علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

برنامه ریزی پیشرفته کیفیت محصول apqp

APQP-powerpoint

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برنامه ریزی پیشرفته کیفیت محصول apqp”

برنامه ریزی پیشرفته کیفیت محصول apqp

اسلاید 1: گردآورنده : پدرام عیدی

اسلاید 2:  فهرست مطالب1 . مقدمه2 . مزایا3 . نتایج فقدان برنامه موثر. 45 . مهندسی همزمان6 . نمودار مراحلنیازمندی های تشکیل. 78 . مبانی اصلی کار در تیم9 . مسئولیت های تیم10 . داشتن برنامه زمانبندی11 . گانت چارت پنج بخش اصلی. 12 بخش صفر. 13 بخش اول. 1417 . روش جمع آوری اطلاعات تجربیات تیم. 1819 . فرضیات /محصول20 . طرح تجاری21 . داده های مقایسه ای سیستم مدیریت کسب و کار.22 هدف مدیریت کسب و کار.23 مطالعات قابلیت اطمینان. 2425.اهداف طراحی26 . اهداف کیفی و اطمینان27 .فهرست مواد اولیه28 . نمودار جریان اولیه29 . مراحل رسم نمودار30. لیست مشخصات31. طرح تضمین محصول حمایت مدیریت. 32 بخش دوم. 3334. هدف35 . کلیه خروجی مرحله اول36 . طراحی برای ساخت و مونتاژ37 . تصدیق طراحی38 . بازنگری طراحی39 . طرح کنترل نقشه های مهندسی. 40مشخصات مهندسی . 41 الزامات تسهیلات.42 مشخصات ویژه محصول.4344.الزامات تجهیزات آزمایش45.تعهد تیم15. هدف16. صدای مشتری

اسلاید 3: 46 . بخش سوم47 . هدف48 .استانداردهای بسته بندی بازنگری سیستم کیفیت محصول. 4950 . نمدار جریان 51 .طرح چیدمان کارگاهطرح کنترل پیش از تولید. 5253 . ماتریس مشخصات54 . آنالیز حالات خرابی بالقوه 55 . رتبه بندی شدت56 . دستورالعمل های روش و طرح سیستم اندازه گیری. 57 مشخصات بسته بندی. 58 حمایت و مدیریت. 5960. بخش چهارم61. هدف62 . ورودی ها تولید آزمایشی. 6364. ارزیابی سیستم اندازه گیری65. تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری66. مطالعات قابلیت مقدماتیPPAP.67 تایید قطعه تولید شده.68 آزمایش های صحه گذاری تولید. 6970.ارزیابی بسته بندی71. طرح کنترل تولید72.تایید نهایی73. بخش پنجمRPN.7475. هشت گام حل مسئله76. هدف ورودی ها.77 خروجی ها : کاهش نوسانات.78 79. خروجی ها : رضایت مشتری80. خروجی ها : تحویل و ارائه خدمات

اسلاید 4: برنامه ریزی پیشرفته كیفيت محصول

اسلاید 5: يک روش ساختار يافته است که براي برقراري مراحل ضروري از فاز دريافت الزاماتمحصول تا توليد محصول و انجام فعاليتهاي مربوطه در زمان لازم در جهت رضايت مشتري صورت مي گيرد،به نوعی روشیست قانون مند از فنون مختلف که سعی در کسب کیفیت طرح و تولید دارد ضمن اینکه مراحل کسب رضایت مشتری در بطن طرح و تولید را ضمانت می کند .هدف از اجراي آن ارتباط با تأمين کنندگان به منظور برنامه ريزي کيفيت محصول و ايجاد خطوط راهنما به صورت مشترک است. در قدم دیگر سعی بر آسان نمودن ارتباط بین افراد درگیر است و اینکه آیا گام های برداشته شده بدرستی پیش رفته و آیا کامل شده اند ؟معرفی

اسلاید 6: 1- تبديل خواست و صداي مشتري به ابزارها و روشهاي توليد به گونه اي كه علاوه بر نياز مشتري ، رضايت وي را نيز برآورده سازد .2- كاهش پيچيدگي طراحي كيفي محصول3- ارائه برنامه ريزي مناسب به گونه اي كه به موقع محصول در اختيار مشتري قرار گيرد4- ارتباط سازمان يافته مشتري ، پيمانكاران فرعي و بخشهاي درون سازمانی5- تعيين رضايت مشتري و مشخص كردن منابعي كه رضايت مشتري را برآورده كند6- شناسايي به موقع تغييرات مورد نياز و اعلام به مشتري7- انجام به موقع تغييرات مورد نياز كه توسط مشتري اعلام شده است 8- پشتيباني جهت پيگيري بهبود مستمر به منظور توسعه محصول و فرآيندمـزايـا

اسلاید 7: در نقطه مقابل نیز در صورت فقدان APQP ممکن است منجر به بروز نتایج زیر شود1- عملكرد ضعيف محصول 2- افزايش دوره تكوين محصول و ارائه به بازار 3- افزايش هزينه هاي طرح و توليد 4-افزايش تغييرات پيش بيني نشده

اسلاید 8: برنامه موثروجود برنامه اي مؤثر جهت انجام فعاليتهايي که براي تضمين کيفيت و اطمينان در طرح و توليد محصولات در نظر گرفته شود، ضرورت ويژه اي دارد، بالاخص در شرايطي که رقبا در بازار در عواملي مثل زمان عرضه محصول به بازار، کاهش هزينه ها و افزايش کيفيت و ميزان اطمينان باهم رقابت می کنند و به منظور چشمگیر زمان مورد نیاز جهت(RELIABILITY)محصولات طرح و توليد محصولات جديد و يا ايجاد تغييرات در محصولات براي جلب نظر و رضايت مشتري همزمان با انجام ساير فعاليتهاي مورد نظر، از جمله کارهایی است که در برنامه موثر انجام می شود. 

اسلاید 9: نکتهداشتن برنامه ريزي صحيح ، پيشاپيش به کيفيت محصول عملکرد ضعيف محصول، افزايش زمان عرضه محصول به بازار، تأثير در کيفيت دراز مدت و کوتاه مدت ، عملکرد کالا و افزايش هزينه طرح و توليد مي انجامد.

اسلاید 10: مهندسی همزماندر اين رابطه (موضوع مهندسي همزمان) ، همزمان با طرح محصول، ايجاد فرايندهاي توليد و فعالیتهای تایید طرح روشی موثر در کاهش زمان طرح و ایجاد ارتباط در کارگروهی سازمان است به علاوه استفاده از ابزار های مهندسی و ارتباط آنها با یکدیگر از طريق مهندسي همزمان بمنظور تأثيرگذاري در کيفيت و اطمينان از کار، از اهميت بسیاری برخوردار است. این مهندسی همزمان را می توان در طی مراحل ایجاد طرحو فرایندهای تولید به شرح زیر است :

اسلاید 11: 1- طراحي و تعريف برنامه 2- طراحي و توسعه محصول 3- طراحي و توسعه فرايند 4- صحه گذاري و تصديق محصول و فرايند 5- بازخور، ارزيابي و اقدام اصلاحی

اسلاید 12: آغاز توليدتوليد آزمايشینمونه اوليهتاييد برنامهشكل گيری / تاييد ايدهارزيابي نتايج و اقدام اصلاحیصحه گذاری محصول و فرايندتصديق طراحی و توسعه فرايند ساختتصديق طراحي و توسعه محصولتعريف و برنامه ريزی پروژه

اسلاید 13: APQPنيازمنديهای تشکیل تیم تيم از واحد طراحي مهندسي - كنترل كيفي - خريد - فروش - پيمانكاران فرعي - مشتريان - برنامه ريزي و ... تشکیل می شودفرد مسئول بهتر است براي تيم تعريف و در هر مرحله ، مناسب با كار ، تعويض شود

اسلاید 14: مبانی اصلی كار در تيمداشتن برنامه ريزي آموزشي : آموزش بايد بتواند نيازمنديها و خواسته هاي مشتري را در توسعه محصول برآورد كند .داشتن ارتباط با تيمهاي سازمان و مشتري انجام مهندسي همزمان : هدف سريع و به موقع انجام دادن كارها به نحوي كه تيم و اعضاء در جهت مشترك كوتاهترين زمان و انرژي را صرف كنند.

اسلاید 15: شناسايی احتياجات – انتظارات و الزامات مشتریجهت برآورده كردن اين مطلب موارد ذيل لازم است.شناسايي مشتريان داخلي و خارجی مشخص كردن الزامات مشتری(استفاده از QFD و روش هاي ديگر )درك انتظارات مشتری مانند طراحي - تستها ارزيابی امكان پذير بودن طرح هاي پيشنهادی ، الزامات عملكرد و فرايند ساختبرآورد قيمت – زمان و محدوديتهای هر كدامتعيين نيازمنديهای كه بايد از مشتری كمك گرفت شناسايی روش هاي مستند سازی مسئوليت هاي تيم

اسلاید 16: داشتن برنامه زمان بندیروشهاي پيگيري و مديريت پروژه پياده سازي شود .گانت چارت فعاليتها تهيه شود. جمع گزارش پيشرفت كار توسط يك نفر لازم و ضروري است. مسئول پيگيري و هماهنگي تعيين مي شود.موارد نگران كننده تا حد امكان پيش بيني شود و برنامه و گانت رفع آنها طراحي شود.

اسلاید 17: گانت چارتابزاری برای مدیریت پروژه است و به ساده‌سازی پروژه‌های پیچیده کمک می‌کند. در واقع نمایه‌ای تصویری از کارهایی است که در طول پروژه، برنامه‌ریزی شده‌اند و بطور معمول برای برنامه‌ریزی، پیگیری و کنترل پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اسلاید 18:

اسلاید 19: بخش 0: قبل از برنامه ریزی با مفروضات ، مفاهیم و دانش گذشته آغاز می شود.APQPاطلاعات ومستندات و شیوه های کار استاندارد ذکر شده و همچنین مناطقی است که انتظار می رود تغییرات قابل توجه باشد. این بخش ورودی ها را به قسمت 1- برنامه ریزی و تعریف می کند .

اسلاید 20: بخش 1: برنامه ریزی و تعریفبخش1 شامل ارتباط با مشتری ، انتظارات، الزامات ، نیازها و خواسته های مورد انتظار است. توسعه برنامه اطمینان حاصل می کند که در خروجی این بخش ، کیفیت محصول رضایت بخش است. برنامه ریزی منابع، و مفروضات محصول ساخته شده است و لیستی از ویژگی های خاص اولیه و اهداف طراحی و قابلیت اطمینان نیز ایجاد شده است

اسلاید 21: بايد كليه نيازمنديهای و انتظارات مشتري را به بهترين نحو شناسايی و محصولات بهتر از ساير رقبا ارائه كرد.پس بايد از اولين گام از خواسته ها و انتظارات مشتری و درك صحيح آن اطمينان حاصل كرد.اين مرحله و فعاليتهای آن به تأمين كننده كمك مي كند خواسته هاي مشترك را درك كندهدف

اسلاید 22: صدای مشتریمجموعه شكايات نگرانيها توصيه ها خواسته ها و اطلاعاتي كه از مشتري داخلي و خارجي بدست مي آيد ،اطلاعات بايد بصورت مدون و طي فرمت خاصي قرار گيرد

اسلاید 23: روش های جمع آوری اطلاعات مشتری:تحقيق بازار : مصاحبه با مشتري – ارسال پرسشنامه – بازديد از محل مشتري – تست بازار- مطالعه بر روي كيفيت و قابليت اعتماد محصولات جديد – مطالعه بر روي كيفيت محصولات رقبا – گزارشاتي كه محصولات خوب و بد را ارائه مي دهند.( (Things Gone Right یا (TGR )از مشتري دريافت می شود.

اسلاید 24: اطلاعات كيفي سوابق Warranty گزارشات Warranty گزارشاتي كه نقاط منفي و اشتباه محصولات را نشان مي دهدTGW (Thing Gone Wrong) و از مشتري اخذ مي شودشاخص هاي توانايي و قابليت محصول گزارشات كيفي تأمين كنندگان ديگر گزارشاتی كه مشكلات ومسائل مختلف را نشان می دهد محصولات برگشتی تجزيه و تحليل موارد برگشتی

اسلاید 25: تجريبات تيم اطلاعات هر يك از اعضاء تيم تفسير و تجزيه و تحليل مقالات مجلات پيشنهادات مختلف مشتري اطلاعات مربوط به پروژه هاي گذشته نقطه نظرات فروشنده ها يا اپراتورهاي خط مونتاژ و توليد گزارشات خدمات بعد از فروش نتايج ارزيابي داخلي سفرهاي جاده اي نقطه نظرات مديريت و مديران مياني قوانين الزامات دولتيبازنگري قرارداد

اسلاید 26: فرضيات فرايند/محصول در این مرحله باید شكل و طرح محصول/فرايند را در نظر گرفت و فرضياتي که در اين ارتباط مدنظر قرار می گيرد عبارتند از :تكنولوژي جديدنوآوري هاي فنيمواد جديدارزيابي قابليت اطمينان

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید