اقتصاد و مالی

بانک جهانی (WB)

banke_jahani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۴ اسلاید این پاور پوینت به معرفی کامل ساختار و اجزای این بانک، وظایف هر بخش و اقدامات انجام شده آن در ایران پرداخته است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2015 بازدید, 10 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بانک جهانی (WB)”

بانک جهانی (WB)

اسلاید 1: بانک جهانیتهیه،تنظیم و ارائه: عسکریبسمه تعالی

اسلاید 2: تاریخچهبانک جهانی که در خلال جنگ جهانی دوم درکنفرانس برتون وودز مطرح شدو در 27 دسامبر1945 تاسیسی شد. نخستین وام این بانک به مبلغ 250 میلیون دلار در سال 1974 برای بازسازی بعد از جنگ به فرانسه اعطا شد. این بانک به علت بلایای طبیعی، موقعیت‌های اضطراری انسانی و نیاز به بازسازی پس از جنگ‌ها که اقتصادهای درحال توسعه به ان‌ها دچار هستند، تشکیل شد؛ بازسازی کمابیش نقطه تمرکز مهمی برای این بانک باقی مانده است. در عین حال امروزه هدف اساسی بانک کاهش فقر است. در گذشته پرسنل این بانک مرکب از مهندسین و تحلیلگران مالی و محدود به واشنگتن بود اما اکنون پرسنل بانک چند رشته‌ای بوده و ﺷﺎمل اﻗﺘﺼﺎدداﻧﺎن، ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن ﺧط‌مشی دوﻟﺘﻲ، ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن ﺑﺨﺸﻲ، و داﻧﺸﻤﻨﺪان ﻋﻠﻮم اﺟﺘﻤﺎعی می‌باشد و 40% کارکنان نیز از طریق دفاتر بانک در کشور های دیگر فعالیت می کنند.

اسلاید 3: مقرر بانک جهانیمقرر آن در واشنگتن دی سی است.تأسیس آن در تاریخ 27 دسامبر 1945 بوده

اسلاید 4: بانک جهانی متشکل از پنج موسسه مستقل و درعین‌حال هماهنگ با سیاست‌های کلی بانک می‌باشدکه عبارت‌اند از: بانک بین‌المللی ترمیم و توسعهIBRD(International Bank for Reconstruction and Development)به کشورهای درحال‌توسعه خدمات وام‌دهی و کمک‌های فنی و تکنیکی خود را ارائه می‌دهد. موسسه مالی بین‌المللی (International Finance Corporation) IFC در سال ۱۹۵۶ میلادی باهدف حمایت از فعالیت‌های بخش خصوصی در کشورهای عضو تأسیس شد. این موسسه وظایف حمایتی بانک در قبال بخش خصوصی کشورهای عضو را عهده‌دار شده است. موسسه بین‌المللی توسعهIDA (International Development Association)در سال ۱۹۶۰ میلادی باهدف فعالیت در کشورهای بسیار فقیر آغاز به کار کرد.

اسلاید 5: مرکز بین‌المللی حل‌وفصل اختلافات سرمایه‌گذاری ICSID (International Center for Settlement of Investment Disputes) در سال 1966 تاسیس شد و وظیفه داوری و حل‌وفصل اختلافات فی‌مابین سرمایه‌گذاران خارجی و کشورهای عضو  را بر عهده دارد. موسسه تضمین سرمایه‌گذاری‌های چندجانبه MIGA (Multilateral Investment Guarantee Agency) در سال ۱۹۸۸ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشورهای درحال‌توسعه را در دستور کار خود قرارداده است. بر اساس اساسنامه، این موسسه ریسک‌های غیراقتصادی (سیاسی) در کشورهای درحال‌توسعه را پوشش می‌دهد. این ریسک‌ها عبارت‌اند از: ریسک مصادره اموال، ریسک نقض قرارداد، ریسک انتقال یا تبدیل ارز و ریسک جنگ یا شورش‌های داخلی. 

اسلاید 6: آغاز عضویت ایران در بانک جهانیایران در تمام نهادهای بانک جهانی به جزICSID عضو است. با این حال، مهم‌ترین نهاد زیرمجموعه بانک جهانی، «بانک بین‌المللی بازسازی و توسعه» IBRD است که ایران در تاریخ 1324/11/17 به عضویت آن درآمد. ایران از طریق پذیره‌نویسی سهام بانک، هم‌اکنون دارای 23 هزار و 686 سهم (1/48 درصد از کل سهام «بانک بین‌المللی بازسازی و توسعه») به ارزش 2857 میلیون دلار آمریکاست. بابت این میزان سهم، مبلغ 1758 میلیون دلار از سوی ایران به بانک پرداخت شده و مابقی تنها در صورت نیاز بانک به تقویت منابع مالی خود و بر اساس روال قانونی خاصی پرداخت خواهد شد. بر این اساس، حق رای ایران در بانک جهانی برابر 1/48 درصد از کل آراست.

اسلاید 7: 1. بانک ملی ترمیم و توسعه IBRDمطابق ماده اول اساسنامه بانک بین‌المللی ترمیم و توسعه، بانک جهانی ۵ هدف اصلی را دنبال می‌کند.۱- مساعدت در ترمیم و توسعه کشورهای عضو از طریق سرمایه‌گذاری در امور تولیدی۲- تشویق سرمایه‌گذاری خارجی از طریق تضمین یا مشارکت در اعطای وام‌ها.۳- تشویق رشد متوازن و بلندمدت تجارت بین‌الملل و حفظ تعادل در موازنه پرداخت‌ها از طریق تشویق سرمایه‌گذاری بین‌المللی.۴- اعطای وام یا تضمین با اولویت‌های بالا و مهم در کشورهای عضو.۵- هدایت فعالیت‌ها با توجه به تأثیر سرمایه‌گذاری بین‌المللی بر شرایط اقتصادی کشورهای عضو و کمک به ایجاد یک دوره تحول در اقتصاد پس از جنگ کشورها.

اسلاید 8: خدمات بانک ترمیم و توسعهارائه وام و یا کمک‌های بلاعوض (تسهیلات مالی) با ارائه خدمات مشاوره‌ای، کمک‌های فنی و یا برگزاری سمینارها و کنفرانس‌ها دانش و تجربیات خود را به کشورهای عضو منتقل می‌نماید. مزایای همکاری :بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای، فنی، انتقال دانش، بورس‌های تحصیلی احتمالی و تجربه کارشناسان خبره آن بانک از مزایای مهم همکاری‌ بانک می‌باشد که باعث می‌شود مجریان پروژه‌ها و کارشناسان داخلی به‌واسطه این همکاری‌ها، با آخرین تحولات تکنولوژیکی و اقتصادی جهان آشنا شوند. این همکاری‌ها می‌تواند آثار مثبت بین‌المللی نیز به همراه داشته باشد. چراکه عملکرد خوب ایران در همکاری‌های متقابل با بانک جهانی، باعث افزایش اعتبار، حیثیت و وجهه ایران در آن بانک به‌عنوان یکی از معتبرترین مؤسسات مالی بین‌المللی خواهد شد.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید