کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

بررسی موضوعی مفاد قانون برنامه پنجم توسعه

barrasi_mozoee_qanone_5_tosee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی موضوعی مفاد قانون برنامه پنجم توسعه”

بررسی موضوعی مفاد قانون برنامه پنجم توسعه

اسلاید 1: بررسي موضوعي مفاد قانون برنامه پنجم توسعه (1394-1390) بخش كشاورزي و محيط زيستمديريت محيط زيست و توسعه پايدار كشاورزياسفند 1389

اسلاید 2: تعداد مواد قانوني مصوب9 فصل،235 ماده و 192 تبصره

اسلاید 3: موضوعات و جهت گيري‌هاي اصلي و جديد لحاظ شده در قانون برنامه پنجم در مقايسه با قانون برنامه چهارم توسعهكاهش تصدي‌گري دولت و تقويت بخش خصوصيمباحث مربوط به شاخصهاي پايداري و ايجاد نظام جامع سنجش شاخصهاي مليايجاد و تقويت نظام استانداردهاي ملي و ضوابط زيست محيطيايمني زيستي و ايمني غذالحاظ نمودن ملاحظات زيست محيطي و توسعه پايدارمقابله با پديده گرد و غبار و كاهش انتشار گازهاي گلخانه اياعمال سياستهاي حمايتي در بخش كشاورزي از طريق كاهش نرخ سود تسهيلات، معافيتهاي مالياتي، كاهش نرخ كارمزد بانكي، بيمه محصولات و تاسيسات كشاورزي و ..اعمال نظارت و كنترل وزارت جهاد كشاورزي بر واردات و تعرفه واردات محصولات كشاورزي مديريت زيست بومي تالابها

اسلاید 4: بند و ماده 34-فصل سلامتحفظ و يكپارچگي در تامين، توسعه و تخصيص عادلانه منابع عمومي سلامتتعيين مقدار مجاز سموم و كودهاي شيميايي توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با همكاري وزارت جهاد كشاورزي

اسلاید 5: بند ح – ماده 38 – فصل بيمه سلامتتوسعه كمي و كيفي بيمه سلامت و كاهش هزينه سلامتايجاد نظام نظارت و بيمه اجباري تضمين كيفيت توليد و عرضه مواد غذايي توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي

اسلاید 6: ماده 68 – فصل نظام اداريتهيه آمار و اطلاعات مورد نياز براي محاسبه شاخصهاي حوزه هاي تخصصيتعيين مركز آمار ايران به عنوان متولي عملياتي كردن برنامه اجرائي و دستگاه هاي اجرائي جهت در اختيار گذاردن شناسنامه شاخصهاي تخصص هر حوزه

اسلاید 7: ماده 75 – فصل اقتصاديتشكيل شوراي گفت و گوي دولت با بخش خصوصي به منظور تسهيل فعاليتهاي بخش خصوصي وتعاونيبا عضويت وزراي امور اقتصادي و دارائي، بازرگاني، نفت، نيرو، تعاون، كار و امور اجتماعي، صنايع و معادن، جهاد كشاورزي، صنايع و معادن، رئيس كل بانك مركزي، معاون نظارت راهبردي و برنامه ريزي رياست جمهوري، روساي كميسيونهاي مربوطه در مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان قوه قضائيه، شركتهاي خصوصي و تعاوني

اسلاید 8: ماده 79 – فصل اقتصادي -بهره وريارتقا سهم بهره وري از رشد اقتصادي به ميزان يك سوم تا پايان برنامهتهيه برنامه جامع بهره وري و تكليف دستگاه هاي اجرائي به تهيه گزارش ارزيابي تغييرات بهره وري در بخش مربوطه و اثر آن بر رشد اقتصادي از سال دوم برنامه

اسلاید 9: قسمت 3- بند ي -ماده 84 – فصل ارزتشكيل صندوق توسعه ملي با هدف تبديل بخشي از عوايد ناشي از فروش نفت، گاز و .. به ثروتهاي ماندگار ، مولد اقتصادي و حفظ سهم نسلهاي آيندهدراختيارگذاردن منابع مورد نياز طرحهاي سرمايه گذاري بخش كشاورزي ، آب و منابع طبيعي

اسلاید 10: ماده 103 –فصل اقتصادي - تجارتممنوعيت برقراري موانع غيرتعرفه اي وغيرفني براي وارداتعدم شمول ماده ياد شده براي محصولات كشاورزي

اسلاید 11: بخش 2 – بند ه - ماده 104 – فصل اقتصادي - تجارتاعطاي حمايتهاي مستقيم وغير مستقيم دولت از طريق تشكلها، شبكه ها و .. به منظورارتقا مشاركت بخش خصوصي در افزايش صادرات غير نفتيممنوعيت صدور اقلام خاص دامي ونباتي، خاك كشاورزي و مرتعي، ذخاير ژنتيكي و گونه هايي با ارزش حفاظت تنوع زيستي به تشخيص وزارت جهاد كشاورزي و سازمان حفاظت محيط زيست

اسلاید 12: ماده 109 – فصل اقتصادي - تجارتممنوعيت واردات هر نوع كالا بدون رعايت ضوابط فني، ايمني و بهداشتي قرنطينه ايتهيه و تصويب ضوابط توسط مراجع ذيصلاح و ابلاغ به گمرك توسط وزارت بازرگاني

اسلاید 13: ماده 140 – منابع آبمديريت جامع و توسعه پايدار منابع آب از طريق:1- ايجاد تعادل بين برداشت و تغذيه سفره هاي آب زير زميني:اجراي پروژه هاي سازه اي وغير سازه اي با اولويت دشتهاي با بيلان منفي..جلوگيري از برداشت هاي غير مجاز از منابع آب زير زميني در چاههاي بدون پروانهنصب كنتور حجمي بر روي كليه چاههااجراي نظام مديريتي آب براساس سه سطح ملي، حوزه آبريز و استاني2- اجراي طرحهاي تعادل بخشي (آبخيزداري، احيا قنوات و ...) به منظور تحقق بند 1توسط وزارت جهاد كشاورزي3- واردات و صادرات آب به كشورهاي همجوار4- ايجاد واحدهاي جمع آوري وتصفيه فاضلاب و پساب در واحدهاي آلاينده5- اجراي طرحهاي استحصال، تنظيم، انتقال واستفاده از حقابه رودخانه هاي مزري ومنابع آب مشترك

اسلاید 14: ماده 141 – منابع آب افزايش بهره وري منابع آب از طريق:اصلاح تخصيص پروانه هاي موجود و تحويل حجمي آب به نحوي كه حداقل سالانه 1% كاهش يابد ودر جهت توسعه آبياري و مصارف جديد برسدصدور سندبهره برداري آب براي تمامي حقابه داران و دارندگان مجوز تخصيص آبگسترش اراضي آبخور سدها به نحوي كه سالانه حداقل 20% نسبت به عملكرد سال قبل افزايش يابد

اسلاید 15: ماده 142 – منابع آب تقويت بازارهاي محلي و منطقه اي وتوجه به ارزش آب:خريد آب استحصالي و پساب تصفيه شدهواگذاري سرمايه گذاري، مالكيت، مديريت وبهره برداري از سدها و شبكه هاي آبرساني به سرمايه گذاران خصوصي احيا آبندانها و احداث آب بندانهاي جديد به منظور جمع آوري آبهاي سطحي و هرزآبها

اسلاید 16: ماده 143- كشاورزيحفظ ظرفیت تولید و نیل به خودکفایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی و دامی ..... فراهم نمودن زیرساخت‌های امنیت غذایی و ارتقای ارزش‌افزوده بخش کشاورزی بر مبنای ملاحظات توسعه پایدار به‌میزان هفت درصد (7%) نسبت به سال 1388 از طريق:ارتقا راندمان آبياري به ميزان 40%تحويل حجمي آب كشاورزي براساس الگوي كشتارتقا شاخص بهره وري آب وافزايش توليد محصول به ازاي حجم آب مصرفي

اسلاید 17: گسترش مبارزه تلفيقي، توسعه استفاده از كودهاي بيولوژيك و توسعه كشاورزي ارگانيك، و اعمال استانداردهای ملی کنترل کیفی تولیدات و فرآورده‌های کشاورزی در راستای پوشش حداقل بیست‌وپنج درصد (25%) سطح تولیدبرون سپاري فعاليتهاي غير حاكميتينوسازي ماشين آلات كشاورزي توسعه مكانيزاسيون براساس شرايط اقليمي و افزايش ضريب مكانيزاسيون به ميزان 1/5 اسب بخارترويج استفاده ازكودهاي آلي به ميزان 35% كل كودهاي مصرفيگسترش پوشش بيمه محصولات و عوامل توليد به ميزان 50%

اسلاید 18: در اختيار قرار دادن منابع اعتباري براي تشكيل و افزايش سرمايه صندوقهاي غير دولتي حمايت از توسعه بخش كشاورزي

اسلاید 19: ماده 144 - كشاورزيحمایت از بخش کشاورزی، پایداری تولید و توسعه صادرات و رقابت‌پذیری و کاهش قیمت تمام شده :حمايت هدفمند از استقرار و گسترش صنايع تبديلي، نگهداري و تكميلي محصولات اساسي كشاورزي توسط بخش غير دولتي در قطبهاي توليدي

اسلاید 20: ماده 145 - كشاورزياقتصادي ورقابتي نمودن توليد و افزايش صادرات محصولات كشاورزي، ساماندهي مديريت منابع، حفاظت از منابع پايه و ارزش افزايي و تكميل زنجيره ارزش محصولات كشاورزي:جبران بخشي از يارانه سود و كارمزد تسهيلات بانكي، كمكهاي بلا عوض، پرداخت يارانه، و ساير مشوقها با الويت رعايت الگوي كشتلزوم اخذ مجوز براي واردات كليه كالاها و محصولات كشاورزي از وزارت جهاد كشاورزي و وضع تعرفه موثر به منظور حمايت از توليدكنندگان داخلي

اسلاید 21: تبصرهشمول اين ماده قانوني براي نهاده هاي كشاورزي بغير از لزوم اعمال تعرفهانتخاب ابزار تعرفه اي، تعيين سهميه مقداري، زمان ورود و مقدار تعرفه براي كالاهاي و فرآورده هاي كشاورزي بر عهده وزارت جهاد كشاورزي استتهيه و تصويب استانداردها و مقررات عمليات توليد، فرآوري، ذخيره سازي، قرنطينه و بازار رساني محصولات، نهاده ها و كالاهاي كشاورزي نوپديد ، ارائه خدمات نوين كشاورزي، عاملين و گواهي كنندگان فرآيندها بر عهده وزارت جهاد كشاورزي است

اسلاید 22: ماده 146- كشاورزيافزايش توليد و ارتقا بهره وري و بازده زمينهاي كشاورزي انجام حمایت‌ از تشکیل تشکل‌های حقوقی با اولویت تعاونی‌های تولید کشاورزی با هدف یکپارچه‌سازی اراضي

اسلاید 23: ماده 147 - كشاورزيتوانمندسازی ساختار مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری لحاظ ارزش اقتصادی منابع طبیعی، هزینه‌ها و منافع اجتماعی در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ایمعافيت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به‌منظور رفع معارض از اراضی دولتی و ملی از هزينه هاي دادرسيواگذاري مديريت، احداث، نگهداري، توسعه و بهره برداري پاركهاي جنگلي ومراتع قابل درختكاري، نهالستانهاي متروكه واراضي واقع در كاربريهاي سبز و كمربند سبز شهرها در محدوده و حريم شهرها با حفظ مالكيت دولت و كاربري به شهرداريها

اسلاید 24: ماده 148- كشاورزياصلاح الگوی بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع ، آب و خاكجایگزینی سوخت فسیلی و انرژی‌های تجدیدپذیر به‌جای سوخت هیزمی. توسعه زراعت چوب و حذف تعرفه واردات چوبساماندهی جنگلها و حمايت از توليد دام به روش صنعتيساماندهی ساخت‌وساز در مناطق جنگلی. توسعه جنگل‌های دست کاشت. اجرای عملیات آبخیزداری تا سطح 8 میلیون هکتار تا پایان برنامه. اجرای عملیات بیابان‌زدایی و کنترل کانون‌های بحران.

اسلاید 25: تبصرهبهره برداري از جنگلها فقط در چهارچوب مصوبات هيات وزيران ممكن است و بهره برداري از مراتع و زيستگاه هاي طبيعي تنها بر مبناي بوم شناختي است و بهره برداري مازاد جرم و مشمول پرداخت جريمه تا دو برابر قيمت موارد مذكور است

اسلاید 26: ماده 149 - كشاورزيتامين امنيت غذايي:حمايت مالي از توسعه كشتارگاه هاي صنعيت و بهبود كشتارگاههاي سنتي و نيمه صنعتي به منظور ارتقای شاخص بهداشت کشتار انواع دامارتقای سطح کلی حمایت از کشاورزی به حداقل سی‌وپنج‌ درصد (35%) ارزش تولید این بخشحمایت از افزایش تولید پروتئین حیوانی حاصل از انواع دام، طیور و آبزیانتبصره:استقرار سامانه هوشمند مراقبت بیماری‌های دامی و هویت‌دار نمودن جمعیت دامی کشورتهيه و اجراي برنامه تأمین سلامت غذا از مزرعه تا سفره

اسلاید 27: ماده 170: 3 بند و 3 تبصرهموضوع اصليحفاظت، احیا و بهره‌برداری پایدار از محیط زیست، منابع طبیعی و تنوع زیستی

اسلاید 28: ماده 182 – توسعه منطقه ايهماهنگي و نظارت بر تهيه و اجراي برنامه ها و طرحهاي توسعه سرزمينيتشكيل شوراي آمايش سرزمين با مسئوليت معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري وعضويت وزاري كشور، اطلاعات، جهاد كشاورزي، اقتصادي و دارائي، مسكن و شهر سازي، دفاع و پشتيباني و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و سه نفر صاحب نظر

اسلاید 29: ماده 183 – توسعه منطقه ايتنظيم برنامه هاي عملياتي دستگاه هاي اجرائي بر مبناي تحقق جهت گيريهاي آمايش سرزمينتبصرهمسئوليت پيگيري ماده بر عهده معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري استاعمال سياستهاي تشويقي از سوي شوراي اقتصاد به منظور تحقق برنامه ها ، اقدامات و سرمايه گذاريهاي بخشهاي عمومي و غير دولتي بر مبناي تحقق جهت گيريهاي آمايش سرزمين

اسلاید 30: ماده 184 – توسعه منطقه اياجراي نظام ارزيابي راهبردي محيطي بر اساس محورهاي:راهبردهاي كلي توسعه مناطق و منظور نمودن اثرات تجمعي اين راهبردهاشاخص اثرات محيطي توسعه و شاخص ظرفيت زيستياعمال شاخصهاي پايداري منطقه اي و مليپايش برنامه ها و طرحهاي توسعه اي منطقه اي و موضوعيبرنامه توانمند سازي و تعيين سازو كار اجرائي ارزيابي راهبردي محيطي

اسلاید 31: تبصرهشوراي عالي حفاظت محيط زيست، نهاد مسئول ارزيابي راهبردي محيطي طرحها و برنامه هاي توسعه ملي – موضوعي استشوراهاي هماهنگي توسعه منطقه اي مسئول ارزيابي راهبردي برنامه هاي توسعه منطقه اي براساس ضوابط مصوب شوراي عالي حفاظت محيط زيست مي باشدشوراي عالي اداري مسئول تفويض وظايف اجرائي شواري عالي محيط زيست به واحدهاي استاني سازمان حفاظت محيط زيست است

اسلاید 32: ماده 185 – توسعه منطقه ايايجاد نظام شاخصهاي پايداري محيطيتا سال دوم برنامه به منظور بهره برداري بهينه از منابع پايه در چهارچوب موارد ذيل:تدوين مدل ملي شاخصهاي پايداريايجاد بانك داده و اطلاعات شاخصهاي پايداريتعيين شاخصهاي پايداري و كمي نمودن آن براي سالهاي برنامهتعيين ضوابط و معيارهاي پايداري ناظر بر متعادل سازي بار محيطي و كنترل اثرات توسعه بر محيط طبيعي و انساني

اسلاید 33: ماده 187 – محيط زيستحفاظت، احيا و بهره برداري پايدار از محيط زيست، منابع طبيعي و تنوع زيستيتدوین و اجرای برنامه مدیریت یکپارچه زیست‌بومی و برنامه عمل حفاظت و بهره‌برداری پایدار از تنوع زیستی زیست‌بومهای حساس و شکننده کشوراصلاح اساسنامه صندوق ملی محیط زیستتبصره:همكاري قوه قضائیه، نهادهای نظامی و انتظامی و شهرداری‌ها در اجراي اين بندشناسايي مناطق ساحلی و دریایی با حساسیت بالای زیست‌محیطی تدوين آئين نامه اجرائي توسط سازمان حفاظت محيط زيست با همكاري وزارتخانه هاي نيرو، مسكن و شهر سازي و جهاد كشاورزي و معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري

اسلاید 34: تشكيل سازمان توسعه و عمران دريا و سواحل جهت مطالعه واجراي طرحهاي بهسازي و شنا زير نظر وزارت كشور

اسلاید 35: ماده 188- محيط زيستتسهيل در امر سرمايه گذاري توسط سازمان حفاظت محيط زيستتدوين ضوابط و استانداردهای زیست‌محیطی براي كليه واحدهای تولیدی، صنعتی، عمرانی، خدماتی و زیربنایی لغو الزام اخذ هرگونه مجوز موضوع ماده 105 قانون برنامه سوم و اعمال سیاست‌های مزبور از طریق کنترل اعمال اين ضوابط

اسلاید 36: ماده 189- محيط زيستاجراي برنامه هاي آموزشي به منظور ارتقاي آگاهي هاي عمومي و دستيابي به توسعه پايدار به منظور حفاظت محيط زيست با همكاري كليه دستگاه هاي ذيربطايجاد نظام اطلاعات زيست محيطي كشور در سطوح ملي، منطقه اي و استاني تا پايان سال اول برنامه به منظور پايش، اطلاع رساني و ارزيابي زيست محيطي

اسلاید 37: ماده 190- محيط زيستكاهش اعتبارات هزينه اي دولت اعمال سياستهاي مصرف بهينه منابع پايه و محيط زيست براي اجراي برنامه مديريت سبز شامل مديريت مصرف انرژي، آب، مواد اوليه وتجهيزات، كاهش مواد زائد جامد و بازيافت آنها

اسلاید 38: ماده 191- محيط زيستتهيه و اجراي برنامه مديريت زيست بومي در زيست بومهاي حساس به ويژه درياچه اروميهمحدود كردن پروانه حمل اسلحه شكاري و بازنگري در ضوابط صدور پروانه هاي مذكور، جمع آوري سلاحهاي غير مجاز و ايجاد تناسب بين تعداد سلاحهاي شكاري با جمعيت قابل برداشت، توسط سازمان حفاظت محيط زيست با همكاري دستگاه هاي ذيربط

اسلاید 39: ماده 192- محيط زيستبه منظور کاهش عوامل آلوده کننده و مخرب محیط زیست کلیه واحدهای بزرگ تولیدی، صنعتی عمرانی، خدماتی و زیربنایی موظفندانجام مطالعات امكان سنجي و مكان يابي به منظور ارزیابی اثرات زیست‌محیطی نمونه‌برداری و اندازه‌گیری آلودگی و تخریب زیست‌محیطی و نصب و راه‌اندازی سامانه پایش لحظه‌ای و مداوم ارتقا مشخصات فنی با استانداردهاي محيط زيست و كاهش آلودگي و تخريب منابع پايهتبصرهمحاسبه و لحاظ ارزش اقتصادی منابع زیست‌محیطی در حساب‌های ملیتهيه دستور العملهاي محاسبه ارزشها و هزينه هاي موارد داراي اولويت از قبيل جنگل، آب، خاك، انرژي، تنوع زيستي و آلودگيهاي زيست محيطي در نقاط حساس و اعمال در امكان سنجي طرحهاي تملك دارائيهاي سرمايه اي

اسلاید 40: ماده 193- محيط زيستاعمال روشهاي آلي بازيافت پسماندهاي شهرهاي بالاي دويست هزار نفر و شهرهاي ساحلي و حاشيه تالابها در راستاي مديريت پسماند شهري اعمال تمهيدات لازم جهت كاهش آلودگي هوا تا حد استانداردهاي جهاني با الويت شناسايي كانونهاي انتشار ريزگردها و مهار آن، كنترل و كاهش ميزان انتشار گازهاي گلخانه اي توسط سازمان حفاظت محيط زيستممنوعيت هرگونه بهره برداري صنعتي و معدني جديد از تالابهاي داخلياعمال مديريت يكپارچه در اراضي حاشيه تالابها با مشاركت بهره برداران در دشتهاي اطراف آنها از طريق ساماندهي مجدد سازمانهاي موجود در بخشهاي آب، كشاورزي، منابع طبيعي، محيط زيست و گردشگري به دليل شكنندگي اكوسيستم تالابهاي كشور

اسلاید 41: ماده 234 – بودجه و نظارتدر راستاي اجراي سياستهاي كلي برنامه دولت مكلف است:نرخ سالانه رشد توليد ناخالص داخلي به 8% برسدتوسعه و تقويت نظام استاندارد ملي قطع وابستگي هزينه هاي جاري به درآمد نفت و گاز

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید