bench_marking

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بنچ مارکینگ”

بنچ مارکینگ

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: 2بنچ مارکینگ (Benchmarking)مدیریت تولید و عملیات پیشرفته دکترحمیدرضا فلاح لاجیمیارائه دهنده:سمیرا ساجدی

اسلاید 3: مقدمه:سازمان‌ها براي حفظ مشتريان، تعامل با تأمين‌كنندگان، بهره‌وري بيشتر كاركنان و ارتقاي مزيت‌هاي رقابتي، نيازمند شناخت رقبا، ابزار و مقايسه عملكرد خود در حوزه‌هاي مختلف كاري هستند. استراتژي‌هاي مختلفي براي بقا در ميدان رقابت معرفي مي‌شود. يكي از اين راهبردها، شناخت بازار و نحوه عملكرد ديگر سازمان‌ها و الگوبرداري از رفتار آنهاست. شركت‌هايي كه استراتژي تحليلي را سرلوحه بقاي خود قرار مي‌دهند، بهينه كاوي يا بنچ ماركينگ را به عنوان يكي از راه‌هاي مؤثر بهبود مستمر و تعيين موقعيت خود در ميدان كسب و كار مي‌دانند. 3

اسلاید 4: 4Benchmarking چیست؟

اسلاید 5: 5مفهوم بنچ مارکینگ (Benchmarking)در لغت به معنای محک زنی و الگوبرداری است.واژه Benchmark قبل از اینکه در ادبیات مدیریت مطرح شود در علوم مهندسی ساختمان بکار گرفته شده، به معنی شاخصی است که سایر نقاط و موقعیتها خود را با آن مقایسه کرده و تطبیق میدهند.

اسلاید 6: 6 استفاه از روش الگو برداری (Benchmarking)بعنوان یک ابزار کیفیت در دنیای تجارت بوسیله شرکت زیراکس در اواخر دهه 1970 آغاز گردید.

اسلاید 7: 7تعاریف Benchmarkingفرآیند مستمر اندازه گیری محصولات، خدمات و شیوه های کاری در مقایسه با رقبای اصلی.Camp 1989فرآیند یافتن بهترین شرکت در زمینه یک محصول، خدمت یا سیستم عملیاتی و تطابق دادن محصولات، خدمات یا سیستم های خود برای رسیدن به آن استانداردها.Geber 1990فرآیند مستمر اندازه گیری و بهبود محصولات، خدمات یا عملیات در مقایسه با بهترین ها.Codling 1992فرآیند مستمر مقایسه عملکرد بهترین سازمان در آن صنعت با در نظر گرفتن نیازهای بحرانی مشتری و تعیین اینکه چه چیزی باید بهبود یابد.Vaziri 1992ورود مستمر اطلاعات جدید به یک سازمان.Watson 1993

اسلاید 8: 8تعاریف Benchmarkingاندازه گیری عملکرد خود در مقابل بهترین سازمانها جهت تعیین چگونگی دستیابی آنها به سطوح عملکرد فعلی و استفاده از این دانش برای بهبود عملکرد خود.Evans 1993ابزاری عالی برای استفاده جهت شناسایی یک هدف عملکردی برای بهبود. شناسایی شرکایی که به این هدف دست یافته اند و شناسایی روشهای کاربردی برای ترکیب کردن جهت طراحی دوباره تلاشها و فعالیتها.Kleine 1994روشی برای یافتن چگونگی بهبود سریع فرآیندها از طریق یادگیری از دیگر سازمانهایی که این فرآیندها را انجام می دهند.Cortada 1995نوعی از بهبود عملکرد از طریق شناسایی، درک و تطبیق شیوه کنونی از سازمانهای مشابه یا از دیگر تجارتها.Cook 1995فرآیند اندازه گیری عملکرد یک شرکت نسبت به بهترین ها در همان صنعت یا صنایع دیگر اطلاق می شود.Stevenson 1998

اسلاید 9: 9فرآیند مستمرمقایسه با بهترین هابهبود عملکردبدست آوردن اطلاعات جدیدCamp 1989xxxGeber 1990xxVaziri 1992xxxBalm 1992xxxxSpendolini 1992xxxMcNair and Leibfried 1992xxCodling 1992xxxEvans 1993xxxWatson 1993xxKleine 1994xxCook 1995xxCortada 1995xxWatson 1997xxxStevenson 1998xxAPQC 2008xxx

اسلاید 10: 10چرا باید بنچ مارک کنیم؟چه زمانی بنچ مارک کنیم؟

اسلاید 11: 11انواع الگوبرداریانواع الگوبرداری را می توان با توجه به 2 واژه زیر تقسیم بندی کرد:مقایسه چه چیزی ؟مقایسه با چه چیزی‌ ؟

اسلاید 12: 12مقایسه چه چیزی ؟مقایسه براساس عملکردمقایسه براساس فرایندهای کاری مقایسه راهبردی

اسلاید 13: 13مقایسه براساس عملکرد : در این نوع از الگوبرداری ، سازمانها و صنایع معیارهای عملکرد را با هم مقایسه می‌کنند ؛ به عنوان مثال یک سازمان در زمینه معیارهای مالی و یا معیارهای عملیاتی خود را با سازمان پیشرو مقایسه می‌کند.

اسلاید 14: 14مقایسه براساس فرایندهای کاری: در این مدل روشها و فرایندهای کاری سازمانها با یکدیگر مقایسه می‌شوند ؛ به عنوان مثال یک سازمان فرایندهای لازم برای تولید یک محصول خاص را با فرایندهای سازمان پیشرو مقایسه می‌کند .

اسلاید 15: 15مقایسه راهبردی :در این مدل استراتژی سازمانها با یکدیگر مقایسه می‌شوند ؛ به عنوان مثال استراتژی فروش سازمانها ، استراتژی خرید سازمانها ، استراتژی تولید و مواردی ازین‌دست با یکدیگر مقایسه شده و بهترین سازمان از جهت اتخاذ استراتژی مربوطه مورد مقایسه قرار می گیرد .

اسلاید 16: 16مقایسه با چه چیزی‌ ؟الگوبرداری داخلیالگوبرداری رقابتیالگوبرداری فرآیندی

اسلاید 17: 17الگوبرداری داخلی:یکی از ساده ترین انواع الگوبرداری که هدف آن شناخت استانداردهای عملکردی درون سازمانی بوده و با توجه به این که درون سازمان انجام می شود، می تواند به عنوان اولین تجربه تلقی شده و پایه و اساس الگوبرداریهای خارج از سازمان باشد.

اسلاید 18: 18الگوبرداری رقابتی:شرکت های رقیب در یک بازار عملکردهایشان را مقایسه می کنند. هنگامی که از بنچ مارکینگ صحبت می شود غالباً همین مفهوم و تعریف به ذهن می آید.

اسلاید 19: 19الگوبرداری فرآیندی:به جای یک صنعت یا سازمان خاص، روی یک فرآیند خاص بدون توجه به نوع صنعت تمرکز می شود.برخی از عملکردها یا فرآیندهای تجاری، برغم تفاوت صنایع مختلف با یکدیگر مشابه هستند.استفاده از این شیوه الگوبرداری، در واقع الگوگرفتن از بهترین بهترین ها و عالی ترین سطح الگوبرداری است.

اسلاید 20: 20مقایسه انواع الگوبرداریمعایبمزایانوع الگوبرداری کمترین سطح موردانتظار. می تواند باعث دیدگاهی درون گرا و تحریف شده گردد مگر اینکه به آن به عنوان زمینه ای برای دیگر انواع الگوبرداری نگاه شود. ساده ترین و بهترین گزینه برای سازمانهایی که در الگوبرداری تجربه ای ندارند و یا تجربه کمی دارند. سریعترین، ارزان ترین و قابل انتقال ترین شکل الگوبرداری. شاخص خوبی برای بهبود.الگوبرداری داخلی اطلاعات از رقبا ممکن است به سادگی بدست نیاید. نیازمند تجارب قبلی در الگوبرداری است. شرکا الگوبرداری به راحتی شناخته می شوند.الگوبرداری رقابتیاجرای بسیار مشکل (درک عمیق از فرآیند)نیازمند تجارب بسیار قوی و عمده الگوبرداری. مناسب برای فرآیندهای مشابه. بسیار موثر. می تواند باعث تغییرات اساسی و اختراع شود.الگوبرداری عملکردی

اسلاید 21: 21مدل الگوبرداری APQC

اسلاید 22: 22طرحریزی:تشکیل تیم الگوبرداری.انتخاب فرآیندی که بر اساس استراتژی شرکت باید الگوپذیر شود.درک و مستندسازی فرآیندی که الگوپذیر می‏شود وشناسایی عوامل موفقیت بحرانی(Critical Success Factors)تعیین معیارها برای نامزدهای شریک الگوبرداری.تعیین روش جمع آوری اطلاعات.

اسلاید 23: 23 تعیین نیات استراتژیک:سطح موردانتظار رضایت مندی مشتریزمان موردانتظار تحویلسطح موجودی موردانتظار انبارتحویل کالا ها طبق مشخصات خواسته شدهقیمت واحد محصول/ خدمت یا سطح قیمت های موردانتظار...

اسلاید 24: 24انتخاب فرآیند الگوبرداری:فرآیندی که تاثیر معناداری بر هدف موردنظر الگوبرداری دارند، انتخاب شود.تا حد ممکن برای تعریف فرآیند موردنظر زمان بگذارید، چرا که هر چه واضح تر فرآیند را بشناسید، آسان تر می توانید تفاوت هایی را که به بهبود منجر می شود شناسایی کنید.در صورت بهبود فرآیند آیا تاثیر معناداری بر هدف موردنظر ما خواهد داشت؟ بهتر است فرآیندی را انتخاب کنیم که بهبود در آن بیشترین سود را عاید ما کند.

اسلاید 25: 25 انواع تیم ها:هر پروژه الگوبرداری نیازمند سه گروه افراد است:1- تیم رهبری(The Lead Team) وطیفه رهبری عموما وظیفه طراحی فرآیند الگوبرداری و انتخاب بقیه افراد تیمهای آماده سازی و بازدید، مدیریت پروژه برای رسیدن به هدف موردنظر با توجه به زمان و بودجه مصوب و تلفیق فرآیند الگوبرداری با دیگر فعالیتهای بهبود را دارا می باشند.2- تیم آماده سازی(The Preparation Team)نقش این تیم شامل، فعالیت درون چارچوب تعیین شده توسط تیم رهبری بر روی یک فرآیند تجاری خاص، تحلیل و آماده سازی جزئیات، کمک به شناسایی شرکا، نظارت بر بازدیدها و تحلیل یافته ها و طراحی پروژه های بهبود می باشد.3- تیم بازدید(The Visit Team)انجام بازدید الگوبرداری، در راستای اهدافی که توسط تیم آماده سازی تعیین شده و تحویل یافته ها به تیم آماده سازی جهت تحلیل و برنامه ریزی های بعدی است.

اسلاید 26: 26جمع آوری اطلاعات:انجام تحقیقات ثانویه همچون مصاحبه تلفنی و انجام بازدید.ارزیابی نتایج و تعیین شرکای بالقوه الگوبرداری.توسعه ابزارهای جمع آوری داده.انتخاب ابزارهای مبنا.شناسایی و برقراری تماس با شرکای الگوبرداری و تهیه لیستی از افراد شریک.انجام دقیق مشاهدات.

اسلاید 27: 27جمع آوری داده های مورد نیاز:این فرآیند هم اکنون در سازمان ما چگونه انجام می شود؟ مرحله تحلیل عملکرد شرکت خودمان یک گام اساسی در الگوبرداری موفق است.بدون داشتن شناخت کافی از خود، چگونه می توان پتانسیل های بهبود بین شرکت خود و دیگر شرکت ها را تشخیص داد؟شریک الگوبرداری شما آن فرآیند را چگونه انجام می دهد؟

اسلاید 28: 28اهداف بازدید:تصدیق داده ها.صحبت با عاملین فرآیندها.مشاهده فرآیند/جریان کار.

اسلاید 29: 29تحلیل داده ها برای یافتن شکافهای عملکردی:مقایسه اطلاعات عملکرد کنونی سازمان با اطلاعات بهترین شرکت. (جهت تعیین تفاوت ها و شباهت ها)شناسایی عملیاتی بهترین شرکت:چه کارهایی را بهترین شرکت انجام می دهد که شما انجام نمی دهید؟چگونه این کارها انجام می شود؟تهیه گزارش نهایی.

اسلاید 30: 30تطبیق:تعیین استراتژی پیاده سازی.پیاده سازی طرح.کنترل و گزارش پیشرفت.ارزیابی و تکرار.طراحی برای بهبود مستمر.

اسلاید 31: 31تعیین استراتژی پیاده سازی:كدام يك از اين فرصتها برا ي اعمال درتشكيلات شركت خودي ازهمه مناسبتر مي باشد .برخي از معيار هاي ارزيابي عبارتند از : قابليت انتقال فرآيند آيا با معرفي يك فرآيند يا روش جديد نيازي به سرمايه گذاري وجود خواهد داشت ؟ آيا به وسيله مطرح شدن يك فرآيند يا روش جديد ، نياز هاي به آموزش و كار آموزي بوجود مي آيد ؟

اسلاید 32: 32پیاده سازی طرح:تصميم گرفتن در مورد اينكه اجراي اصلاحات چگونه بايد سازماندهي شود انتقال اطلاعات در مورد يافته هاي بدست آمده از بررسي الگوبرداری به بقيه سازمان و تشكيلات و بدست آوردن پذيرش و حمايت براي بهبودها .تهیه يك برنامه اجراي بهبودها كه موضوع ، اشخاص و زمان مربوط به اجراي بهبود ها راتوصيف كند .اجرای برنامه بهبود و نمایش پیشرفت کار

اسلاید 33: 33ارزیابی و گزارش:آیا ما در موقعیت موردانتظار هستیم؟وضعیت شرکای الگوبرداری ما به چه صورت است؟آیا باید اهداف خود را دوباره تعیین کنیم؟آیا سازمانهای دیگری هم هستند که ما باید از آنها الگوبرداری کنیم؟چگونه پروسه الگوبرداری باید درآینده بهبود داده شود؟

اسلاید 34: 34به خاطر داشته باشید:الگوبرداری به تنهایی به شما نمی گوید که مشتریان چه می خواهند.اگر کالا یا خدمت شما منسوخ شده است، هیچ بهبودی در پروسه تولید آن را رقابتی نمی کند.الگوبرداری زمانی مفید خواهد بود که عملیات بهبود پیاده سازی شود.همیشه به دنبال این باشید که یک شرکت ”چگونه“ عملکرد خود را بهبود داده است، این اطلاعات از کارکنان بدست می آید نه از مدیریت(کسی که به شما می گوید ”چقدر“ بهبود ایجاد شده است نه لزوما ”چگونه“ ایجاد شده است.)در ابتدا با دقت طرحریزی کنید .پرسشنامه ای به جزئیات تهیه کنید تا مطمئن باشید که هیچکدام از اجزای کلیدی جا نمانده است.

اسلاید 35: 35الگوبرداری علیرغم ظاهر ساده، فرآیندی توانمند جهت بهبود مستمر است.عوامل اساسی برای یک الگوبرداری موفق عبارتند از:انتخاب درست فرآیند هایی که باید الگوبرداری شوند.انتخاب تیم توانمند و کارا.داشتن درک مشترک از آنچه انجام می شود.تعیین موقعیت فعلی فرآیند در سازمان.انتخاب شریک مناسب.تبدیل اطلاعات و نظرات حاصل از بازدید به پروژه های بهبود عملی.مدیریت صحیح بهبودها.الگوبرداری یک فرآیند مستمر است.استاندارها (الگوها) به سرعت از رده خارج می شوند. رقیب شما احتمالا جلوتر از شما به بهبود ادامه می دهد.

اسلاید 36: 36مزایای اجرای روش بنچ مارکینگ: 1) بهبود در عملکرد فرآیند. 2)کمک به انجام سریعتر سیستم مدیریت فراگیر. 3)کاهش در نوسان های فرآیند. 4)جلب انتظارات و خوشنودی مشتریان. 5)کاهش در هزینه های کیفیت.

اسلاید 37: 37معایب اجرای روش بنچ مارکینگ: 1)امتناع از دادن اطلاعات به رقبا از سوی سازمانهای پیشرو 2)عدم استفاده از بنچ مارکینگ به دلیل خودبینی و غرور 3) نداشتن صبر و حوصله در مراحل مختلف بنچ مارکینگ به خصوص مراحل اولیه طرح ریزی

اسلاید 38: 38مقاله:الگوبرداری از بهترینها (ترازیابی)نویسنده: مصومه عرب شاهی بهار93بررسی روش ها و الگو های بهینه کاوی(بنچ مارکینگ) در صنعت نشر کتاب نویسنده: مینا والی بهار 91

اسلاید 39: 39Benchmarking Facilities Operation andMaintenance Management using CAFM database:data analysis and new results Lívia Róka-Madarász, Mályusz Levente, TuczaiPéter To appear in: Journal of Building EngineeringAccepted date: 22 March 2016

اسلاید 40: 40Using blueprinting and benchmarking to identify marketing resources that help co-create customer value☆ Arnela Ceric a, Steven DAlessandro a, Geoff Soutar b, Lester Johnson c Journal of Business Research Accepted 1 March 2016

اسلاید 41: 41منابع و مآخذ: کتاب راهنمای کاربرد روش بهبود تطبیقی (بنچ مارکینگ) پدیدآورندگان: نویسندگان: بی.اندرسون , پی.پیترسون مترجم: علی محمد کیمیاگری , شهپر برخوردار کتاب بنچ مارکینگ ارزشیابی و رتبه بندی سازمانی پدیدآورندگان: نویسنده: مهرداد راستگو مقدمه: سید عباس نوربخش

اسلاید 42: 42با تشکر از توجه شما

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید