کسب و کارمنابع انسانی و مشاغل

بکارگیری استراتژی holding Cross در گروه Tata

صفحه 1:
h ‏بکا‎ ‎ol ‎di ‎in ‎g oa r Cross ‏كير‎ ‏رض‎ 7 ‏از‎ ‏گیری‎ ‏ر دب‎ T ata ‏گروه‎

صفحه 2:
:Holding 4 الدية تیلستکه دارلی‌سهام ممتز و یا عمده جنديزش ركتهيكر ! به لیم عنا که در هیشتمدیره آن‌ش رکن‌ها حدلقل ی کعنصر دارد و ب-نابرلیرچارلی‌حقرٌی لستو میت-هند از لينطري قنش ركتهارا مديريتو كنترلكتد و از مزلیای‌حاصلاز کسسب و کارها 1۳ بد.به لینشرکن‌ها گهگام شرکنهایمادر نیز ته می‌سود . :Cross holding ‏دلشتر/ورلقسهاداربکدیگرتوسط دو یا بسیشرازهوشر کت بسولیم لس رکش قما اک‎ ‏دارلیی‌درشر کب .و ش رکب ما لکدارلیی‌درش رک قلست‎

صفحه 3:
معرفی گروه ۲313 یکی ازقدیمی ترین گروه های کسب وکاردرهند است . بطوروسیعی ازطریق کمپانی هلدینگ که ‎Tata SONS‏ نامیده می شود عمل می کند. رئیس هیئت مدیره ‎Tata SONS‏ بطور سنتی رئیس هیئت مديره كل 1313 است .

صفحه 4:
Business sectors: * Information systems and commu ions Materials Engineering 0 9 Services ‏اث‎ ‏سس‎ EB Consumer products ۳ Chemicals

صفحه 5:
تاسیس یک شرکت خصوصی در۱۸۶۸ توسط 1363 أ[30 نثااع55نال! أزأع305ل بايك كارخانه منسوجات در ‎1917/١‏ اغاز” در۱۹۰۳ هتل تاج محل را تاسیس نمود. بعدها ورود به صنایع اهن ‎٠‏ فولاد . الکتریسته وکالاهای مصرفی و ... نهادهای علمی

صفحه 6:
‎\AYA,JRD Tata‏ رئيس هیئت مدیره 50115 ۲312 گردب از زمان شروع کارش ۰ واگذاری قدرت وتفویض اختیار را برای دموکراسی نمودن ۲312 رایج نمود. ‏درسراسر ۵۰ سال بعدی نظارت او » گروه درمواد شیمیایی. اتومبیل. چایی وفناوری اطلاعات توسعه داده شد. ‏پاشکسس این رسم کس وکاردرهد که حوداعضای یک خلواده . عملیات های مخلف كنك ركار را ادارة کنتد ۰ گروه راد سمت حرقهای وتحصصی شدن ون داد و گروه را به اتحادیه کسب وکاری تبدیل نمود که مهارت واستعداد کارافرینی روبه ‏شکوفایی تشوا ‎

صفحه 7:
0ب سییاز رونسای‌هیتتمدیره ۲812 را لنتخابنمود. ولنها را به عمل به صورتخو دگردلنپ برلموزف سلفه حرفه لیب ودنو شیوم ‎Dede‏ ‏كسوكر 1313 تشویق‌مینمود. کمپانی های ۲312 با بی مصرف کردن سیستم مدیریت درسال ۱۹۷۰ .قانونا مستقل شدند. با اینحال ظاهری ازوحدت باشبکه ای از سهامداری میان شرکت ها . جلسات هفتگی مدیران و شخصیت پویای 0[ و وقدرت اخلاقی او نگهداشته شد. رئسای هیئت مدیره وابستگان عمده ۲319 با عادت به حکمرانی درقلمروشان به صورت مستقل وبدون دخالت 218 ] برای چندین دهه رشد کردند .

صفحه 8:
Rattan Tata * در۱۹۶۲ وارد گروه 312 شد. ۶ درا۱۹۸ بعنوان رئیس هیثت مدیره صنایع (۲۱1) 1۲0 218 انتخاب شد وان را ازیک کمپانی کوچک به یک مخزن تفکر استراتژیک برای گروه تبدیل نمود. در۱۹۸۳ ۰ برنامه استراتژیک وی -]|] رابعنوان پیش برنده گروه درکسب وکارهای باتکنولوژی بالا در۴ ناحیه (الکترونیک پیشرفته . بیوتکنولوژی .مواد . انرژی های جایگزین) قراردادوبه تدریج از کسب وکارهای روبه افول مانند منسوجات وروغن اشپزی خارج نمود.

صفحه 9:
“i 2a iQ fil! at Tata SONS opis ‏رئيس هيئت‎ ١؟3ارد‎ 1 خودرابعولنرئیست کیب زکمپانی‌ها دید که بسه گفته یکی|زمدیران ‎Tata‏ : "یعنوان یک گروه چیزی وجود نداشت به جزفرهنگ واسم" یکی نمودن گروهی ازکمپانی های فردی که تحت سرپرستی رئیس هیثت مدیره یا مدیرعامل قوی ای بودند که راه خود را می رفتند. کاهش سن بازنتستگی رای هیکت مدیره

صفحه 10:
Rattan 10 ‏لسترلتزیج]‎ / Tata ‏بهبود خدمات ادارى‎ -١ 71 ‏يكرازديايتمازهاىة]3‎ ۰ ۲2102 ۸0۳۱۱۳15۲۲۵۱۷ Services (TAS) ‏لستكه ديمقايسه باسايركميانيها د رلحراز لفران موفق‌تر‎ 51/166 0 ‏ده با توسعه برنامه بسهود وپویایی عون مخزرلستعداد‎ ‏کسنندگارردرلینسرنامه لستلتزیک گسروم شد ونیروهایلستخنلم شدم درلن‎ ‏دردلمنه وسیعی|زصنیع درگریه کار می‌کردند‎

صفحه 11:
٩۵۲۲3۵1۱ ‏استراتژی‎ > توافق تجاری 0 ۵3۲0 از دارلیی‌ک مپانی |۲1 رلبه ینک شرکت خارجی واگذارنمود. وی برنامه ریزی نموده بود آزاین هجوم سرمایه برای تامین مالی شروع فعالیت های اقتصادی دیگر استفاده نماید . ‎Soy! ote yi Rattan‏ برحل بعی|زفعا لیتهای؟ ‎LS.‏ ‏نیع. لملاکومستغلاتهت(ها» مهندسی ساختمانوخدماتها لوب صورن؟ یشاسی همکا یوش رکتخولهد کرد.

صفحه 12:
۵۲۲۵1 ‏استراتژی‎ ‎TATA Tata 4-9 ‎Sel Rattan‏ مود گروه بسه هویتجامع ترینیاز ارتقا یک برند یکپارچه برای کمپانی هایی که درطرح شرکت می کردند. ‎ ‏پانی های شرکت کننده درطرح برند یکپارچه باتوجه به می شان به برند » باید سهمی پرداخت می کردند. ‎ ‏تكى ‏جهت استفاده از برند13] درعلامت کمپانی ومحصول ۲۵/ جهت استفاده ازبرند دریکی ازاین ها۱۵/ و اگرتنها بخواهند بعنوان کمپانی وابسته به 8 به نظربیایند 1۱۰ ‎

صفحه 13:
* کمپانی های شرکت کننده دریک ایین نامه اداری که استاندارهای بالای کیفیت وشیوه های اخلاقی کسب وکار را تضمین می کرد مشترک شدند. © لاد 9اه اضما ول شم لی ات صویر رند گروه برنامه پیزین مود . * بعضی ازسهامداران ۲219 ازتلاش 50۲05 1812 برای جدایی خودش ‎Se‏ سهامدارمعمولی منزجرشدند وعده ای تانجا پیش رفتند که اعلام کردند نام ۲212 لزوما دلیل موفقیت کمپانی های انها نیست.

صفحه 14:
استراتزى 1311311 ؟- تجديد سازمان كردن "من فکرمی کنم مادرتعداد زیادی نواحی هستیم بیشتر ازانجه که باید باشیم ‏ امرور نازادن ات که کت وتارحود را کداجدا تبریف کم وه خاءه پراکندگی متمرکز باقی بمانیم.* وى تصميم كرفت از كسب وکارهای صابون وسایل بهداشتی ,وسایل ارایشی ۰ دار وسارى : كامعيوتروترم اذزارء خدمات اكتشاف نفت : سيمان وم کات خارج شود و ورود وتوسعه به كسب وكارهايى كه با يتانسيل بالاى رشد شناخته شده اند .

صفحه 15:
استراتزى 1311311 اهداف تجدید سازمان کردن به روشنی تعریف شدند: ۲۲ * درامد ها بايد بیشتراز هزینه سرمایه باشد * هرکمپانی باید با تصرف یکی ازسه جایگاه برتر » رهبرصنعت باشد. * هویت کسب وکارباید دارای پتانسیل رشد بالا وبطور جهانی رقابتی باشد.

صفحه 16:
استراتزى 1311311 ۵- تزریق سرمایه به 5015 1813" از اولین کمپانی هلدینگ (50۳5 1312) ۰ 212 سهام اقلیتی درکمپانی های گروه از ۸۰۰۱ تا ۰۰۱۵/داشت . به منظور بالا بردن 1۱ افزایش دارایی درهریک از کمپانی های عمده گروه . 50115 1312" اقدام به انتشاراوراق بهادار جدید به منظور فروش به سهامداران بارعایت حق تقدم خرید بصورت غیرنقدی نمود.

صفحه 17:
یکی ازموضوعات امروز دنبای کسب وکارتلاش برای"تجدید سازمان نمودن شرکگ قاف ‎ey‏ تلاش برای تجدید سازمان کردن درهند انیم ار مالکیت برای داشتن کنترل مدیریت خوب . واجتناب ازدرگیری برای تسلط . سروکارداره: قبلا از تحطظلة سازمان د ال ۱ فقیزو3] 12 095مایش راربا حق ناشی ازیترمایه های بسیار کوچک مدیریت می کرد. رئسای هیئت مدیره وابستگان ده باعادت به حکمرانی درقلمروی خود بدون دخالت ازطرف 131 رشد نموده بودند وحتی درکسب وکارمشابه رقابت می کردند.

صفحه 18:
0 تصمیم‌به تغیی رگریه گرفت تجدید سازمان کردن ۲310 کام ها هتنوعی داشت,ازقبیل: ساخت برند3]3 1 » بهبود مدیریت اداری . تغییرخطوط کسب وکار وازهمه مهمترگروه را قابل کنترل ومنسجم ترنمودن . افزایش درساختار 11۱9 ۲055/۱0|0ن) کمپانی های گروه, مکانیزمی بای گروه 610 ۲"جهت کنترل شرکت ها درگروه بدون لزوم داشتن سرمایه گذاری قابل توجه . فراهم نمودة لت

صفحه 19:
Crossholding cules, Ll}. مزایا: * کمک به هم ترازنمودن انگیزه های وابستگان كروه 21313 * کمک به اشتراک اطلاعات 7640ل كان 22 معایب ناشی ازداشتن ۵۱01۳9 ۲۵55 بیشتر * کاهش درشفافیت کمپانی ها ‎Cross holding 8‏ تنوع در اورلقیٌهادار را 47 نسهامیارلن HEE ill sia tae ea ‏دارلیاورلقب ها روآ گوتیآزسهام شدند‎ 2

صفحه 20:
با تشکراز توجه شما

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
18,000 تومان