علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

بنچ مارکینگ (Benchmarking)

Bench_marking_chist

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بنچ مارکینگ (Benchmarking)”

بنچ مارکینگ (Benchmarking)

اسلاید 1: بنچ مارکینگ (Benchmarking)به نام خداارائه دهندگان:ندا محمدحسنالهام مرتضوی1

اسلاید 2: Benchmarking چیست؟

اسلاید 3: مفهوم بنچ مارکینگ (Benchmarking)در لغت به معنای محک زنی و الگوبرداری است.واژه Benchmark قبل از اینکه در ادبیات مدیریت مطرح شود در علوم مهندسی ساختمان بکار گرفته شده، به معنی شاخصی است که سایر نقاط و موقعیتها خود را با آن مقایسه کرده و تطبیق میدهند.

اسلاید 4: استفاه از روش الگو برداری (Benchmarking) بعنوان یک ابزار کیفیت در دنیای تجارت بوسیله شرکت زیراکس در اواخر دهه 1970 آغاز گردید.4

اسلاید 5: تعاریف Benchmarking

اسلاید 6: تعاریف Benchmarking

اسلاید 7: تعريف، تشخيص‌ و تطابق‌ يافتن‌ با اقدامات‌ و فرايندهاي‌ سازمانهاي‌ برجسته‌ در سطح‌ دنيا، به‌منظور افزايش‌ عملکرد سازمان‌ خود. مرکز بهره ‌وري‌ و کيفيت‌ آمريکا(APQC)  7

اسلاید 8: 8

اسلاید 9: پرش های ناگهانی یک سازمان برای بهترین بودن را فراهم می کند:

اسلاید 10: چرا باید بنچ مارک کنیم؟چه زمانی بنچ مارک کنیم؟

اسلاید 11: انواع الگوبرداریانواع الگوبرداری را می توان با توجه به 2 واژه زیر تقسیم بندی کرد:مقایسه چه چیزی ؟مقایسه با چه چیزی‌ ؟

اسلاید 12: مقایسه چه چیزی ؟مقایسه براساس عملکردمقایسه براساس فرایندهای کاری مقایسه راهبردی

اسلاید 13: مقایسه براساس عملکرد :در این نوع از الگوبرداری ، سازمانها و صنایع معیارهای عملکرد را با هم مقایسه می‌کنند ؛ به عنوان مثال یک سازمان در زمینه معیارهای مالی و یا معیارهای عملیاتی خود را با سازمان پیشرو مقایسه می‌کند .

اسلاید 14: مقایسه براساس فرایندهای کاری در این مدل روشها و فرایندهای کاری سازمانها با یکدیگر مقایسه می‌شوند ؛ به عنوان مثال یک سازمان فرایندهای لازم برای تولید یک محصول خاص را با فرایندهای سازمان پیشرو مقایسه می‌کند .

اسلاید 15: مقایسه راهبردی :در این مدل استراتژی سازمانها با یکدیگر مقایسه می‌شوند ؛ به عنوان مثال استراتژی فروش سازمانها ، استراتژی خرید سازمانها ، استراتژی تولید و مواردی ازین‌دست با یکدیگر مقایسه شده و بهترین سازمان از جهت اتخاذ استراتژی مربوطه مورد مقایسه قرار می گیرد .

اسلاید 16: مقایسه با چه چیزی‌ ؟الگوبرداری داخلیالگوبرداری رقابتیالگوبرداری فرآیندی

اسلاید 17: الگوبرداری داخلییکی از ساده ترین انواع الگوبرداری که هدف آن شناخت استانداردهای عملکردی درون سازمانی بوده و با توجه به این که درون سازمان انجام می شود، می تواند به عنوان اولین تجربه تلقی شده و پایه و اساس الگوبرداریهای خارج از سازمان باشد.

اسلاید 18: الگوبرداری رقابتیشرکت های رقیب در یک بازار عملکردهایشان را مقایسه می کنند. هنگامی که از بنچ مارکینگ صحبت می شود غالباً همین مفهوم و تعریف به ذهن می آید.

اسلاید 19: الگوبرداری فرآیندیبه جای یک صنعت یا سازمان خاص، روی یک فرآیند خاص بدون توجه به نوع صنعت تمرکز می شود.برخی از عملکردها یا فرآیندهای تجاری، برغم تفاوت صنایع مختلف با یکدیگر مشابه هستند.استفاده از این شیوه الگوبرداری، در واقع الگوگرفتن از بهترین بهترین ها و عالی ترین سطح الگوبرداری است.

اسلاید 20: مقایسه انواع الگوبرداری

اسلاید 21: مدل الگوبرداری APQC

اسلاید 22: طرحریزیتشکیل تیم الگوبرداری *انتخاب فرآیندی که بر اساس استراتژی شرکت باید الگوپذیر شود *درک و مستندسازی فرآیندی که الگوپذیر می‏شود وشناسایی عوامل موفقیت بحرانی(Critical Success Factors)*تعیین معیارها برای نامزدهای شریک الگوبرداری.تعیین روش جمع آوری اطلاعات*

اسلاید 23: تعیین نیات استراتژیک:سطح موردانتظار رضایت مندی مشتریزمان موردانتظار تحویلسطح موجودی موردانتظار انبارتحویل کالا ها طبق مشخصات خواسته شدهقیمت واحد محصول/ خدمت یا سطح قیمت های موردانتظار*...23

اسلاید 24: انتخاب فرآیند الگوبرداریفرآیندی که تاثیر معناداری بر هدف موردنظر الگوبرداری دارند، انتخاب شود.تا حد ممکن برای تعریف فرآیند موردنظر زمان بگذارید، چرا که هر چه واضح تر فرآیند را بشناسید، آسان تر می توانید تفاوت هایی را که به بهبود منجر می شود شناسایی کنید.در صورت بهبود فرآیند آیا تاثیر معناداری بر هدف موردنظر ما خواهد داشت؟ بهتر است فرآیندی را انتخاب کنیم که بهبود در آن بیشترین سود را عاید ما کند.*

اسلاید 25: انواع تیم هاهر پروژه الگوبرداری نیازمند سه گروه افراد است:1- تیم رهبری(The Lead Team) وطیفه رهبری عموما وظیفه طراحی فرآیند الگوبرداری و انتخاب بقیه افراد تیمهای آماده سازی و بازدید، مدیریت پروژه برای رسیدن به هدف موردنظر با توجه به زمان و بودجه مصوب و تلفیق فرآیند الگوبرداری با دیگر فعالیتهای بهبود را دارا می باشند.2- تیم آماده سازی(The Preparation Team)نقش این تیم شامل، فعالیت درون چارچوب تعیین شده توسط تیم رهبری بر روی یک فرآیند تجاری خاص، تحلیل و آماده سازی جزئیات، کمک به شناسایی شرکا، نظارت بر بازدیدها و تحلیل یافته ها و طراحی پروژه های بهبود می باشد.3- تیم بازدید(The Visit Team)انجام بازدید الگوبرداری، در راستای اهدافی که توسط تیم آماده سازی تعیین شده و تحویل یافته ها به تیم آماده سازی جهت تحلیل و برنامه ریزی های بعدی است.*25

اسلاید 26: جمع آوری اطلاعاتانجام تحقیقات ثانویه همچون مصاحبه تلفنی و انجام بازدید.ارزیابی نتایج و تعیین شرکای بالقوه الگوبرداری.توسعه ابزارهای جمع آوری داده.انتخاب ابزارهای مبنا.شناسایی و برقراری تماس با شرکای الگوبرداری و تهیه لیستی از افراد شریک.انجام دقیق مشاهدات.

اسلاید 27: Quote“Collecting data is much like collecting garbage… you must know in advance what youre going to do with the stuff.”

اسلاید 28: جمع آوری داده های مورد نیاز:این فرآیند هم اکنون در سازمان ما چگونه انجام می شود؟ مرحله تحلیل عملکرد شرکت خودمان یک گام اساسی در الگوبرداری موفق است.بدون داشتن شناخت کافی از خود، چگونه می توان پتانسیل های بهبود بین شرکت خود و دیگر شرکت ها را تشخیص داد؟شریک الگوبرداری شما آن فرآیند را چگونه انجام می دهد؟

اسلاید 29: اهداف بازدیدتصدیق داده ها.صحبت با عاملین فرآیندها.مشاهده فرآیند/جریان کار.

اسلاید 30: نکات مفید قبل از بازدیدپرسشنامه ای تهیه کنید.پرسشنامه را برای سازمان خود تکمیل کنید.دلایل خود برای هر سوال را بنویسید.با شریک الگوبرداری خود جهت تنظیم موارد مورد بحث دربازدید صحبت کنید..تا حد امکان از طریق منابع دیگر همچون مشتریان، تامین کنندگان، اطلاعات منتشر شده، مشاوران و بانک های اطلاعاتی در مورد شرکت اطلاعات جمع آوری کنید.

اسلاید 31: چگونه شریک خود را تشویق کنید که همه چیز را به شما بگوید؟کاملا منصف و دست و دل باز باشید.موارد مورد بحث را بیان کنید.(جهت اطمینان از اینکه شریک می تواند واقعا کمک کند.)روی مزایای یک تبادل دوجانبه اطلاعات بین حرفه ای ها تاکید کنید.آماده باشید اطلاعات بیشتری درباره فعالیت های شرکت خودتان نسبت به آنچه دریافت می کنید بدهید.حوزه های حساس که مایل به صحبت در آنها نیستید را مشخص کنید.

اسلاید 32: نکات مفید در طول بازدیدکاملا آماده باشید. تمام دانش مورد نیاز در زمینه سازمان خود را دارا باشید.پرسشنامه را به خاطر بسپارید.زیاد یادداشت برداری نکنید.نکات کلیدی را به خاطر بسپارید و دور از دید شریک بنویسید.هر اطلاعاتی که شریک الگوبردار شما لازم دارد فراهم کنید.(به جهت اینکه جبران کار او را بکنید.)بسیار تشکر کنید.

اسلاید 33: تحلیل داده ها برای یافتن شکافهای عملکردیمقایسه اطلاعات عملکرد کنونی سازمان با اطلاعات بهترین شرکت. (جهت تعیین تفاوت ها و شباهت ها)شناسایی عملیاتی بهترین شرکت:چه کارهایی را بهترین شرکت انجام می دهد که شما انجام نمی دهید؟چگونه این کارها انجام می شود؟تهیه گزارش نهایی.

اسلاید 34: تطبیق:تعیین استراتژی پیاده سازی.پیاده سازی طرح.کنترل و گزارش پیشرفت.ارزیابی و تکرار.طراحی برای بهبود مستمر.

اسلاید 35: تعیین استراتژی پیاده سازیكدام يك از اين فرصتها برا ي اعمال درتشكيلات شركت خودي ازهمه مناسبتر مي باشد .برخي از معيار هاي ارزيابي عبارتند از : قابليت انتقال فرآيند آيا با معرفي يك فرآيند يا روش جديد نيازي به سرمايه گذاري وجود خواهد داشت ؟ آيا به وسيله مطرح شدن يك فرآيند يا روش جديد ، نياز هاي به آموزش و كار آموزي بوجود مي آيد ؟

اسلاید 36: پیاده سازی طرح:تصميم گرفتن در مورد اينكه اجراي اصلاحات چگونه بايد سازماندهي شود انتقال اطلاعات در مورد يافته هاي بدست آمده از بررسي الگوبرداری به بقيه سازمان و تشكيلات و بدست آوردن پذيرش و حمايت براي بهبودها .تهیه يك برنامه اجراي بهبودها كه موضوع ، اشخاص و زمان مربوط به اجراي بهبود ها راتوصيف كند .اجرای برنامه بهبود و نمایش پیشرفت کار

اسلاید 37: ارزیابی و گزارشآیا ما در موقعیت موردانتظار هستیم؟وضعیت شرکای الگوبرداری ما به چه صورت است؟آیا باید اهداف خود را دوباره تعیین کنیم؟آیا سازمانهای دیگری هم هستند که ما باید از آنها الگوبرداری کنیم؟چگونه پروسه الگوبرداری باید درآینده بهبود داده شود؟

اسلاید 38: به خاطر داشته باشید:الگوبرداری به تنهایی به شما نمی گوید که مشتریان چه می خواهند.اگر کالا یا خدمت شما منسوخ شده است، هیچ بهبودی در پروسه تولید آن را رقابتی نمی کند.الگوبرداری زمانی مفید خواهد بود که عملیات بهبود پیاده سازی شود.همیشه به دنبال این باشید که یک شرکت ”چگونه“ عملکرد خود را بهبود داده است، این اطلاعات از کارکنان بدست می آید نه از مدیریت(کسی که به شما می گوید ”چقدر“ بهبود ایجاد شده است نه لزوما ”چگونه“ ایجاد شده است.)در ابتدا با دقت طرحریزی کنید .پرسشنامه ای به جزئیات تهیه کنید تا مطمئن باشید که هیچکدام از اجزای کلیدی جا نمانده است.

اسلاید 39: الگوبرداری علیرغم ظاهر ساده، فرآیندی توانمند جهت بهبود مستمر است.عوامل اساسی برای یک الگوبرداری موفق عبارتند از:انتخاب درست فرآیند هایی که باید الگوبرداری شوند.انتخاب تیم توانمند و کارا.داشتن درک مشترک از آنچه انجام می شود.تعیین موقعیت فعلی فرآیند در سازمان.انتخاب شریک مناسب.تبدیل اطلاعات و نظرات حاصل از بازدید به پروژه های بهبود عملی.مدیریت صحیح بهبودها.الگوبرداری یک فرآیند مستمر است.استاندارها (الگوها) به سرعت از رده خارج می شوند. رقیب شما احتمالا جلوتر از شما به بهبود ادامه می دهد.

اسلاید 40: Is My Organization Ready? Self- Assessment Instrument for BenchmarkingCheck one rating for each of the following items according to how many specific instances or situations you are aware of in your organization that exemplify each:ManySomeFewNone1.Processes have been documented with measures to understand ____________________ performance.2.Employees understand the processes that are related to their own work.____________________3.Direct customer/stakeholder interactions, feedback or studies about customers/stakeholders influence decisions about products or services.____________________4.Problems are solved by teams.____________________5.Employees demonstrate by words and by deeds that they understand the organization’s mission, vision, and values.____________________6.Senior administration sponsors & actively supports quality improvement ____________________ projects.7.The organization demonstrates by words and by deeds that continuous improvement is part of the culture.____________________8.Commitment to change is articulated in the organization’s strategic plan.____________________TOTAL UP THE NUMBER OF CHECKS IN EACH COLUMN:____________________MULTIPLY TOTALS BY SCALE VALUES: X 6 =X 4 =X 2 =X ZEROADD UP MULTIPLIED VALUES:_____INTERPRETATION OF SCORES:32 - 48 You’re ready! 16 - 31 You need some preparation first. 0 - 15 You’re not ready.40

اسلاید 41: You know you need to benchmark, but you are just too busy. Well if you dont benchmark, and then implement improvements based on it, you will find yourself out of business. Then youll have plenty of time to benchmark, but it wont matter...41

اسلاید 42: با تشکر از توجه شما42

اسلاید 43: پی اچ دی پارسبرای اطلاعات کامل تر و دانلود پاورپوینت های بیشتر ، مطالب تحقیق و توسعه و مطالب مدیریتی به وسایت پی اچ دی پارس حتما سر بزنید !!سایت پی اچ دی پارس

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید