مشاهده سبد خرید و ادامه جهت پرداخت “اهداف سه ساله حوزه زیربنایی جهاد دانشگاهی” به سبد خرید شما افزوده شد.
علوم انسانی و علوم اجتماعی

اهداف سه ساله حوزه زیربنایی جهاد دانشگاهی

Ahdaf_zirbanayi_jahad_daneshgahi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اهداف سه ساله حوزه زیربنایی جهاد دانشگاهی”

اهداف سه ساله حوزه زیربنایی جهاد دانشگاهی

اسلاید 1: اهداف سه ساله حوزه زیربناییجهاد دانشگاهيبسمه تعاليجهاد دانشگاهي: تركيب علم، ايمان، تلاش

اسلاید 2: ردیفهدف کلان تا افق 1404اهداف سه ساله (95-93)اهداف سه ساله (95-93)اولویت هدفدفتر مركزيواحدهاي سازماني1ساختار و تشكيلات كارآمدبهبود نظام های جاریبهبود نظام های جاری1ساختار و تشكيلات كارآمد1-1اصلاح ساختار سازماني جهاددانشگاهي مبتنی بر نیازهای برنامه پنجم توسعه21ساختار و تشكيلات كارآمد2-1اصلاح نظام حقوق، دستمزد و پاداش11ساختار و تشكيلات كارآمد3-1اصلاح نظام جذب و استخدام11ساختار و تشكيلات كارآمد4-1مستندسازي فرآیندهاي كاري و انجام اصلاحات مورد نیاز به منظور افزایش بهره وری22ارتباطات روزآمد و مؤثر1-2توسعه و یکپارچه سازی نظام فناوری اطلاعات و ارتباطات2

اسلاید 3: 3منابع انسانی متعهد و کارآمدتوانمندسازی منابع انسانیتوانمندسازی منابع انسانی3منابع انسانی متعهد و کارآمد1-3طراحی و اجرای نظام آموزش های بدو و ضمن خدمت23منابع انسانی متعهد و کارآمد2-3بهبود هرم نيروي انساني جهاددانشگاهي13منابع انسانی متعهد و کارآمدتوسعه خدمات پرسنلیتوسعه خدمات پرسنلی3منابع انسانی متعهد و کارآمد4-3توسعه خدمات رفاهی23منابع انسانی متعهد و کارآمد5-3پایش و ارتقاء شاخص های سلامت و بهداشت جسمی وروانی23منابع انسانی متعهد و کارآمد6-3پوشش بیمه ای مطلوب اعضاء23منابع انسانی متعهد و کارآمد7-3افزایش رضایتمندی اعضاء از خدمات پرسنلی و مدیریت منابع انسانی2

اسلاید 4: 4نظامهاي مديريتي كارآمدتوسعه نظام های مدیریتیتوسعه نظام های مدیریتی4نظامهاي مديريتي كارآمد1-4ايجاد نظام جامع جانشین پروری (برای كليه مشاغل کلیدی مدیریتی) و ارتقای شغلی(برای کلیه اعضاء اعم از کارکنان، مدیران کل و معاونین)14نظامهاي مديريتي كارآمد2-4ايجاد و استقرار ارزیابی بهره وری و بهبود عملکرد اعضاء24نظامهاي مديريتي كارآمد3-4ايجاد نظام پيشنهادها و تعمیق مشارکت اعضاء در اداره سازمان2

اسلاید 5: 5منابع مالي پايدار با تاكيد بر درآمدهاي اختصاصيافزایش نسبت سهم درآمدهای اختصاصی به درآمدهای دولتی به گونه ای که سهم درآمد اختصاصی بین 83 تا 85 درصد درآمد کل را پوشش دهد16منابع فیزیکی ( فضای کالبدی و تجهیزات مستقل)افزایش فضاهای ملکی و ... به میزان 169.366 متر مربع تاپایان برنامه1

اسلاید 6: شورای راهبردی پشتیبانی جهاد دانشگاهيخروججهاد دانشگاهي: تركيب علم، ايمان، تلاش

اسلاید 7: شناسایی مسائل و مشکلات کلیدی جهاد در دوره اخیر مدیریتتهيه فهرست مشكلات كاري جهاد دانشگاهي توسط معاونتهاجمعا 66 مشكل زيربنايياولویت بندی و تقسیم فهرست مشكلات جهت یررسی در هر معاونت13 مورد مربوط به معاونت معاونت پشتيباني7 مورد مرتبط با منابع انسانیتشکیل شورای راهبردی پشتیبانی جهاد دانشگاهي ازتاریخ 93/3/31 (11 جلسه) تشکیل کارگروه فرعی تدوین رسالت/ماموریت جهاد دانشگاهي (14 جلسه)تشکیل کارگروه فرعی تدوین شاخصهای شایستگی برای تبدیل وضعیت استخدامی (4 جلسه)تشکیل کارگروه فرعی تعیین سهمیه تبدیل وضعیت استخدامی واحدها(1 جلسه)چگونگی تشکیل شورای راهبردی پشتیبانی جهاد دانشگاهي

اسلاید 8: مشكلات كاري جهاد دانشگاهي «معاونت پشتيباني»(7 مورد مرتبط با منابع انسانی)ملاحضاتامتيازموضوعاولويت 20شوراي راهبردي معاونت پشتيبانياولويت اول18/5نظام جذب و گزينش توسعه منابع انسانياولويت اول18/25نظام حقوق و دستمزداولويت اول17/78نظام جامع فناوري اطلاعاتاولويت اول17/75بررسي عملكرد مالي سه سال گذشتهاولويت اول17/62توانمندسازي نيروي انسانياولويت اول17/5نظام جامع امور رفاهياولويت اول17/12اصلاح فرآيندهااولويت اول16/75نظام بودجه ريزي در جهاددانشگاهياولويت دوم16/5ساخت ساختمان براي دفترمركزي جهادانشگاهياولويت دوم16/37انتخاب صندوق بيمه بازنشستگي مناسباولويت دوم14/25حق بيمه نيروهاي قديمي بيمه نشدهاولويت سوم13/62سازوكار استفاده از فرزندان جهادگران در تشكيلات جهاد دانشگاهياولويت سوم

اسلاید 9: دستور کار شورای راهبردی پشتيباني با تاکید بر مدیریت منابع انساني 1ـ نظام جذب و گزينش الف: هيأت علمي ب: غير هيأت علمي2ـ توسعه منابع انساني3ـ نظام حقوق و دستمزد4ـ توانمندسازي نيروي انساني5ـ نظام جامع امور رفاهي الف: جهادگران ب: خانواده6ـ صندوق بيمه بازنشستگي7ـ حق بيمه نيروهاي قديمي8ـ استفاده از فرزندان جهادگر9ـ ادامه تحصيل غير رسمي و رسمي همكاران (دستور کار آموزشی)10ـ تقويت فرهنگ جهادی (دستور کار فرهنگی)11ـ پيوند بين نسل‌ها (دستور کار فرهنگی)

اسلاید 10: تركيب اولیه اعضاء (و اعضایی که به تدریج به شورا پیوستند) :همكاران بازنشسته با تجربه معاونت پشتیبانی: آقایان سعيدي نژاد، كشوري، معلمهمكاران با تجربه در امر مدیریت منابع انساني : جناب، پرهيزكارهمكاران با تخصص دانشگاهي در امر منابع انساني : پوركريمي (تهران)، خاكزار (شريف)، شیبانی، پورعابدی، صداقت، کیایی، قاضیی، حیدری، گودرزیمسئولين ذينفع در واحدهاي بزرگ تهران : صادقی، وثوق، فرهمند، علیجانی مسئولين ذينفع در واحدهاي بزرگ استانها : شمسیان(مشهد)، بهرام بادکو(كرمانشاه)، عطایی(اصفهان)همكاران در دفتر مركزي : غفوريان نژاد، خامی زاده، خامکیفرهنگی: فیضبادکو(رییس شورا)، کی ارسلان(دبیر)* (ضمنا تعدادي از اعضاء در چند زمينه صاحب نظر و مرتبط هستند)* خانمها صداقت و کیایی وآقایان قاضیی، حیدری، گودرزی، پوركريمي اعضاء یا همکاران گروه پژوهشی مدیریت منابع انسانی جهاد تهران

اسلاید 11: اهم دستور کار شورای راهبردی پشتيباني تاکید بر مدیریت منابع انساني خواهد بود.وظيفه شورا هم انديشي يراي شناسايي چالش‌ها، اولويت بندي آنها و ارائه راهكارها نظير تهيه رويه‌ها، آئين نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، توصيه‌ها، ... و ارائه اصول کلی مي‌باشد. کارهای زمانبر نظیر مطالعه و تحقیق، تهیه رویه ها، ... در خارج از شورا و احیانا در قالب پروژه هایی انجام خواهد شد.زیر بنا و پیش نیاز مباحث مدیریت منابع انساني، الگوي شايستگي منابع انساني (مشخصات نيروي مطلوب جهاددانشگاهي براي انجام موفق مأموريت) میباشد.زیر بنا و پیش نیاز الگوي شايستگي تعریف شفاف و بدون ابهام از رسالت/ مأموريت سازماني میباشد.كارگروهي از سوي شورا تشكيل شود و نسبت به تهيه پيش نويس مأموريت/ رسالت جهاد و پيشنهاد به مرجع مورد نظر هيأت رئيسه اقدام نمايد. پروژه ای از سوی جهاد تهران با عنوان شناسايي شايستگي‌هاي شغلي اعضاي هيأت علمي جهاددانشگاهي قبل از تشکیل شورا آغاز شده است که از سوی شورا پیگیری و از نتایج آن بهره برداری میشود. اهم جمع بندی ها و مصوبات

اسلاید 12: این پروژه با كاربرد براي جذب نيرو اعم از علمي/تخصصي و پشتيباني/ستادي و شامل فرايند جذب نيرو ادامه يافته و كامل شود. از تجربیات فرایند جذب بعضی واحدها استفاده شود. از اين پس در مبحث مدیریت منابع انساني بجاي عبارات هيأت علمي و غير هيأت علمي از عبارات علمي/تخصصي و پشتيباني/ستادي استفاده مي‌شود. منظور از نيروهاي علمي/تخصصي اعضايي هستند كه به فعاليت عملياتي در زمينه‌هاي پژوهش، فناوري، آموزشي، ... مي‌پردازند (خواه در رسته هيأت علمي باشند يا خير). نیروهای پشتيباني/ستادي از این فعالیتها پشتیبانی میکنند.پروژه تكميلي يا پروژه جديدي بايد تعريف و انجام شود كه الگوي شايستگي (جامع) با كاربرد براي كليه نظام‌هاي مديريت منابع انساني شامل نظام جذب، ارزيابي، نگهداشت، جبران خدمات، آموزش، ... را تدوين نمايد. پروپوزال اين پروژه از سوي جهادتهران و احياناً واحدهاي توانمند ديگر در اسرع وقت تهيه شود.تجربيات واحدهاي مختلف در زمينه فرايند جذب با همكاري آقاي خامكي جمع آوري شده و در اختيار جهاد تهران قرار گيرد.اهم جمع بندی ها و مصوبات

اسلاید 13: جلسه يا جلساتي با حضور آقايان بادكو، پرهیزکار، حق‌شناس، خاكزار، شمسيان، عطايي، غفوريان، فرهمند، حسينعلي قبادي، كي ارسلان و منتظري تشكيل و در آن نسبت به تهيه ليست شاخص‌هاي ويژه سازماني جهاددانشگاهي به منظور تهيه الگوي شايستگي منابع انساني اقدام شوددرخواست پروپوزال براي پروژه تدوين الگوي شايستگي (جامع) با كاربرد براي كليه نظام‌هاي مديريت منابع انساني شامل نظام جذب، ارزيابي، نكهداشت، جبران خدمات، آموزش، ... از گروه مدیریت دانشگاه علم و فرهنگ، جهاد شریف و جهاد تهران تشكيل دو كارگروه براي بحث تبديل وضعيت(مشروح نتایج در صورت جلسه 10)كارگروه تشخيص ملاك‌هاي تعيين سهميه تبديل وضعيت براي هر واحد شامل آقايان خامي‌زاده(مسئول)، غفوريان، معلم، عليجاني، وحدانی، بادكو.كارگروه تعيين شاخص‌‌هاي فردي براي تبديل وضعيت شامل خانم صداقت(مسئول) و آقايان جناب، پرهيزكار، غفوريان، كي ارسلان. اهم جمع بندی ها و مصوبات

اسلاید 14: بحث مديريت منابع انساني به صورت يك نظام جامع و منسجم شامل نظام‌هاي جذب، ارزيابي، نگهداشت، جبران خدمات، آموزش، ... و ساختارهاي مسئول و متولي ديده شود. در اين نظام به موضوع شناسنامه شغلي اعضاء، نگهداري پرسشنامه‌هاي تكميل شده و نحوه استفاده و طبقه بندي آنها توجه شود.بسته‌هايي در خصوص شناخت جهاد بايد تدوين و با روش‌هاي مناسب به اعضاء آموزش داده شود. متولي و اجزاء شناخت سازمان در جلسات بعد بررسي مي‌شود.در خصوص اينكه اكثر مديران ستادي بايد پس‌ از كار در مراكز و گروه‌ها و كسب توانمندي‌هاي پروژ‌ه‌اي منصوب شوند در جلسات بعد بحث و بررسي شود.اهم جمع بندی ها و مصوبات

اسلاید 15: برنامه جلسات آینده :جمع بندي شاخص‌هاي شايستگي. بررسي پروپوزال الگوي جامع شايستگي بحث تفصيلي در خصوص نقشه راه نظام جامع منابع انساني (چگونگی پیشبرد جلسات و ترتیب نظام های مختلف منابع انسانی شامل نظام جذب، ارزيابي، نگهداشت، جبران خدمات، آموزش، ... )

اسلاید 16: جمع بندی های اولیه از شاخص هاي الگوي شايستگي قابل استفاده برای جذب و تبديل وضعيت اعضای علمی/تخصصی و پشتيباني/ستادی:1- مولفه و شاخص هاي فردي 2- مولفه و شاخص هاي عملکردی تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيباني3- مولفه ها و شاخص هاي سازمانی (دانشی و بینشی)

اسلاید 17: 1- مولفه و شاخص هاي فردي تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيبانيمولفه اصلیمولفه فرعیعلمی/تخصصیپشتیبانی/ستادیارزشی (اخلاقی)اخلاق حرفه ای(صداقت، امانتداری، عدالت و حق گرايي ، جوانمردی، درستکاری، شناخت و رعايت حقوق ديگران، عدم شايعه پراكني، اجتناب از بدگويي در مورد همكاران، گذشت، وفای به عهد)ارزشی (اخلاقی)التزام به رفتارهاي ديني (انجام واجبات، ترك محرمات، پوشش مناسب، گفتار مودبانه، ارزشی (اخلاقی)التزام به ارزش­هاي انقلاب اسلامي --استعدادضریب هوشی

اسلاید 18: مولفه اصلیمولفه فرعیعلمی/تخصصیپشتیبانی/ستادیهوش هیجانیاعتماد به نفسهوش هیجانیتحمل فشار روانی(صبوری)/ تحمل استرسهوش هیجانیارتباطات(مردمداری)هوش هیجانیانعطاف پذیریهوش هیجانیخودابرازیهوش هیجانیحل مسئلههوش هیجانیمسئولیت پذیریهوش هیجانیانگیزه پیشرفت(یادگیری مستمر، میل به موفقیت)1- مولفه و شاخص هاي فردي تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيباني

اسلاید 19: شخصیتی روحیه (تمایل به) کارگروهیشخصیتی خوشبینی/ مثبت انديشي شخصیتی وظیفه شناسیشخصیتی نظم و وقت شناسی (مديريت زمان) شخصیتی اقناع سازی و مذاکره- شخصیتی قدرت درگیریشخصیتی تحمل ابهام-شخصیتی سختکوشی و پشتکارمهارت فکریخلاقیتمهارت فکریتفکرانتقادیمهارت فکریتصمیم گیری1- مولفه و شاخص هاي فردي تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيباني

اسلاید 20:  شاخصعلمی-تخصصیپشتیبانی-ستادی عملکرد فردی(در حوزه ی وظایف شغلی)توجه به اولویت امورمحوله واستفاده بهینه اززمان تعیین شده عملکرد فردی(در حوزه ی وظایف شغلی)رعایت اصول،قوانین، ضوابط ومقررات درحیطه وظیفه شغلی عملکرد فردی(در حوزه ی وظایف شغلی)بکارگیری شیوه های مناسب واستفاده از فنآوری های جدید و مؤثر برای انجام امورمحوله عملکرد فردی(در حوزه ی وظایف شغلی)انجام به موقع مکاتبات و پیگیری آن تاحصول نتیجه عملکرد فردی(در حوزه ی وظایف شغلی)مستندنمودن فعاليتها عملکرد فردی(در حوزه ی وظایف شغلی)خلاقیت ونوآوری در انجام وظایف عملکرد فردی(در حوزه ی وظایف شغلی)شرکت درجلسات وسمینارها وکارگاه آموزشی مرتبط باوظایف شغلی عملکرد فردی(در حوزه ی وظایف شغلی)صرفه جويي خردمندانه وكاهش هزينه هاوضايعات عملکرد فردی(در حوزه ی وظایف شغلی)2- مولفه و شاخص هاي عملکردی تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيباني

اسلاید 21: ارائه به موقع گزارش فعالیتهاداشتن استقلال راي واظهارنظرصريحتشخيص نيازهاي مربوط به وظايفتشخيص نيازهاي حوزه کاری و ارائه راههاي مناسب براي رفع آنهاسازگاري باتغییرات محیط کارارائه پيشنهادات سازنده (ازجمله نظام پیشنهادها)كسب دانش واطلاعات روزوبه كارگيري آموخته هاي علميپيگيري امور تا حصول نتايج مطلوبانجام مکاتبات اداری به شیوه ای صحیحرعایت نظم و انضباط اداریمدیریت مناسب پروژه-تهیه پروپوزال مناسب و قابل ارائه به کارفرما-درآمدزایی و تولید ثروت-2- مولفه و شاخص هاي عملکردی تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيباني عملکرد فردی(در حوزه ی وظایف شغلی)

اسلاید 22: 2- مولفه و شاخص هاي عملکردی تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيبانيعملکرد اجتماعی(در حوزه روابط با همکاران، مدیران، زیر دستان)توجه به تحقق چشم انداز و اهداف سازمان و ترغیب همکاران به آنعملکرد اجتماعی(در حوزه روابط با همکاران، مدیران، زیر دستان)هماهنگی بامسئول مافوق(انجام مكاتبات، مرخصیهاومأموریتها و....)عملکرد اجتماعی(در حوزه روابط با همکاران، مدیران، زیر دستان)مشاركت در برنامه ها و فعاليت هاي سازمانيعملکرد اجتماعی(در حوزه روابط با همکاران، مدیران، زیر دستان)انجام کارتیمی وگروهیعملکرد اجتماعی(در حوزه روابط با همکاران، مدیران، زیر دستان)ارتباط مثبت و سازنده با همكارانعملکرد اجتماعی(در حوزه روابط با همکاران، مدیران، زیر دستان)تلاش براي انتقال دانش ومهارت شغلي به ديگرانعملکرد اجتماعی(در حوزه روابط با همکاران، مدیران، زیر دستان)تقبل وظایف همکار در صورت نیازعملکرد اجتماعی(در حوزه روابط با همکاران، مدیران، زیر دستان)مقدم شمردن دیگران بر خود در تقسیم منافععملکرد اجتماعی(در حوزه روابط با همکاران، مدیران، زیر دستان)حفظ آرامش و تحمل ناملایمات کاری و سازمانی و عدم تسری آن به همکارانعملکرد اجتماعی(در حوزه روابط با همکاران، مدیران، زیر دستان)انجام مذاکرات مناسب و اثربخش با کارفرما-پایبند به ارزشها و اخلاقیات جهاد دانشگاهی

اسلاید 23: 2- مولفه و شاخص هاي عملکردی تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيبانيعملکرد سازمانی (معطوف به چشم انداز، اهداف و ماموریت های جهاد دانشگاهی)مشارکت در شناسایی، درک و پیش بینی نیازهای حال و آینده ذینفعان عملکرد سازمانی (معطوف به چشم انداز، اهداف و ماموریت های جهاد دانشگاهی)مشارکت در شناسایی، درک و پیش بینی فعالیت های رقباعملکرد سازمانی (معطوف به چشم انداز، اهداف و ماموریت های جهاد دانشگاهی)انجام فعالیت­ها منطبق بر خط مشی و سیاست جهاد دانشگاهی عملکرد سازمانی (معطوف به چشم انداز، اهداف و ماموریت های جهاد دانشگاهی)تلاش در الگو گیری از سازمان های موفق مشابه عملکرد سازمانی (معطوف به چشم انداز، اهداف و ماموریت های جهاد دانشگاهی)تلاش در جهت همسو کردن اهداف شخصی با اهداف جهاد دانشگاهی عملکرد سازمانی (معطوف به چشم انداز، اهداف و ماموریت های جهاد دانشگاهی)ارائه راهکارهای مناسب برای رفع کاستی­های موجود در خط مشی جهاد دانشگاهی عملکرد سازمانی (معطوف به چشم انداز، اهداف و ماموریت های جهاد دانشگاهی)ارائه پیشنهادات موثر و عملیاتی به منظور تحقق اهداف و آرمانهای جهاد دانشگاهی در حوزه کاری خود عملکرد سازمانی (معطوف به چشم انداز، اهداف و ماموریت های جهاد دانشگاهی)مشارکت در تحلیل مسائل جهاد دانشگاهیعملکرد سازمانی (معطوف به چشم انداز، اهداف و ماموریت های جهاد دانشگاهی)پیشقدم در حل مسائل جهاد دانشگاهی 

اسلاید 24: 3- مولفه ها و شاخص هاي سازمانی (دانشی و بینشی)حوزه های فعالیت جهاد دانشگاهی و واحدهای مختلف آن را می­شناسد.می­داند دلایل وجودی جهاد دانشگاهی چیست.می­داند جهاد دانشگاهی در آینده به کجا می­خواهد برود.روش­هایی را که جهاد دانشگاهی برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کرده می­شناسد.عوامل محیطی تاثیر گذار بر خط مشی سازمانی را درک می­کند.ارزش­های اساسی جهاد دانشگاهی را می­شناسد.به نهادینه کردن ارزش­ها و اخلاقیات مجموعه اعتقاد دارد.با شاخص­های موفقیت جهاد دانشگاهی آشنایی دارد.سطح عملکرد مورد نظر برای رسیدن به شاخص­های موفقیت را می­شناسد.با قابلیت­ها، مهارت­ها، زیرساخت­ها و شرایط کاری مورد نیاز برای کسب برتری و موفقیت جهاد دانشگاهی آشنایی دارد. تبدیل به دو گویه (زیرساختها/شرایط کاری)نقاط قوت و ضعف جهاد دانشگاهی را می­شناسد.با فرصت­ها و تهدیدهای پیش روی جهاد دانشگاهی آشنایی دارد.ذینفعان جهاد و ارزش­های آنهارا می­شناسد.

اسلاید 25: کارگروه رسالت/ ماموریتمصاحبه خارج از جلسه با آقایان منتظری، قبادی، حق شناساضافه شدن آقایان حیدری و وثوق به کارگروهبحث در خصوص بایدها (خصوصیات ضروری) رسالت/ ماموریتبحث در خصوص تعريف اساسنامه اي و واژه های کلیدی جهاد دانشگاهيارائه سه پیشنهاد از سوی آقایان فیض، کی ارسلان و فرهمندخروج

اسلاید 26: بایدهای رسالت/ ماموریتبرآمده از متون معتبر دینی، مبانی انقلاب اسلامي و انقلاب فرهنگي، اساسنامه جهاد دانشگاهي، ارزشهای درونی و انتظارات بیرونی باشد.تجربه شده و عملياتي باشد. از عملكرد غالب بدنه اصلي جهاد استخراج شده و باعث افتخار جهاد باشدبايد منحصر و متمایز باشد و از اين حيث جهاد دانشگاهي بايد تفاوت بارزي با : دانشگاه ها، مراكز آموزشي و تحقيقاتي خصوصي و دولتي، شركتهاي خصوصي، مراكز رشد، دستگاه هاي دولتي، حوزه های علميه، مراكز تبليغاتي و فرهنگي، ساير نهادهاي انقلابي، سازمان پژوهشها، شركتهاي دانش بنيان، انجمن های اسلامي، بسيج دانشجويي، بسیج اساتید، نهاد نمايندگي رهبري، ... داشته باشد. در غير اين صورت ضرورتي براي ادامه فعاليت وجود نخواهد داشت.فقط یک ماموریت منسجم برای یک سازمان. ماموریت های متعدد و غیر منسجم برای هر یک از بخشهاي آموزش، فرهنگ، پژوهش، فناوری، خدمات، اشتغال و شركتها قابل قبول نیست.كاربردي باشد. نظام های مرتبط با مدیریت منابع انساني (مخصوصا تعریف متمایز جهادگر دانشگاهی) و ساختارها و فرایندها ... به سادگي از آن قابل استخراج باشد.-مأموريت/رسالت سازماني كاري است كه بايد انجام شود و واجب است و الا به وظيفه عمل نشده است. علاوه بر مأموريت نيز كارهايي قابل انجام است.

اسلاید 27: كاربردهاي رسالت و الگوالگوی شایستگی منابع انساني (تعريف جامع و مانع از جهادگر دانشگاهي- در مقايسه با ساير جهادگران) تدوین نظام های مرتبط با مدیریت منابع انساني شامل: ارزیابی، جذب، جبران خدمات، توانمندسازي، جانشین پروری، ...ميثاقنامه و مرامنامه براي اعضاي جديدآيين نامه شرايط احراز مسوليتشرح وظایف مدیرانتدوین نظام های برنامه ريزي، سياستگذاري، سازماندهی، مدیریت جهادی، ارتباطات، گردش اطلاعات، مقررات مالی و اداریاولويت گذاري و درجه بندي هريك از ساختارهاي سازماني، فعاليت ها و پستهاي موجود (ضروري، مفيد، موقت، مضر)نقش و جایگاه دفتر مرکزیاستفاده براي ايجاد ساختارهاي جديدموضوع خودگردانیساختارها و فرایندهاارائه الگو به متقاضيان برون سازماني

اسلاید 28: طبق تعريف اساسنامه اي ، جهاد دانشگاهي يك نهاد عمومي غيردولتي زيرنظر شوراي عالي انقلاب فرهنگي است . اهداف اهداف جهاد دانشگاهي به عنوان پلي ميان دانشگاه و بخش صنعتي ، خدماتي كشور عبارتند از :گسترش تحقيقات و شكوفايي روحيه تتبع و استعدادها در سطح جامعه براي نيل به خوداتكاييتوسعه امور فرهنگي در سطح جامعه از طريق همكاري با حوزه ، دانشگاه و ساير مراجع و نهادهاي فرهنگي به خصوص براي نسل جوان گسترش طرحهاي كاربردي و نيمه صنعتي از طريق پيوند با مراكز علمي و تحقيقاتي به منظور به كارگيري نتايج پژوهشبا توجه به اينكه منظور از واژه نهاد همان نهاد انقلاب اسلامي است، تامل در واژگان بكار رفته در تعريف مي‌تواند تصوير واضح تري از الگوي جهاد دانشگاهي ارائه دهد. جهاد (مبارزه عالمانه، هدفمند و هوشمندانه، تلاش خستگي ناپذير در راه خدا همراه با از خودگذشتگي در مقابله با دشمن)دانشگاهي (دانش بنيان، پژوهش محور، فرهنگ ساز، انسان ساز، آزاد اندیش) نهاد ( ماموریت گرا، خودجوش، پاسخگوی نیازهای جدید و مستمر جامعه، ساختار منعطف و پويا)انقلابی (تحول گرا، پيشرو،پیشرفتخواه، آرمانخواه، عدالتخواه، متعهد، مسولیت شناس، امیدوار، هدفمند، باانگیزه، با نشاط، ساده زیست، منضبط، استبداد ستیز، استکبار ستیز، آزادیخواه، استقلال خواه، مردم مدار، عزتمند، ارزش مدار)‌ انقلاب اسلامي (اسلام ناب محمدی-ص، اسلام به روایت امام خمینی ورهبری، بدنبال جامعه عدل جهانی{مهدوی}، ايماني و صالحانه، اخلاق گرا، شريعتمدار، مردم سالاری دینی، )عمومي ( غيرخصوصي ، فارغ از مالكيت و سود شخصي، غیر انتفاعی) غيردولتي ( فارغ از تشكيلات و بروكراسي دولتي، خوداتکا) شوراي عالي انقلاب فرهنگي ( تحت نظر رهبری و با حضور هر سه قوه، با هویت انقلابي و فرهنگي، سیاستگذار در فرهنگ، علم و فناوری) اساسنامه جهاد دانشگاهي و واژه های کلیدی

اسلاید 29: برگرفته از پيام امام در برائت از مشركين: (مستند سازی توسط آقای فرهمند)مجاهده براي حاكميت توحيد در جهان، كفرستيزي، فقرزدايي، محروميت زدايي، دشمن ستيزي، استمرار انقلاب تا ظهور حضرت حجت (ع)، رويكرد جهاني، عدالت جهاني، آموزش سيلي زدن به ابر قدرت‌ها، حاكميت فرهنگ قرآن، كارآمدي دين در اداره جامعه و نظام‌هاي اجتماعي، اعلام وفاداري به حق و ابراز نفرت و برائت از مشركين، ظلم ستيزياسلام به روایت امام خمینی

اسلاید 30: تماس: keyarsalan@acecr.ac.ir براي پيشنهادات و سوالات

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید