بازاریابی و مدیریت بازار
اسلاید 1: موضوع : بازاریابی و مدیریت بازار دانشجو :
اسلاید 2: اقدامات لازم برای تعریف درست مسئله بهتر است قبل از اینکه محقق دست به تعریف مسئله بزند، اقدامات زیر را انجام دهد: 1. گفتگو با تصمیم گیرندگان موسسه 2. گفتگو با متخصصان صنعت مربوطه 3. بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات قبلی 4. انجام تحقیقات کیفی در صورت لزوم
اسلاید 3: انجام اقدامات فوق باعث می شود که محقق اطلاعات بیشتر و بهتری را در مورد خود مسئله و محیط پیرامون آن کسب نموده و تعریف درست تر و روشن تری از آن ارائه نماید. در زیر اقدامات مذکور به طور خلاصه توضیح داده می شوند. گفتگو با تصمیم گیرندگان . مذاکره و گفت وشنود با مدیران استراتژیک موسسه که تصمیات اساسی را اتخاذ می کنند برای محقق امر کاملاً حائز اهمیتی است، چرا که خود تصمیم گیران هم باید از طریق گفتگو از نقاط قوت و نیز محدودیت های تحقیق آگاه باشند.
اسلاید 4: البته برای دسترسی و کسب اطلاع از این استراتژیست ها ممکن است مشکلاتی به شرح ذیل وجود داشته باشد: * عدم وجود مهارت های ارتباطی لازم در خود محققان به منظور ایجاد ارتباط بهینه با تصمیم گیران * وجود تشریفات و قوانین و مقررات دست و پاگیر اداری جهت ملاقات و دستیابی به مدیران * وجود بیش از یک تصمیم گیرنده مهم در بعضی از سازمانها و وجود آیین نامه های مخصوص جهت دسترسی به آنان. علیرغم وجود مشکلات فوق محقق باید با مدیران کلیدی سازمان، به منظور تعریف درست مسئله، ارتباط برقرار کند.
اسلاید 5: 2. گفتگو با متخصصان صنعت مربوطه . اطلاعات کسب شده از متخصصین و خبرگان صنعت باعث تکمیل اطلاعات قبلی شده و در فرموله کردن مسئله به محقق کمک های فراوانی می نماید. خبرگان صنعت را می توان در داخل و خارج موسسه پیدا نمود و از طریق مصاحبه های باز و پرسشنامه های غیر رسمی اطلاعات مفید تری را از آنان کسب کرد. نکته مهم اینکه این اطلاعات فقط به تعریف مسئله کمک می نمایند و برای یافتن راه حل مسئله باید کلیه فرایند تحقیق ، تکمیل شود.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.