علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

بسیج های اطلاع رسانی آموزشی

basijhaye_etlaeresani_amozeshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بسیج های اطلاع رسانی آموزشی”

بسیج های اطلاع رسانی آموزشی

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: بسيج های اطلاع رسانی آموزشی Campaigns ارائه دهنده : مهرنوش جاسم زاده کارشناس آموزش و ارتقاء سلامت

اسلاید 3: بسيج های اطلاع رسانی آموزشی Campaignمجموعه فعاليت های هماهنگ اطلاع رسانی، ارتباطی و آموزشیبا استفاده از ترکيبی از کانال های متعدد و متنوع اطلاع رسانیبه منظور انتقال پيام های مورد نظر و معينبه جمعيتی مشخصدر يک دوره معين و محدود در راستای اهداف برنامه برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

اسلاید 4: نمونه های بسيج های اطلاع رسانی آموزشیدر یک بسیج اطلاع رسانی که در سال 2001 توسط foss و همکارانش انجام شد و دو سال به طول انجامید ، برنامه وسیعی در کمپ های دانشگاه روی دانشجویان جدید الورود با استفاده از پیام های کلیدی جهت کاهش موارد رانندگی پس از مصرف الکل انجام شد. این پیام ها از طریق پوستر ، برچسب ، تبلیغات روزنامه ای و اخبار منتقل شد و نتایج آن نشان داد که پس از اجرای این برنامه ، درصد رانندگی پر خطر به طور معنی داری کاهش یافت.

اسلاید 5: نمونه های بسيج های اطلاع رسانی آموزشیدر مطالعه ای که توسط Howard و همکارانش با هدف ارزشیابی اثر بخشی یک بسیج رسانه های اطلاع رسانی یک هفته ای در زمینه استفاده از صندلی نگهدارنده کودک در خودرو در سال 2004 در کانادا ، انجام شد ، والدین دارای کودک 4 تا 9 ساله ، اطلاعاتی را درباره استفاده از صندلی نگهدارنده کودک از طریق رسانه های ملی ، مغازه ها ، مراکز درمانی ، دریافت کردند. پمفلت حاوی اطلاعات به همراه دستورالعمل استفاده از صندلی نگهدارنده و نیز نمودار رشد همکاری والدین در زمینه استفاده از این نوع صندلی ها به گروه هدف داده شد. پیام اصلی در این بسیج لزوم بررسی تناسب اندازه کودک با کمر بند ایمنی و استفاده از صندلی نگهدارنده در صورت کوچک بودن اندازه کودک برای بستن کمر بند بود. یک هفته قبل از شروع بسیج ، بررسی تلفنی برای بررسی آگاهی ، نگرش و رفتار والدین در زمینه استفاده از صندلی نگهدارنده انجام شد و یک هفته بعد از اجرای بسیج نیز بررسی مجددی انجام شد تا اثر بخشی مشخص گردد. نتایج بررسی نشان داد که میزان استفاده از صندلی نگهدارنده نسبت به قبل از بسیج تقریبا دو برابر شده بود و اجرای برنامه ، رفتار خودگزارشی استفاده از صندلی نگهدارنده را بالا برد.

اسلاید 6: مراحل طراحی يک بسيج اطلاع رسانی آموزشی برنامه کشوری هدا (همسان سازی دوره های آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

اسلاید 7: مرحله اول :مشخص کردن چرايي بسيجقبل از هر اقدام بايد دلايل پيشنهاد برنامه بسيج مشخص شود.چرايي موضوع با توصيف دقيق مساله و تحليل وضعيت روشن می شود:توصيف بزرگی مشکل مورد نظر، ابعاد و شدت آن که معمولا با استفاده از ميزان های بروز، شيوع، مرگ، ابتلا و هزينه ها بيان می شود. عوامل تاثيرگذار بر ايجاد و توسعه مشکل، لزوم برخورد با آن. توانايي ها و ناتوانايي هاي نظام سلامت در رابطه با موضوع.

اسلاید 8: مشخص کردن چرايي بسيجسوابق قبلی در برخورد با مشکل، علل موفقيت ها يا شکست ها تعيين موضوع اصلی برنامه بسيج با تدوين فهرستی از عوامل موثر بر مشکل مورد نظر و اولويت بندی آن ها انتخاب نام و نشان، لوگو و شعار مناسب برای برنامه بسيج اطلاع ر سانی آموزشی که بتواند باعث جا افتادن برنامه در بين گروه هدف شود. برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

اسلاید 9: مثال :بسيج اطلاع رسانی آموزشی ترويج مصرف روزانه حداقل پنج وعده ميوه يا سبزی در زنان ايرانیشعار با مصرف پنج وعده ميوه يا سبزی در روز، قلبی سالم داشته باشيم

اسلاید 10:

اسلاید 11: نمونه هایی ازلوگو

اسلاید 12: مرحله دوم :تحلیل وضعیت موجود و تعیین اهداف برنامه-تحليل برا ساس شرايط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سياسی مرتبط با موضوع انتخاب شده.-تحليل نقاط قوت و ضعف، تهديدها و فرصت ها .-مشخص کردن بخشی از مشکل اولويت دار که بسيج اطلاع رسانی آموزشی می تواند تاثيرات مثبت بر آن داشته باشد .-تعيين هدف کلی بسيج اطلاع رسانی آموزشی. -تعيين اهداف اختصاصي واضح، قابل سنجش و دست يافتني براي تعيين جهت كلي برنامه بسيج(داراي معيار مشخص مانند :افزايش آگاهی درباره اهميت موضوع مورد نظر در حداقل 75 درصد زنان ايرانی)

اسلاید 13: SWOTنقاط قوت يا Strengths: ويژگی های مثبت مربوط به درون يک سيستم که بايد تقويت شودنقاط ضعف يا Weaknesses: ويژگی های منفی مربوط به درون يک سيستم که بايد اصلاح شودفرصت ها يا Opportunities: آنچه به نفع روند يک سيستم است و از بيرون مجموعه منشا می گيردتهديدها يا Threats: آنچه به ضرر روند يک سيستم است و از بيرون مجموعه منشا می گيردبرنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

اسلاید 14: مثالی ازنقاط قوت ، ضعف،فرصت ، تهدید در بسیج اطلاع رسانی آموزشی كاهش مصرف روغن جامد قوت :طراحي و توليد و توزيع رسانه هاي آموزشي مختلف ( پمفلت ، بروشور و ... ) در زمينه مصرف صحيح روغن ها.ضعف :عدم وجود برنامه مدون كشوري در خصوص مراقبت و كنترل چربي خون بالا.فرصت‌ها :وجودعلاقه در مردم به ويژه زنان نسبت به كنترل و كاهش وزن .تهدید :اطلاع ناكافي خانواده ها از روشهاي بهبود طعم غذا كه نتيجه آن طبخ غذاهاي پر روغن و چرب با هدف خوشمزه شدن غذا مي باشد.

اسلاید 15: تعيين اهداف برای برنامه بسيج گام اول، تعيين هدف کلی برای بسيج است که به صورت جمله ای کلی، غيرقابل سنجش و مبهم نوشته می شود. تعيين اهداف اختصاصی برای برنامه بسيج، گام بعدی است. به صورت عبارات قابل سنجش و نيازمند زمان کوتاه تر نوشته می شود. در اهداف اختصاصی بايد اين موارد مشخص شود:قرار است چه چيزي (What) تغيير کند؟ چه کسي (Who) عامل اين تغيير خواهد بود؟برنامه در چه چارچوب زماني (When) اجرا مي شود؟ ميزان تغيير مورد نياز چقدر(How much) است؟ برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

اسلاید 16: مثال :بسيج اطلاع رسانی آموزشی ترويج مصرف روزانه حداقل پنج وعده ميوه يا سبزی در زنان ايرانیشعار با مصرف پنج وعده ميوه يا سبزی در روز، قلبی سالم داشته باشيم هدف کلی برنامه: افزايش مصرف روزانه ميوه و سبزی در بين زنان ايرانیاهداف اختصاصی برنامه:دريافت پيام های برنامه توسط حداقل 75 درصد زنان ايرانیافزايش آگاهی درباره اهميت مصرف پنج وعده ميوه و سبزی در روز حداقل 75 درصد زنان ايرانیتصميم به جايگزين کردن روش درست مصرف روزانه ميوه و سبزی به جای روش معمول در حداقل 50 درصد زنان ايرانی افزايش 25 درصدی زنان ايرانی که حداقل پنج نوبت ميوه و سبزی در روز مصرف می کنند

اسلاید 17: مرحله سوم: تعيين و تحليل گروه مخاطب مشخص کردن گروه هدفی که قرار است مخاطب پيام های ارتباطی برنامه بسيج باشند. اين دسته اختصاصی که قرار است پيام ها برای آنها تدوين شود، از طريق دسته بندی مخاطبان کلی به دست می آيد.اين دسته بندی با شناخت دقيق مخاطب و تعيين متغيرهای مناسب صورت می گيرد.برنامه کشوری هدا (همسان سازی دوره های آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

اسلاید 18: مرحله چهارم: تعيين راهبرد و تاکتيک های ارتباط با مخاطب برنامه کشوری هدا (همسان سازی دوره های آموزش بهداشت و ارتقای سلامتشناسايي و انتخاب استراتژي مناسب ارتباطي برای طراحي، اجرا و ارزشيابي برنامه بسيج شناسايي کانال های ارتباطی مطلوب از نظر گروه مخاطبشناسايي کانال های ارتباطی پرنفوذ در محيط هدف برنامهانتخاب کانال ارتباطی مناسب براساس معيارهای عينیبرای هر راهبرد ارتباطی می توان تاکتيک های متعددی درنظرگرفت.

اسلاید 19: مرحله پنجم: تدوين پيام ارتباطیپيام ارتباطی عبارتست از آنچه قرار است به مخاطب گفته شود يا منتقل گردد و محصول بررسی وضعيت موجود و شناخت مخاطبان برنامه است. پيام های کليدی توسط رمزگذاران و براساس ويژگی های منبع ارتباطی توليد و آماده انتقال خواهد شد. برنامه کشوری هداهمسان سازی دوره های آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

اسلاید 20: مرحله ششم : برنامه اجرایی برنامه کشوری هدا (همسان سازی دوره های آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

اسلاید 21: تهيه طرح عمل و جدول زمانی برای برنامههماهنگ کردن فعاليت های مربوط به هر تاکتيک و نيز رعايت محدوده زمانی و نظارت بر اجرای به موقع فعاليت ها نياز به يک برنامه مشخص و زمان بندی دارد.برنامه کشوری هداهمسان سازی دوره های آموزش بهداشت و ارتقای سلامتفعالیتمجریشروعپايان هزینه مورد نیاز               

اسلاید 22: تخصيص بودجه بسيجتعيين و تخصيص بودجه در يک بسيج ارتباطی علاوه بر مشخص کردن ”انجام شدنی ها“ و ”انجام نشدنی ها“ در برنامه، بخش هايي را که نياز به تخصيص منابع مالی دارد را هم تعيين می کند.هزينه های عملياتی (شامل توليد و توزيع محصولات)هزينه های پرسنلیهزينه های تجهيزاتی برنامه کشوری هداهمسان سازی دوره های آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

اسلاید 23: ارزشيابی برنامه بسيجپايش فعاليت های مرتبط با بسيج اجتماعی برای اطمينان از اجرای درست و به موقع فعاليت هاارزشيابی بسيج در انتهای بسيج اجتماعی برای اطمينان از دستيابی به نتايج مورد انتظار بسيجنوع ارزشیابیمحورهای ارزشيابیابزار ارزشیابیزمان ارزشیابیوضعيت شاخص های برنامه قبل از شروع بسيج اطلاع رسانی آموزشی   همخوانی اجرای مراحل مختلف برنامه براساس طراحی در حين اجرای بسيج   وضعيت شاخص های برنامه بعد از اتمام بسيج اطلاع رسانی آموزشی   

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید