صفحه 1:
برنامه های اداره کل پست مستفیم در سال ۸۷
صفحه 2:
الف : برنامه های کیفی
a 1
لطلاع رسانيو فرهنگسازی -6
تشاركتها بخشخصوضي. -©
توسعه فعا إتطو بين لللى ©
كقويتفما إتهاىازاريابي -©
ساماندهوامور نظارتيو هماهنكى -©
برگزاردوره هیآموزشيو کارگاههايآموزشي -*
ارائه خدماتبا ارزشلفزوده -6
بهینه سازیو ساماندهيي انكهايلطلاعاتي -6
ب : برنامه های کمی
تجهیز ولحدهاوپ_ستستقيم -)
تولید بانکهایلطلاعاتی -6
سرلنه مرسولاتهستى -©
ترافیکو درآمد مرسولاتپستی -6
صفحه 3:
برنامه های کیفی
صفحه 4:
تحقیق و معا
e من تماق رن مان تيو رز
مرلجعه بسه سایتهایک شور هایموفقدر پستستقيم و بازاریابیستقيم مانند فرلنسه » آسمان, لیتالا . --
« آمریکا ؛ لسترا-يا » سوئیسو مالری
- - اتحاديه جهانى يست مراجعه به سایت
مکتبه و تهیه جزولتو لسناد مورد نیاز - -
)© ,تحقیق و مطالعه در مورد عملکرد انجمنهای بازاریابی مستقیم و منطقه ای در کشورهای مختلف-
© تحتیق در مورد میزان هزینه های تبلیغاتی در کل کشور و توسط رسانه های مختلف به تفکیک به منظور-
S
صفحه 5:
اطلاع رساني و فرهنگ سازی
معرفی سرویس با ستفده از امکانات خود سرویس و سایر رسانه ها به مردم ۰ نهادهاى تبليغاتى » توليدى و
,خدماتى
برگزاری نمایشگاههای تخصصى و نيز حضور در نمايشكاههاى كوناكون مرتبط جهت ارائه توانمنديهاى
.موجود و استفاده از تجارب ساير شركتها و موسسات
ارتقاء و بروز رساتی اطلاعات و اخبار سرویس پست مستقیم در سایت شرکت پست
.اطلاع رسانی به مردم با استفده از شیوه های گوناگون در دفاتر و باجه های پستی
صفحه 6:
pS Sais gale .ب براظلاع
پستستقيم در تلویزیون( ببصورتزیر نویس) معرفيگردد -
.برگزاري صاحبه. ها جهتلطلاع رسانيبه مردم ومشتریان-
ارسالهفترچه ها و لوح فشرده ت بلیغاتیپ ستستقيم به سایر ولحدهايخدماتي» توليدي تبلیفاتیو -
ارگانهايي که پيامهاي ویژه براي آگاهي اقشارگوناگون جامعه دارند
ارزيابيعملكرد شركتهايطرفقرارداد قبلوبعد از استفادم از خدماتپستستقيم و ارلئه لین نتایج در -
تبلیغات و همچنین سایت ویژه پست مستقیم
صفحه 7:
مشارکت با بخش خصوصي
. استفاده از امکانات و توانمندی بخش خصوصی در توزیع مرسولات پست مستقیم بدون نشانی
استفاده از شرکتهای تبلیغاتی و بازاریابی بخش خصوصی(همکاریهای مشترک)
.همکاری و مشارکت با شرکتهای چاپ و نشر اقلام تبلیغاتی
همکاری با آژانسهای فعال در امر ایرانگردی و جهانگردی
استفاده از خدمات بخش خصوصی در زمینه جمع آوری بانکهای اطلاعاتی(ورود اطلاعات)
صفحه 8:
توسعه فعاليتهاي بین المللي Le
© برقراری دایمی تماس با گروهها و انجمنهای 00.در مناطق مختلف دنیا
6 ایجاد انجمن بین الملليجن با کشورهای مورد نظر
© :توسعه همكاريهاي منطقه اي
اسفادهمتقالاز بسالکهاولطلاعاتی..
.لنعقاد قراردادهائدو يا جند جانبه -
.برقرارىة-ماسو ارتباط با شركتهاىة_بليغاتىو توليدىخدماتو محصولاتدر خارج از كشور -
صفحه 9:
تقویت فعالیتهای بازاريابي
© شناسايي بازارهای جدید و بالقوه.
© :تدوین ساز و کارهای افزایش انگیزه در بازاریابان
تجدید نظر در فرلیند ارتقا شغلىي ازاريابان -
اختصاصلمتیازاتویژه برلوب ازاریابانک ارآمد -
تسجهیز ولحدهاوی ازاریابیبه لمکاناتناسب.-
© بهبود فرآیند ارتباط با مشتري
صفحه 10:
ساماندهی امور نظارتی و هماهنگی
6 سنجش رضایت مشتري:
- ارسال پرمشنامه و برقراری ماس با مشتریانبه منظور نظر سنجی.
-- ارزيابي وتحلیل نتایج پرسشنامه
© :نظارت مستمر برحسن انجام امور در واحدهای اجرائی
بررسيدلايلكاهئريا لفزليشة عداد قراردادها
رفع مشكلاتمريوط به مرس و لاتب ركشتي-
© .برگزاري جلسات ارزیایی علکرد و ترجيهي استنها و منطلق
صفحه 11:
برگزاری دوره هاي آموزشي و كارگاههاي آموزشي
© هماهنگی با مرکز آموزش پست برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی پست مستقیم در تهران و
شهرستانها
ت-عبینسرفصلهایآموزشيو تهیاء جزولتبا همکرومرکز آموزش-)
سنجشمیزانثر بخشدوره آموزش:۳)
صفحه 12:
ارائه خدمات با ارزش افزوده
© استفاده از امکانات » فرآیندها و قابلیتهای کل شبکه پست برای تولید سرویسهای با ارزش افزوده در قالب
:امور تبليغاتى و موارد مشابه از طریق سرویس پست مستقیم
لنجام تبلیغاتبسر رویمرسولاتپستی-
دراین بخش با توجه به تجربه سال گذشته در خصوص استفاده از پاکات پستی جهت انجام تبلیغات +
.جذب حداقل 00 میلیون ترافیک با درآمد معادل دو میلیارد ریال پیش بینی می گردد.
ی
إن 4
صفحه 13:
بهینه سازي و ساماندهي بانكهاي اطلاعاتي
© بروز رساني بانكهاي اطلاعاتي.
© هماهنكي و برقراري ارتباط دو سويه با متوليان آمار و اطلاعات در زمينه هاي كوناكون
.... نظير مركز آمار ايران- سازمان ثبت احوال - سازمان نظام بزشكى و
6 .ايجاد تنوع و طبقه بندي بانكهاي اطلاعاتي بر اساس نياز هاى مشتريان
صفحه 14:
برنامه های کمی
صفحه 15:
ا
برنامه هاى كمى
عنوان
سرانه مرسولات پستي
تعداد مرسولات پستي
تجهیز واحدهای پست مستقیم ادارات کل پست استانها و مناطق
پستی تهران
تولید بانكهاي اطلاعاتي
درآمد
واحد اندازه گيري
مرسوله
میلیون مرسوله
مرکز
میلیون رکورد.
ade
99
or
وه
صفحه 16:
ترافیک
دو شیوه برای محاسبه ترافیک و درآمد لحاظ گردیده است:
الف - محاسبه ترافیک و درآمد بر اساس درصد سهم عملکرد پست مستقیم
از کل ترافیک شبکه پستی
بررسی روند عملکرد سرویس پست مستقیم از سال 00 لفایت 00 مبین این موضوع است که
بطور میانگین سهم ترافیک پست مستقیم از کل ترافیک شبکه پستی حدود 0.0 درصد میباشد لذا با
فرض ادامه روند فعلی در سال 072 و پیش بینی حداقل 0.0 ٩6 ترافیک پست مستقیم از ترافیک
کل شبکه پستی در سال 072 تعداد مرسولات سرویس پست مستقیم حدود 00 میلیون مرسوله
محاسبه خواهد گردید.
ب - محاسبه ترافیک و درآمد بر اساس عملکرد پست مستقیم در سال 60
و پیش بینی رشد ترافیک سال 060 لغایت بر کل شبکه
بررسی پیش بینی ترافیک سالهای 00 و 072 نشاندهنده رشد 46 درصدی پیش بینی ترافیک در
سال © © ميباشد. ليكن اين اداره کل با توجه به برنامه های تدوین شده و در راستای توسعه سرویس
پست مستقیم رشد دوبرابری معادل 00 96 را برای سرویسهای گروه پست مستقیم برای سال آتی
پیش بینی می نماید. بنابراین با احتساب عملکرد پست مستقیم در سال 60 به میزان
60000000 فقره مرسوله » انتظارمی رود پست مستقیم ترافیک
۰00 فقره مرسوله و سرانه 6.06 را در سال 072 محقق نماید.
صفحه 17:
درامد
با توجه به گرایش شبکه پستی و اداره کل پست مستقیم به سرویسهای با ارزش افزوده میانگین درآمد
هر مرسوله در سال 00 در مقایسه با سال قبل از مبلغ 190 ربال به 06*0 ربال افزایش بافته
است که با برنامه های تدوین شده و تاکیدات بعمل آمده انتظار میرود میانگین درآمد هر مرسوله در
سال آتی به 00000 ریال افزایش یابد لذا با فرض ترافیک ۳9۰0000000000 مرسوله و درآمد
GOO ریالی هر مرسوله » پیش بینی ترافیک و درآمد ادارات کل پست استانها به شرح جداول
بيوست ميباشد.
صفحه 18:
۳ eee erry rl
wet
خراسان شم
ستاو
سیستن و بلوچستان
anes
20,800,000
8,666,000
1,604,000
200,600
€,760,000
07,000
000,000
88,080,000
067,600
660,600
€.670,000
060,060
0,668,000
۵۵6900
1006 6F0
09600
پیش بینی سهم: ترافیک: ود رآمد:هر استان در سال ۸۷
000,000 ,290,وو
700,880,000
FO,F60,000
0,0F0,000 07
800,000 €00.@
WOOF, 000
287,000,000
066,000,000,(
87,000,000
108,600,000
600,080,000
KO, FOF,000
700,600,000
004,200,000
000 ,000/260
060,760,000
صفحه 19:
۰
ات تن تاتکت-]
اسان
کرمان
کات
كفكياويه و بويز اعيد
sks
الرستان
shail
مركت
Sino
ale
566000
0۵6600
60۵600
0۵6600
1,208,000
۵00۵
280,000
ممموهمو
0,000,000
4,008,780
همووموو
4088,000
290,000
4,080,000
186,000
پیش ابینی سهم رترافیک ود رآمد هر اسبتان دز سال ۸۷
1062۵60000
596560000
0900000
599500000
70,200,000
0۵0 جع
18,600,000(
000,808,000
009,000,000
006,000,000
060,070,000
060,00,000
297,000,000
000,700,000
09,600,000
صفحه 20:
3
Uv
ع|ه|ه|ه|ه|ه| ده ه| ع] 2] 86و88
سهم تولید بانک اطلاعاتی هر استان در سال AV
چهامسالویختاری
غراسان رضوى
خراسان شمالى
1,200,860
680,608
680,680
0,600,007
166,600
606,600
8,770,060
F060
200,688
4,600,880
4086 886
4,800,000
060,767
00,600
80,000
1800, 677
صفحه 21:
88/9/8 8]8]8]8]2]8]8]8|5|
1
الرستان
ae
مرکزی
ne
سهم تولید بانک اطلاعاتی هر استان در سال ۸۷
کل کشور
0,9
9990
,96۵
008,608(
660,40
260,600
600,608
00و29
96066
1
06م 656
566
68,000,000