انگیزش یادگیری تحصیلی
اسلاید 1: به نام او
اسلاید 2: انگيزش و ياددهي اثربخش
اسلاید 3: عناوينيادگيريآموزش و يادگيريانگيزه هاي درسيانگيزش و تئوريهاي آنكاربرد الگوهاي انگيزش
اسلاید 4: يادگيري
اسلاید 5: تعريف روانشناسان : يادگيري عبارت از تغيير نسبتا“ پايدار در رفتار بالقوه است كه در نتيجه تمرين تقويت شده رخ مي دهد. تعريف عملياتي: افزايش ظرفيت هر نفر براي انجام كارهاي مؤثر و كارامدل كامل يادگيري فردي ، مدل كيم است . يادگيري فردي
اسلاید 6: مدل كيم
اسلاید 7: یادگیری ما را نمی توان با مقیاسی مانند عقربه سوخت ماشین اندازه گیری کرد که از خالی تا پر تغییر میکند. ما با مرور دوباره آنچه که قبلا آموخته ایم و بازاندیشی در افکار و طرحهایمان برای یادگیری در آینده ، یاد میگیریم. وهمیشه چیزهای بیشتری برای آموختن وجود دارد. معروف ترین چرخه یادگیری چرخه کولب است که چهار مرحله را برای یادگیری شناسایی کرده است:
اسلاید 8: چرخه يادگيري از ديدگاه كولبتجربهتفكرمفهوم ساختنعمل
اسلاید 9: سبكهاي يادگيريهمه ما به یک روش یاد نمی گیریم. ما گرایش داریم روش هایی را که با آنها راحت تر هستیم انتخاب کنبم و بقیه روشها را کنار بگذاریم. این نکته مهم است که ما از سلیقه مان در مورد سبک های یادگیری باخبر باشیم تا بتوانیم: • از روش های یادگیری مان استفاده کنیم که با آموزش خاصی که فرا میگیریم، سازگار باشد. • یادگیری مان را در روش های ضعیف تر بهبود بخشیم.
اسلاید 10: فعالیت گرا : شما به جای اینکه به دفترچه راهنما مراجعه کنید ، با انجام دادن هرکاری، آن را یاد میگیرید. دوست دارید خود را دربیشترین تجربهها و فعالیتهای ممکن غرق کنید. اغلب دوست دارید در گروه کار کنید تا بتوانیدایده های بیشتری بدهید و امتحان کنید. نقطه قوت شما پذیرش فکری و شور وشوق شماست.انواع سبكهاي يادگيري
اسلاید 11: اهل فکر : شما عقب میایستید و مشاهده میکنید؛ چون دوست دارید قبل ازتصمیم گیری درباره پیشروی ، تا آنجا که میتوانید اطلاعات جمع کنید. به جای یک باره پریدن در وسط ماجرا، ترجیح میدهید تصویر بزرگ تری به دست بیاورید که شامل تجارب و دیدگاه های آدم های دیگر باشد. نقطه قوت شما جمع آوری اطلاعات با دقت زیاد و تحلیل آنها برای رسیدن به نتیجه است.انواع سبكهاي يادگيري
اسلاید 12: نظریه پرداز : شما میخواهید تمام مشاهداتتان را با قالب نظریهها و چهارچوبها تطبیق دهید تا بتوانید ببیند چگونه یک مشاهده به مشاهده های دیگر ربط پیدا میکند.شما سعی میکنید با پرسیدن این سوال که چطور جور در میآید؟ آمو خته های جدید را با نظریهها و چهارچوب خودتان سازگارکنید.نقطه قوت شما این است که در تلاش برای حل یک مسئله،از ربط بین قسمت های مختلف برای داشتن یک رویکرد قدم به قدم استفاده میکنید.انواع سبكهاي يادگيري
اسلاید 13: پراگماتیست : شما همیشه دنبال ایده های جدید هستید تا آنها را به عمل درآورید. معیار اصلی شما برای قضاوت در مورد یک نظریه، نتیجه عملی ناشی از آن است. نقطه قوت شما هم این است که میتوانید با اعتماد به نفسایده جدیدی را مطرح کنید و به مرحله عمل در آورید.انواع سبكهاي يادگيري
اسلاید 14: وضعيت يادگيريوقتی دانش آموزان در حال کسب مهارت یا دانش جدیدی هستند، اندیشیدن به وضعیت یادگیری شان یعنی میزان توانایی و آگاهی شان ازآن سودمند است. اگر یادگیرنده از نیاز خود آگاه نباشد، نمی تواند از پیش نهادهای کمک استفاده کند. دابین چهار وضعیت برای یادگیری پیش نهاد میکندیادگیرنده اغلب در حالیکه نسبت به نیازها و ضعفهای آموزشی خود در وضعیت ناکارآمد خودآگاه است، شروع به یادگیری میکند . متاسفانه خیلی از ما در مرحله ناکارآمد ناخودآگاه (آن کس که نداند و نداند که نداند!) هستیم. فهمیدن این وضعیتها برای هدایت یادگیرندگان به وضعیت مطلوب کارآمد ناخودآگاه ، مثلا درراندن یک ماشین، بسیار ضروری است.
اسلاید 15: وضعيت يادگيري از ديدگاه دابينكارآمدنا كارآمداز نياز به يادگيري يك مهارت يا دانش جديد در مهارت يا دانش مورد نظرخودآگاهناخودآگاهكارآمد خودآگاهكارآمد ناخودآگاهنا كارآمد خودآگاهنا كارآمد ناخودآگاه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.