بازاریابی و فروش در شرایط رکود و بحران
اسلاید 1: بازاریابی وفروش در شرایط رکود وبحراندکتر احمد روستا1389www.drroosta.com
اسلاید 2: شتاب پیش از توانا شدن و درنگ پس از فرصت یافتننشانه ضعف است . حضرت علی (ع) 2
اسلاید 3: نیازنیازمندعوامل رفع نیازشرایطدادوستدبازاریابی(مدیریت دادوستد)ROOSTA
اسلاید 4: بازارشناسی بازارداریبازارسازی ROOSTAمدیریت دادوستد
اسلاید 5: ارکان فروش مدرنفرهنگ فنون فرایندرویکرد رفتار راهکارویژگیها وظایف وسایلشایستگی شیوه شاخص فروشwww.drroosta.com
اسلاید 6: فرهنگ فروشمجموعه ای از آداب ، عادات ،هنجارها ،ارزشها و گرایشها: ادبیات وزبان و بیان کسب وکار وبازاریابی الکترونیک ونوین اخلاقیات و ارزشهای تازه www.drroosta.com
اسلاید 7: 1- مشتری یابی (سوژه یابی)PROSPECTING & QUALIFYINGیعنی شناسائی مشتریان بالقوه و واجد شرایط از طریق یافتن سرنخ فروش از هر جا و هر کس و هر وقت.2- آمادگی یا مرحله شناسائی قبل از مراجعه کردنPREAPROACHیعنی شناسائی نوع نیاز و خریدار (ویژگیها، معیار و رفتار)فرآیند فروش حضوریwww.drroosta.com
اسلاید 8: 3- مراجعه و ملاقات با مشتری APPROACHیعنی ایجاد زمینه ارتباطی و آغازی خوب با رفتار و ظاهری مناسب و آراسته و اظهاراتی گرم و خوب و ارزش زا همراه با سوالاتی کلیدی برای شناخت بهتر نیاز مشتری و نمایش نمونه کالا برای جذب و جلب نظر او.4- معرفی و نمایشPRESENTATION & DEMONSTRATIONمعرفی و تشریح محصول، منافع و مزایای آن با در نظر داشتن مدل AIDA.www.drroosta.com
اسلاید 9: فنون فروشفنون ومهارتهای ارتباطی TOTAL ,LOCATE,AIDASفنون ومهارتهای تحقیقاتی ( بینش مشتری وبازار)فنون ومهارتهای تبلیغاتی (تأثیر برای تغییر )فنون ومهارتهای مبادلهwww.drroosta.com
اسلاید 10: رویکرد فروشرویکرد رقابتی،مشتری مداری رویکرد بازارگرائی ، بازاریابی معکوس رویکرد علمی وسیستمیwww.drroosta.com
اسلاید 11: رفتارحرفه ای تداومتحولتعهدتوکلتکاملتعلقتخصص
اسلاید 12: موتور شش سیلندر فروشدانش بنگاهدانش صنعتدانش جامعهدانش محصولدانش بازارنگرش
اسلاید 13: راهکارهای فروشرفتار شناسی بازاردلایل خرید مشتریان دلایل عدم خرید مشتریانمعیارها ورفتارهای جدید خریدراهکارهای فروش فروش بیشتر به مشتریان فعلیجذب وجلب مشتریان رقیبجذب مشتریان بالقوه بازگرداندن مشتریان ناراضی شاکی وخاموشایجاد خوشنامی برای محصول ووفاداری مشتریانwww.drroosta.com
اسلاید 14: چه مدت يكبار خريد صورت ميگيرد؟چرا خريداری ميگردد؟چه چيزی خريداری ميشود؟چگونه خريد صورت ميگيرد؟از كجا خريد ميشود؟چه موقع خريد ميشود؟چه كسی ميخرد؟تجريه و تحليل مصرف كنندهROOSTA
اسلاید 15: چرا مشتري محصولي را مي خرد؟انواع فايده ها يا مطلوبيتمحصولات از نظر مشتريتامين ظواهر مورد نظرامكان دستيابي و خريد آسانزمان دستيابي و خريد دلخواهتامين نياز هاي روانياطلاع رساني كافيمحل دستيابي و خريد مطلوب
اسلاید 16: ريسكها و مخاطرات از نظر مشتريمخاطرات و صدمات اجتماعي(گرفتاريها و ناهنجاريهاي اجتماعي)مخاطرات و صدمات مالي(هر نوع زيان احتمالي)مخاطرات و صدمات رواني(ايجاد هر نوع احساس بدو منفي در مشتري)مخاطرات و صدمات اجرائي (انجام ندادن آنچه بايدمحصو ل انجام دهد)مخاطرات وصدمات فيزيكيچرا مشتری محصولی را نمی خرد؟ ROOSTA
اسلاید 17: ویژگیهای اصلی یک فروشنده حرفه ای1- Image «تصویر و تصور»پوشش، لبخند، ژست، شخصیت، سبک، مهربانی2- Attitude «نگرش»مشتری مداری3- Knowledge «معلومات»اطلاعات و دانش عمیق و دقیق در مورد محصول، شرکت، صنعت، محیطwww.drroosta.com
اسلاید 18: 4- Sensitivity «حساسیت»آگاه بودن، واکنش سریع نسبت به نیازها و درخواستهای مشتریان5- Enthusiasm «اشتیاق»شور و علاقه و عقیده نسبت به آنچه می فروشید6. Maturity «پختگی»توانائی برخورد با شکست، دشواری و بحران ها و رفع آنهاwww.drroosta.com
اسلاید 19: وظایف فروشنده:1- مشتری یابی: فروشنده باید بطور همیشگی در جستجوی مشتری و یافتن آنها باشد.2- ارتباط با دیگران: «مبلغ» ارتباط با مشتریان و مبادله اطلاعات با مشتریان و خریداران فعلی و بالقوه در مورد محصولات و خدمات شرکت.www.drroosta.com
اسلاید 20: 3- فروش: فروشنده باید هنر فروشندگی داشته باشد. شامل ملاقات با مشتری، عرضه و ارائه کالا و خدمات ، پاسخگویی به پرسشها و مسائل اقتصادی، فنی و تکنیکی، بستن قرار داد.4- خدمات: فروشنده باید خدمات گوناگونی به مشتری بدهد. مشورت در مورد مسائل آنان، ارائه کمکهای تکنیکی و فنی، تسهیلات و ترتیبات مالی، تسریع در حمل.www.drroosta.com
اسلاید 21: 5- کسب اطلاعات: «محقق» فروشنده گردآورنده اطلاعات و ارائه دهنده آن به شرکت به حساب می آید. او باید گزارشات مرتب و دائمی در مورد فعالیتها و یافته ها ی خود از ملاقاتهای گوناگون به شرکت ارائه دهد.6- تطبیق دادن: در شرایطی که تولید و یا عرضه محدود و یا کمیاب است، او باید مشتریان را اولویت بندی کرده و کالاها را بدرستی با مشتریان تطبیق دهد. www.drroosta.com
اسلاید 22: وسائل فروشمحصول قیمتتوزیعترویجآمیزه بازاریابی انعطافی وانطباقیwww.drroosta.com
اسلاید 23: شایستگی های فروشمردم داریهوشمندی رقابتیروانشاسی بازار جامعه شناسی بازارویژگیهای فروش منحصر بفردwww.drroosta.com
اسلاید 24: شیوه های فروشبرنده – برندهانعطافیمعکوس ودرخواستیاقتضائیپویاwww.drroosta.com
اسلاید 25: SUCCESSموفقیتSUSTAINABILITYماندگاریSATISFACTIONرضایتSOCIAL SUPPORTپشتیبانی اجتماعیSUPERIORITYمزیتROOSTAشاخص های بازاریابی
اسلاید 26: REINVENTINGبازآفرینیREORGANIZINGسازماندهی مجددREENGINEERINGمهندسی مجددمدیریت بحرانwww.drroosta.com
اسلاید 27: نکات کلیدی درمدیریت و بازاریابی مجدد تعریف و تأکید تازه مشتریانREFOCUS CUSTOMERSتعیین ماموریت یا رسالت جدید RECREATE MISSIONتعریف استراتژی های تازه REDEFINE STRATEGIESباز اندیشی بازارهاRETHINK MARKETSwww.drroosta.com
اسلاید 28: نکات کلیدی درمدیریت و بازاریابی مجدد طراحی تازه محصولات REDESIGN PRODUCTSارزیابی جدید فرایندها REEVALUATE PROCESSESبازآموزی کارکنان RETRAIN EMPLOYEESبازآمیزی عملیّاتREINTEGRATE OPERATIONSwww.drroosta.com
اسلاید 29: توصیه های ده گانه بازاریابی در دوره رکود وبحرانwww.drroosta.com
اسلاید 30: 1DON’T PANIC از بحران نترسیدwww.drroosta.com
اسلاید 31: از بحران نترسید 1CuttingMarketing Spendحذف هزینه های بازاریابیReduced Visibilityکاهش جلوه گریDecliningMarket Shareنزول سهم بازارRevenue andMarginDeclineنزول درآمد وحاشیه سود
اسلاید 32: 2VALUE EXISTING CUSTOMERS مشتریان فعلی را ارزشمند بدانیدwww.drroosta.com
اسلاید 33: VALUE EXISTING CUSTOMERS مشتریان فعلی را ارزشمند بدانیدتأکید بر ارزش بیشتر برای مشتریان فعلی به جای یافتن مشتریان جدید را نوعی استراتژی اثربخش کاهش قیمت تمام شده بدانید.2www.drroosta.com
اسلاید 34: VALUE EXISTING CUSTOMERSHOW?چگونه تنظیم وترویج برنامه های وفادارسازی مشتریان برای تکرار خرید آنهاایجاد انگیزه در مشتریان فعلی برای خرید در شرایط بحران ورکود2www.drroosta.com
اسلاید 35: تأکید بر ارائه ارزش اضافی برای مشتریان فعلی شامل : افزایش دوره گارانتی ویا ارائه خدمات اضافی وجانبیآموزش کارکنان برای برآورده ساختن نیازهای گوناگون مشتریان فعلی از طریق فروش اقلام جانبی، مکمل، مرتبط وغیرمرتبطپیش بینی پاداش خرید برای مشتریانی که دائماً خرید می کنند.www.drroosta.com
اسلاید 36: 3STOP WASTING MONEY ضایعات را متوقف کنیدwww.drroosta.com
اسلاید 37: STOP WASTING MONEY ضایعات را متوقف کنید.جلوگیری از هزینه های تبلیغاتی وبازاریابی غیرموثر.توقف هزینه هایی که قابل اندازه گیری نیستند.هزینه های اضافی را بیرحمانه حذف کنید.از سازوکارهای ارتباط با مشتریان وتعامل با آنان استفاده کنید.3www.drroosta.com
اسلاید 38: 4SELL BENEFITS منافع را بفروشیدwww.drroosta.com
اسلاید 39: SELL BENEFITS منافع را بفروشیدخریداران مایلند خرید کنند نه آنکه به آنها چیزی فروخته شود.آنها محصول شما را نمی خرند بلکه دستاورد ونتیجه محصول (منافع مورد نظرشان ) را می خواهند.نگرش وطرز فکرتان را تغییر دهید.4www.drroosta.com
اسلاید 40: نیازها وخواسته های پنهان مشتریان را بشناسید و پاسخگو باشید.به مشتریان ثابت کنید که آنها را درک می کنید وبه منافع وعلائق آنها توجه دارید.مشکل گشا وراهگشا برای مشتریان باشید.www.drroosta.com
اسلاید 41: 5RETURN ON INVESTMENT RoI بازگشت سرمایه گذاری www.drroosta.com
اسلاید 42: RoIبازگشت سرمایه گذاری 5همه هزینه های بازاریابی باید قابل رهگیری باشند .آگاه باشید که هر هزینه ای کجا وچگونه خرج می شود.اگر هزینه ای موثر وقابل رهیابی نیست ،همین امروز آنرا قطع کنید.اگر هزینه ای موثر هست بیشتر خرج کنید.www.drroosta.com
اسلاید 43: 6HELP YOUR FRIENDS به دوستانتان (ذینفعان) کمک کنیدwww.drroosta.com
اسلاید 44: HELP YOUR FRIENDS به دوستانتان (ذینفعان) کمک کنیدبا کانالهای بازاریابی خود مساعدت کنید.آنها را بعنوان گروههای مرجع یا معرف ومبلغ حفظ کنید.ارتباط خود را با ذینفعان بهبود بخشید . اطلاع یابی واطلاع رسانی به آنها را بهتر وبیشتر کنید تا فروشتان افزایش یابد.6www.drroosta.com
اسلاید 45: 7MAKE SOCKS & PANTS? به تولیدات ضروری توجه کنید. www.drroosta.com
اسلاید 46: MAKE SOCKS & PANTS? به تولیدات ضروری توجه کنید.در شرایط بحران خریداران به کالاها وخدمات ضروری توجه دارند ،آنها را تأمین کنید.فعالیتهای بازاریابی خود را بروی تأمین کالاها وخدمات ارزان و مناسب با بودجه مشتریان خود متمرکز کنید.بسته های کالاها و خدمات خود را کوچکتر ،محدودتر وارزانتر کنید.به مشتریانی که از نظر مالی مطمئن تر هستند توجه کنید.7www.drroosta.com
اسلاید 47: 8YOUR HIDDEN SALESFORCE! نیروی فروش پنهان!www.drroosta.com
اسلاید 48: 9DON’T DESTROY YOUR BRAND شناسه(برند) خود را خراب نکنید.www.drroosta.com
اسلاید 49: 10MEASURE MEASURE MEASURE اندازه گیری اندازه گیری اندازه گیری www.drroosta.com
اسلاید 50: MEASURE MEASURE MEASURE اندازه گیری، اندازه گیری، اندازه گیریمراقب باشید که عملکرد بازاریابی وفروش خود را از طریق معیارهای گوناگون اندازه گیری کرده وشاخص ها را پیگیری کنید.توجه داشته باشید که:48% از فعالیت های بازاریابان تنها منجر به یکبار خرید مشتری می شود.25% از فعالیت های بازاریابان منجر به دو بار خرید می شود.12% از فعالیت های بازاریابان منجر به سه بار خرید مشتریان میشود.فقط وفقط 10% از فعالیتهای بازاریابان منجر به بیش از سه خرید می شود.10www.drroosta.com
اسلاید 51: MEASURE MEASURE MEASURE2% از فروشها ناشی ازاولین ارتباط ها هستند.3% از فروشها مربوط به دومین ارتباط هستند.5% از فروشها حاصل سومین ارتباط هستند.10% از فروشها حاصل چهارمین ارتباط هستند.80% از فروشها حاصل پنجمین تا دوازدهمین ارتباط هاست.10www.drroosta.com
اسلاید 52: MEASURE MEASURE MEASUREاگر بازاریابان بیش از یکبار پیگیر مشتری نباشند ،98%درآمد را به رقبا می دهند!10www.drroosta.com
اسلاید 53: MEASURE MEASURE MEASUREIt Gets Worse!Why do people stop buying from a business?چرا مشتریان خرید خود را متوقف می کنند؟-1% می میرند.-3% نقل مکان می کنند.-5% به توصیه دوستان وبستگان توجه می کنند.-9% به گزینه دیگری که فکر می کنند ارزشمندتر است توجه دارند.-14% از کالاها وخدمات شرکت ناراضی هستند.-65% خرید خود را بعلت بی تفاوتی ها متوقف می کنند.10www.drroosta.com
اسلاید 54: Summary خلاصه! www.drroosta.com
اسلاید 55: Summaryخلاصه به ده هشدار بازاریابی در یک دوره اقتصادی رکود وبحران توجه کنید:1- از بحران نترسید.2- مشتریان فعلی را ارزشمند بدانید.3-ضایعات را متوقف کنید.4- منافع را بفروشید.5- به بازگشت سرمایه گذاری توجه کنید.10www.drroosta.com
اسلاید 56: 6- به دوستانتان (ذینفعان) خود کمک کنید.7- به تولیدات ضروری توجه کنید.8- از تأثیرگذاران ونیروهای فروش پنهان استفاده کنید.9- شناسه (برند) خود را خراب نکنید.10- عملکردها را اندازه گیری کنید.www.drroosta.com
اسلاید 57: واکنش ها در بحران ورکود:واکنش عمومی کاهش مصرف و تأخیر وتعدیل در خریدهامراقبت و دقت در خرج وخریدپرس وجو و تحقیقکاهش ضایعات وولخرجی هاکاهش سرمایه گذاری های جدیدوجود تردید ،نگرانی ،بلاتکلیفی وعدم یقینwww.drroosta.com
اسلاید 58: محصول خرید اقلام وکالاهای ضروریگرایش به محصولات بی نام یا شناسه های ( برندهای ) ارزانخرید شناسه ها (برند) های داخلی به جای خارجیخرید بسته های کوچکتر محصولاتwww.drroosta.com
اسلاید 59: قیمت گرایش به قیمت های ارزانعلاقمندی به شرایط مناسب پرداختتوجه به اقلام قسطی، حراجی،تسهیلاتی و اعتباریwww.drroosta.com
اسلاید 60: توزیع خریدهای بدون واسطه یا کم واسطهگرایش به خرید از عمده فروشی ها خرید از خرده فروشی های ارزان قیمت گرایش به مراکز ومیادین خرید www.drroosta.com
اسلاید 61: ترویج وتبلیغتبلیغات توصیه ای ودهان به دهانعلاقه به حراجیها،جوائز وامتیازات در خریداستخدام یا استفاده از فروشندگان قویکاهش نیروهای فروش اضافیwww.drroosta.com
اسلاید 62: استراتژیهای بازاریابی:استراتژی های بازارخارج شدن از بازارهای ضعیف وغیرمفیدتمرکز بربازارهائی که شناسه (برند) شرکت قوی است.همکاری یا شراکت با رقباتوجه به بازارهای جدید و فعالگرایش به بعضی از بازارهای خارجیتوجه به بازارهای دست دومحضور در بازارهای نوظهوربخش بندی بازار وانتخاب بازار هدف بر اساس معیارها ومبانی جدیدwww.drroosta.com
اسلاید 63: استراتژی های محصول کنارگذاری محصولات ضعیفکاهش تعداد محصولات جدیدتأکید برشناسه (برند) های مناسب و قابل پذیرش بازارتمرکز بر محصولات سادهگرایش به گارانتی وتضمین ها وخدمات جانبی واضافیمحدود کردن محصولات لوکس وغیرضروریwww.drroosta.com
اسلاید 64: استراتژی قیمتاستراتژی قیمت گذاری معکوساستراتژی قیمت گذاری نفوذی (ارزان) قیمت گذاری توافقیکاهش قیمت همراه با حفظ کیفیتحفظ قیمتها همراه با خدمات اضافیwww.drroosta.com
اسلاید 65: استراتژی توزیع بازنگری واصلاح نظام توزیع وفروشانتخاب مکانها ومحل های جدید توزیع وفروش فروش در مراکز عمده فروشی وتخفیفی وارزانحضور در بازارچه ها ومیادین عمومیهمکاری با واسطه های گوناگون و جدیدتقویت روابط با توزیع کنندگان فعالwww.drroosta.com
اسلاید 66: استراتژی ترویج حفظ بودجه ترویجافزایش استفاده از رسانه های مطبوعاتی مناسباطمینان سازی از طریق جاذبه های منطقی وجدیداستفاده از خریداران ومصرف کنندگان راضی در تبلیغاتبزرگنمائی موفقیت هاتبلیغات توصیه ای ومشاوره ایگرایش به روابط عمومی ورابطه سازیتوجه به عوامل انگیزشی و چاشنی های فروشآموزش فروشندگان برای تأثیرگذاری بیشتراستفاده از تبلیغات اینترنتیwww.drroosta.com
اسلاید 67: استراتژی های آینده1- استراتژی های موازی و چندگانه - با توجه به واقعیت ها و شرایط حاکم بر بازار های واقعی و مجازی و انواع مخاطبین و رقابت فزاینده و گسترده ، بنگاه ها ناگزیر به تنظیم و اجرای استراتژی های چندگانه و موازی هستند تا بتوانند موقعیت رقابتی خود را حفظ نمایند.لازمه استراتژی های موازی و چندگانه داشتن سیستم داده ها و اطلاعات بازار ، نظام پایش استراتژی ها و مدیریت استراتژیک توانمند است.www.drroosta.comwww.drroosta.com
اسلاید 68: مدیریت حاکم بر استراتژی های موازی و چندگانه مدیریت شبکه ای است که ترکیبی است از :مدیریت مالکیتی OWNERSHIP MANAGEMENTمدیریت ارتباطیRELATIONSHIP MANAGEMENTمدیریت مشارکتی PARTNERSHIP MANAGEMENT www.drroosta.comwww.drroosta.com
اسلاید 69: 2- استراتژی مزیت یابی و مزیت سازیلازمه تداوم حضور در بازار ، یافتن ، ساختن و حفظ مزیت رقابتی است که خود نیازمند تفکر استراتژیک و استراتژی مناسب در این حوزه است.گاهی مزیت ها کوتاه مدت و زمانی پایدار هستند و درنتیجه با توجه به رقابتی بودن بازارها و لزوم استفاده از فرصتها میتوان از هر نوع مزیتی استفاده کنید.www.drroosta.com
اسلاید 70: 3- استراتژی ارتباطی یکی از عوامل مهم در شرایط رقابتی ، اطمینان از نوع روابط مناسب با انواع گروه های ذینفع است.گروه های ذینفع شامل مشتریان ، همکاران ، صاحبان سهام، تأمین کنندگان ، توزیع کنندگان و هسته های قدرت در بازار هستند.www.drroosta.comwww.drroosta.com
اسلاید 71: 4- استراتژی بازاریابی و فروش هوشمندانهدر رقابت آینده ، بازاریابی و فروش هوشمندانه، جایگزین یا مکمل بازاریابی و فروش فعالانه ، تجربی و سنتی میشود.www.drroosta.comwww.drroosta.com
اسلاید 72: - استراتژی هوشمندانه ، مبتنی بر رقابت هوشمندانه و مدیریت هوشمندانه است .-سرعت، سهولت و سادگی بر اساس خلاقیت، منفعت و مزیت نکات کلیدی این استراتژی هستند. www.drroosta.com
اسلاید 73: 5- استراتژی بازاریابی ارزشیایجاد ارزش برای سهامداران و مشتریان و گروه های ذینفع رمز موفقیت این استراتژی است.ارزش ها و معیارهای ارزشی متنوع و متغیّر هستند و در نتیجه تلاش دائم برای ارزش شناسی و ارزش آفرینی لازمه موفقیت این استراتژی است .www.drroosta.com
اسلاید 74: 6- استراتژی منزلت (جایگاه سازی)یکی از مهمترین اهداف استراتژیک هر بنگاه ،ایجاد منزلت در بازار و مکان یابی و جایگاه قوی در ذهن مشتریان است. ایجاد ، تقویت و حفظ منزلت باعث فروش بیشتر ، بهتر ، سریعتر و راحت تر می شود.www.drroosta.com
اسلاید 75: ALIVEMARKETING STRATEGIESاستراتژی بازاریابی هوشیارVALUEDارزشمندد AGILEچابکLEANنا بINTANGIBLEنامحسوسEXCELLENTممتازwww.drroosta.com
اسلاید 76: 1- استراتژی بازاریابی چابک AGILE MARKETING STRATEGY دیده بانی و جستارگرائی دائمی و هُشیارانه تحولات در محیط متلاطم وغیرقابل پیش بینی وشناسائی زود هنگام ودرست فرصتها ونیازهای جدید وپاسخگوئی به آنها با واکنش سریع،چابک و چالاکwww.drroosta.com
اسلاید 77: چابکی،توانائی غلبه بر چالشها برای مقابله با تهدیدات و کسب مزیت وسود ناشی از تحولات بعنوان عوامل رشد وشکوفائی است. « ژانگ 1999» چابکی،توانائی رونق وشکوفائی در محیط تحولات مداوم وغیرقابل پیش بینی است. « برایان ماسکل 2001» چابکی همسوئی سازمان با نیازهای متغیر و متنوع مشتریان ،جهت کسب مزیت رقابتی است. « ورنادات »www.drroosta.com
اسلاید 78: چابکی عبارتست از :یکپارچگی بازاریابی وتولید در بازار ومحیط های پویا و پرتحول از طریق دیده بانی بازار و شناسائی نیازها ونیازمندان جدید وپنهان و واکنش سریع به انهاست . « روستا 1387»www.drroosta.com
اسلاید 79: واکنش پذیریRESPONSIVENESSشایستگیCOMPETENCYانعطاف پذیریFLEXIBILITYسرعتQUICKNESSبازاریابیچابکROOSTAwww.drroosta.com
اسلاید 80: 2-استراتژی بازاریابی ناب: LEAN MARKETING STRATEGYپیشگیری وپاک سازی دائمی بازاریابی وفروش از عوامل بازدارنده،کند کننده،زیانبارو بی ارزش ونیز حذف ضایعات و زوائد جهت ارزش آفرینی بیشتر www.drroosta.com
اسلاید 81: Lean Management? Leading the ongoing process of identifying and eliminating waste. This requires that we continually view processes from the perspective of “Where is the waste?” فرایند دائمی شناسائی و حذف ضایعات از طریق نگاه دائمی به فرایندها برای آگاهی از نقاط زائد www.drroosta.com
اسلاید 82: WasteWaste is also known as “Non-Value-Added activity” or “MUDA” in JapaneseActivities that do not contribute to adding knowledge to the organization about the needs of the customer/marketplaceInternal as well as External Customers Many different kinds of wastes existwww.drroosta.com
اسلاید 83: WHAT LEAN MARKETING OFFERGOAL: To eliminate waste in MARKETING systems, enhance customer value and improve marketing performanceHOW we make it happen: By developing people’s CAPABILITIES & KnowledgeBy creating PASSION and ENTHUSIASM for Continuous Improvement.By providing a framework for a focused, common sense approach to INCREASED PERFORMANCE at a lower cost. www.drroosta.com
اسلاید 84: 3-استراتژی بازاریابی نامحسوس INTANGIBLE & INVISIBLE MARKETING STRATEGYشناسائی انواع فرصتها ونیازهای نادیدنی بازارها و تشخیص دارائی ها وسرمایه های پنهان ومعنوی بازاریابی وفروش واستفاده درست از آنها بعنوان مزیت های رقابتی آینده وتقویت کننده ی قابلیت ها ومزیت های موجودwww.drroosta.com
اسلاید 85: الزامات بازاریابی نادیدنی ونامحسوس تیزبینی ،ریز بینی وکنجکاوی دید ،بصیرت و بینش بازار و مشتریالگویابی و ایده یابیwww.drroosta.com
اسلاید 86: عناصر و عوامل بازاریابی نادیدنی ونامحسوسارزش شناسه (برند) BARND EQUITY ارزش منزلت وجایگاه بازار POSITION EQUITY ارزش مشتری CUSTOMER EQUITY دارائی های معنوی INTELLECTUAL ASSETS خدمات فراگیرTOTAL SERVICES بازاریابی ارتباطی MARKETING RELATIONSHIP www.drroosta.com
اسلاید 87: 4-استراتژی بازاریابی ارزشی VALUE-BASED MARKETING STRATEGYکشف،تأمین،ارائه وتقویت ارزش های مورد نظر ومطلوب مشتریان برای پاسخگوئی به انتظارات در شرایط رقابت وارتباطی پایدار وارزشمند با مشتریان وذینفعانwww.drroosta.com
اسلاید 88: ارائه ارزشهابازاریابیارزشیتأمین ارزشهاکشف ارزشهاwww.drroosta.com
اسلاید 89: 5-استراتژی بازاریابی ممتاز EXCELLENT MARKETING STRATEGY استفاده از شیوه ها، تکنیکها والگوهای اثربخش وثمربخش سنتی ونوین برای دستیابی به بیشترین بهره وری بازاریابی ودستاوردی ممتازwww.drroosta.com
اسلاید 90: عوامل و عناصر لازم:روحیه کمال جوئیمدیریت وبازاریابی یکپارچهبازارگرائی همگانیمدیریت منابع و داده هابازمهندسی فرایندهای بازاریابی وفروشبازاریابی دستاوردیاستفاده از انواع مزیت ها برای نتایج بهتر وبیشترwww.drroosta.com
اسلاید 91: دردرا باید گفت حرف را باید زد رودباید شدو رفت دشت باید شد و خواند کوه باید شد و ماند با سپاس احمد روستا www.drroosta.com www.drroosta.com
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.