اهمیت هماهنگی در سازمان
اسلاید 1: هماهنگي Coordinating
اسلاید 2:
اسلاید 3: هدفهاي آموزشي پس از مطالعه اين فصل شما ميتوانيد:هماهنگي را تعريف و اهميت آن را در سازمان شرح دهيد.رابطه هماهنگي و حيطه نظارت را توصيف نمائيد.راههاي ايجاد هماهنگي را شرح دهيد.
اسلاید 4: تعريف هماهنگي هماهنگي عبارت از، ادغام فعاليتهاي واحدهاي مختلف سازمان به منظور يكپارچه نمودن كوشش و تلاش كاركنان براي رسيدن به هدف نهايي
اسلاید 5: تعريف هماهنگيهماهنگي عبارت از، تقسيم كار سازمان به نحوي كه بهرهوري و كارآيي افزايش يابد. براي اجراي هماهنگي سازماني، واحدها بايد از وظايف و نوع فعاليتهاي يكديگر مطلع باشند؛ به نحوي كه كاركنان بدون اصطكاك با يكديگر كار كنند.
اسلاید 6: هماهنگي و حيطه نظارتبه نظر ارويك، هيچ انساني نميتواند عمليات بيش از پنج الي شش نفر را به نحو مؤثري مستقيماً نظارت نمايد الف با بالف با جالف و ب با جالف و ج با بب با جج با ب
اسلاید 7: حيطه نظارت ميزان لزوم سرپرستي قدمت سازمان عدم تمركز شخصيت سرپرست و توانايي مرئوسين
اسلاید 8: راههاي ايجاد هماهنگي 1- هماهنگي از طريق رعايت سلسله مراتب فرماندهي،و اعمال اصول رسمي سازمان خصوصاً توجه به حيطه نظارت و استفاده از كمكهاي كارشناسان ستادي2- هماهنگي از طريق استاندارد كردن فعاليتهاي سازماني، كه اعمال هماهنگي را با توجه به دستورالعملها و مقررات موضوعه به صورت خودكار تسهيل و به مرحلة اجرا در ميآورند
اسلاید 9: راههاي ايجاد هماهنگي3- هماهنگي از طريق واحدهاي سازماني هماهنگ كننده، كه معمولاً به دو شكل انجام ميشود؛ از طريق گروههاي هماهنگكننده موقت، واز طريق واحد و يا گروههاي هماهنگ كننده ثابت4- هماهنگي از طريق خود هماهنگي،كه كاركنان با اتكاء به خود و اعتماد به نفس، بدون نظارت و يا سرپرستي، فعاليتهاي خود را هماهنگ ميكنند
اسلاید 10: روشهاي اثربخش كردن هماهنگي استفاده از تكنيكهاي اساسي مديريت، شامل سلسله مراتب مديريتي، قوانين، دستورالعملها و برنامهريزي و اهداف
اسلاید 11: روشهاي اثربخش كردن هماهنگيافزايش امكانات بالقوه هماهنگي، شامل سيستم اطلاعات عمومي ارتباطات جانبي (تماس مستقيم، نقش ادغام كننده مديريتي، نقشهاي رابط مديريتي)
اسلاید 12: روشهاي اثربخش كردن هماهنگيكاستن نياز به هماهنگي، كه شامل ايجاد واحدهاي مستقل و ايجاد منابع اضافي ميباشد
اسلاید 13: خدا قوت
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.