کسب و کار فروش و بازاریابی

بازاریابی در دوران رکود

bazaryabiye_dorane_rocod

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازاریابی در دوران رکود”

بازاریابی در دوران رکود

اسلاید 1: بازاریابی در دوران رکود (بررسی آثار بحران مالی غرب) سومین کنفرانس مدیریت بازاریابی

اسلاید 2: فهرست مطالبشناسایی بحران مالی و آثار آندیگران چه کرده اندآثار و تبعات بحران بر تجارت ایرانراهکارهای مقابله با بحران

اسلاید 3: شناسایی بحران مالی و آثار آن

اسلاید 4: مراحل شکل گیری بحرانتعداد مراحل: 4 فازفاز اول: بحران بازارهای مالی و اعتباری فاز دوم: بحران بانکیفاز سوم: بحران اقتصادیفاز چهارم: بحران بیکاری و کاهش درآمدها

اسلاید 5: پیش بینی بانک جهانی برای سال 2009بانك جهاني ‬با پيش بيني نرخ رشد بسيار پايين و كاهش مبادلات تجاري، سال 2009 ميلادي را سال بحران اقتصادي فراگير جهاني و بي‌سابقه دانست. بانك جهاني: رشد اقتصاد در جهان فقط ‪ ۰,۹)‬نه دهم ) درصد خواهد بود و حجم مبادلات تجاري نيز به ميزان ‪ ۲,۱‬درصد كاهش خواهد يافت. نرخ رشد در كشورهاي درحال توسعه ‪ ۴/۵‬درصد و ميزان توليد ناخالص داخلي اين كشورها ‪ ۰,۱‬درصد خواهد بود. در گزارش قبلي اين بانك، ميزان رشد اقتصادي جهان ‪۳‬درصد و ميزان آن در كشورهاي در حال توسعه ‪ +۴,۶‬درصد پيش بيني شده بود. كاهش حجم مبادلات تجاری در وهله نخست و عمدتا ناشي از كاهش تقاضا خواهد بود چراكه بحران مالي جهان ناگزير سبب ركود اقتصادي در كشورهاي با درآمد بالا و كاهش شديد توسعه مي‌شود. اما درعين حال يك چنين ميزان رشد اقتصادي ، پايين تر از ميزان رشد جمعيت است. سازمان ملل متحد رشد جمعيت را در سالهاي بين ‪ ۲۰۰۵‬تا ‪۲۰۱۰‬ سالانه بطور متوسط ‪ ۱,۱‬درصد تخمين زده است.

اسلاید 6: پیش بینی بانک جهانی برای سال 2009پيش بيني‌هاي اعلام شده در شرايطي بي‌نهايت نامطمئن در زمينه معاملات بازار و منابع اطلاعات صورت گرفته است. براي سال ‪ ۲۰۱۰‬رشد اقتصادي به ‪ ۳‬درصد محدود خواهد بود و حجم مبالادت تجاري نيز تا سطح ‪+۶‬ درصد خواهد ماند. 23 درصد كاهش بهاي مواد اوليه در سال ‪ ۲۰۰۹‬ (بر اساس ميانگين بهاي نفت ‪ ۷۵‬دلار در سالهاي ‪ ۲۰۰۸‬تا ‪ ۲۰۱۰‬)بانك جهاني در يك مورد ابراز خوشبيني كرده و آن كاهش فقر است زيرا توليد ناخالص داخلي سرانه در كشورهاي درحال توسعه در دوره ‪ ۲۰۱۰‬تا ‪۲۰۱۵‬ با روندي نسبتا سريع ‪ ۴,۶‬درصد در سال افزايش خواهد يافت كه اين رقم بيش از ميزان آن (‪ ۲,۱‬درصد) در دهه ‪ ۱۹۹۰‬ميلادي و نيز ‪ ۰, ۶‬ درصد در دهه ‪۱۹۸۰‬ است. اين ميزان رشد اقتصادي بايد به كشورهاي در حال توسعه امكان دهد تا به اهداف هزاره براي توسعه خود دست يابند كه همانا كاهش سطح فقر به ميزان نصف در سالهاي بين ‪ ۱۹۹۰‬تا ‪ ۲۰۱۵‬با رسيدن به هدف ‪ ۱۵,۵‬نفر با درآمد كمتر از ‪ ۱,۲۵‬دلار در روز است درحاليكه ‪ ۲۵‬سال پيش ‪۴۱,۷‬ نفر اين ميزان درآمد روزانه را داشتند.

اسلاید 7: كاهش قدرت خريد افراد به علت بحران اعتبارات ماليمشكلات ارزي كه باعث مي شود توليدكنندگان اروپايي انگيزاننده هايي مانند بازپرداخت وجه و بيمه هاي مجاني را از مشتريان خود دريغ كنند.پايين امدن اطمينان افراد به اوضاع اقتصادي كه باعث مي شود خريد خودرو جزو اولويتهاي افراد قرارندشته باشد.بحران مالي و صنعت خودروسازيآغاز بحران مالي از كشور آمريكاوتاثير آن بر صنايع اين كشوربحران در صنعت و بازارهاي جهانيبحران در صنعت ليزينگبحران در صنعت خودروسازيبحران در موسسات مالي و بانكيعوامل موثر بر كاهش تقاضاي خودرو

اسلاید 8: CompanySalesChangeChrysler89,81353.1 %Toyota141,94936.7 %Honda86,08534.7 %Ford138,32532.3 %GM220,03031.2 %Nissan62,10230.7 %كاهش فروش خودروسازانDes2008 / Des 2007

اسلاید 9: كاهش توليد خودرو و قطعات در سال 2009 به ميزان 40٪ نسبت به سال 2008 و كاهش ميزان صادرات آن كاهش تقاضاي بازار خودرو تركيه در سال 2009 به ميزان 20٪ نسبت به سال 2008بيكاري 6000 نفر از شاغلان صنعت خودرو تركيه (250.000 نفر)متوقف شدن پروژه هاي توسعه اي شركتهاي فولكس و پژو توقف خطوط توليد كارخانه هاي توفاش، فورد اتوسان، رنو و تويوتا ( به مدت بيش از يك هفته)اثر بحران اقتصادي بر صنعت و بازار خودرو تركيه

اسلاید 10: اثر بحران اقتصادي بر بازار خودروي روسيه عدم اطمينان افراد به شرايط آينده اقتصاديكاهش چشمگير وامهاي اعطايي جهت خريد خودرو (بحران credit)مهمترين عوامل كاهش تقاضاي خودرو دربازار روسيه:

اسلاید 11: 4.05.05.02.12.12.12.63.02.2200920102011ميليون دستگاهپيش بيني قبل از بحرانپيش بيني واقع بينانهپيش بيني بدبينانهپيش بيني اثر بحران اقتصادي بر بازار خودروي روسيه پيش بيني كاهش بيش از 40درصدي حجم بازار در سالهاي 12-2011 در صورت ادامه بحران اقتصادي احتمال توقف رشد بازار در سالهاي آتي

اسلاید 12: دیگران چه کرده اند

اسلاید 13: سياست هاي جبراني کشورها برای مقابله با بحرانچینگرایش صادراتی به سمت بازارها ی کمتر آسیب دیده نظیر آفریقا و آمریکای لاتینکاهش میزان مالیات بر كالاهاي صادراتی و مصرفیکاهش نرخ بهره وام‌های بانکیافزایش اعتبارات SMEها و پروژه های زیربناییخرید سهام ارزان شده شرکت های فراملیتیتاسیس صندوق ارزی مشترک برای حمایت از ارزهای تحت فشار

اسلاید 14: اندونزیوضع محدودیت های جدید به منظور کاهش واردات کالاهای غیر ضروریتصمیم دولت برای کاهش کسری بودجه به دلیل نگرانی برای تامین کسری کمبود نقدینگیتکیه بر استفاده از محصولات و تولیدات داخلیگسترش شبکه تامین اجتماعی و کمک های مستقیم مالی به مردمسياست هاي جبراني کشورها برای مقابله با بحران

اسلاید 15: ترکیهتدوین بسته حمایتی برای نجات اقتصاد ترکیهامضای یک موافقتنامه جامع دراز مدت با صندوق بین المللی پول جهت تسریع استقراض از صندوق در مواقع بحرانیاختصاص بخشی از ذخایر بانک مرکزی ترکیه به صندوق ویژه‌ای جهت کمک به بخش خصوصیتشكيل صندوق بیکاری ترکیه با سرمايه بالغ بر 4 میلیارد دلارجلب سرمایه گذاری های خارجی در حوزه خلیج فارسسياست هاي جبراني کشورها برای مقابله با بحران

اسلاید 16: سنگاپورتسهیل دسترسی افراد به منابع بانکی به منظور رفع مشکل كمبود نقدینگیتضمین کلیه سپرده تا پایان سال 2010کمک به صادرکنندگانی که در نتیجه افزایش بهای ارزها هزینه نهادهای وارداتی آنها افزایش و قدرت رقابت آنها کاهش یافته استجبران زیان خریداران اوراق مشتقه بانکاطمینان دهی دولت و بانک مرکزی به مردم در مورد حفظ سپرده‌هاسياست هاي جبراني کشورها برای مقابله با بحران

اسلاید 17: هندتشکیل کمیته ویژ های تحت نظر نخست وزیر هند به منظور بررسی بحران مالی و تهیه بسته نجات درخواست از دولت به منظور معاف کردن صادرکنندگان از پرداخت مالیاتدرخواست از مسوولان ایالتی برای بازپرداخت مالیات ها و عوارض دریافتی از کالاهای صادراتی به منظور کمک به رقابتی کردن قیمت های آنهااعطای تسهیلات ارزان بهره به واحدهای تولیدی یا صادراتی که از لحاظ تامین نقدینگی با مشکل مواجه شده اندسياست هاي جبراني کشورها برای مقابله با بحران

اسلاید 18: پرداخت ماليات 18 درصدی (VAT) به جای مشتری توسط برخي از خودرو سازان. ( شركت فورد ) افزايش سقف تخفيفات* براي خريدهاي نقدي ( شركتهاي كيا ،اشكودا و فيات ) اعطاي وامهاي با اقساط بلندمدت و كم بهرهراهكارهاي پيشبرد فروش خودروسازان در بازار تركيه* لازم بذكر است خودروسازان قيمت پايه محصول خود را كاهش نداده اند، اما به هنگام خريد تخفيف درنظر مي گيرند كه ماهيت آن با كاهش قيمت متفاوت مي باشد.

اسلاید 19: سياستهاي حمايتي دولت روسيه در مقابله با بحران تخصيص مبلغ 5 ميليارد دلارتسهيلات مالي جهت حمايت از صنعت خودرو سازي شامل: - 3 ميليارد دلار وام كم بهره براي خريداران - 2 ميليارد دلار تسهيلات جهت توليد كنندگان خودرو (براي خودروهاي با قيمت كمتر از 12500 دلار) حمل و نقل رايگان خودرو هاي ساخت داخل توسط راه آهن سراسري كشور روسيه . افزايش چشمگير تعرفه گمركي واردات خودرو كه منتج به افزايش قيمت خودروهاي وارداتي به ميزان 50 درصد گرديده است . فرهنگ سازي جهت استفاده از خودروهاي داخلي.

اسلاید 20: آثار و تبعات بحران بر تجارت ایران

اسلاید 21: 21اثرگذاری بحران بر بخش واقعی اقتصاد ایران1- پیش بینی اثرگذاری بر رشد اقتصادی ایران از دامنه نوسانات گسترده ای برخوردار است2- کاهش درآمدهای نفتی سال آینده قطعی است اما پیش بینی قیمت نفت از دامنه نوسان بالایی برخوردار است3- کشش اشتغال داخل نسبت به تغییرات درآمد جهانی اندک است و بازار کار اثرپذیری پایینی دارد

اسلاید 22: اثرات بحران مالی اخیر بر اقتصاد ایرانکاهش ارزش بخشی از ذخایر ارزی کشورکاهش ارزش تعدادی از سهام شرکتها (پتروشیمی، فولاد، سرب و روی و..) که بهای فرآورده های شرکتهای مشابه آنها در بازارهای بین المللی سقوط کرده است.کاهش درآمدهای ارزی کشور از محل صدور کالاهای نفتی و غیرنفتیامکان توقف برخی از پروژه های عمرانی بزرگ به سبب کاهش درآمدهای دولتاحتمال کاهش درآمد ناشی از صدور خدمات (گردشگری، ترانزیت، سوآپ فرآورده های نفتی و خدمات فنی و مهندسی)احتمال افزایش هزینه تولید برخی از کالاها (به سبب افزایش نرخ ارز)

اسلاید 23: اثرات بحران مالی اخیر بر اقتصاد ایرانامکان کاهش میزان واردات کشور به سبب :کاهش ارز قابل تخصیص به واردات؛کاهش بهای برخی از اقلام اساسی در بازارهای بین المللی؛کاهش شدید بهای نفت در بازارهای بین المللی به سبب رکود اقتصادی برخی از کشورهای صنعتی و پایین آمدن مصرف جهانی این کالا – به مقیاس تقریبی 2 میلیون بشکه در روز – بالغ بر 700 میلیارد دلار از درآمد سالانه کشورهای عضو اوپک کاسته است. بهای نفت خام که 4 ماه قبل به سطح بشکه ای 27,147 دلار رسیده بود در حال حاضر به زیر بشکه ای 50 دلار سقوط کرده است.

اسلاید 24: اثرات بحران مالی اخیر بر اقتصاد ایراناز آنجا که میزان صادرات نفت ایران روزانه 5,2 میلیون بشکه است می توان استنباط کرد که هریک دلار کاهش در بهای یک بشکه نفت به از دست رفتن 900 میلیون دلار درآمد در عرض سال منجر می شود. اگر بهای واقعی هر بشکه نفت را حداقل 110 دلار برآورد کنیم عدم الفنع ناشی از کاهش قیمت نفت برای اقتصاد ایران (با فرض ثابت ماندن بهای آن در بشکه ای 50 دلار) به 54 میلیارد دلار در سال بالغ خواهد شد.

اسلاید 25: اثرات بحران مالی اخیر بر اقتصاد ایرانکاهش تقاضا برای کالاهای صادراتی غیرنفتی و پایین آمدن بهای فلزات اساسی، محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سنگهای معدنی و کالاهای نیمه لوکس مانند خاویار، فرشهای پشمی دستباف و .... موجبات کاهش صادرات غیرنفتی کشور را فراهم خواهد کرد. از آنجا که این کاهش تقریباٌ از نیمه دوم سال جاری اتفاق خواهد افتاد می توان پیش بینی کرد که رشد صادرات در نیمه اول امسال خنثی خواهد شد و ارزش صادرات کالا در سال 1387 احتمالاٌ در سطح سال 1386 باقی خواهد ماند.

اسلاید 26: تاثير بحران بر بازارهاي صادراتي6085931101241422133153513894784886886997307628308339651,6282,5732,7452,8782,9503,2294,1464,41120,05620,653اماراتقزاقستانعربستانآفريقاسودانتاجيكستانگرجستانمقدونيهتركمنستاناردنصربستانسايرسنگالبلاروسمراكشبلغارستانارمنستانلبنانونزوئلامصرآذربايجانتونستركيهعراقرومانيالجزايراكراينروسيهسوريهبازارهاي روسيه، اكراين، الجزاير، روماني، تركيه، بلاروس و بلغارستان در حال حاضر دچار بحران مي باشند . به لحاظ ارتباط كم اقتصاد و موسسات مالي عمده كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا با اقتصاد جهاني و همچنين روش خريد نقدي خودرو، اين منطقه كمتراز ديگر مناطق صادراتي دچار بحران گرديده است و همين امر توجه بيش از پيش خودروسازانجهاني به اين منطقه را باعث گرديده است.

اسلاید 27: راهکارهای مقابله با بحران

اسلاید 28: راهکارهای مقابله با بحرانتوجه بیش از گذشته به بهره وریاتخاذ سیاستهای رهبری هزینه در بازاریابیتغییر بازارهای هدف و احتمالا تمرکز بر بازارهای جدیدانتخاب چند بسته حمایتی متناسب با هر بخش کالایی (با توجه به بسته های حمایتی سایر کشورها و نیازهای داخل)تلاش در جهت تأمين سرمايه‌ در گردش بنگاه‌هاي توليدي و صادراتيايجاد صندوقي به‌منظور جبران زيان‌هاي تحميلي ناشي از بحران مالي بين‌المللي شركت‌هاي صادراتي مدیریت نرخ ارز جهت حمایت بیشتر از صادرات غیرنفتی کشور گنجاندن ملاحظات لازم در اجراي طرح هدف‌مند كردن يارانه ها از جمله حامل‌هاي انرژي به نفع صادرات لغو محدوديت‌هاي ايجاد شده براي صادرات برخي از كالاها.

اسلاید 29: جمع بندی

اسلاید 30: پدیده بحران مالیمشکلات طرف عرضهمشکلات اقتصاد کلانمشکلات طرف تقاضاکاهش تقاضای سرمایه ای کاهش تقاضای مصرفی استراتژی بنگاه هااستراتژی دولت هاکاهش قیمت فروش تا حد هزینه های متغیر (مشروط و به طور موقت)حوزه تاثیرات بحرانفعالیتهای ترفیعیکانالهای توزیعمحصولقیمتتغییر سیاست مالیتغییر ساختاربازبینی مجدد استراتژیهای بازاریابی

اسلاید 31: نکته پایانیالبته نکته مهم این است که بحران اقتصادي آمريكا و بسياري از كشورهاي وابسته به آن، ضعف اقتصاد ليبرالي را به نمايش گذاشته و تبديل به فرصتي براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي در ايران شده است و می تواند یک فرصت خوبی برای خرید سهام بانکهای خارجی، ایجاد مراکز تجاری و ... باشد.

اسلاید 32: بازاریابی در دوران رکود ارائه کننده: مهدی غضنفریمعاون وزیر بازرگانی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ايرانسومین کنفرانس مدیریت بازاریابیبا تشکر

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید