بازار و مدیریت بازار
اسلاید 1: 1تهيه كننده:
اسلاید 2: 2فهرست
اسلاید 3: 3فصل اولمفاهیم مدیریت بازار
اسلاید 4: 4هدف کلیهدف کلی این فصل آشنایی دانشجو با مفاهیم اساسی، اهداف و فلسفه های مدیریت بازاریابی و همچنین شناخت وظایف مدیران در مؤسسات می باشد.
اسلاید 5: 5هدف های رفتاریاز دانشجو انتظار می رود پس از مطالعه این فصل بتواند:مفاهیم اساسی بازاریابی را نام برده و هر کدام را شرح دهد.بازاریابی را تعریف کرده و فرایند مدیریت بازاریابی را توصیف نماید.وظایف مختلفی را که مدیران بازاریابی مؤسسات ایفا می کنند، توضیح دهد.فرق اساسی فلسفه های موجود درمدیریت بازاریابی را بیان نماید.اهداف نظام بازاریابی را نام برده و هر یک از انها را تجزیه و تحلیل نماید.
اسلاید 6: 6مفاهیم اساسی بازاریابیبازاریابی علیرغم تصورات اکثر مردم فقط در تلاشهای کوتاه مدت برای فروش کالاهای نیمه ضروری و لوکس و تشریفاتی خلاصه نمی شود بلکه آن شامل مجموعه ای از فعالیت های تولیدی، توزیعی و تجاری است که کالاها را سریعتر و ساده تر به دست مصرف کننده نهایی برساند.
اسلاید 7: 7مفاهيم اساسي بازاريابي
اسلاید 8: 8تعریف بازاریابیبازاریابی به عنوان یک فرآیند مدیریتی-اجتماعی تعریف می شود که به وسیله آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا و خدمات با یکدیگر به وسیله ابزار مهم و واسطه ای به نام پول و در محلی به نام بازار به تأمین نیازها و خواسته های خود اقدام می نمایند.
اسلاید 9: 9اصطلاحات پایه ای علم مدیریت بازارنیازخواستهتقاضا کالامبادلهمعاملهبازار
اسلاید 10: 10نیازنیاز کمبودی است که توسط فرد احساس می شود یا به عبارت دیگر نیاز عبارت است از حالت محرومیت احساس شده در فرد که این محرومیت آرامش و تعادل آدمی را بر هم می زده و در او انگیزه ای بر ارضای ان پدید می آورد.در زمینه نیاز تئوریهای مختلفی توسط صاحبنظران علم مدیریت ارائه شده که از آن جمله می توان به افرادی مثل مازلو،ماری ،آلدفر و هرزبرگ اشاره کرد.
اسلاید 11: 11خواسته خواسته ها بیانگر کیفیت ارضائ نیازها و مطلوبیت های دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده ای ازکوشش و تلاش فرد برای نیل به خواسته های نامحدود او صورت می گیرد.
اسلاید 12: 12تقاضاسومین مفهوم اساسی بازاریابی،تقاضای افراد به کالاها و خدمات است.
اسلاید 13: 13
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.