کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

بازار کار اشتغال و بیکاری

bazare_kar_eshteghal_va_bikhari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازار کار اشتغال و بیکاری”

بازار کار اشتغال و بیکاری

اسلاید 1: بازار کار اشتغال و بيکاريتعاريف، مفاهيم وتحولات آماري طي سالهاي 85-13751

اسلاید 2: تعاريف و مفاهيم1- محصول ناخالص داخلي((GDP Gross Domestic Productمحصول ناخالص داخلي عبارت است از جمع ارزش پولي کليه کالاها و خدمات نهايي توليد شده در داخل کشور در طي يک دوره زمانيمعين (معمولاً يکسال)2- رشد اقتصادي Economic Growthرشد اقتصادي عبارت است از درصد تغيير در محصول ناخالص داخلي در طي يک دوره زماني معين (معمولا يکسال). رشد اقتصادي مفهومي کمي و اقتصادي است.2

اسلاید 3: 3- عوامل توليد Factors of Productionنيروي کارLabour Force سرمايه Capitalمنابع طبيعي Natural Resources کارآفريني Entrepreneurship4- نيروي کار Labour Forceنيروي کار يکي از نهاده هاي توليد است که شامل کارفيزيکي يا ذهني بوده و به منظور توليد کالاها و خدمات در فرايند توليد به کار گرفته مي شود.3

اسلاید 4: 5- کار Workکار هر نوع فعاليت انسان – جسمي يا فکري – است که به ايجاد کالا يا خدمت قابل مبادله در بازار مي انجامد.6- اقتصاد کار Labour Economics- اقتصاد کار چگونگي عملکرد بازار کار را مورد مطالعه قرار ميدهد. گستره موضوعات مورد مطالعه در اقتصاد کار شامل:4

اسلاید 5: - تخصيص زمان بين کار و اوقات فراغتچگونگي تعيين دستمزداستخدام و اخراج نيروي کار ميزان مشارکت افراد در بازار کارتبعيض در بازار کارسرمايه گذاري در سرمايه انساني ميزان و نوع بيکارينقش اتحاديه ها در بازار کارقوانين و مقررات بازار کار5

اسلاید 6: 7- بازار کارLabour Market - بازار کار از عرضه و تقاضاي نيروي کار تشکيل ميشود8- عرضه نيروي کار Labour Supply عرضه نيروي کار افراد در سن کار را شامل ميشود که مايل و قادر به کار کردن در سطح دستمزدهاي رايج هستند.عرضه نيروي کار همان جمعيت فعال است.با توجه به اينکه ساعات کار هر فرد با افراد ديگر متفاوت است شاخص محاسبه عرضه نيروي کار کل ساعات کار هر فرد است.6

اسلاید 7: 9- عوامل مؤثر بر عرضه نيروي کارالف- دستمزد واقعيب- توليد ناخالص داخلي سرانهج- ميزان پوشش تحصيليد- درآمدهاي بدون کاره- بيکاريو- پوشش تأمين اجتماعيز- ساير موارد 7

اسلاید 8: منحني عرضه نيروي کار:0L1L2L3W1W2W3دستمزدSLعرضه نيروي کار (ساعت)عرضه نيروي کار رابطه مستقيم با سطح دستمزد دارد به اين معنا که با افزايش دستمزد افراد انگيزه بيشتري براي انجام کار و فعاليت دارند.8

اسلاید 9: 10- تقاضاي نيروي کار Labour Demandتقاضاي نيروي کار عبارت است از تعداد افرادي که در دستمزدهاي معين مايل و قادر به کارکردن هستند.تقاضاي نيروي کار همان جمعيت شاغل است 11- عوامل مؤثر بر تقاضاي نيروي کارالف- دستمزد نيروي کارب- قيمتهاي نسبي کارو سرمايهج- بهره وري نيروي کارد- توليد ناخالص داخلي واقعي ه- ساير هزينه هاي نيروي کار9

اسلاید 10: منحني تقاضاي نيروي کارتقاضاي نيروي کار رابطه معکوس با سطح دستمزد دارد به اين معنا که با افزايش سطح دستمزد کارفرمايان تعداد کارکنان کمتري را استخدام مي کنند.دستمزد WL تقاضاي نيروي کارW1L110

اسلاید 11: تعادل در بازار کارLabor Market Equilibrium WLeWeLESD11

اسلاید 12: 12- بيکاران در جستجوي کار Unemployedبيکاران بخشي از عرضه نيروي کار است که اگر چه بطور بالقوه فعالند ولي بالفعل مورد تقاضا قرار نگرفته اند.تقاضاي نيروي کار – عرضه نيروي کار = بيکاران12

اسلاید 13: 13- جمعيت فعال Active Populationتمام افراد در سن کار (حداقل سن تعيين شده) که در هفته تقويمي قبل از هفته آمارگيري طبق تعريف کار، در توليد کالا و خدمات مشارکت داشته (شاغل) و يا از قابليت مشارکت برخوردار بوده اند (بيکار) جمعيت فعال محسوب مي شوند.14- جمعيت غير فعالInactive Population تمام افرادي که در طول هفته مرجع طبق تعريف در هيچ يک از دو گروه شاغلان و بيکاران قرار نمي گيرند جمعيت غير فعال محسوب مي شوند.13

اسلاید 14: 15- جمعيت شاغل Employed Populationتمام افراد در سن کار (حداقل سن تعيين شده) که در طول هفته آمارگيري، طبق تعريف کار، حداقل يک ساعت کارکرده و يا بنا به دلايلي به طور موقت کار را ترک کرده باشند شاغل محسوب مي شوند.14

اسلاید 15: 16- بيکاران در جستجوي کار Unemployed بيکاران به تمام افراد در سن کار (حداقل سن تعيين شده) اطلاق مي شود که: الف- در هفته آمارگيري فاقد کار باشند. ب- در هفته آمارگيري و يا هفته بعد از آن آماده براي کار باشند. ج- در هفته آمارگيري و يا سه هفته قبل از آن جوياي کار باشند. 15

اسلاید 16: جمعيت ، نيروي انساني و بازار کار جمعيت بيکار جویای کارجمعيت کمتر از 10 سالجمعيت 10 ساله و بيشترجمعيت غيرفعالجمعيت فعالجمعيت شاغلدانش آموزکل جمعيتخانه داربيکاراناراديسايردانشجو16

اسلاید 17: طبقه بندي سني جمعيت از نظر بازار کار( طبقه بندي استاندارد بين المللي)جمعيت 14-0 سال ( غير فعال)جمعيت در سن کار - 64-15 سال (فعال + غير فعال)جمعيت 65 سال و بيشتر ( غير فعال)17

اسلاید 18: طبقه بندي سني جمعيت از نظر بازار کار (طبقه بندي مورد عمل در ايران)جمعيت کمتر از 10 سال (غير فعال)جمعيت در سن کار10 ساله (يا 15 ساله) و بيشتر ( فعال + غير فعال)18

اسلاید 19: شاخص هاي بازار کار1- نرخ مشارکت اقتصادي (نرخ فعاليت)Participation Rate جمعيت فعال 10 ساله و بيشتر(يا 15 ساله و بيشتر)100× = نرخ فعاليت جمعيت 10 ساله و بيشتر (يا 15 ساله و بيشتر)19

اسلاید 20: 2- نرخ مشارکت اقتصادي ويژه سني (نرخ فعاليت ويژه سني) جمعيت فعال در گروه سني معين100× = نرخ مشارکت ويژه سني جمعيت همان گروه سني3- نرخ اشتغال Employment Rate جمعيت شاغل 100× = نرخ اشتغال جمعيت فعال20

اسلاید 21: 4- نرخ اشتغال ويژه سني جمعيت شاغل در گروه سني معين100× = نرخ اشتغال ويژه سني جمعيت فعال همان گروه سني5- نرخ بيکاري Unemployment Rate جمعيت بيکار 100× = نرخ بيکاري جمعيت فعال21

اسلاید 22: 6- نرخ بيکاري ويژه سني جمعيت بيکار در گروه سني معين100× = نرخ بيکاري ويژه سني جمعيت فعال همان گروه سني7- نسبت اشتغال Employment Ratio جمعيت شاغل 10 ساله و بيشتر (يا 15 ساله و بيشتر)100× = نسبت اشتغال جمعيت 10 ساله و بيشتر (يا 15 ساله و بيشتر)22

اسلاید 23: 8- بار تکفل Dependency Burden جمعيت غير فعال = D. B جمعيت فعال9- بار تکفل واقعي Real Dependency Burden جمعيت غير شاغل = R.D. B جمعيت شاغل23

اسلاید 24: حرکت روي منحني عرضه و جابجايي منحني عرضه نيروي کارWLS3S2S1WLSBAWLS3S2S1۰۰24

اسلاید 25: حرکت روي منحني تقاضا و جابجايي منحني تقاضاي نيروي کارWLABDWL٠٠25

اسلاید 26: جابجايي در منحني هاي عرضه و تقاضاي نيروي کارL1L2E1LW1W2WD2D1E2SE1L1L2LW2W1WDS1E2S226

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید