کسب و کار فروش و بازاریابی

بررسی فقهی بازاریابی شبکه ای

barrasi_fghhy_bazar_yabi_shabakeiy

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی فقهی بازاریابی شبکه ای”

بررسی فقهی بازاریابی شبکه ای

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2:

اسلاید 3: بررسی فقهی شبکه های بازاریابیمقدمات:کسی نگران نشود!بنده مرجع تقلید نیستم!قرار نیست این مسئله از همه ابعاد بررسی شود.ورود محتوایی به شبکه های بازاریابی نخواهیم داشت.لزوما به یک نتیجه واحد نخواهیم رسید.

اسلاید 4: افراد چهاردسته هستند از منظرتخصص در مسائل شرعی:مرجع تقلیدمجتهدمبلغعموم مردم.تقلید غلط: تقلید عالم از عالم- جاهل از جاهل- عالم از جاهلتقلید صحیح: تقلید جاهل از عالم

اسلاید 5: بررسی فقهی شبکه های بازاریابیحکم شرعی،فقهی: حکم خدا در مورد یک مسئلهانواع حکم فقهی:حکم اولیه: عنوان اولیحکم ثانویه: عنوان ثانوی: ضرر، حرجحکم حکومتی: حکم حاکم جامعه اسلامی از باب مصلحتانواع حکم:واجب، حراممستحب و مکروهمباح

اسلاید 6: انواع صدور فتوی: نظر مرجع در مورد حکم اللهفتوی: نظر قطعی وجوب یا حرمتاحتیاط واجب: نظر قطعی وجوب یا حرمت همراه با اجازه رجوع به اعلم بعدیاحتیاط مستحب: مستحب بودن مسئله مورد بحثنکته:محل اشکال است، جایز نیست، نباید ، باید، اقوی، اظهر هم فتوی است.

اسلاید 7: حرام به معنی نداشتن خوبی نیست.حرامی یعنی بدی هایش بیشتر از خوبی هاست.يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَيْسِرِ قُلْ فيهِما إِثْمٌ كَبيرٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُما أَكْبَرُ مِنْ نَفْعِهِما بقره 219حلال (واجب، مستحب، مباح)هم به معنی نداشتن بدی نیست بلکه بدی هایش بیشتر از خوبی هاست.ملاک خوبی و بدی از نظر مراجع:دنیا + آخرت

اسلاید 8: در مقام تزاحم منافع فرد، خانواده و جامعهبه ترتیب اولویت با منافع جامعه، خانواده و فرد است.مثال بارز: اتوبان و منزل مسکونی!

اسلاید 9: تزاحم بین اقتصاد و فرهنگ در جوامع سکولار و سرمایه داری : اقتصاد مقدم است.در جامعه دینی: فرهنگ مقدم است.قالَ فَاذْهَبْ فَإِنَّ لَكَ فِي الْحَياةِ أَنْ تَقُولَ لا مِساسَ وَ إِنَّ لَكَ مَوْعِداً لَنْ تُخْلَفَهُ وَ انْظُرْ إِلى‏ إِلهِكَ الَّذي ظَلْتَ عَلَيْهِ عاكِفاً لَنُحَرِّقَنَّهُ ثُمَّ لَنَنْسِفَنَّهُ فِي الْيَمِّ نَسْفاً (97)طهيا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلا يَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرامَ بَعْدَ عامِهِمْ هذا وَ إِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنيكُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شاءَ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ حَكيمٌ (28)توبه

اسلاید 10: حکم دایر مدار موضوع است.با تغییر موضوع حکم تغییرمیکند. اما دین خدا عوض نشده است.خرید و فروش خون حرام است به دلیل اینکه موضوع استفاده آشامیدن و رنگرزی است.خرید و فروش خون حلال شد چون موضوع استفاده حلال عقلایی شد.مثال دیگر: شطرنج آلت قمار است: حرامآلت قمار نیست: حلال

اسلاید 11: راه بدست آوردن فتوای مرجع:باید برای ما یقین حاصل شود که این نظر مرجع است.مسیرهای معتبر:مکتوبات به صورت کتابسایت رسمیتماس با دفاتر رسمیاگر یقین حاصل نشد؟اصالت اباحهاصالت احتیاط

اسلاید 12: یک اصطلاح مهم:يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَأْكُلُوا أَمْوالَكُمْ بَيْنَكُمْ بِالْباطِلِ‏ إِلاَّ أَنْ تَكُونَ تِجارَةً عَنْ تَراضٍ مِنْكُمْ وَ لا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ إِنَّ اللَّهَ كانَ بِكُمْ رَحيماً (29)نسادر فقه شیعه باید تمامی درامدها از راه حلال و شرعی صورت بپذیرد و لذا معامله ای که از راه نامشروع به دست اید اکل بالباطل نامیده می شود و صحیح نیست.

اسلاید 13: برویم سراغ حکم شرعی شبکه های بازار یابیچهارحکم قطعی حقیر پیدا کردم که در سایت رسمی مراجع است.

اسلاید 14:

اسلاید 15:

اسلاید 16:

اسلاید 17:

اسلاید 18: اینها را هم حقیر در سایت رسمی پیدا نکردم اما ادعا شده است:

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21: یک اشتباه رایج در مورد فتوای رهبریفقهایی مانند امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای(دامت برکاته) بر این باورند که قوانینِ تایید شده توسط شورای نگهبان، اگرچه خلافِ نظرِ فقهی این دو بزرگوار باشد، برای مقلدانشان حجت است؛ برخی به اشتباه گمان می‌کنند چون قانون تجارت الکترونیک را شورای محترم نگهبان تصویب کرده است، مشمول این حکم است! این در حالی است که هرگز قانون بازاریابی شبکه‌ای به مجلس و شورای نگهبان نرفته است؛ بلکه از مصوبات داخلی وزارت صنایع و معادن است و ظاهراً مشمول آن قاعده نمی‌شود.

اسلاید 22: قانون نظام صنفی در سال 1382 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که از آن تاریخ هیچ گونه تغییر و بازنگری در آن صورت نگرفته بود؛ تا اینکه در تاریخ 92/6/12 قانون اصلاح قانون نظام صنفی در 96 ماده به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. در این قانون ماده 87 قانون نظام صنفی به شرح ذیل اصلاح و یک تبصره بدان الحاق می شود:  ماده 87- فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی(سایبری) مستلزم اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوطه است. تبصره- چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر این گونه فعالیت های صنفی به موجب آیین نامه اجرایی است که توسط اتاق اصناف ایران با همکاری دبیر خانه هیأت عالی نظارت و وزارت خانه های اطلاعات و ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه می شود و پس از تأیید هیأت عالی نظارت، حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجراشدن این قانون به تصویب وزیر صنعت معدن و تجارت می رسد.

اسلاید 23: آیین نامه در 14-4-94 تصویب و بعد از آن از شهریور آن سال تا کنون سیزده شرکت مجوز رسمی دریافت کرده اند.آیین نامه در دوبخش کلی نگارش شده:بخش اول: فروشگاه مجازیبخش دوم:شرکت بازاریابی شبکه ایاین بخش خلاف قانون است!!

اسلاید 24: لازم به ذکر است تا الان هیچ مصوبه رسمی درباره بازاریابی شبکه ای از سوی مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان به تصویب نرسیده است، برای تحقیق می توانید در سایت مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ایران به آدرس اینترنتی : http://rc.majlis.ir/fa/law جستجو کنید و اگر مصوبه ای را درباره بازاریابی شبکه ای و یا دریافت پورسانت دیدید اطلاع دهید.

اسلاید 25: سید مهئی نریمانی

اسلاید 26: الحمدلله رب العالمین@andishehdini

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید