ریشه کن نکند بی شک تهیدستی آسا را می تواند.هر چه آینده گنگ تر باشد نگهداری ریشه ها کمتراست. برای چیزی بمیرید که برای آن زندگی می کنید.بزرگواری را نه می شود خرید نه می شود فروخت تنها باید ساخت.خودخواهی پیش درآمد گستاخی است.آدمها با اندیشه بزرگ می شوند نه با سال.مهربان بودن می تواند یک گزینش باشد.خودخواهی به چم تو بخواهی که دیگران بخواهند.گرامی داشته شدن بیخودی چاپلوس زیاد دارد.

اسلاید 6: فراموشی به چم مرگ به آهستگی.باور را با خرد بپذیریم نه با شور.دانستن اندیشه آدمها را جایگزین شنیدن سخن آنها کنیم.آزمون می تواند کنار اندیشه باشد نه جانشین و وارونه.بزرگترین گناه آدمها در نادانی ماندن است.خاموشی سودمند به چم دهن بسته و اندیشه باز.تنهایی آدمها از آنجاست. که ترسو هستند.گوشه گیری برگزیدن نیست.هنگامی که خودت را برای خودت بازنمایی کنی دگرگونی اش را در دیگران خواهی دید.پیوند زناشویی کامروا به چم از پیش به آرزوهات رسیده باشی.

اسلاید 7: کامیابی گروه به دست فرد دروغ است.آدمها ترسو زاده نمی شوند ونکه با آموزش ترسو ساخته می شوند.آرمان در اندیشه است نه دیده، تا اندیشمندی نباشد آرمانی نیست.دستاورد راستی و درستی با کمتری نیست می شود، بخش کمتری زود باور نیست.هشیار به خواسته هایمان باشیم چون هر آدمی برای خودش زندگی می کند.آرش زندگی نگاه من و دریافت من از زندگی است.روش پدافندی در برابر هوش و خرد به ناچاری شکست پذیر است.آغازه سنگدلی ترس است. برای برپایی آسودگی باید درستکار بود نه نیکخواه.مرگ، دگرگونی بیش نیست.

اسلاید 8: پنداشت با اندیشیدن باید باشد نه جای اندیشیدن.داستان فردا از اندوه امروز ساخته می شود.نخست یارای بازسازی داشته باش سپس توان خرده گیری.دوستی به چم مهرورزی بدون چشمداشت.دشمن کسی است که خواسته یا نا خواسته به او بانگ جنگ کرده ایم.زندگی همین یکدم گذرا است.جهان کشور داری به چم سود است.برای گوسفندی باید افسوس خورد که پس از مرگش هم گرگ هم چوپان و هم سگ رمه او را ستایشش کنند.مردم سالاری راستین به چم روا بر فرمانروایی شمار بیشتری از مردم است که این شمار بیشتر هم بیشینه بادوام نباشد.بینوایی فرآورده اندیشیدن تهیدستانه است.

اسلاید 9: گر دولت یار آمدتگر تخت زرین عایدتتقدیر تو را چنین است خوراک مور و مار بایدت

اسلاید 10: چنان که کسی را پسندیدیم کمبودهایش را نیک نبینیم نکوهش کنیم نه ستایش.نام و نشان با برگزیدن ها پی ریزی می شود.برای شناخت باید هوش را از بند باورها و گرایشات گذشته پاک کرد.راه آزادی از دوستی و دلدادگی می گذرد.خیلی ها آدم هستند ولی برخی با نام آدم زندگی می کنند.زیبایی سنجه شناخته شده ای ندارد بی چون و چرا ویری و کمان بیش است.دلدادگی ساختنی است نه یافتنی.گزینش درست به چم خردورزی با سهش است.کار فراخویی آدمها زیر درآیش زمان و جا است. چیزی که نبودنش سهش نمی شود نمی تواند زیان داشته باشد.

اسلاید 11: هنگامی که خانه ات ویران است نمی توانی خانه همسایه ات را آباد کنی.گاهی همبودگاه به هنرمند یش از مهندزنیاز دارد.هنرمند راستین کسی است که ندیدنیهای همبودگاهش چه خوب چه بد را دیدنی کند. هر سختی را با همیاری می توان تاب آورد بجز دلتنگی.نادانی از روی آگاهی هراس انگیزتر از نادانی تودگانه است.هرآنچه مال تو باشد درون توست.ریشه ی فرهنگ درست در اندیشه بینشورانه است.دلبستگی به دانستن از گمان انگیزی پدید می آید.زندگیمان بر پایه نگاه کسانی که نمی بینیم ساماندهی نکنیم.اگر زمان آدمها را دگرگون کرد ماهم نگاهمان را به آنها پا برجا نگه نداریم.

اسلاید 12: سرنوشت به چم چاره داری زندگیت دست خودت نیست می باشد.ریشه جهل و فساد، در ساده اندیشی و خوش باوری است.سهش ها گاهی با دارایی دگرگون می شوند.میزان آدمی گری کردار است نه باور.کسیکه فریادت را نداند خاموشی ات را نخواهد دانست.باورهای ناهمگون مایه جدایی آدمهای با خرد نمی شود.کامیابی یا شکست تنها یک پشامد بیشمار می آید.با کوچک شمردن بزرگان هیچگاه بزرگ نخواهیم شد. ما برای رنج کشیدن آفریده نشدیم ونکه رنج را باز شناسیم تا شادی کنیم.گاهی ریشه اندوه ارزشمند دانستن داوری دیگران است.

اسلاید 13: دریافتن چیزی که درما نیست در دیگری شدنی نیست.آدمهای نیرومند مهربان و آدمهای ناتوان مهرخواه هستند.رویا تنها با دانش به راستینگی دگرگون می شود.در این جهان هیچ پیش آمدی دوبار تکرار نخواهد شد.آماجگاه زندگی درازای راه است نه انتهای راه.درستی و راستی پشت دستاویزهاست. بهترین راه شاد زیستن فراموشکاریست.زندگانی تا تو بخواهی زیباست.والاترین خواسته ی توده در نادانی است.خردمندی در توده، خردمندی در گذران زندگی است.

اسلاید 14: زندگی آیینه رفتار توست.همه ی بدشناسی ها از گونه سخن آشکار است.بسته به هم با سهش باشیم نه زود رنج.زندگی زیبا می شود اگر زیبایی را در چشمانمان رایج کنیم.هر آنچه می شنویم همان نیست که گفته شده است.با زندگی با آوای بلند زندگی دیگران را خراب نکنیم.آدم آزاد شایسته است نه ناچار، پاسخگو است نه کارگزار، واکاوی می کند نه تاب می آوری.نگران فردا نباش شاید شب دور و دراز باشد.یادمان باشد آدمها توانایی هر کاری را دارند.زندگی یکدم است نه روز است نه سال.

اسلاید 15: در پیدا کردن راستینگی گرایش ها جایگاهی ندارد چون راستینگی بدون گرایشات هستند.گسسته شدن و فروگشت، بایسته و پیش نیاز یکدیگر نیستند.گاهی تنهایی به چم بیش از دیگران بدانی است.مستمندی خو گیری می آورد نه توانگری و پایداری.بهروزی در بزرگ منشی است.آگاهی از کارهای نادرست بدست می آید.یارا زندگی کنیم تا با شگفتی نمیریم.با هم زندگی کنیم، نه با هم بمیریم.زمانی بزرگ شده ایم که دشواریها کوچک شده اند.درستی و راستی هر اندیشه ای نکته ی نا آشکار آن اندیشه است.

اسلاید 16: زندگانی زور کوتاه و زندگانی توانگری بلند چون زور از سستی است و توانگری از توانایی.تا ندانی بی گمان نمی توانی.ریشه نبود خوشنودی آدمها نشناختن سرشت آدمی است.زنها می توانند مهربانی را به میل، گرایش را به دلدادگی و دلباختگی را به برهانیدن دگرگون کنند.زندگی با خرد رود است و بی خرد مرداب.تلاش کن پرواز انگیزه ات باشد نه پرتاب.چگونه زندگی را باورهای ما آرایه می کنند.فراموش نکنیم که تنها دل خودمان برای ما می تپد. جوانمردی نرولاسی نمی شناسد چون سرشت است نه کیستی و چیستی..نبود میانه روی سرآغاز ستم و ستمگری است.

اسلاید 17: مینویی بودنی که چون نداشتن آزادی در جهان بیرون بدست بیاید جایگاه یگانه آزاد ندارد.نابینا باشی بهتر از بینش کور داشته باشی.ناهمگون دوست داشته باشیم نه ناهمگون ها را.آدمها دو گروه هستند، شماری زورآور و شماری زورمند.سخن توده یکی است، گسترانیدن فرهنگ نادرست و ایستادگی در برابر دگرگونی.هر چه چنبره فرمان روایی کوچکتر باشد گستره آزادی گسترده تر.اگر پیمان این است که زمین بخوریم در فرهیختگی باشد نه در فروپاشی.نادانی هراس انگیز به چم داده های نادرست را درست پنداشن است.درستی و راستی آفریده نمی شود ونکه هویدا می شود.فرهنگ درست و شاید نابکار همبودگاه، سرشت را می سازد.

اسلاید 18: آدم خردمند خودش را و بی خرد دیگران را گوشه نشین می کند.اندیشه ای که همبودگاه نمی تواند رد کند بر همبودگاه فرمانروا می شود نه آنچه می پذیرد.دیرینگی هر دستمایه ای چرایی پذیرش خردمندانه نیست. پیروز میدان این جهان کسی است که بداند که می داند که می تواند بداند و بداند.خودکامگی، از اینکه درستی و راستی تنها یکی هست و یکی می باشد ریشه می گیرد.بیشترین چشمداشت از دیگران این است که بخواهی به چیستی ات پی ببرند.ساده باش تا مهار شدنی نشوی.اندیشه ای که همیشه یک جور دریافت شود کارساز نیست.خواسته فرمانروایان آرزو داشتن توده است.در بیان درستی و راستی پاییدن خوشنودی بی آرش است.

اسلاید 19: اندیشه را اندیشه کردن رواستاندیشه را بی ریشه کردن نارواستبی ریشه را اندیشه کردن جفاستریشه اندیشه کردن وفاست

اسلاید 20: بیشتر به ساختن اندیشه نیاز است تا به پیرایش و آرایش آن.اگر می خواهی دیده شوی بیشتر ببین.گوارایی خواب هم در بیداری دریافت می شود.همبودگاه آزاد به چم آغازه دادستان است نه پیرو.ارزش آزادی به آزادگیست نه آزادی دهنده.کسیکه دیگران را می ترساند روزی از خودش خواهد ترسید.باید به اندیشه ای دو دل بود که ژرفای ژرف دارد.راستینه ای که از دید دشمنانمان درباره ما هست در دید دوستانمان نیست.هیچکس بایستگی دیگری را نمی داند.برای فرار از داوری شدن، دیگران را داوری می کنیم.

اسلاید 21: در همبودگاهی که زن کار سخت مردانه انجام می دهد مرد در آن نیست.کسانی که از مرگ می ترسند زمینه ترس را برای دیگران فراهم می کنند.خود را دگرگون کنیم نه چهره خود را.نترس مردم به چی می اندیشند بترس اگر مردم نیاندیشند.خوب و بد شدن آدمها بستگی به سود و زیان و چگونگی جایگاه دارد.نخست هوش آزاد سپس جهان آزاد.یاوه ها با دلشوره پیوند سر راست دارند.آئینه رفتار دیگران نباشیم.زندگی دیگران را آراسته و زندگی خود را با کاستی دیدن گمراهی بزرگیست.ناشناخته، نادیده گرفته مان باشد نه پیوییده مان.

اسلاید 22: ارج گذاری همان چاره اندیشی است تنها با کمی از هم جدا.دلدادگی در آدمها نمی میرد ولی رها می کند.سستی خرد است اگر تنها پنداری در هر امری باشد.پهنه دگرگونی سرنوشت همان پهنه جهان آرایی است.من تنها برآیند گذشته هستم نه برده آن.هیچکس در آرزوهایش همسود نمی خواهد.باورمان را فروزه ای در خود ندانیم.داراییت به ارزشت باشد نه ارزشت به داراییت.نیرویی که بر نادانی استوار باشد هراس انگیز است.پاسخگو باش تا آزاد باشی.

اسلاید 23: هر چه را به دل ریشه کرده ایقبل از این تو اندیشه کرده ایپیشه ها خادم اندیشه هاستاندیشه را خود پیشه کرده ای

اسلاید 24: هر درب بسته ای نشانی دروازه ای را می دهد.پنداریکایی، ترسش کمتر از پندار گروهی است.نخستین خانه رها از جور فرمانروا نخستین میخ به گاهوک فرمانرواها بوده.همانندی آدمها در ناهمگونی آنهاست.پزشکی که به سوگندش پایبند نباشد درمانگری اش بی ارزش است.تاریکی را باید دریافت و روشنایی را نگریست.ناهمگونی آدم از جانور در توانایی بازشناختن است.پیوند هوش پاک با دل پاک، چشم پاک است.یکسان انگاری در برابر ستم به چم هم سود ستمگر بودن است.گاهی باورهایمان را از بیرون نگاه کنیم.

اسلاید 25: برای دریافت آزادی، دلدادگی کن.هوشمان را با باور دیگران و باورمان را با هوش دیگران همسو نکنیم.هیچکس را در تاریکی دوست نداشته باشیم.پایندگی در خرد سخن سنج است نه در درست انگار.برای زندگی بهتر خیلی چیزها را باید خاکسپاری کرد نه آشکار سازی.نسک فردا امروز نوشته می شود شاید فردا خوانده و دریافته شود.آدم یاوه باور به چم هوش مرده و تن زنده. در هوش هیچکس هیچ چیزیگانه ویژه نخواهد بود. شادی فراموش می شود، زمانیکه غم بزرگ را با غم کوچک بشناسیم.بزرگترین و استوارترین بت، بت هوش است.

اسلاید 26: مردم سالاری نادرست تکسالاری بیشتری می شود.خواست به چم باید بخردانه را بر شاید نابخردانه برتری داد.افسوس به روزیکه یادمان ها از امیدها باارزشتر شوند.بیشترین زمان را با خودمان بگذرانیم.زندگی برای کسیکه دوستدار کشور داری نیست در بیشه آسان تر از همبودگاه است.دشمنی، در خاموشی دوست است نه فریاد دشمن.گاهی در برابر خودمان هم اندیشه کنیم.دگرگونی به چم پرسشی را از خودمان بپرسیم سپس همان پرسش را از دیگری.جهان سنگدل نیست، سنگدلی ما آنرا سنگدل می کند.بودن زندان نشانه دادگری نیست.

اسلاید 27: مرگ برای برخی از آدمها همچون زندگانی و هستی است.هر آنچه در دل داریم برای ما می ماند، دیگر هیچ.دستاورد زدایش آزادی این جهانی بهروزی آن جهانی نیست.زیاده روی در ارج نهادن، فرآوری ترس می کند.جم و اندازه زندگی را مرگ به ما می دهد.دگرگون کردن جهان یک تن سخت تر از دگرگون کردن جهان چند تن است.بهشت را با زندگی کردن می توان شناساند نه با مردن.بزرگتر از بداشتمان باشیم.زندگی تنها در گردهمایی نیست، جدا شدن هم هست.مغز مرکز زندانی است کوچک با پیرامونی بزرگ.

اسلاید 28: گر گناه خوردن سیب من باشممحروم ز بهشت برین من باشمبا تبارک الله احسن الخالقینفخر و مباهات زمین من باشم؟

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان