بررسی موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب برای استفاده از تجارت الکترونیک در ایران
اسلاید 1: info@sarmadsidi.com1بررسي موانع محيطي و ارائه الگوي مناسب براي استفاده از تجارت الكترونيك در ايرانعنوان تحقيق:Studying Environmental Obstacles in the Wayof E-Commerce and Offering an Appropriate Model for Using It in Iran
اسلاید 2: info@sarmadsidi.com2فرآيند تحقيقطرح تحقيقمباني نظريروش تحقيقتجزيه و تحليل اطلاعات ، نتيجه گيري و ارائه الگوپيشنهاداتمطالعه موردي و تطبيقيفصل اولفصل دومفصل سومفصل چهارمفصل پنجمپيوست
اسلاید 3: info@sarmadsidi.com3اهداف تحقيق كشف موانع و مشكلات محيطي استفاده بجا و صحيح از تجارت الكترونيك و فنون آن كمك به افزايش سرعت در ارائه يك برنامه مدون و اساسي جهت پيوستن به WTO كاهش تأخيرهاي زماني و تهيه مدارك كاهش بروز اشتباه كاهش هزينه هاي نيروي كار كاهش تأخيرهاي ناشي از كنترل هاي اجتناب ناپذير اداري
اسلاید 4: info@sarmadsidi.com4موانع محيطي مستقيمتجاررقباواحدهاي توزيع فيزيكيمشتريانموانع محيطي غيرمستقيماقتصادياجتماعي و فرهنگيسياسي و قانونيجمعيتيتكنولوژيكي
اسلاید 5: info@sarmadsidi.com5 آيا عوامل محيطي مستقيم در استفاده از تجارت الكترونيك تأثير دارند؟ به چه ميزان؟ آيا عوامل محيطي غير مستقيم در استفاده از تجارت الكترونيك تأثير دارند؟ به چه ميزان؟ آيا تجار در استفاده از تجارت الكترونيك تأثيردارند؟ به چه ميزان؟ آيا رقبا در استفاده از تجارت الكترونيك تأثير دارند؟ به چه ميزان؟ آيا واحدهاي توزيع فيزيكي در استفاده از تجارت الكترونيك تأثير دارند؟ به چه ميزان؟ آيا مشتريان در استفاده از تجارت الكترونيك تأثيردارند؟ به چه ميزان؟ آيا عوامل اقتصادي در استفاده از تجارت الكترونيك تأثير دارند؟ به چه ميزان؟ آيا عوامل اجتماعي و فرهنگي در استفاده از تجارت الكترونيك تأثير دارند؟ به چه ميزان؟ آيا عوامل سياسي و قانوني در استفاده از تجارت الكترونيك تأثيردارند؟ به چه ميزان؟ آيا عوامل جمعيتي در استفاده از تجارت الكترونيك تأثير دارند؟ به چه ميزان؟ آيا عوامل تكنولوژيكي در استفاده از تجارت الكترونيك تأثير دارند؟ به چه ميزان؟پرسشهاي تحقيقفرعيفرعياصلياصلي
اسلاید 6: info@sarmadsidi.com6الگوي نظري تحقيقموانع غير مستقيممحيط اقتصاديمحيط اجتماعي و فرهنگيمحيط سياسي و قانونيمحيط جمعيتيمحيط تكنولوژيكيموانع مستقيمتجارواحدهاي توزيع فيزيكيرقبامشتريانتجارت الكترونيك
اسلاید 7: info@sarmadsidi.com7تبديل سيستم هاي قديمي به نورفتن به سمت يكپارچگيبستر سازيتجارت الكترونيكفرآيند دستيابي به تجارت الكترونيك
اسلاید 8: info@sarmadsidi.com8لزوم اجراي مهندسي مجدد (BPR) 1- بدانيم چرا و چه كار مي كنيم2- داشتن آمادگي لازم3- به دنبال يك بهبود فاحش و چشمگير باشيم4- پذيرش ريسك بالا 5- تأكيد بر روي پروسه ها 6- آمادگي در مقابل تغيير و عواقب آن7- توجه مديران ارشد و پشتيباني آنها8- زير سؤال بردن فرضيه هاي اصلي سازمان9- زير پا نهادن روشهاي سنتيBPR
اسلاید 9: info@sarmadsidi.com9تعريف تجارت الكترونيكمبادله اسناد و مدارك تجاري در قالبهاي پيش ساخته و قابل پردازش با دستگاهها در بين سازمانها از طريق شبكه هاي ارتباط كامپيوتريE-COMMERCE
اسلاید 10: info@sarmadsidi.com10EDIتعريف EDI EDI يا مبادله الكترونيكي داده ها عبارت از توليد، پردازش، كاربرد و تبادل اطلاعات و اسناد تجاري به شيوه هاي الكترونيكي و خودكار بين سيستمهاي رايانه اي و بر اساس زبان مشترك و استاندارد هاي اديفاكت ( EDIFACT ) سازمان ملل و با كمترين دخالت عامل انساني است.
اسلاید 11: info@sarmadsidi.com11تفاوت تجارت الكترونيك و EDIتجارت الكترونيك حيطه اي به مراتب گسترده تر دارد و نه تنها مبادله الكترونيكي داده ها را شامل مي شود بلكه ساير شيوه هاي ارتباطي مانند پست الكترونيك و تابلوي اعلانات الكترونيك و… را در بر مي گيرد. در واقع تجارت الكترونيك ( E-Commerce ) ستون فقرات EDI را تشكيل مي دهد.
اسلاید 12: info@sarmadsidi.com12E-Business چيست؟ E-Business در مفهوم كلي بكارگيري تكنولوژي هاي جديد براي برقراري ارتباطات زنجيره اي بين Business ها و مصرف كنندگان، به منظور اتخاذ تصميمهاي بهتر، بهينه سازي خدمات، كاهش هزينه ها و گشودن كانالهاي جديد مي باشد مانند E-Commerce ، اينترنت و E-mail مي باشد. E-Business باعث نزديكي و متمركز شدن روابط متقابل با بازارها، مشتريان، رقبا، عرضه كنندگان و كارمندان مي گردد و به صورت زنجيره اي از طراحي محصولات گرفته تا فروش، بازاريابي، توزيع، تجهيزات، حمل و نقل و حتي مديريت ارتباط مشتري/ عرضه كننده را شامل مي شود.
اسلاید 13: info@sarmadsidi.com13E-Market Place چيست؟ E-Market Placeیا بازارهای الکترونیکی محل تجارت جدیدی برای خرید فروش محصولات و خدمات و حمایت از مشتریان می باشد.بازارهای الکترونیکی موفق بازارهایی هستند که تمام عناصر عملیاتی مراحل و فازهای مختلف تکامل را در مدلهای تجاری جدید بر پایه ارزش در هم بیامیزد.
اسلاید 14: info@sarmadsidi.com14تفاوت E-Commerce و E-Business E-Businessیا کسب و کار الکترونیک شامل بکارگیری تکنولوژیهای جدید برای برقراری ارتباطات زنجیره ای بین ارائه دهندگان کالا و خدمات از یک سو و مشتریان از سوی دیگر، به منظور اتخاذ تصمیماتی بهتر، بهینه سازی کالا و خدمات، کاهش هزینه ها و گشودن کانالهای جدید می باشد. E-Commerceیا تجارت الکترونیک به هر شکلی از نقل و انتقالات در تجارت اطلاق می شود که در آن طرفین، بیشتر از طریق الکترونیکی با یکدیگر در تماس هستند تل از طریق نقل و انتقالات فیزیکی. تجارت الکترونیک زیر بخشی از کسب وکار الکترونیک در سازمانها می باشد.
اسلاید 15: info@sarmadsidi.com15انگيزه هاي توسعه تجارت الكترونيك در ايران هزينه هاي انجام معاملات مقايسه ساختار هزينه ها در بازارهاي سنتي و بازار الكترونيكي
اسلاید 16: info@sarmadsidi.com16مقايسه هزينه ها در بازارهاي الكترونيكي و متعارفافزايشكاهش
اسلاید 17: info@sarmadsidi.com17مزاياي تجارت الكترونيك هزينه هاي توزيع يا فروش كاهش مي يابد. واسطه ها حذف مي شوند. خريدار و فروشنده مي توانند مستقيماً با هم در تماس باشند و برخي هزينه ها نظير تلفن، نامه و … حذف مي شوند. خريدار مي تواند از طريق اينترنت سفارش بدهد. شركتها مي توانند با خريداران مذاكره كنند.با تكنولوژي وب اولويتهاي جستجو و خريد انتخاب مي شوند.
اسلاید 18: info@sarmadsidi.com18مزيتها براي مصرف كننده انتخابي جهاني كيفيت خدمات محصولات و خدمات انحصاري شده پاسخگويي سريع به نيازها كاهش قيمت محصولات و خدمات فرصتها براي عرضه كننده حضور جهاني رقابت پيشرفته مخاطبان بيشتر كوتاه شدن زنجيره عرضه صرفه جويي در هزينه ها فرصتهاي بيشتر
اسلاید 19: info@sarmadsidi.com19استاندارد هاي مبادله الكترونيكي داده هااستانداردهاي ( EDIFACT ) استانداردهاي EDIFACT كه در سال 1987 بوسيله سازمان ملل متحد اعلام شد، شامل قواعد و دستورالعمل هايي هستند كه به موجب آن مي توان اطلاعات يك سند تجاري را توسط نرم افزار مترجم به پيام هاي الكترونيك اديفاكت تبديل كرد. پيامهاي الكترونيكي اديفاكت نيز از طريق شبكه مخابرات بين المللي به رايانه گيرنده منتقل مي شوند و در رايانه گيرنده نرم افزارهاي مترجم ديگري وجود دارد كه اطلاعات ورودي را به كاربرد خاص كه در طرف مقابل دارد تبديل مي كنند.EDI For Administration,Commerce and Transport
اسلاید 20: info@sarmadsidi.com20ابزار دستيابي به تجارت الكترونيك باركد پست الكترونيك بانكداري الكترونيكE-COMMERCE
اسلاید 21: info@sarmadsidi.com21ارسال نامه از طريق اينترنت ( پست الكترونيك)سرويس گيرنده پستيكامپيوتر شخصي در اجراي ويندوز ( شما )POPPPPسرويس دهنده پستيفراهم كننده سرويس اينترنتسرويس دهنده پستيسرويس گيرنده پستيPOPPPPفراهم كننده سرويس اينترنت ( ميزبان يونيكس )( اريك )حساب پيوستهفراهم كننده سرويس اينترنتمكينتاش(پيتر)SMTPSMTPاينترنتاينترنت
اسلاید 22: info@sarmadsidi.com22
اسلاید 23: info@sarmadsidi.com23 European E-Banking IT Expenditure, 1999
اسلاید 24: info@sarmadsidi.com24 European E-Banking IT Expenditure, 2004
اسلاید 25: info@sarmadsidi.com25انواع تجارت الكترونيك1- Business to Business2- Business to Consumer3- Consumer to Consumer4- Business to Administration5- Consumer to Administration 6- Peer to Peer
اسلاید 26: info@sarmadsidi.com26روشهاي ايجاد يك تجارت الكترونيكي از نوع B to Cخريد يك بسته نرم افزاري آماده كه شامل يك فروشگاه الكترونيكي و ابزارهاي لازم ديگر مي باشد. سفارش ساخت سيستم به شركتهايي كه اينگونه امور را به انجام مي رسانند. اجاره قسمتي از يك فروشگاه موجود
اسلاید 27: info@sarmadsidi.com27مراحل راه اندازي يك تجارت الكترونيكي از نوع B to C 1- انتخاب و ثبت نام فروشگاه2- طراحي و ساخت فروشگاه3- سفارش و خريد4- پرداخت هزينه خريد 4-1- پرداخت با استفاده از كارت اعتباري 4-2-پرداخت بدون استفاده از كارت اعتباري5- امنيت فروشگاه 5-1- روش SSL 5-2- روش SET1
اسلاید 28: info@sarmadsidi.com28مراحل راه اندازي يك تجارت الكترونيكي از نوع B to C 6- تحويل كالا به خريدار7- انتخاب محل فروشگاه8- بازار يابي، تبليغ و جذب مشتري 8-1- تبليغ توسط موتورهاي جستجو 8-2- تبليغ در فروشگاههاي مشابه 8-3- تبليغ در سايتهاي پر مشتري 8-4- تبليغ در گروههاي اطلاع رساني 8-5- تبليغ در روزنامه ها و وسايل ارتباط جمعي9- بررسي و تحليل كارآيي فروشگاه2
اسلاید 29: info@sarmadsidi.com29مراحل تجارت الكترونيك عرضه كنندگان ( فروشندگان)پيمانكار فرعيپيمانكار اصليفهرست هاي فروشندگانكاتالوگهاي محصولو خدمتقراردادمعموليقسمت عملياتيقسمت خريدقسمت حسابداريعاملين حملدستوراتماليخريداردستوراتماليفروشندهخريدار
اسلاید 30: info@sarmadsidi.com30مزاياي بكارگيري سيستم خريد الكترونيكي1- عدم نياز به ساخت فروشگاههاي جديد2- كاهش تردد شهري 3- كاهش آلودگي هوا4- صرفه جويي در هزينه سوخت خودرو5- امكان ارسال سريع هدايا براي دوستان و اقوام بدون محدوديت جغرافيايي
اسلاید 31: info@sarmadsidi.com31تقسيم بندي مشتريان بر اساس خريد الكترونيكيراحت طلبتجربيارزشياخلاقيعادت گرا و سخت گيراجتماعيانواع مشتريABCDEFGHETCاستعداد بالا براي خريد الكترونيكياستعداد پائين براي خريد الكترونيكي
اسلاید 32: info@sarmadsidi.com32مدت زماني كه طول كشيد تا هر رسانه به 50 ميليون كاربر برسد74 سال16 سال 38 سال13 سال4 سالتلفنراديورايانه شخصيتلويزيوناينترنت
اسلاید 33: info@sarmadsidi.com33تخمين سود ناشي از تجارت الكترونيكي بر اساس نوع كالا( ميليون دلار ) طي سالهاي 1996 تا 2000 مسافرتوسايل كامپيوتريسرگرميپوشاكهدايا/ گلخوردني / آشاميدنيمتفرقه20001998199719961999 140 323 701 1228 2105 126 276 572 961 1579 46 89 163 234 322 45 78 149 227 336 39 78 149 227 336 37 75 144 221 329 85 194 420 733 1250
اسلاید 34: info@sarmadsidi.com34دلايل محبوبيت تجارت الكترونيك در اينترنت در كشورهاي پيشرفته عرضه اطلاعات و كالا به صورت 24 ساعته / 365 روز دسترسي مردم به اين اطاعات و امكانات ، بدون نياز به صبر كردن عدم نياز به ايجاد شعبه هاي متعدد در شهرهاي مختلف عدم نياز به استخدام كارگر و غيره براي پاسخگويي 24 ساعته و فروش كالا ارزان بودن تكنولوژي جديد نسبت به نيروي انساني و مخارج مكان اطمينان بيشتر به نيروي مكانيزه تا نيروي انساني ساده و سريعتر بودن جايگزين قطعات تكنولوژي ارسال بروشور و كاتالوگهاي كمتر هزينه و مخارج كمتر مكاتبات هزينه تبليغات كمتر در سطح جهان آشنايي و دسترسي به بازار جديدتر و وسيع تر شناخت رقباي جهاني
اسلاید 35: info@sarmadsidi.com35دسترسي به اطلاعاتپست الكترونيك و ارتباطات سريعترارزاني اينترنت نسبت به امكانات ديگرامكانات بازاريابي بيشترامكانات ايجاد پايگاه و تبليغاتسرعت بيشتر - صرفه جويي در وقت- دسترسي به نرم افزارهاي مختلف - غيرهدلايل و درصد محبوبيت تجارت الكترونيك در اينترنت در كشورهاي پيشرفته56%4%17%35%6%4%
اسلاید 36: info@sarmadsidi.com36درصد محبوبيت تجارت الكترونيك در اينترنت در كشورهاي پيشرفته
اسلاید 37: info@sarmadsidi.com37 نسبت تعداد شبكه هاي ميزبان به جمعيتمنطقهنسبتايرانآفريقاژاپناروپاهنگ كنگكرهسنگاپور0.0160.060.5920.780.150.95
اسلاید 38: info@sarmadsidi.com38Internet hosts in July 1999 : 56.2 million Developed countries 312 hosts per 1000 inhabitants Developing countries 6 hosts per 1000 inhabitants
اسلاید 39: info@sarmadsidi.com39 درصد دسترسي به اينترنتمنطقهدرصد دسترسيمتوسط جهانيآفريقاآمريكا و اروپاآسياي شرقيخاور ميانهجنوب آسياايران2.630.067250.80.20.042.83
اسلاید 40: info@sarmadsidi.com40 هزينه( دلار) دسترسي به اينترنت در دقيقهمنطقههزينه دسترسيآفريقاايرانكامبوج و بنگلادشميانمارنپالژاپنهنگ كنگ، كره وهند0.50.0050.0420.170.0150.0060.016مالزي0.0025چين0.008سنگاپور0.018اروپا0.0025
اسلاید 41: info@sarmadsidi.com41Global Distribution of Credit Cards in 2000
اسلاید 42: info@sarmadsidi.com42درآمد خدمات پيام رساني بر حسب منطقه 1995- 2000 1995200012865671473726191523629268ايالت متحدهاروپاآسيا - اقيانوس آرامبقيه مناطق جهان
اسلاید 43: info@sarmadsidi.com43پيش بيني درآمد خدمات پيام رساني بر حسب منطقه 1995- 2000 1995200012213146631835926075ايالت متحدهاروپاآسيا - اقيانوس آرامبقيه مناطق جهان
اسلاید 44: info@sarmadsidi.com44هزينه دسترسي به اينترنت در آفريقا704 دلار در سالميانگينآنگولاكنياماداگاسكاربنينكامرونالجزايرگينهمراكشبرونديجيبوتيموريسسيرالئونموريتانيگابناتيوپيموزامبيكسنگالبوركيانافاسوناميبيابوتسوانا0500100015002000
اسلاید 45: info@sarmadsidi.com45روش تحقيق: مطالعه موردي { چرا و چگونه، رفتار غير قابل كنترل، زمان كنوني} تطبيقي{ 63كشور در حال توسعه و 11 كشور توسعه يافته} پيمايشي پيمايش الكترونيكروش گردآوري اطلاعات: ميداني و كتابخانه اي( اينترنتي) ابزار: پرسشنامه و پست الكترونيك
اسلاید 46: info@sarmadsidi.com46تجارعوامل محيطي مستقيماولويت اولواحدهاي توزيع فيزيكيمشتريانرقبااولويت اولاولويت اولاولويت دومالگوهاي تجارت الكترونيك - روش اول
اسلاید 47: info@sarmadsidi.com47الگوهاي تجارت الكترونيك - روش اولمحيط تكنولوژيكيعوامل محيطي غير مستقيماولويت اولمحيط سياسيو قانونيمحيطاقتصاديمحيط اجتماعيو فرهنگياولويت دوماولويت سوماولويت سوممحيط جمعيتياولويتسوم
اسلاید 48: info@sarmadsidi.com48الگوهاي تجارت الكترونيك - روش دومعوامل محيطي مستقيم39/3=X1تجارت الكترونيكاولويت اولاولويت دومعوامل محيطي غير مستقيم60/7=X2
اسلاید 49: info@sarmadsidi.com49الگوهاي تجارت الكترونيك - روش دومعوامل محيطي مستقيم39/3=X1تجارت الكترونيكاولويت چهارماولويت اولتجارX11=10/9واحدهاي توزيعفيزيكيX13=7/6مشتريانX14=10/6رقباX12=10/2اولويت سوماولويت دوم
اسلاید 50: info@sarmadsidi.com50الگوهاي تجارت الكترونيك - روش دومعوامل محيطي غير مستقيم60/7=X2تجارت الكترونيكاولويت اولمحيط سياسي و قانونيX23=15/5محيط تكنولوژيكيX25=8/4محيط اقتصاديX21=14/7محيط اجتماعي وفرهنگيX22=14/6اولويت دوماولويت سوممحيط جمعيتيX24=7/5اولويت چهارماولويت پنجم
اسلاید 51: info@sarmadsidi.com51الگوي تجارت الكترونيك - روش دومعوامل محيطي مستقيم و غير مستقيمX2=60/7 X1=39/3تجارت الكترونيكتجارX11=10/9واحدهاي توزيعفيزيكيX13=7/6مشتريانX14=10/6رقباX12=10/2محيط سياسي و قانونيX23=15/5محيط تكنولوژيكيX25=8/4محيط اقتصاديX21=14/7محيط اجتماعي وفرهنگيX22=14/6محيط جمعيتيX24=7/5اولويت اولاولويت دوماولويت سوماولويت چهارماولويت پنجماولويت ششماولويت هفتماولويت هشتماولويت نهم
اسلاید 52: info@sarmadsidi.com52هفت قدم بسوي تجارت الكترونيكيشروعمشخص كردن هدف فروش، ارائه خدماتتعريف كردن كار( چه نوع خدمات، فروش چه چيز)بررسي و شناخت رقبا Benchmarkingمشخص كردن بازديد كنندگان پايگاهAAتعيين شيوه تبليغيمشخص كردن نحوه فروش و قيمتهاتعيين شيوه ارسال و توزيع و هزينه هاي آنايجاد پايگاه، طراحي، پاسخگويي و نگهداري آنپيگيري، بازسازي و ارائه خدمات و كالاهاي نوين يعني بروز نگاه داشتن پايگاهپايان
اسلاید 53: info@sarmadsidi.com53 1- مطالعه و مستند سازي سيستمها، خدمات و فرآيندهاي موجود 2- طراحي و توسعه سيستمها و خدمات جديد منطبق بر دست آوردهاي تكنولوژيك جديد 3- تعريف چرخه هاي كاري، فرآيند ها، خدمات، رويه ها و ساختار هاي مناسب 4- توسعه يا بومي سازي نرم افزار ها5- تربيت نيروي انساني و انگيزش مناسب و ايجاد فرهنگ مناسب 6- پيكره بندي و پياده سازي سيستمها7- تداوم حيات، رشد و سود آور نمودن مراكز تجاري8- خصوصي نمودن فعاليتهاي تجاري و كاهش دخالت دولت به منظور افزايش رقابت بين تجار9- داشتن قوانين حمايتي و با ثباتراهكارهاي پياده سازي وگسترش E-CommercePART1
اسلاید 54: info@sarmadsidi.com54 10- داشتن قانون طبع براي حمايت از جنبه هاي فكري داده و پايگاه آن11- داشتن يك بدنه قوي دكترين مسئوليت مدني در صورت بروز خسارات اقتصادي وصدمات جاني12- داشتن قوانين تكميلي و تنبيهي شامل قانون خاص ( Suigeneris ) حمايت از مصرف كننده13- قانون مسئوليت براي كالاها و قانون مجازات رقابت نامشروع14-اشاره به داده هاي الكترونيكي در قوانين موجود و خارج كردن آن از ادله پس از اقامه دعوي15- داشتن جريان آزاد اطلاعات زير ساخت فني، شامل قانون شبكه هاي باز يا خدمات جهاني، دسترسي بدون تبعيض، هزينه اندك و استمرار خدمات با كيفيت مطلوب16- دسترسي به اطلاعات دولتي به جهت بهره برداري از جنبه هاي اقتصادي و سياسي17-تصويب هر قانون، دستورالعمل و كد اخلاقي بر اساس استانداردهاي بين المللي 18- ايجاد بستري مناسب براي فعاليت هاي قانوني و ارائه راهكارهاي لازم جهت جلوگيري از سوءاستفاده هاراهكارهاي پياده سازي وگسترش E-CommercePART2
اسلاید 55: info@sarmadsidi.com55 پيشنهادات Suggestions 1- حمايت نظام و فرهنگ سازان جامعه از E-C2- عضويت ايران در كپي رايت جهاني و تصويب قانون كپي رايت3-تعويض اين بينش كه دولت رقيب بخش خصوصي است. سياسي و قانونيعوامل محيطيراه كار پيشنهادي1-تصويب قوانين تسهيل كننده2-حذف سپردن پيمان ارزي جهت صادرات كالاها از طريق الكترونيكي جهت تشويق صادر كنندگان3-كاهش هزينه هاي تجاري و پائين آمدن قيمت تمام شده محصولات جهت افزايش توان رقابتي4- ايجاد نظام بانكي كار آمد و بستر مناسب جهت نقل و انتقال به صورت الكترونيكي( بانكداري غير حضوري)5- دسترسي بدون تبعيض به اطلاعات اقتصادي
اسلاید 56: info@sarmadsidi.com561- آموزش E-C در سطح دبيرستانها و دانشگاهها به صورت واحد درسي2-آموزش مستمر زبان انگليسي در سطوح مختلف3- ايجاد بانكهاي اطلاعاتي مورد نياز با نظارت و سرمايه گذاري دولت و بخش خصوصي4- ايجاد امكانات متناسب، آماده و كارآمد نظام مخابراتي اجتماعي و فرهنگيعوامل محيطيراه كار پيشنهادي1-اعطاي بودجه مناسب جهت انجام پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و دكتري2-ازميان برداشتن قوانين دست و پاگير كه موجب خنثي سازي ايجاد تسهيلات براي گسترش E-C3-ملي كردن پروژه تجارت الكترونيك و اشاعه همه جانبه فرهنگ آن4-ايجاد بستر مناسب جهت توسعه تجارت الكترونيك از طريق نقش حمأيتي دولت5-ايجاد صندوق حمايت از تحقيقات الكترونيك تجار پيشنهادات Suggestions
اسلاید 57: info@sarmadsidi.com571- ايجاد بستر مناسب فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي و قانوني و اداري جهت ايجاد E-C از طرف دولت2-افزايش امكان دسترسي عمومي به اينترنت3- همكاري مناسب دولت و اركان نظام با يونسكو و ساير مراكز در خصوص طرح استفاده از زبان مادري در اينترنت4- ايجاد امكانات متناسب، آماده و كارآمد نظام مخابراتي مشتريانعوامل محيطيراه كار پيشنهادي1-شناسايي مزيتهاي نسبي بواسطه تحقيقات بازرگاني2-حمايت دولت از صادر كنندگان جهت استفاده از روشهاي نوين تجارت هم سطح با جهان و رها كردن روشهاي سنتي و كهنه3-اشاعه فرهنگ استفاده از باركدينگ به عنوان يكي از پايه ها در زمينه استفاده از تجارت الكترونيك رقبا پيشنهادات Suggestions
اسلاید 58: info@sarmadsidi.com581-انجام پروژه هاي مهندسي مجدد ، حمايت از آنها ، پيگسري تغييرات لازمه به طور عملي و آشنا سازي مسئولين مربوطه با آن مقوله2- تشكيل گروه هاي كاري در وزارتخانه هاي مربوطه جهت ايجاد بانكها ياطلاعاتي تجاري مشترك3- اعطاي وام و تسهيلات مناسب به افراد جهت تهيه ابزار مربوطه4- توسعه كابلهاي فيبر نوري در سطح كشور5-ايجاد مراكز تحقيق و توسعه و تصويب بودجه هاي لازم جهت حمايت از آنها تكنولوژيكيعوامل محيطيراه كار پيشنهادي1- الكترونيكي كردن امور گمركي و مراحل ترخيص كالا2- استاندارد كردن فرمها و روشهاي مربوط به تجارت الكترونيك3- مكانيزه كردن سيستمهاي انبارداري و ايجاد انبارهاي مدرن و مكانيزه با كمك دولت واحد هاي توزيع فيزيكي پيشنهادات Suggestions
اسلاید 59: info@sarmadsidi.com591- توزيع عادلانه ثروت و درآمد از طريق نظارت مداوم دولت بر روند توزيع درآمد در جامعه، ماليات، عوارض، سوبسيد به افراد كم درآمد2- استفاده ازجمعيت جوان و تحصيل كرده كشور در امر توسعه تجارت الكترونيك از طريق آموزش و تضمين شغلي3-افزايش درآمد سرانه از طريق اختصاص صحيح درآمد نفت به آحاد جامعه جمعيتيعوامل محيطيراه كار پيشنهادي پيشنهادات Suggestio
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.