علوم مهندسی معماری و عمران

انواع ترک در ساختمان و روش‌های ترمیم آن

trk-dr-saakhtmaan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انواع ترک در ساختمان و روش‌های ترمیم آن”

انواع ترک در ساختمان و روش‌های ترمیم آن

اسلاید 1: انواع ترک در ساختمان و روش‌های ترمیم آن ارائه:

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمهبدلیل وجود مشکلات اجتناب ناپذیر به هنگام اجرا بخصوص در سازه‌های بتنی، همواره نیاز به ترمیم و مقاوم سازی آن‌ها احساس می‌شود. امروزه ترمیم و تقویت بتن و سازه های بتنی از فنون حساس و موردنیاز در پروژه های عمرانی بوده که نیاز به دانش ویژه و تجربه مرتبط دارد. ساختمان‌های بتنی به عنوان عنصر شاخص در ساخت‌و‌ساز همیشه مورد توجه سازندگان می‌باشند، از جمله مشکلات رایج اینگونه سازه‌ها، بروز ترک می‌باشد که برای حل این مشکل باید با انواع ترک در ساختمان و روش‌های ترمیم آن آشنا بود.

اسلاید 4: از جمله علل ایجاد انواع ترک در ساختمان می‌توان موارد زیر را به اختصار بیان نمودافت فنداسیون بر اثر عوامل مختلف مانند رطوبت، فشارهای وارده از طبقات و کمبود ظرفیت باربری خاکنفوذ نمک و یا سولفات ها و مواد خورنده در بتناشتباهات اجرایی و یا طراحی در سازه‌های بتنیحریق و یا آتش‌سوزینوع مصالح مصرفیکربناتاسیون که موجب خوردگی آرماتور و در نهایت ایجاد ترک در بتنترک ها به دو دسته‌ی ترک‌های سازه ای و غیر سازه‌ای تقسیم می‌شوند. که هر کدام شامل ترک‌های مرده و زنده می‌باشند. باید همواره توجه نمود که در ترک های زنده ابتدا باید جلوی رشد آنها گرفته شده سپس کارهای ترمیم و مقاوم‌ سازی انجام شود.

اسلاید 5:

اسلاید 6: تقسیم بندی انواع ترک در ساختمان

اسلاید 7: ترک های ساختمانی به لحاظ ساختار ترک‌های ساختمان از لحاظ ساختار به دو دسته ترک های سازه ای و ترک های غیر سازه ای تقسیم بندی می شوند.ترک های سازه ایترک های سازه ای به ترک هایی گفته می شود که به دلیل  ضعف در طراحی و اجرا به وجود آمده و می توانند ایمنی ساختمان را به مخاطره به اندازند. نمونه هایی از ترک های سازه ای عبارتند از ترک های به وجود آمده در تیر، ستون، دال ها و فونداسیون ساختمان.ترک های غیر سازه ایترک های غیر سازه ای به ترک هایی اطلاق می گرددند که به دلیل افزایش بارهای وارده بر اجزا ساختمان، تغییر میزان رطوبت، تغییر مقدار دما، یخ بندان و … به وجود آمده اند. ترک های ایجاد شده در دیوارها، جان پناه و… به دلیل عوامل ایجاد شده  از نمونه های ترک های غیر سازه ای می باشند.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید