کامپیوتر و IT و اینترنت

برنامه نویسی پایتون

پاورپوينت-زبان-برنامه-سازي-پايتون

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 24 اسلايد پایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیری ، داینامیک و شی گرا می باشد که می توان از آن در محدودی وسعی از نرم افزار ها و تکنولوژی ها بهره برد . این زبان برنامه نویسی روشهای بسیار قدرتمند و حرفه ای را برای کار با زبانها وابزار های مختلف را با آسانی هر چه تمام تر فراهم می کند .بدین منظور این زبان داره کتابخانه هایی بسیار گسترده می باشد که یادگیری و استفاده از آنها در عرض چند روز ممکن می باشد !
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
7114 بازدید, 248 دانلود

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برنامه نویسی پایتون”

برنامه نویسی پایتون

اسلاید 1: نام پروژه : زبان برنامه نویسی پایتون استاد مربوطه : مهندس علی اسحقی نام دانشجو : سجاد سمیعی رشته : نرم افزار سال تحصیلی : 96/97 (ترم سوم ) مقطع : کادردانی دانشگاه شهید چمران اهر

اسلاید 2: مقدمهپایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیری ، داینامیک و شی گرامی باشد که می توان از آن در محدودی وسعی از نرم افزار ها و تکنولوژی ها بهره برد . این زبان برنامه نویسی روشهای بسیار قدرتمند و حرفه ای را برای کار با زبانها وابزار های مختلف را با آسانی هر چه تمام تر فراهم می کند .بدین منظور این زبان داره کتابخانه هایی بسیار گسترده می باشد که یادگیری و استفاده از آنها در عرض چند روز ممکن می باشد !

اسلاید 3: Python معرفی▪ یک زبان مفسری و محاوره ای است که در مؤسسه ی CWI در آمستردام هلند به عنوان نسل بعدی زبان برنامه نویسی ABC در سال1990 توسط Guido van Rossum ایجاد شد.▪ Stand alone و نیز اسکریپتی است.▪ دارای بررسی نوع پویای کامل و مدیریت حافظه خودکار است؛ از این نظر شبیه به زبانهای Perl, Ruby,Scheme,SmallTalk و TCL است. Cross-Platform ▪

اسلاید 4: Pythonادامه ی معرفی▪ مؤسسه ی نرم افزاری Python▪ آخرین نسخه 2.4.2 در سپتامبر 2005▪ وب سایت : www.python.org

اسلاید 5: فلسفه زبان▪ یک زبان چند روشی است (Multi-Paradigm) : ▪ برنامه نویسی تابعی(Functional) ▪ برنامه نویسی ساخت یافته (Structured Programming) ▪ برنامه نویسی شی گرا (Programming Object Oriented)▪ برنامه نویسی جنبه گرا (Programming Aspect Oriented)▪ طراحی با قرارداد (Design By Contract)

اسلاید 6: ادامه ی فلسفه زبان▪ Open Source است.▪ از Garbage Collection برای مدیریت حافظه استفاده می کند.▪ دارای خصوصیت Dynamic Name Resolution است. ▪طراحان Python متدولوژی کد نویسی با گرامر زیاد را رد می کنند و معتقد هستند که هرچه خلوت تر، گیج کنندگی کمتر.▪ مانند Perl توسعه دهندگان Python به صراحت از یک فرهنگ و ایدئولوژی خاص حمایت می کنند: «زیبایی»، «صراحت» و «سادگی».

اسلاید 7: ادامه ی فلسفه زبان▪ یک هدف مهم توسعه دهندگان Python لذت بخش کردن آن برای استفاده است.▪ یک زبان برنامه نویسی پویای سطح بالا است.▪ یکی دیگر از اهداف مهم زبان سادگی بسط پذیری آن است. ▪هر چند طراح Python تا اندازه ای مخالف برنامه نویسی تابعی و سنت Lisp است ، شباهت های زیادی بین فلسفه ی Python و زبانهای کمینه کننده ی خانواده ی Lisp از قبیل Scheme وجود دارد.

اسلاید 8: انواع و ساختمانهای داده ها ▪دارای بررسی نوع پویای کامل است. ▪ تمام مقادیر در Python مراجعی به اشیا هستند و این مراجع توسط مقدار (By Value) به توابع ارسال می شوند.▪ در بین زبانهای بررسی نوع پویا Python یک بررسی کننده ی نوع متوسط است.

اسلاید 9: انواع پایه ای ▪ Python برد وسیعی از انواع پایه ای را دارد. در کنار عدد صحیح و ممیز شناور محاسباتی، به صورت شفافی از BigNum و اعداد مختلط پشتیبانی می کند. ▪ از تجهیزات کامل اعمال رشته ای بهره می برد، با یک هشدار : رشته ها در Python اشیای تغییر ناپذیر هستند.

اسلاید 10: انواع مجموعه ای ▪ یکی از جنبه های مفید Python مفهوم انواع مجموعه ای (Collection Type) است که دو شکل اساسی دارند : ترتیبی ها و نگاشت ها.▪ انواع ترتیبی منظم : لیست ها (آرایه های پویا)، چندتایی ها و رشته ها. رشته ها و چندتایی ها تغییر ناپذیرند. از طرف دیگر لیست ها تغییر پذیرند و عناصر آن می توانند اضافه، حذف، اصلاح، پیوست یا به صورت درجا (In Place) مرتب شوند. ▪ نگاشت ها : انواع نامنظم که به شکل فرهنگ لغت ها پیاده سازی می شود و یک مجموعه از کلید های تغییر ناپذیر را به عناصر مورد نظر نگاشت می کند.

اسلاید 11: ادامه ی انواع مجموعه ای برای مثال یک نفر می تواند یک فرهنگ لغت شامل رشته “foo” تعریف کند که به عدد صحیح 42 نگاشت شده باشد یا برعکس.▪ فرهنگ لغت ها در قلب زبان جای دارند؛ چرا که آنها در هسته ی تمام اشیا و کلاسهای Python مقیم هستند.▪ نگاشت بین نامهای متغیر (رشته ها) و مقادیری که نام ها به آن ارجاع می کنند به عنوان یک فرهنگ لغت ذخیره شده است. به دلیل آنکه این فرهنگ لغت ها به طور مستقیم (از طریق خصوصیت __dict__ یک شی) قابل دستیابی هستند، Meta-Programming یک فرآیند بسیار ساده و طبیعی در Python است.

اسلاید 12: ادامه ی انواع مجموعه ای▪ نوع مجموعه ای set (با مفهوم مجموعه ی ریاضی) در نوع 2.4 به هسته زبان اضافه شد.▪ مجموعه بر دو نوع است : set و frozenset. تفاوت آنها در این است که اولی تغییرپذیر و دومی تغییر ناپذیر است. ▪ Python همچنین تواناییهای دستکاری مجموعه ای گسترده از قبیل بررسی بازداری داخلی و قرارداد چرخشی اساسی را فراهم می کند.

اسلاید 13: سیستم شی▪ درPyhton همه چیز حتی کلاسها شی هستند. کلاسها مانند اشیا یک کلاس دارند که به آن فوق کلاس گویند.▪ این زبان ارث بری چندگانه و mixin ها را پشتیبانی می کند.

اسلاید 14: گرامر▪ Python طراحی شده تا یک زبان با خوانایی بالا باشد.▪ Python فقط دو شکل ساختار چرخشی دارد : 1- :for item in iterator که بر عناصر یک لیست یا تکرار کننده چرخش ایجاد می کند. 2-while expression: که تا زمانی که یک عبارت بولی صحیح باشد چرخش ایجاد می کند. ▪ همچنین برای انشعاب تنها از دستور if …elif …else استفاده می کند و نه از دستور دیگری یا Goto. (Goto هم به عنوان شوخی اول آوریل 2004 در یک ماژول add-on به آن اضافه شد.)

اسلاید 15: اهمیت گرامری تو رفتگی▪ یک جنبه ی غیر معمول گرامر Python استفاده ی آن از قانون تورفتگی (قانون off-side) برای در بر گرفتن بلاکهای برنامه است. برای مثال تابع فاکتوریل در Pyhton :def factorial(x): if x == 0: return 1 else: return x * factorial(x-1)

اسلاید 16: توضیحات و docstring ها▪ Python دو روش برای یادداشت نویسی در کد دارد : 1- استفاده از کاراکتر # مثال : def getline(): return sys.stdin.readline() # Get one line and return it 2- استفاده از docstring که در صورت یک خطی بودن از یا ′ و در صورت چند خطی بودن از یا ′′′ برای در بر گرفتن آن استفاده می شود.

اسلاید 17: عملگرها▪ عملگرهای منطقی and و or و مانند آنها. در Python 2.2 و قبل از آن , 0, 0.0, 0e0, 0j, None, False, (), [], {} و چند مورد دیگر false و سایر موارد true هستند.▪ عملگرهای مقایسه ای == ، < ، > ، =< ، => و مانند آنها. عبارتهای زنجیره ای مقایسه ای از قبیل a < b < c به صورت ریاضی وار ارزیابی می شوند. دارای خاصیت مدار کوتاه (short circuit) است. مثلا اگر a < b غلط باشد بقیه ی عبارت ارزیابی نمی شود و false برگردانده می شود.▪ عملگرهای محاسباتی

اسلاید 18: مدیریت استثنا▪ Python مدیریت استثنا را به عنوان یک وسیله تست برای شرایط خطا و دیگر رویدادهای استثنایی دریک برنامه پشتیبانی و به طور وسیعی استفاده می کند. مثالی از مدیریت استثنا :try: baz = foo.bar except AttributeError: handle_error() معادلif hasattr(foo, bar): baz = foo.bar else: handle_error()

اسلاید 19: برنامه Hello World در Python#------------------------------------------------------------------------------# Name: hello_world.py# Author: Kevin Harris# Last Modified: 02/13/04# Description: A very simple Python script for beginners.#------------------------------------------------------------------------------print Hello World!# The following call to raw_input is not really necessary, but with out# something to pause the script, it will open and close the command window# too fast for the, Hello World!, string to be read.raw_input( nPress Enter to exit... )

اسلاید 20: Python در وب▪ از این زبان در اسکریپت نویسی سمت سرویس دهنده استفاده می شود.مثالی از اسکریپت Python#! /usr/local/bin/pythonimport cgi, tempfileLOGFILE = /usr/tmp/images.log Response = <H1>Image saved as %(savefile)s</H1> Email = %(email)s<BR> Image = %(image)sError = <H1>Error: email and image must be specified</H1> Email = %(email)s<BR> Image = %(image)s def main(): form = cgi.FieldStorage() email = image = imagedata = None if form.has_key(email): email = form[email].value if form.has_key(image): item = form[image] if item.filename: image = item.filename imagedata = item.value if email and

اسلاید 21: image: savefile = tempfile.mktemp() f = open(savefile, wb) f.write(imagedata) f.close() logf = open(LOGFILE, a) logf.write(%s: %sn % (`email`, `savefile`)) logf.close() print Response % locals() else: print Error % locals() try: print Content-type: text/htmlnn main() except: cgi.print_exceptionیکی از شکلهای ممکن برای این اسکریپت

اسلاید 22: سایر موارد▪ Python از نوع 2.2 به بعد بستارهای لغوی (Lexical Closures) را پشتیبانی می کند.▪ دارای کتابخانه استاندارد بزرگی است که آن را برای کارهای زیادی مناسب می سازد.

اسلاید 23: پایان

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان