بررسی راهکارهای توسعه گردشگری با استفاده از مدل swot در روستای نسر
اسلاید 1: فضای مجازی نام درس: گردشگری روستاییموضوع تحقیق:بررسی راهکارهای توسعه گردشگری با استفاده از مدلswot در روستای نسر نام استاد: دکتر قلیچی پور دانشجویان: ابوالفضل زارع: 8912522046 مهدی هادوی : 8922522043 دانشکده جغرافیا و علوم محیطی دانشگاه حکیم سبزواری رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی
اسلاید 2: معرفی:«روستاي نسر» از روستاهايي است که در جنوب شرقي بخش جلگه رخ واقع شده است. از نظر موقعيت جغرافيايي شمال اين روستا به سمت رباط سفيد و بخش احمدآباد مشهد است و از جنوب به شهرستان زاوه و از شرق به شهرستان فريمان و از سمت غرب به مرکز بخش جلگه رخ و شهر کدکن مي رسد وجمعیت آن نزدیک به 3400 نفر می باشد.اين روستا از نظر آب و هوا سردسير و از نظر درآمد و اشتغال در سطح متو سط مي باشد.«نسر» پرجمعيت ترين روستاي بخش جلگه رخ است و فاصله آن با مرکز بخش ۲۷کيلومتر است.
اسلاید 3:
اسلاید 4:
اسلاید 5: گردشگری و اقتصاد گردشگری در حال حاضر، در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان است و از آن به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار یاد می کنند. در این راستا گردشگری روستایی می تواند با برنامه ریزی اصولی و مناسب و شناسایی مزیت ها و محدودیت ها نقش مؤثری در توسعه این مناطق و توسعه ملی ایفا کند.
اسلاید 6:
اسلاید 7: عوامل داخلی مؤثربرگردشگری روستای نسر:هدف این مرحله سنجش محیط داخلی ناحیه مطالعه شده جهت شناسایی نقا ط ضعف و نقاط قوت است یعنی جنبه هایی که در راه دستیابی به اهداف برنامه ریزی و اجرای تکلیف های آن زمینه های مساعد یا باز دارنده دارد مد نظر می باشد.
اسلاید 8:
اسلاید 9:
اسلاید 10: عوامل خارجی مؤثربرگردشگری روستای نسر:هدف این مرحله کند وکاو آثار محیط خارجی در ناحیه مطالعه شده جهت شناسایی فرصت ها و تهدیدهایی است که ناحیه در ارتباط با گسترش گردشگری با آن مواجه است
اسلاید 11:
اسلاید 12:
اسلاید 13: تحلیل نقاط قوت ،ضعف، فرصت و تهدیدهمان طوری که در جداول مشاهده کردید،روستای مطالعه شده تعداد15 قوت داخلی در برابر دربرابر 6 نقطه ضعف داخلی وتعداد 3 فرصت خارجی در برابر 14 تهدید خارجی شناسایی و بررسی شده به این ترتیب در مجموع 18نقطه قوت و فرصت به عنوان مزیت ها و20 نقطه ضعف و تهدید به عنوان محدودیت های پیش روی این روستا می باشد. بااین وجود می توان گفت که این روستا وضعیتی متعادلی در زمینه گردشگری ندارد.
اسلاید 14: نقاط قوت ((S))
اسلاید 15: نقاط قوت ((S))
اسلاید 16: نقاط ضعف((W))
اسلاید 17: فرصت ها((O))
اسلاید 18: تهدیدها((T))
اسلاید 19: تهدیدها((T))
اسلاید 20:
اسلاید 21:
اسلاید 22:
اسلاید 23:
اسلاید 24:
اسلاید 25: در استراتژی تهاجمی ، از نقاط قوت درصدد بهره برداری از فرصت ها استفاده می شود. بنابراین:توجه بیشتر بخشداری به زمینه های گردشگری از جمله: اسکان، آثار تاریخی مذهبی، جاذبه های گردشگری،جشنها وسمینارهای مختلف و صنایع دستی. با تو جه به این که این موارد در روستاهای اطراف ضعیف است فرصت های مناسبی پیش روی روستای نَسَر است.
اسلاید 26: استراتژی تنوع بر احتراز از تهدیدها و تاکید بر نقاط قوت اشاره می کند.تبلیغات مناسب برا ی گردشگری و گردشگران و معرفی روستا و آموزش آنها برای جلوگیری از آلودگی طبیعت و شکار غیر مجاز.زیبا سازی روستا برای جلب توجه گردشگران
اسلاید 27: استراتژی بازنگری بر این باور است که فرصت های موجود ضعف های موجود را برطرف سازد.تلاش برای جلب توجه سرمایه گذاران و تربیت نیروی متخصص در امر گردشگری و تقویت تجهیزات گردشگری
اسلاید 28: استراتژی تدافعی بر کاهش نقاط ضعف و پرهیز از تهدیدها تاکید دارد.برگزاری نشستهایی برای تقویت حس همکاری و مشارکتایجاد تسهیلات خدماتی واقامتی و تهیه نقشه از روستابرنامه ریزی برای مدیریت بهتر وشناخت فرصتهای موجود گردشگری و تقویت آن ها
اسلاید 29:
اسلاید 30:
اسلاید 31:
اسلاید 32:
اسلاید 33:
اسلاید 34:
اسلاید 35:
اسلاید 36:
اسلاید 37:
اسلاید 38:
اسلاید 39: سربالا
اسلاید 40:
اسلاید 41: :آن روز که سهراب نوشت تا شقایق هست زندگی باید کرد خبری از دل پر درد گل یاس نداشت. باید این گونه نوشت: چه شقایق باشد، چه گل پیچک و یاس، جای یک گل خالیست، تا نیاید مهدی، زندگی دشوار است.....
اسلاید 42: منابع: www. Ghasran tourism.blogfa.comwww.nassarsorkh.blogfa.com
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.