کسب و کار برنامه‌ریزی

بهبود گفتگو میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان اطلاعات

behbude_goftego_tokid_va_masraf_konandeh_etelate

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بهبود گفتگو میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان اطلاعات”

بهبود گفتگو میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان اطلاعات

اسلاید 1: بهبود گفتگو میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان اطلاعات

اسلاید 2: مقدمه:در این فصل مسائل مربوط به چگونگی مبادله اثربخش تر اطلاعات را با تصمیم گیران آموزشی مورد بحث قرار می دهیم.فراهم کردن شواهد برای یک تصمیم گیرنده آموزشی، تنها هنگامی بیانگر ارتباط است که تصمیم گیرنده فعالانه به مسئله ای گوش فرادهد و روی آن تأمل کند.نوعی تعامل و گفتگوی مستمر بین تصمیم گیرنده ای که تقاضای اطلاعات می کند و برنامه ریز آموزشی که اطلاعات را تولید می کند باید وجود داشته باشد.در اکثر نظام های ملی آموزش و پرورش، برنامه ریزان به کاربرد روش های سنتی انتشار اطلاعات ادامه می دهند و در خارج از محدوده های عملیاتی کار می کنند.برنامه ریز آموزشی باید عمیقا در مشاوره ها و در فرهنگ سازمانی تصمیم گیرنده آموزشی در کلیه سطوح نظام تربیتی وارد شود؛ پس از این مرحله است که می توان اطلاعات فراهم شده توسط برنامه ریز را با مسائل، گرفتاری ها و سؤالات تصمیم گیرنده تطبیق داد.

اسلاید 3: تنظیم سؤالات مهماولین قدم در این فرآیند، مستلزم آن است که برنامه ریز فهم بهتری از انواع سؤالات مطرح شده بدست آورد.سؤالات تصمیم گیرندگان در سطح ملی عموما شامل اطلاعاتی جهت برخورد با مسائل توصیفی بنیادی که این نوع شواهد توصیفی درباره شکل های دروندادهای آموزشی اطلاعات کمی را ارئه می کند.

اسلاید 4: موانع سازمانی در طرح سؤالات مهم:اطلاعاتی که در وزارت خانه های آموزش و پرورش رواج دارد- شامل طلاعات رسمی که آشکارا مبادله می شود و مزایایی که به طور ضمنی در درون فرهنگ عمیق تر یک سازمان مجددا تولید می شود- از جریانات و رویدادهایی خبر می دهد که اساسا سازمان را به زحمت می اندازد.

اسلاید 5: مشوق های سازمانی هنگامی که برنامه ریزان آموزشی، اظهار می کنند که وزیر یا رئیس بخش آن ها به اطلاعات فنی گوش فرا نمی دهند، معمولا نتیجه می گیرند که ساز مان، عقلانی نیست. اما تصمیم گیرندگان سطح بالا معمولا به خاطر تبعیت از یک منطق سیاسی پاداش می گیرند تا بوسیله شکل های دیگر عقلانیت که برای تخصیص مؤثر منابع، به حداکثر رساندن اثربخشی تربیتی یا تضمین عدالت آموزشی، ارزش قائل می شود.وضعیت فوق با این موارد ارتباط زیادی دارد:گسترش یافتن تحصیل و از پخش فرصت های انبوه خبر دادناشاره به ظرفیت سازمانی برای فراهم کردن کلاس ها، معلمان و مواردی که به نظر می رسد کیفیت قابل قبولیداشته باشند. هنگامی که تصمیم گیرندگان طبق این نوع عقلانیت سیاسی رفتار می کنند، مشوق های عالی و تاییدات رسمی سریعی احساس می کنند.گاهی تصمیم گیرندگان از سطح این مسائل آنی فراتر رفته و سؤالات عمیق تری مطرح می کنند، اما این مستلزم نادیده گرفتن ساختار و انگیزه های سازمانی است.

اسلاید 6: عقلانیت محدود استدلال ملایم تر این است که سیاست گذاران دولت و مدیران سطوح میانی به اثربخشی فنی واقعا علاقه مندند اما، ماهیت سازمان دیوان سالار، تعقیب عقلانیت فنی را محدود می کند.نافذترین عناصری که عقلانیت وزارتخانه های آموزش و پرورش را محدود می کند:مدارس و معلمان برای برآوردن تعداد زیادی از اهداف رقابت کننده تحت فشار قرار می گیرندسیاستمداران روی برخی اطلاعات کار می کنند و از اطلاعات دیگر غافل می شوندمدیران آموزشی اغلب به خاطر فشارهای خارج از سازمان گیج و سردرگم می شوند.برخی اطلاعات محسوس تر و برجسته تر از اطلاعات دیگر است.بوروکراسی با اسناد رفتاری، روش های استاندارد و عمل تشریفاتی مورد حمایت قرار می گیرد تا جریانی از انتخاب های آگاهانه ی مستدل و فنیممکن است دانشی که در سرتاسر نظام جریان دارد نافذتر از کوشش هایی باشد که برای تقویت تغییرات سیاسی مهم صورت می گیرد.استعداد منطقی و انتقادی وزارتخانه ممکن است در درون سازمان اداری منزوی شود.

اسلاید 7: ساختار های متناوب تقاضای اطلاعات سه نوع اساسی از تقاضای اطلاعاتنوع اول: تصمیم گیرندگان سطح بالا ممکن است اطلاعاتی را در خواست کنند که گزینه های محتاطانه را روشن خواهد کرد. در این جا اگر قرار است که اطلاعات بر تصمیمات ویزه تاثیر بگذارد ، باید سریعا به جریان افتد.نوع دوم: تصمیم گیرندگان در نظام آموزش و پرورش ، کرارا اطلاعاتی را به هنگام به عهده گرفتن مجموعه ای از اقدامات تخصیصی، اجرایی و اداری تهیه می کنند.نوع سوم: برنامه ریزان آموزشی می توانند به طور فعالانه، شواهد را به گونه ای توسعه داده و مبادله کنند که چگونگی بحث و مذاکره پیرامون یک مسئله را تنظیم نماید. در این جا برنامه ریزان در توضیح و تعریف مسئله بیشتر نقش یک راهبر را بازی می کنند.

اسلاید 8: تحقیق بنیادی و نیازهای کارآموزی: برنامه ای برای یک حرکت بین المللی

اسلاید 9: نیازهای اساسینیاز به بازاندیشی کامل درباره این موضوع که برای کمک به برنامه ریزی کیفیت آموزش و پرورش، چه اطلاعاتی باید جمع آوری شود.نیاز به پر کردن شکاف های اساسی متعدد در اکثر نظام های اطلاعات آموزشی که برای کمک به برنامه ریزی کیفیت آموزش و پرورش طراحی گردیده اند.نیاز به تضمین این موضوع که یک نظام اطلاعات آموزشی ، اطلاعاتی را به تصمیم گیرندگان عرضه می کند که با تراکم مناسبی گزارش می شود، با مقیاس سازی مناسبی گزارش می شود و با پوشش مناسبی جمع آوری می شود.نیاز به توسعه یک ارتباط دو جانبه پر معنا بین فراهم کنندگان اطلاعات و استفاده کنندگان از اطلاعاتنیاز به تضمین استانداردهای عالی فنی برای جمع آوری، آماده سازی و تحلیل اطلاعات لازم برای برنامه ریزی کیفیت آموزش و پرورشنیاز به یک شبکه بین المللی از برنامه ریزان آموزشی که مبادله دانش و تجربه ی مربوط به بهترین روش های برنامه ریزی کیفیت آموزش و پرورش را سهولت بخشد.

اسلاید 10: پاسخ گویی به نیازهاتحقیق سه نیاز اول را تماما می توان به عنوان بخشی از یک طرح واحد و هماهنگ تحقیق و توسعه در نظر گرفت. به طور خلاصه هشت سطح عمده وجود دارد که مورد توجه این طرح تحقیقاتی خواهد بود:تشخیص سؤالات مربوط به سیاست که وقتی تصمیم گیرندگان در صدد ارتقای کیفیت آموزش و پرورش هستند با آن ها مواجه می شوند.اولویت بندی این سؤالات و اتصال دقیق آن ها به تصمیمات سیاسی بالقوه آینده در سطح مناسب تصمیم گیریاستفاده از این سؤالات به منظور تشخیص اطلاعات مناسبی که در جمع آوری داده های موجود، قابل دسترسی است، نشان دادن داده های جدید که لازم است جمع آوری گردد، حذف امور زائد به خاطر تداخلات در جمع آوری داده های موجود و خاتمه دادن به جمع آوری داده های سنتی اما با استفاده نادربازنگری سطح پوشش مناسب جمع آوری داده ها، جمع آوری به موقع داده ها و شکاف های اساسی که در اکثر مجموعه های اطلاعات متداول است.تعیین دقیق شاخص های کیفیت آموزش و پرورش که ارزیابی خواهد شد.جمع آوری، تحلیل و آماده سازی داده های مناسب ، مطابق با استانداردهای علمی قابل قبولتحلیل داده ها با استفاده از روش های مناسبارتباط روش های مناسب انتشار اطلاعات با سؤالات سیاسی مطرح شده در ابتدای کار و سطوح تصمیم گیری

اسلاید 11: کارآموزیچهارمین و پنجمین نیازی که توصیف گردید را می توان با پیاده کردن چندین برنامه کارآموزی که به برنامه ریز آموزشی به عنوان واسطه ی اطلاعات و برنامه ریز آموزشی به عنوان یک مدیر پژوهشی فنی ماهر تمرکز خواهد داشت، تأمین کرد.الف) برنامه ریز آموزشی به عنوان واسطه اطلاعات به منظور یک رابطه دو جانبه بین برنامه ریزان آموزشی و تصمیم گیرندگان، این نیاز وجود دارد که برنامه ریزان آموزشی در سطوحی که تا به حال تصور می شده در خارج از دنیای آن ها قرار دارد، کارآموزی داشته باشند. اصولا این نوع کارآموزی باید برنامه ریز آموزشی را قادر سازد که بین تصمیم گیرندگان و منابع اطلاعات موجود به عنوان یک واسطه عمل کند.محتوای برنامه کارآموزی در دوره هایی خواهد بود که باید در دو زمینه اساسی برگزار شوند:توسعه و تحلیل سیاسی کاربرانترکیب های اطلاعات برای تصمیمات مربوط به سیاست

اسلاید 12: ب) برنامه ریز آموزشی به عنوان یک مدیر پژوهشی فنی ماهر بهترین نظام های اطلاعاتی طراحی شده در دنیا، بی ارزش اند مگر آنکه اطلاعات مبتنی بر آن ها به شیوه ی فنی صحیحی جمع آوری، آماده سازی و تحلیل شوند. کارآموزی در این زمینه باید حول محور مجموعه ای از طرح های ”مستقل ” متکی بر ”مهارت های اساسی پژوهشی“ و ”مدیریت تحقیق “باشد.

اسلاید 13: همکاری بین المللی سازمان ها و مؤسسات بین المللی، نقش ویژه ای در رابطه با نیاز به توزیع خلاقانه تر دانش و تجربه مربوط به بهترین روش های برنامه ریزی کیفیت آموزش و پرورش بازی می کنند.الف) هماهنگی و یا آغاز تحقیقب) اصلاح استانداردهای اطلاعاتی که به طور منظم درباره کیفیت آموزش و پرورش جمع آوری شده است.

اسلاید 14: سؤال:چگونه می توان به نیازبه ارتباط اصلاح شده بین برنامه ریزان آموزشی و تصمیم گیران و همچنین نیاز به تضمین استانداردهای عالی فنی برای جمع آوری، آماده سازی و تحلیل اطلاعات پاسخ داد، توضیح دهید؟این دو نیاز را می توان با پیاده کردن چندین برنامه کارآموزی که به برنامه ریزآموزشی به عنوان یک واسطه اطلاعات و برنامه ریزآموزشی به عنوان یک مدیر پژوهش فنی ماهر تمرکز خواهند داشت تامین کرد. در مورد نخست کارآموزی باید بتواند برنامه ریز را قادر سازد که بین تصمیم گیرندگان آموزشی و منابع اطلاعاتی به عنوان یک واسطه عمل کند، و در مورد دوم نیز برنامه ریز باید بتواند اطلاعات را به شیوه ی فنی صحیحی جمع آوری ، آماده سازی و تحلیل کند و همچنین کارآموزی در این زمینه باید حول محور مجموعه ای از طرح های مستقل متکی بر مهارت های اساسی پژوهشی و مدیریت تحقیق باشد.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید