منابع انسانی و مشاغل

ایمنی و بهداشت

صفحه 1:

صفحه 2:
تعریف ایمتی و بهداشت ایمنی شرایطی است که منابع انسانی را از عوامل ‎eho BAB ped ee, ts‏ آنان را به خطر بياندازده مصون نگه می‌دارد و تکیه اصلی آن» تقدم و پیشگیری بر درمان می‌باشد.

صفحه 3:
ردان ایمنی و بهداشت کم کردن استرس شغلی در سازمان رفع بیماری‌های شغلی در سازمان كم كردن مرگ و میرهای ناشی از حوادت از بين بردن مخاطرات ناشى از كار ايجاد محيط بهدور از حوادث إيجاد محيط كار بهداشتی 6 ‎WWW. RCGIHIR‏

صفحه 4:
مدل برنامه ایمتی و بهداشت: برنامه ایمنی و بهداشت در سازمان‌ها از یک مدلی تبعیت می‌کند که در 2 شماره یک نشان داده شده است. این مدل یازده عامل کلیدی را به‌عنوان برناس؛ ایمتی و بهداشت مطرح می تماید که این عوامل رابطه تحاملی با هم دارند. شکل شماره ۱ مدل يرتامه ایمتی و بهداشت

صفحه 5:
مخاطرات ناشی از کار: مخاطرات ناشی از کار به چهار دسته نفسیم می‌شونل: فيزيكى مثل صداء حرارت» ارتعاشات: اشع شيميابى مثل كرد و ‎Le‏ بخارات سمىء كازهاء فلزات سمى و سرطائزا. 4 ببولوزيكى مثل باكترى: قارج و حشرات. . استرس مثل عوامل فبزبكى فبزبولوزيكى و فاكتورهاى اركونوميك.

صفحه 6:
حوادث حادثه به چه معناست؟ اکثر ما فکر می‌کنیم که یک حادثه. وقایعی است که سبب جراحت شخصی می‌شود. اما در حقیقت یک حادثه. یک اتفاق غیرمنتظره است که از پیشرفت مداوم یک فعالیت جلوگیری می‌کند. در نتیجه حادثه به هر اتفاق برنامه‌ریزی نشده برای قطع و یا انحراف از موارد مورد انتظار گفته می‌شود و در حقیقت یک واقعة منفی است. بسیاری از حوادث بدون هیچگونه اثرات جراحتی رخ می‌دهند. Dp

صفحه 7:
هزینه‌های حوادث به دو دسته تقسیم می‌شوند: _ مریته‌های بیمه‌ای که شامل پولی است که یایت بیمارستان و مزایای هفتگی در مات عدم حضور و هر توع پرداخت برای قوت و از کار اقتادگی دائمی ارائه می‌شود. ۲ _ هزینه‌های غیر بیمه‌ای که یه آن هزیته‌های غیر مستقیم نیز می‌گویند و تا زمانی که تحقیقاتی برای تقکیک آن صورت تگیرد آشکار تمی‌شود. این هزیته‌ها ت؟ شامل ‎Sut as aS Olas Ab, Ces SOLS‏ يميه سيد . تفن کرده‌اند» زمان از دست رفتة سرپرستان برای مساعدت و تحقیق در مورد علت حادثه. تولید از دست رفته. خسارات احتمالی مواد و دستگاهها و هوینه‌های اداری مربوط به ثبت حوادث می‌شود.

صفحه 8:
شرایط مخاطرة آمیز از لحاظ فیزیکی و مکانیکی و شیمیایی ۱-۱ محافظ مکانیکی نامناسب ۱-۲ نقص تجهیزات و وسایل ۱-۳ ساختمان غیر استاتدارد و غیرایمن ۱-۶ فضای مخاطرءة آمیز ۱-۵ نامناسب بودن وسایل حفاظتی افراد + بی‌احتیاطی‌های کار کتان ۱-۲ عدم موفقیت در دنبال کردن رویه‌های ایمنی کار ۲-۲ شوخی‌های ابلهانه و دعوا و درگیری ۳-۲ قرار گرفتن در شرایط مخاطره‌آمیز برای مثال حالت معلق یودن و سرد رگمی ۲-۶ عدم موفقیت در استفاده از لباس‌های حفاظتی طراحی شده. ۵ دوری از بخش‌های ایمن و غیرفعال ساختن آنها.

صفحه 9:
استعداد حادثه محیط سازمانی ارتباط سن

صفحه 10:
مسایل ایمنی و سلامت دائمی: 1-خشونت در محل کار 2-کیفیت هوای محل کار 3-مخاطرات جسمی و حرکتی 4-استرس در محیط کار اول اهمنی بعف کار

صفحه 11:
عمده ترین عوامل استرس زا

صفحه 12:
تقاضاى نقش '. استرس ایجادشده بر یک کارمتد» تایعی از نقشی است كه(زن و مرد» درسازمان بازی می‌کند. تمارض نقش ” انتظاراتى را ايجاد مىكند که ممکن است برای مطایقت داشتن و رضایت داشتن سخت باشد. گرانساری نقش * زوماتی ایجاد می شود که از کارمند انتظار کاری بیشتر از زمان مجاز برای اتجام آن داشته باشند. ابهام نقش " زمانی ایجاد می‌شود که انتعظ ارات تامشخصی باشد و کارمند از آنچه انجام می دهد مطمتن تباشد. “Ay

صفحه 13:
رفتار نوع ۸ يا یک احساس دائمی دشواری در پذیرش و لذت بردن از اوقات فراغت همراه است. در مقابل نوع از اهفييت مان جدیت در رقابست. لك نوع 8 است. نوع قلها به تدرت به زمان اهمیت می‌دهند و یا از یسی‌صبری ونج می‌برند. تا همین اواخر, اعتقاد براین بود که تیپ هها به احتمال زیادی استرس داخل و خارج از شغل را تجربه مى كنند. محققان دريافته اند كه تنها خشم و خصومت مربوط به رقتار تيب در واقع مرتيط يا اثرات منفى استرس است وتيب ها فقط در معرضى ابتلاء به عتاصر ایجاد اضطراب هستند. مدیران استرس را بايد تشخیص دهند که کارکنان تیپ ۵ به احتمال بيشترى علا نشان می دهند حتی 5 ‎at 1‏ وا و گر عوامل استرس ژای فردی و سازمانی پایین باشد. ‎

صفحه 14:

صفحه 15:
.كل | ا|فرايند ببدايش فرسودكى شغلى قرس ۳ رت en erodes de latent شکلات جسی وروحی میریگ عدم ليان حك اال

صفحه 16:
فرسودگی شغلی یا کارژدگی ر از لحاظ لفوی یمنی تحلیل قوایرونی که گاهی با افسردگی همراه هست. فرسودگی شغلی نشانگر خستگی مفرط عاطفی به دنبال سال‌ها درگیری و تعهد نسبت به کار و مردم هست, به عبارت دیگر فرسودگی شغلی خستكى فيزيكى. هيجلنى و رولنى به دنبال قرار كرفتن طولانى مدت در موقعيت كار هستاين نشائكر حالتى است كه در كن قدزت و توانليى افراد كم و رغبت و تمليل آنها بزائ انجام كار و فعالیت کاهش پیدا می‌کند فرسودگی شغلی پیامدی از فشار شغلی دلیم و مکرر است. بدیین ترتیب که شخص در محیط کارش به علت عوامل درونی و بیرونی احساس فشار می کن فشار, پیوسته و چندا ‎a‏ بوده و سرانجام به احساس فرسودگی تبدیل می‌گردد. فرسودگی شغلی به عنوان فقدان انرژٍی و نشاط تعریف می‌شود و شخص دچار فرسودگی شغلی احساس کسالت‌انگیزی را نسبت بهانجام رفتار شغلی نشان می‌دهد. اولین آسیب فرسودگی شغلی؛ رنج بردن از فرسودگی بدنی هم‌چون سردرد. تهوع, کم‌خولبی, و تغییراتی در عادات غذایی است. فرسودگی عاطفی هم‌چون افسردگی. احساس درماندگی, احساس عدم کارایی در شغل خود و همچنین ایجاد نگرش‌های منفی نسبت به خود. شغل, سازمان و به‌طور کلی نسبت به زندگی پیامدهای بعدی کارزدگی

صفحه 17:
حجم کار رسمیت میزان فروش میزان کارکنان درک سازمان رهبری ارتباطات ‎puss sles‏ مساوات و برابری شفافیت قولنین و رویه ها بداعت و نوآوری ویژگی های فردی خانواده و دوستان جنسیت سن خروجی ها رضایتمندی ترک خدمت

صفحه 18:
چهار تکنیک برای کاهش فرسودگی شغلی ‎١‏ شتاسایی _تجزیه و تحلیل علت پروز. شیوع و ویژگی‌های فرسودگی شغلی بر اقراد. گروه‌های کاری» واحد های کوچکتر و سازمان‌ها ۲ تلاش‌های پیشگیرانه برای اجتتاب از روند فرسودکی سل از آنکه آساو ‏۳ روش‌های توسمه میائجی گری برای کاحش. توقف یا محکوس تردن فر آیند ‏فرسودگی. ‏غ) تمك به اصصلاج يا تغيير مسير اقرادى كه در حال حاضر در مرحله فرسودكى شغلىاند يا دو شرف فرسودگی شقلی هستند پا به سرعت به مراحل پایانی این فرآیند تردیک می‌شوند. ‎

39,000 تومان