انقلابیگری در منظومه تفکر رهبری
اسلاید 1: انقلابیگری در منظومۀ تفکر رهبری(بخش اول)
اسلاید 2: قابل توجه دوستان انقلابی:1ـ این پاورپوینت به شکل کلیدواژه ای تنظیم شده نه متن محور. به همین جهت مطالب زیادی درباره هر اسلاید قابل توضیح است که در اینجا نیامده است. از این رو استفاده کارگاهی از پاورپوینت بدون اشراف بر متون تکمیلی جانبی توصیه نمیشود. مستندات مربوط به سخنان رهبری در قالب فایل های پیوستی در حال تدوین و تکمیل است.3ـ این مجموعه تنها شامل بخش اول از منظومه فکری رهبری در باب انقلابی گری است. بخش دوم انشاء الله در آینده تکمیل و نهایی خواهد شد.ارادتمند، علی نوری امام زاده ای مرداد 95
اسلاید 3: اصول موضوعه حول شخصیت رهبریتئورسین و استراتژیست فرهنگی و توانمند در ایجاد گفتمان و مفهوم سازی...نگاه سیستماتیک و برخوردار از نظام فکری سازوار و پازل گونه...پشتوانه تجربی و مدیریت اجرایی باعث شده مواضع فرهنگی ایشان محدود به عرصه نظر و ایده نباشد، بلکه ناظر به نیازها و خلاها ارائه شده و برای گره گشایی از معضلات عینی اتخاذ شده اند. ضمن آنکه رهبری در عرصه برنامه ریزی، آرمانگرا و در عرصه عمل واقع بینانه ظاهر شده اند، بدین جهت ایشان آرمانگرای واقع نگرند... بسیاری از کلمات رهبری، شأن و سبب نزول دارند، بدین رو عام و خاص، محکم و متشابه و .. و حتی ناسخ و منسوخ دارد. از این رو هنر یک محقق عبارت است از جمع بین کلمات رهبری و ارجاع فرع به اصل و جداسازی برنامه های عملیاتی از راهبردها و تعیین نسبت بین مفاهیمِ متعدد و.. است. درستی آنها بدون استدلال مسلّم گرفته می شود و مبنای استنتاج قضایای دیگر قرار میگیرد.مجموعه دارای عناصر هماهنگ و بهم پیوسته برای رسیدن به هدفی مشخص .
اسلاید 4:
اسلاید 5: بسامد و فراوانی واژگانواژه نفوذ 95 بار (فقط در دولت جدید)واژه برجام 46 بار ایران، اسلام، انقلاب (6900)تحلیل تولرانساسلام انقلابی، 31تنها 15 بار در نامه به رئیس جمهور در الزامات اجرای برجامواژه دشمن 3700 بار
اسلاید 6: فراوانیواژه انقلابی1110 بار تکرار در زمان رهبری575 بار دولت سازندگی214 بار دولت اصلاحات196 بار دولت نهم و دهم125 بار دولت اعتدالتوضیح: فراوانی فوق مربوط به واژه انقلاب نیست، بلکه مربوط به واژه انقلابی است.
اسلاید 7: تنوع واژگانی (ساحت های متکثر انقلابی گری)مدیریت انقلابیفیلم انقلابیآهنگهای انقلابیروحیه انقلابیخشم انقلابینهادهای انقلابیتشکیلات انقلابیشعر انقلابیدیپلماسی انقلابیاسلام انقلابیمفاهیم انقلابیادبیات انقلابیهنر انقلابیاصول انقلابیهیات انقلابیمداحی انقلابیشعار انقلابیمداحی انقلابیاصلاحات انقلابیاحساسات انقلابینظام انقلابیآرزوهای انقلابیشجاعت انقلابیصبر انقلابیانقلابی منفی انقلابی فرسوده46 ساحتانقلاب زداییروز انقلابیدولت انقلابیسازمان انقلابی....
اسلاید 8: پنج محور اهداف و مقاصد انقلابی (تحقق اسلام انقلابی، صدور ارزشهای انقلابی.. )ساختارهای انقلابیراهبردهای انقلابی (استکبار ستیزی، دفاع از مظلومین، جهاد..پنج محور کلان مطرح شده در باب انقلابی گریابزارها و وسائط ترویج و تثبیت انقلابی گریشاخصهای انقلابی گریهدف از سند چشم انداز بیست ساله، تحقق اسلام انقلابی
اسلاید 9: عناصر یک برنامه ریزیفرایند تدوین و پایش یک برنامهاقداماتراهبردهاچشم اندازخط مشیبرنامه عملیاتی
اسلاید 10: عناصر یک برنامه ریزیبرنامه ها بسامد: 31 بارکارهایی که باید بشوداصول انقلابیتحقق اسلام انقلابیهدف از سند چشم انداز بیست ساله، تحقق اسلام انقلابیصدور انقلاب............جهاداستکبار ستیزیدفاع از مظلومین.....
اسلاید 11: یک نمونه عملی1ـ تجهیز مسجد 2ـ تغییر کاربری مسجد3ـ تبدیل مدیریت مسجد به هیات امناییتمرکز بر محوریت مسجدهدفراهبردبرنامه
اسلاید 12: تبدیل مدیریت مسجد به سیستم هیات امنایینگارش اساسنامه ثبت اساسنامهانتخاب اعضاءآموزش افرادتقسیم کار و کارسپاریاقدامات یک برنامه
اسلاید 13: فرایند انقلابی سازینظام انقلابیدولت انقلابینهادهای انقلابیتشکیلات انقلابیزیرساخت های انقلابیعنصر انقلابی
اسلاید 14: ابزارهای انقلابی سازی1ـ دیپلماسی انقلابیآهنگهای انقلابی6ـ رسانه های انقلابیشعر انقلابیادبیات انقلابیهنر انقلابیفیلم انقلابیحوزه هنری، مرکز هنر انقلابی2ـ گویندگان انقلابی3ـ زبان فارسی4ـ مداحی انقلابی5ـ هیات انقلابی
اسلاید 15: برنامه های انقلابی سازی1ـ پیگیری اقتصاد مقاومتی............2ـ تبیین های مصداقی3ـ فضاسازی انقلابی4ـ اکرام شخصیت های انقلابی حوزه5ـ میدان دادن به عناصر انقلابی
اسلاید 16: واکنش رهبری به دولت های مختلف در باب انقلابی گری
اسلاید 17: نمونه ای از دل نگرانی ها (سازندگی و اصلاحات)من بارها از اعماق جان، قلبم برای این جوانان مومن انقلابی سوخته و گداخته است! چرا باید به این جوانان بیاعتنایی شود؟ 21/5/71یکی از مسائل، سستیِ ایمان انقلابی برخی مسئولان است. (مجذوب نسخه سیاسی غرباند). (81/4/26)نمیدانم چرا صدا و سیما از هنرمندهای انقلابی استفاده نمیکند. (83/9/11)هر کس به نام سازندگی ارزشهای انقلابی را مورد بی اعتنایی قرار دهد، در دعوای خود دچار خطا و توهم است و هر کس به این عنوان که امروز روز عمل است، شعارهای درخشان انقلاب را تحقیر کند، مانند کسی است که بر سر شاخه نشسته و بن می برد. 11/3/75..........................................
اسلاید 18: دل نگرانی ها در دولت جدیدباید قدر این جوانان مومن و انقلابی را بدانند. افرادی که نسبت به این جوانها با چشم بدبینی نگاه میکنند خدمت نمی کنند به این کشور. (15/12/92)مسئولین کشور جوانهای انقلابی را گرامی بدارند. جوانهای انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به نام افراطی و امثال اینها. 18/6/94یکی از هشدارهایی که واقعا باید وزرای محترم به آن توجه کنند، مقابله با عناصر متدین و انقلابی در دانشگاههاست.. این قابل قبول نیست. باید عناصر مومن تشویق شوند. 22/7/94خبرهایی که از برخی دانشگاهها به من میرسد این را نشان نمیدهد. کاری کنید که فضا بیفتد دست جوان مومن انقلابی.. کاری کنید که این مجموعه مومن و سرشار از ایمان به انقلاب حرف اول را بزند و فضای غالب دست اینها باشد. 20/8/94من به وزرای محترم میگویم که به هیچ وجه نگذارند افرادی که کارهای کلیدی دستشان است بر تشکلهای انقلابی سخت گیری کنند... بخصوص روی تشکلهای انقلابی من تکیه میکنم که دست و بالشان باز باشد.. محدودشان نکنند.20/4/94باید عناصر مومن و انقلابی در هیاتهای علمی قدر دانسته شوند. این را خطاب به مسئولین آموزش عالی و وزارت بهداشت میگویم. قدر بدانید. مدیران محترم! عناصر مومن و اساتید مومن را در دانشگاهها ارج بنهید. 13/4/94دستگاههای دولتی، آنهایی که مربوط به فرهنگند، به جای اینکه آغوش خود را به روی کسانی که نه اسلام را قبول دارند، نه انقلاب را، نه نظام اسلامی را، نه ارزشهای اسلامی را [باز کنند]، آغوش خود را به روی بچّهمسلمانها، به روی جوانهای مؤمن، به روی بچّههای انقلابی. 1/1/95
اسلاید 19: دل نگرانی ها در دولت جدیدمن به دیپلماتهای خودمان هم که چند ماه قبل از این، اینجا جمع بودند گفتم که اینها از اسم جمهوری اسلامی خیلی باکی ندارند؛ حتّی از اینکه یک عمامهبهسری در رأس جمهوری اسلامی باشد هم [باکی ندارند]؛ اگرچنانچه جمهوری اسلامی محتوای خود را از دست بدهد، اسلامی بودن را و انقلابی بودن را از دست بدهد، اینها با آن کنار میآیند. 19/10/94«روحیه انقلابی و دینی مردم» یکی از عناصر اصلی سپر امنیتی مستحکم کشور است و به هیچوجه نباید در این سدّ دفاعی ملی خللی ایجاد شود. 3/6/95 اغلب کارهای خوب و مفید کشور به دست جوانان مؤمن و انقلابی انجام گرفته است. چرا باید تئاتر یا فیلمی تولید شود که تیشه به ریشه ایمان این جوان بزند؟آیا نباید مسئولان فرهنگی، آن کسی را که عمرش را در خدمت به دین و انقلاب اسلامی گذرانده به فردی که در تمام عمر خود قدمی در راه دین و انقلاب برنداشته و حتی گاهی ضربه نیز زده است، ترجیح بدهند؟ 3/6/95
اسلاید 20: توجه!!به رغم تذکراتی که رهبری نسبت به پاره ای از رویکردها در دولت قبل داشتند، اما رویکردِ انقلابی گری و برجسته سازی ارزش های انقلابی را به عنوان نقطه قوت دولت قبل معرفی کردند. به عبارت دیگر اگرچه ابراز رضایتی از طرف رهبری مبنی بر تأیید تمامی جهت گیریها و عملکردِ دولت دهم وارد نشده، اما نسبت به جهت گیری انقلابی گری تا پایان دولت دهم اظهار رضایت کردند. به شواهد بعدی توجه شود!
اسلاید 21: تأییدهادر دولت نهم و دهم تایید بوده و تمجید برای بکارگیری و دعوت به گسترش آن1ـ شعارهای دولت، شعارهای انقلابی است اگر تحقق پیدا کند همه سود میبرند.(84/6/17)4ـ دعای برای افزایش روحیه انقلابی. (89/6/8)5ـ مردم در انتخابات اخیر سراغ کسی رفتند که شعارهای انقلابی میداد.(89/6/25)6ـ دعوت به تقویت روحیه انقلابیگری. (90/4/13)7ـ وزارت خارجه از نظر عناصر انقلابی غنی است. (90/10/7)9ـ از نقطه قوت دولت برجستهسازی ارزشهای انقلابی است.(92/4/23)2ـ این جهتگیریهای انقلابی خیلی ارزش دارد و من از این دولت حمایت خاص میکنم. (86/1/1)3ـ شعارهای شما فضای ارزشهای انقلابی را بر جامعه حاکم کرده و این خیلی با ارزش است.(86/6/4)8ـ در دولت نهم و دهم افتخار به انقلابیگری یک ارزش بوده. (91/6/2)
اسلاید 22: انقلابی گری در وزارت آموزش و پرورشما تاکید میکنیم که {معلمان} باید متدین باشند، باید انقلابی باشند، با این روحیه تدین و انقلابی گری است که میشود این راه را رفت. سنگلاخ هم باشد میشود پیش رفت، مانع هم باشد از روی آن میشود پرید، به شرط این که روحیه انقلابی و تدین و پایبندی انقلابی وجود داشته باشد. 17/2/93در بخش تربیت معلم باید سرمایه گذاری معنوی و مادی شود و افراد برای معلمی پرورش پیدا کنند و علم و تدین و روحیه انقلابی به عنوان مولفه های اصلی شخصیت آن ها به وجود آید و این افراد به مدارس بروند. 26/4/81)در آموزش و پرورش ) اولویّت با نیروهاى جوان، بانشاط، پرانگیزه، متدیّن، انقلابى و کسانى است که مسئلهى آنها در آموزش و پرورش، همان مسئلهى اصلى آموزش و پرورش باشد؛ یعنى تربیت انسانها؛ از اینها باید استفاده کرد؛ این یک مسئله است. بنابراین در مدیریّتهاى کلان و سطح بالاى آموزش و پرورش،اولین مسئله به نظر من این است که نگاه کنند، ببینند از چه نیروهایى استفاده میکنند؛ از نیروهاى مؤمن، انقلابى..؛ این مهمترین کار است.۱۳۹۳/۰۲/۱۷
اسلاید 23: هدف غاییاحساسات انقلابی شعبه ای از معنویت است.اسلامیگری و انقلابیگری اساساً قابل تفکیک نیستند (اسلامی غیر انقلابی و انقلابی غیراسلامی نداریم).هدف از کار فرهنگی در مناطق غیر شیعی، شیعه کردن نیست، بلکه تقویت بنیه انقلابی است. (80/7/28)نسبت بین انقلابی گری و اسلامی گریپیایبندی به مبانی اسلام اولین شاخص انقلابی گری است.(14/3/95)
اسلاید 24: ترفندهای دشمن برای تضعیف روحیه انقلابی گری1ـ تحقیر کردن ادب و هنر انقلابی. (71/5/21)2ـ تبلیغ این فکر که دوران شور و حماسه انقلابی تمام شده. (71/7/29)3ـ فضا و فرهنگ انقلابی حاکم بر جامعه را مورد هجوم قرار دادن. (معنای تهاجم فرهنگی). (73/6/11)6ـ سوق دادن به سمت مذاکره با آمریکا برای تخطئه گذشته(مذاکره را برای همین میخواهند که جمهوری اسلامی از اسلام انقلابی برگشت و گذشت). (76/10/26)4ـ تمسخر و تحقیر حرکتهای انقلابی (این تمسخر آدمهای بزرگی را مستأصل و بیچاره کرده). (74/11/20)5ـ تقویت جریان ضد انقلابی در کشور برای متهم کردن جمهوری اسلامی به اتهامات واهی. (75/1/28) 8ـ نفوذ در ارکان تصمیم گیری برای تغییر مسیر حرکت انقلابی(خطر بزرگتر). (79/2/23)9ـ دشمن سعی میکند نیازهای مادی را در نظر ملت بزرگ کند و آرزوهای انقلابی را کوچک نشان بدهد. (81/7/28)7ـ سرگرم کردن به بحث های پوچ و شبه فلسفی برای غافل شدن از آرزوهای انقلابی . (77/9/25)
اسلاید 25: ترفندهای دشمن برای تضعیف روحیه انقلابی گری12ـ شکستن فضای انقلابی در حوزه.(89/7/29)13ـ اتهام افراطی گری به نیروهای انقلابی.(89/7/29)14ـ عدول از ارزشهای انقلابی به بهانه عقلگرایی. (90/3/14)11ـ بدست خود کسانی که توی این انقلاب بودند از محتوای انقلابی ذره ذره کم کنند.(87/11/28)15ـ دعوت به پوچی و پوچ فکری و پوچ گرایی برای مخدوش کردن تعهد انقلابی. (91/5/14)16ـ تهدید به اینکه انقلابیگری و شعارهای انقلابیگری هزینه دارد، تحریم دارد، تهدید دارد.(91/7/23)17ـ جانبداری از جریانات مخالف نظام در دانشگاهها برای واگرایی نسبت به ارزشهای انقلابی.(91/7/23)10ـ سرگرم کردن جوانان به لهو و لعب برای دور کردن از زندگی انقلابی. (87/2/16)18ـ ......
اسلاید 26: عوامل درونی برای برگشت از انقلابی گریعدم تعمق در دین و معارف اسلامی.(84/7/17)شهوات و دنیا طلبی.غفلت از ذکر خدا (89/8/4)این تصور غلط که انسان به مرتبه بالاتر انقلابیگری نیاز ندارد.(70/7/15)
اسلاید 27: راهکارهای تثبیت روحیه انقلابی گری4ـ حرکتهای خط شکنانه در محیط های عمومی برای ایجاد فضای انقلابی. (مثل حرکت نیروی هوایی در 19 بهمن). 82/11/19/2ـ جوانان انقلابی محیط پیرامون خود را تحت تاثیر معنویت خود قرار دهند. 90/3/14)3ـ پر رنگ کردن شعارهای انقلابی در محیط های دانشگاهی. .(94/8/20) 1ـ استفاده از شعار در کنار عمل برای حفظ حریم انقلابی. {شعار باید چاشنی عمل باشد. (شعار هم حرف است هم عمل). (76/8/13)
اسلاید 28: مسئلهی شاخصهای انقلابیگری هم خیلی مهم است؛ یعنی واقعاً بدانیم شاخصها چیست، شاخصهای انقلابیگری را درست پیدا کنیم، در ذهن خودمان مشخّص بکنیم، از کسانی که مطّلعتر از ما هستند بپرسیم.. (19/10/94)
اسلاید 29: پنج ماه بعد!!!
اسلاید 30: پنج شاخص انقلابیگری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن. حرم امام خمینی ۹۵/۳/۱۴ پنج شاخص انقلابیگری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن. حرم امام خمینی ۹۵/۳/۱۴ پنج شاخص انقلابیگری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن. حرم امام خمینی ۹۵/۳/۱۴۱پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلابنقطهی مقابل این پایبندی عملگرایی افراطی است. یعنی هر روزی به یک طرف رفتن، هر حادثهای انسان را به یک طرف کشاندن.۲هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنهابعضی سعی میکنند جامعه و جوانهای ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمیشود! نمیرسیم! ... شاخص دوم این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمانهای بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها.۳پایبندی به استقلال کشوراستقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینهی سیاسی فریب [دشمن را] نخوریم... استقلال فرهنگی که از همه مهمتر است در این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب بکنیم... استقلال اقتصادی هضم نشدن در هاضمهی اقتصاد جامعه جهانی است.۴حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آنباید دشمن را شناخت، نقشهی او را فهمید، از تبعیت دشمن سر باز زد؛ این شاخص چهارم، این عدم تبعیت را قرآن، جهاد کبیر نام نهاده است.۵تقوای دینی و سیاسیاینکه ما عرض کردیم که باید به آرمانها پابند بود، اسلام اینها را از ما خواسته است. یک تکلیف دینی است و رعایت آن تقوای دینی است. تقوای سیاسی هم همراه همین است؛ تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاههایی که دشمن میتواند از آن استفاده بکند پرهیز بکند.
اسلاید 31: پیشاهنگان و پیشروان کارهای انقلابی در کلام رهبر انقلاب (1/1/95)شهید طهرانی مقدم (پایه گذار صنایع موشکی سپاه)صنایع موشکی در سلولهای بنیادی در هنر شهید کاظمی آشتیانی که دارای دکترای تخصصی جنین شناسی و رئیس پژوهشکده رویان بود. بعد از چند سال رهبری از او به نام شهید یاد کردند. (احتمال ترور بیولوژیک وی توسط عوامل بیگانه بسیار زیاد است.)شهید آوینی و مرحوم سلحشوردر هسته ایشهدای هسته ای (شهید احمدی روشن، شهید علی محمدی، شهید رضایی نژاد..)
اسلاید 32: نمونه ای از شخصیت های انقلابیکه در مورد نزدیکان و منتسبان با کمال صراحت و شجاعت ایستادند. 20/12/94ایت الله خزعلیعالم شهید، ماموستا ملامحمد شیخ الاسلام ...............عامل گسترش افکار انقلابی در کردستان (2/7/88)
اسلاید 33: نهادهایی که به باید به صورت ویژه انقلابی بمانند.اگر بخواهم ]وظیفه مجلس خبرگان را[ در یک کلمه عرض کنم این است که مجلس خبرگان باید انقلابی بماند، انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند. (94/12/20) مجلس خبرگانقوه قضائیهقوه قضائیه از جمله مراکزی است که باید صددرصد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند. (95/4/9) اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان اسلامی و انقلابی بماند باید حوزه علمیه، «انقلابی» بماند زیرا اگر حوزه علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت. باید با فکر و تدبیر و برنامه ریزی حکمت آمیز، با این خطر مقابله کرد تا حوزه علمیه قم همواره یک حوزه انقلابی و مهد انقلاب باقی بماند. (94/12/25) دانشگاه و دانشجو باید همواره انقلابی باشند. مسئولان آموزش عالی باید بسیار مراقب باشند تا دانشگاه تبدیل به جایگاهی برای واگرایی از مفاهیم و ارزشهای انقلاب نشود. وجود فضای انقلابی گری و تدین و یاد و نام امام (ره) از الزامات حتمی در دانشگاهها است. (95/3/29) حوزه علمیهدانشگاهها
اسلاید 34: کار فرهنگی صحیح در دانشگاههااینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلطترین کارها است. برای تحرّک دانشجویی و تلاش دانشجویی و نشاط دانشجویی، راههای دیگری وجود دارد؛ آنها را به گناه نباید کشاند، آنها را به سمت شکستن پردههای تقوا -که خوشبختانه جوان متدیّن امروزی بر حفظ آن اصرار دارد- نباید کشاند؛ آنها را به سمت بهشت باید برد، نه به سمت دوزخ. بله، این کارها در دانشگاهها اصلاً وجهی ندارد.. ما بچّهها را از گرایش انقلابی و گرایش اسلامی و دینی و میل به معنویّت دور کنیم با این کارهای غلط؟ این غلطترین کارها است. 20/4/94باید کار فرهنگی دانشگاه اینجوری باشد که افرادی تربیت کند مؤمن، متخلّق -با اخلاق خوب- انقلابی؛ کار فرهنگی چیزی است که اینها را تأمین کند. کار فرهنگیِ درست آن چیزی است که جوان ما را انقلابی بار بیاورد. 20/8/94هر جا مىگوييم فرهنگ، مقصود ما از فرهنگ، يعنى فرهنگ انقلابى، فرهنگ اسلامى، يعنى ايجاد حركت فرهنگى بر مبناى اسلام و بر مبناى ارزشهاى اسلامى و حركت دادن جامعه به معناى حركت فرهنگى به سمت اهداف اسلامى، تقويت فرهنگ اسلامى و باور اسلامى و آداب اسلامى و اخلاق اسلامى و سنتهاى اسلامى؛ فرهنگ اين است. اينجور نيست كه به هر شكلى ابزارهاى فرهنگى در كشور بهوجود آمد، ما خوشحال بشويم كه بله، فرهنگ پيشرفت كرده؛ نه، پيشرفت فرهنگ و تكيهى روى فرهنگ به معناى فرهنگ انقلابى است، فرهنگ اسلامى است، فرهنگ دينى است، تقويت ارزشهاى انقلابى و اسلامى است؛ اين مراد ما است. (4/3/93)
اسلاید 35: خلاصه این که:
اسلاید 36: فراموش نکنیم که:این خطا است که گمان کنیم انقلابی فقط آن کسی است که در دوران امام بوده است، یا در دوران مبارزات در کنار امام بوده است. (14/3/95)
اسلاید 37: و اگر چهانقلابی گری هزینه دارد؛ اما صدها برابر آن منافع وجود دارد. (14/3/95)
اسلاید 38: به همین جهت: همه میتوانند انقلابی باشند. همه انقلابی باشند................. (95/3/14 ، سخنرانی در حرم امام ره)
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.