کسب و کارمدیریت و رهبریبرنامه‌ریزی

برنامه های اداره کل پست

صفحه 1:
برنامه های اداره کل پست مستفیم در سال ۸۷

صفحه 2:
الف : برنامه های کیفی ‎a‏ 1 لطلاع رسانيو فرهنگسازی -6 تشاركتها بخشخصوضي. -© توسعه فعا إتطو بين لللى © كقويتفما إتهاىازاريابي -© ساماندهوامور نظارتيو هماهنكى -© برگزاردوره هیآموزشيو کارگاههاي‌آموزشي -* ارائه خدماتبا ارزش‌لفزوده -6 بهینه سازیو ساماندهيي انكهايلطلاعاتي -6 ب : برنامه های کمی تجهیز ولحدهاوپ_ستستقيم -) تولید بانکهایلطلاعاتی -6 سرلنه مرسولاتهستى -© ترافیکو درآمد مرسولاتپستی -6

صفحه 3:
برنامه های کیفی

صفحه 4:
تحقیق و معا ‎e‏ من تماق رن مان تيو رز ‏مرلجعه بسه سایتهایک شور هایموفقدر پست‌ستقيم و بازاریابی‌ستقيم مانند فرلنسه » آسمان, لیتالا . -- « آمریکا ؛ لسترا-يا » سوئیسو مالری ‏- - اتحاديه جهانى يست مراجعه به سایت مکتبه و تهیه جزولتو لسناد مورد نیاز - - )© ,تحقیق و مطالعه در مورد عملکرد انجمنهای بازاریابی مستقیم و منطقه ای در کشورهای مختلف- ‏© تحتیق در مورد میزان هزینه های تبلیغاتی در کل کشور و توسط رسانه های مختلف به تفکیک به منظور- ‎ ‎S ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
اطلاع رساني و فرهنگ سازی معرفی سرویس با ستفده از امکانات خود سرویس و سایر رسانه ها به مردم ۰ نهادهاى تبليغاتى » توليدى و ,خدماتى برگزاری نمایشگاههای تخصصى و نيز حضور در نمايشكاههاى كوناكون مرتبط جهت ارائه توانمنديهاى .موجود و استفاده از تجارب ساير شركتها و موسسات ارتقاء و بروز رساتی اطلاعات و اخبار سرویس پست مستقیم در سایت شرکت پست .اطلاع رسانی به مردم با استفده از شیوه های گوناگون در دفاتر و باجه های پستی

صفحه 6:
pS Sais gale ‏.ب براظلاع‎ پست‌ستقيم در تلویزیون( ببصورتزیر نویس) معرفي‌گردد - .برگزاري صاحبه. ها جهتلطلاع رسانيبه مردم ومشتریان- ارسالهفترچه ها و لوح فشرده ت بلیغاتیپ ستستقيم به سایر ولحدهاي‌خدماتي» توليدي تبلیفاتیو - ارگانهايي که پيامهاي ویژه براي آگاهي اقشارگوناگون جامعه دارند ارزيابيعملكرد شركتهايطرفقرارداد قبلوبعد از استفادم از خدماتپستستقيم و ارلئه لین نتایج در - تبلیغات و همچنین سایت ویژه پست مستقیم

صفحه 7:
مشارکت با بخش خصوصي . استفاده از امکانات و توانمندی بخش خصوصی در توزیع مرسولات پست مستقیم بدون نشانی استفاده از شرکتهای تبلیغاتی و بازاریابی بخش خصوصی(همکاریهای مشترک) .همکاری و مشارکت با شرکتهای چاپ و نشر اقلام تبلیغاتی همکاری با آژانسهای فعال در امر ایرانگردی و جهانگردی استفاده از خدمات بخش خصوصی در زمینه جمع آوری بانکهای اطلاعاتی(ورود اطلاعات)

صفحه 8:
توسعه فعاليتهاي بین المللي ‎Le‏ © برقراری دایمی تماس با گروهها و انجمنهای 00.در مناطق مختلف دنیا 6 ایجاد انجمن بین المللي‌جن با کشورهای مورد نظر © :توسعه همكاريهاي منطقه اي اسفادهمتقالاز بسالکهاولطلاعاتی.. .لنعقاد قراردادهائدو يا جند جانبه - .برقرارىة-ماسو ارتباط با شركتهاىة_بليغاتىو توليدىخدماتو محصولاتدر خارج از كشور -

صفحه 9:
تقویت فعالیتهای بازاريابي © شناسايي بازارهای جدید و بالقوه. © :تدوین ساز و کارهای افزایش انگیزه در بازاریابان تجدید نظر در فرلیند ارتقا شغلىي ازاريابان - اختصاصلمتیازاتویژه برلوب ازاریابانک ارآمد - تسجهیز ولحدهاوی ازاریابیبه لمکانات‌ناسب.- © بهبود فرآیند ارتباط با مشتري

صفحه 10:
ساماندهی امور نظارتی و هماهنگی 6 سنجش رضایت مشتري: - ارسال پرمشنامه و برقراری ماس با مشتریانبه منظور نظر سنجی. -- ارزيابي وتحلیل نتایج پرسشنامه © :نظارت مستمر برحسن انجام امور در واحدهای اجرائی بررسيدلايلكاهئريا لفزليشة عداد قراردادها ‏ رفع مشكلاتمريوط به مرس و لاتب ركشتي- © .برگزاري جلسات ارزیایی علکرد و ترجيهي استنها و منطلق

صفحه 11:
برگزاری دوره هاي آموزشي و كارگاههاي آموزشي © هماهنگی با مرکز آموزش پست برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی پست مستقیم در تهران و شهرستانها ت-عبین‌سرفصلهایآموزشيو تهیاء جزولتبا همکرومرکز آموزش-) سنجشمیزان‌ثر بخش‌دوره آموزش:۳)

صفحه 12:
ارائه خدمات با ارزش افزوده © استفاده از امکانات » فرآیندها و قابلیتهای کل شبکه پست برای تولید سرویسهای با ارزش افزوده در قالب :امور تبليغاتى و موارد مشابه از طریق سرویس پست مستقیم لنجام تبلیغاتبسر رویمرسولاتپستی- دراین بخش با توجه به تجربه سال گذشته در خصوص استفاده از پاکات پستی جهت انجام تبلیغات + .جذب حداقل 00 میلیون ترافیک با درآمد معادل دو میلیارد ریال پیش بینی می گردد. ی إن 4

صفحه 13:
بهینه سازي و ساماندهي بانكهاي اطلاعاتي © بروز رساني بانكهاي اطلاعاتي. © هماهنكي و برقراري ارتباط دو سويه با متوليان آمار و اطلاعات در زمينه هاي كوناكون .... نظير مركز آمار ايران- سازمان ثبت احوال - سازمان نظام بزشكى و 6 .ايجاد تنوع و طبقه بندي بانكهاي اطلاعاتي بر اساس نياز هاى مشتريان

صفحه 14:
برنامه های کمی

صفحه 15:
ا برنامه هاى كمى عنوان سرانه مرسولات پستي تعداد مرسولات پستي تجهیز واحدهای پست مستقیم ادارات کل پست استانها و مناطق پستی تهران تولید بانكهاي اطلاعاتي درآمد واحد اندازه گيري مرسوله میلیون مرسوله مرکز میلیون رکورد. ade 99 or وه

صفحه 16:
ترافیک دو شیوه برای محاسبه ترافیک و درآمد لحاظ گردیده است: الف - محاسبه ترافیک و درآمد بر اساس درصد سهم عملکرد پست مستقیم از کل ترافیک شبکه پستی بررسی روند عملکرد سرویس پست مستقیم از سال 00 لفایت 00 مبین این موضوع است که بطور میانگین سهم ترافیک پست مستقیم از کل ترافیک شبکه پستی حدود 0.0 درصد میباشد لذا با فرض ادامه روند فعلی در سال 072 و پیش بینی حداقل 0.0 ‎٩6‏ ترافیک پست مستقیم از ترافیک کل شبکه پستی در سال 072 تعداد مرسولات سرویس پست مستقیم حدود 00 میلیون مرسوله محاسبه خواهد گردید. ب - محاسبه ترافیک و درآمد بر اساس عملکرد پست مستقیم در سال 60 و پیش بینی رشد ترافیک سال 060 لغایت بر کل شبکه بررسی پیش بینی ترافیک سالهای 00 و 072 نشاندهنده رشد 46 درصدی پیش بینی ترافیک در سال © © ميباشد. ليكن اين اداره کل با توجه به برنامه های تدوین شده و در راستای توسعه سرویس پست مستقیم رشد دوبرابری معادل 00 96 را برای سرویسهای گروه پست مستقیم برای سال آتی پیش بینی می نماید. بنابراین با احتساب عملکرد پست مستقیم در سال 60 به میزان 60000000 فقره مرسوله » انتظارمی رود پست مستقیم ترافیک ۰00 فقره مرسوله و سرانه 6.06 را در سال 072 محقق نماید.

صفحه 17:
درامد با توجه به گرایش شبکه پستی و اداره کل پست مستقیم به سرویسهای با ارزش افزوده میانگین درآمد هر مرسوله در سال 00 در مقایسه با سال قبل از مبلغ 190 ربال به 06*0 ربال افزایش بافته است که با برنامه های تدوین شده و تاکیدات بعمل آمده انتظار میرود میانگین درآمد هر مرسوله در سال آتی به 00000 ریال افزایش یابد لذا با فرض ترافیک ۳9۰0000000000 مرسوله و درآمد ‎GOO‏ ریالی هر مرسوله » پیش بینی ترافیک و درآمد ادارات کل پست استانها به شرح جداول بيوست ميباشد.

صفحه 18:
۳ eee erry rl wet خراسان شم ستاو سیستن و بلوچستان anes 20,800,000 8,666,000 1,604,000 200,600 €,760,000 07,000 000,000 88,080,000 067,600 660,600 €.670,000 060,060 0,668,000 ۵۵6900 1006 6F0 09600 پیش بینی سهم: ترافیک: ود رآمد:هر استان در سال ۸۷ 000,000 ,290,وو 700,880,000 ‎FO,F60,000‏ ‎0,0F0,000‏ 07 800,000 €00.@ ‎WOOF, 000‏ 287,000,000 066,000,000,( 87,000,000 108,600,000 600,080,000 ‎KO, FOF,000‏ 700,600,000 004,200,000 000 ,000/260 060,760,000

صفحه 19:
۰ ات تن تاتکت-] اسان کرمان کات كفكياويه و بويز اعيد sks ‏الرستان‎ ‎shail ‏مركت‎ ‎Sino ale 566000 0۵6600 60۵600 0۵6600 1,208,000 ۵00۵ 280,000 ممموهمو 0,000,000 4,008,780 همووموو 4088,000 290,000 4,080,000 186,000 پیش ابینی سهم رترافیک ود رآمد هر اسبتان دز سال ۸۷ 1062۵60000 596560000 0900000 599500000 70,200,000 0۵0 جع 18,600,000( 000,808,000 009,000,000 006,000,000 060,070,000 060,00,000 297,000,000 000,700,000 09,600,000

صفحه 20:
3 Uv ع|ه|ه|ه|ه|ه| ده ه| ع] 2] 86و88 سهم تولید بانک اطلاعاتی هر استان در سال ‎AV‏ چهامسالویختاری غراسان رضوى خراسان شمالى 1,200,860 680,608 680,680 0,600,007 166,600 606,600 8,770,060 F060 200,688 4,600,880 4086 886 4,800,000 060,767 00,600 80,000 1800, 677

صفحه 21:
88/9/8 8]8]8]8]2]8]8]8|5| 1 الرستان ae ‏مرکزی‎ ‎ne سهم تولید بانک اطلاعاتی هر استان در سال ۸۷ کل کشور 0,9 9990 ,96۵ 008,608( 660,40 260,600 600,608 00و29 96066 1 06م 656 566 68,000,000

الف :برنامه های کیفی تحقيق و مطالعه 1- اطالع رساني و فرهنگ سازی 2- مشاركت با بخش خصوصي 3- توسعه فعالیت های بین المللی 4- تقویت فعالیتهای بازاريابي 5- ساماندهی امور نظارتی و هماهنگی 6- برگزاری دوره هاي آموزشي و كارگاههاي آموزشي 7- ارائه خدمات با ارزش افزوده 8- بهینه سازي و ساماندهي بانكهاي اطالعاتي 9- ب :برنامه های کمی تجهیز واحدهای پست مستقیم 1- تولید بانکهای اطالعاتی 2- سرانه مرسوالت پستی 3- ترافیک و درآمد مرسوالت پستی 4- برنامه های کیفی تحقيق و مطالعه :تهیه ،ترجمه و مطالعه منابع مکتوب وجستجوی سايتهاي پستي ساير كشورها مراجعه به سايتهای کشورهای موفق در پست مستقیم و بازاریابی مستقیم مانند فرانسه ،آلمان - - ، ،آمریکا ،استرالیا ،سوئیس و مالزی ...ایتالیا -اتحادیه جهانی پست مراجعه به سایتمکاتبه و تهیه جزوات و اسناد مورد نیاز - - .تحقیق و مطالعه در مورد عملکرد انجمنهای بازاریابی مستقیم و منطقه ای در کشورهای مختلف- تحقیق در مورد میزان هزینه های تبلیغاتی در کل کشور و توسط رسانه های مختلف به تفکیک به منظور- .تامین سهم سرویس پست مستقیم اطالع رساني و فرهنگ سازی معرفی سرویس با استفاده از امکانات خود سرویس و سایر رسانه ها به مردم ،نهادهای تبلیغاتی ،تولیدی و .خدماتی برگزاری نمایشگاههای تخصصی و نیز حضور در نمايشگاههای گوناگون مرتبط جهت ارائه توانمندیهای .موجود و استفاده از تجارب سایر شرکتها و موسسات .ارتقاء و بروز رسانی اطالعات و اخبار سرویس پست مستقیم در سایت شرکت پست .اطالع رسانی به مردم با استفاده از شیوه های گوناگون در دفاتر و باجه های پستی ......اطالع رسا ني و فرهنگ سازي .پست مستقيم در تلويزيون ( بصورت زير نويس) معرفي گردد - .برگزاري مصاحبه ها جهت اطالع رساني به مردم ومشتريان - ارسال دفترچه ها و لوح فشرده تبليغاتي پست مستقيم به ساير واحدهاي خدماتي ،توليدي ،تبليغاتي و - .ارگانهايي كه پيامهاي ويژه براي آگاهي اقشارگوناگون جامعه دارند ارزيابي عملكرد شركتهاي طرف قرارداد قبل وبعد از استفاده از خدمات پست مستقيم و ارائه اين نتايج در - .تبليغات و همچنين سايت ويژه پست مستقيم مشاركت با بخش خصوصي .استفاده از امکانات و توانمندی بخش خصوصی در توزیع مرسوالت پست مستقیم بدون نشانی .استفاده از شرکتهای تبلیغاتی و بازاریابی بخش خصوصی(همکاریهای مشترک) .همکاری و مشارکت با شرکتهای چاپ و نشر اقالم تبلیغاتی .همکاری با آژانسهای فعال در امر ایرانگردی و جهانگردی استفاده از خدمات بخش خصوصی در زمینه جمع آوری بانکهای اطالعاتی(ورود اطالعات) توسعه فعاليتهاي بين المللي برقراری دایمی تماس با گروهها و انجمنهای .DMدر مناطق مختلف دنیا ايجاد انجمن بين الملليDM .با کشورهای مورد نظر :توسعه همكاريهاي منطقه اي .استفاده متقابل از بانکهای اطالعاتی -- .انعقاد قراردادهای دو یا چند جانبه -- .برقراری تماس و ارتباط با شرکتهای تبلیغاتی و تولیدی خدمات و محصوالت در خارج از کشور -- تقویت فعالیتهای بازاريابي شناسايي بازارهای جدید و بالقوه. :تدوین ساز و کارهای افزایش انگیزه در بازاریابان تجدید نظر در فرآیند ارتقا شغلی بازاریابان -- اختصاص امتیازات ویژه برای بازاریابان کارآمد -- تجهیز واحدهای بازاریابی به امکانات مناسب -- .بهبود فرآيند ارتباط با مشتري ساماندهی امور نظارتی و هماهنگی سنجش رضايت مشتري: -ارسال پرسشنامه و برقراری تماس با مشتريان به منظور نظر سنجی -ارزيابي وتحلیل نتایج پرسشنامه:نظارت مستمر برحسن انجام امور در واحدهای اجرائی بررسي دالیل كاهش یا افزایش تعداد قراردادها -- رفع مشکالت مربوط به مرسوالت برگشتي -- .برگزاري جلسات ارزیابی عملکرد و توجيهي استانها و مناطق برگزاری دوره هاي آموزشي و كارگاههاي آموزشي هماهنگی با مرکز آموزش پست برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی پست مستقیم در تهران و .شهرستانها تعيين سرفصلهاي آموزشي و تهيه جزوات با همکاری مرکز آموزش 1- سنجش ميزان اثر بخشي دوره آموزشي 4- ارائه خدمات با ارزش افزوده استفاده از امکانات ،فرآیندها و قابلیتهای کل شبکه پست برای تولید سرویسهای با ارزش افزوده در قالب :امور تبلیغاتی و موارد مشابه از طریق سرویس پست مستقیم انجام تبلیغات بر روی مرسوالت پستی -- دراین بخش با توجه به تجربه سال گذشته در خصوص استفاده از پاکات پستی جهت انجام تبلیغات ، .جذب حداقل 10میلیون ترافیک با درآمد معادل دو میلیارد لایر پیش بینی می گردد ‏M ‏DM ‏D ‏DM ‏M ‏DM ‏D بهینه سازي و ساماندهي بانكهاي اطالعاتي بروز رساني بانكهاي اطالعاتي. هماهنگي و برقراري ارتباط دو سويه با متوليان آمار و اطالعات در زمينه هاي گوناگون ....نظير مرکز آمار ایران -سازمان ثبت احوال – سازمان نظام پزشکی و .ایجاد تنوع و طبقه بندي بانكهاي اطالعاتي بر اساس نیاز های مشتریان برنامه های کمی عنوان واحد اندازه گيري شاخص سرانه مرسوالت پستي مرسوله 1.12 تعداد مرسوالت پستي ميليون مرسوله 79.2 تجهیز واحدهای پست مستقیم ادارات کل پست استانها و مناطق پستی تهران مرکز 37 توليد بانكهاي اطالعاتي ميليون ركورد 25 درآمد میلیارد لایر 23.76 ترافیک دو شیوه برای محاسبه ترافیک و درآمد لحاظ گردیده است: الف – محاسبه ترافیک و درآمد بر اساس درصد سهم عملکرد پس]]ت مس]]تقیم از کل ترافیک شبکه پستی بررسی روند عملکرد سرویس پست مس]]تقیم از س]]ال 83لغ]]ایت 86م]]بین این موض]]وع اس]]ت ک]]ه بطور میانگین سهم ترافیک پست مستقیم از کل ترافیک شبکه پستی حدود 6.2درصد میباشد ل]]ذا ب]]ا فرض ادامه روند فعلی در سال 87و پیش بینی حداقل % 6.2ترافیک پست مس]]تقیم از ترافی]]ک کل شبکه پستی در س]]ال 87تع]]داد مرس]]والت س]]رویس پس]]ت مس]]تقیم ح]]دود 80میلی]]ون مرس]]وله محاسبه خواهد گردید. ب – محاسبه ترافیک و درآمد بر اساس عملکرد پست مستقیم در س]ال 86 و پیش بینی رشد ترافیک سال 86لغایت 87در کل شبکه بررسی پیش بینی ترافیک سالهای 86و 87نشاندهنده رشد 16درص]]دی پیش بی]]نی ترافی]]ک در سال 87میباشد .لیکن این اداره کل با توجه به برنامه های تدوین شده و در راستای توسعه س]]رویس پست مستقیم رشد دوبرابری معادل % 32را برای سرویسهای گروه پس]]ت مس]]تقیم ب]]رای س]]ال آتی پیش بی]]نی می نمای]]د .بن]]ابراین ب]]ا احتس]]اب عملک]]رد پس]]ت مس]]تقیم در س]]ال 86ب]]ه م]]یزان 60،000،000فق]]]]]]]ره مرس]]]]]]]وله ،انتظ]]]]]]]ارمی رود پس]]]]]]]ت مس]]]]]]]تقیم ترافی]]]]]]]ک 79،200،000فقره مرسوله و سرانه 1.12را در سال 87محقق نماید. درآمد با توجه به گرایش شبکه پستی و اداره کل پست مستقیم به سرویسهای با ارزش افزوده میانگین درآم]]د هر مرسوله در سال 86در مقایسه با سال قب]]ل از مبل]]غ 165لایر ب]]ه 241لایر اف]]زایش یافت]]ه است که با برنامه های تدوین شده و تاکیدات بعمل آمده انتظار میرود می]]انگین درآم]]د ه]]ر مرس]]وله در سال آتی به 300لایر افزایش یابد لذا با فرض ترافیک 79،200،000مرس]]وله و درآم]]د 300ریالی هر مرسوله ،پیش بی]]نی ترافی]]ک و درآم]]د ادارات ک]]ل پس]ت اس]تانها ب]ه ش]رح ج]داول پیوست میباشد. پیش بینی سهم ترافیک و درآمد هر استان در سال 87 رديف استانها ترافیک(مرسوله) درآمد(ریال) _ كل كشور 79,200,000 23,760,000,000 2,455,200 736,560,000 1,821,600 546,480,000 910,800 273,240,000 4,752,000 1,425,600,000 467,280 140,184,000 990,000 297,000,000 33,660,000 10,098,000,000 657,360 197,208,000 356,400 106,920,000 4,870,800 1,461,240,000 388,080 116,424,000 2,455,200 736,560,000 1,005,840 301,752,000 1,005,840 301,752,000 1,069,200 320,760,000 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 آذربايجان شرقي آذربایجان غربی اردبيل اصفهان ايالم بوشهر تهران چهارمحال و بختياري خراسان جنوبی خراسان رضوي خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سيستان و بلوچستان پیش بینی سهم ترافیک و درآمد هر استان در سال 87 رديف استانها ترافیک(مرسوله) درآمد(ریال) 16 فارس 3,524,400 1,057,320,000 1,108,800 332,640,000 1,504,800 451,440,000 1,108,800 332,640,000 1,584,000 475,200,000 1,481,040 444,312,000 396,000 118,800,000 1,045,440 313,632,000 2,019,600 605,880,000 1,013,760 304,128,000 2,946,240 883,872,000 1,188,000 356,400,000 990,000 297,000,000 1,069,200 320,760,000 1,354,320 406,296,000 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 قزوين قم كردستان كرمان كرمانشاه كهكيلويه و بوير احمد گلستان گيالن لرستان مازندران مركزي هرمزگان يزد همدان سهم تولید بانک اطالعاتی هر استان در سال 87 نام استان ردیف 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان ایالم بوشهر تهران چهارمحال وبختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس سهم تولید بانک اطالعاتی 1,220,986 832,906 325,840 1,812,257 126,309 219,668 6,773,083 194,040 732,225 1,830,563 1,098,338 1,391,228 250,787 201,362 421,030 1,226,477 سهم تولید بانک اطالعاتی هر استان در سال 87 ردیف 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 نام استان قزوین 393,571 قم 402,724 کردستان 430,182 کرمان 424,691 کرمانشاه 629,714 کهگیلویه و بویراحمد 102,512 گلستان 366,113 گیالن 750,531 لرستان 503,405 مازندران 787,142 مرکزی 430,182 هرمزگان 261,771 همدان یزد سهم تولید بانک اطالعاتی 494,252 366,113 کل کشور 25,000,000

51,000 تومان