کسب و کار مدیریت و رهبری

شش مکانیزم هماهنگی – six coordination mechanisms

147-six-coordination-mechanisms

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شش مکانیزم هماهنگی – six coordination mechanisms”

شش مکانیزم هماهنگی – six coordination mechanisms

اسلاید 1: شش مکانیزم هماهنگیsix coordination mechanismsMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانشش مکانیزم هماهنگینوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحیموضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: شخصیت علمی کانادایی؛ هنری مینتزبرگ، شش سازوکار هماهنگی را برای ادبیات طراحی سازمانی مشخص نمود. هر گروهی از افراد که نیاز به انجام یک وظیفه پیچیده دارند با دو الزام متضاد روبرو هستند: تقسیم کار وظیفه به وظایف کوچک در جهت تخصصی‌سازی، و و هماهنگی میان این وظایف کوچک برای اجرای وظیفه کلی. میتنزبرگ ساختار سازمانی را به عنوان «مجموع همه روش‌های موجود در آن که کارش را به چندین وظیفه متمایز تقسیم می‌نماید و سپس میان آنها به یک هماهنگی دست می‌یابد.» تعریف نمود. شش سازوکار هماهنگی عبارت‌اند از: 1-تنظیم متقابل هماهنگی کار بوسیله یک فرآیند ارتباطی غیررسمی بین افراد اداره‌کننده وابسته به کار ممکن می‌شود.2-نظارت مستقیم هماهنگی بوسیله فردی که مسئولیت کار دیگران را به عهده می‌گیرد، به دست می‌آید. 3-استانداردسازی فرآیندهای کاری هماهنگی با مشخص نمودن ارتباط کار با قوانین و روال‌های در حال پیگیری ممکن می‌شود. هماهنگی پیش از فعالیت تعهدشده اتفاق می‌افتد. روندها معمولا بوسیله تحلیل مطالعه کار مشخص می‌شوند.4-استانداردسازی خروجی هماهنگی بوسیله ارتباطات و وضوح نتایج مورد انتظار بدست می‌آید. اقدامات فردی، نیازمند دست‌یابی به اهداف تعیین‌نشده است. 5-استاندارسازی مهارت‌ها و دانش هماهنگی از طریق آموزش و یادگیری تعیین و استانداردشده حاصل می‌شود. افراد برای دانستن آنچه مورد انتظار هر فرد دیگر است آموزش دیده و بصورت تقریبا خودکار هماهنگی ایجاد می‌شود.6-استاندادسازی هنجارها هنجارها با استقرار ارزش‌ها و مزیت‌های مشترک به منظور اینکه افراد طبق انتظارات مشترکی کار کنند، استانداردسازی شده و با اجتماعی‌شدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سازمان‌های سیاسی، فراکسیون‌هایی از ائتلافات موقت برای دستیابی به اهداف فرعی خود شکل می‌گیرند. مینتزبرگ این فعالیت‌ها را به عنوان یک سازوکار هماهنگی مشخص دسته‌بندی نمی‌کند. هدف از برنامه‌ریزی استاندارد‌سازی خروجی است که انتظار می‌رود , در حالی که هدف از کنترل تعیین آن است که استاندارد‌های لازم برآورده شده است یا خیر .

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطارتباط گردشیCircumrelation مدیریت کارکنان Staff Managementمزایاهماهنگی کار توسط یک فرآیند ارتباطی غیررسمی بین افراد ایجاد خواهد می‌شود. -هماهنگی مسئولیتی که توسط یکی از کارکنان برای کار بقیه کارکنان گرفته می‌شود -هماهنگی با محتوای مشخص کردن محتوای کار و با روال به دنبال داشته امکان پذیر می‌شود , قبل از انجام کار با استفاده از تحزیه و تحلیل هماهنگی‌ها ایجاد می‌شود . -هماهنگی توسط ارتباطات به دست می‌آید و اقدامات فردی باری رسیدن به هدف ارائه می‌شوند . -ارزش ها, هنجارها و اعتقادات مشترک متناسب با انتظارات عموم مردم حاصل می‌شوند .کاربردهااین مدل تقریبا برای تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ جهت هماهنگی میان وظایف خود به کار می‌رود که بنا به ماهیت، راهبرد اصلی و پیچیدگی شرکت می‌توان از یک یا ترکیبی از چند هماهنگی استفاده نمود.معایبمشاور باید در نظر داشته باشد که دسته‌بندی سازوکارهای هماهنگی مینتزبرگ در سازمان‌ها فاقد اعتبارسنجی تجربی است. تحقیقات قبلی مینتزبرگ در مورد دسته‌بندی او بر پایه یک روش هماهنگی منحصر در شرایط جداگانه بوده‌است.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان