پزشکی و سلامت دندانپزشکی

بیماری های شایع سالمندی مرتبط با سلامت دهان

salmand

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۸ اسلاید بیماری های شایع سالمندان مرتبط با دهان و دندان (زروستومیا،جینجیویت،بی دندانی ...)
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1142 بازدید, 7 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

  1. ffardokht

    به نظر پاورپوینت علمی و دقیقی است

نظر خود را بنویسید

بیماری های شایع سالمندی مرتبط با سلامت دهان

اسلاید 1: بیماری های شایع سالمندی مرتبط با سلامت دهان

اسلاید 2: مقدمه سالمندي بخشی از زندگي است كه بايد از آن به بهترين شكل بهره جست، چه در آن تجربيات و خاطرات عمر ان سانها همه محفوظ شده است. انسان بدون توجه به آنچه گذرانده است تنها با بخشی ازكاهش توانايي در برخي جهات مواجه مي شود ولي آنچه كه مهم ا ست اين است كه كودك درون وي همان است كه در طفوليت بوده وهمچنان به جست و خيز ميپردازد.

اسلاید 3: افراد سالمند در معرض خطر بیماری‌های مزمن دهان از جمله عفونت‌های دندان (مانند پوسیدگی دندان، پریودونتیت)، افتادگی دندان، ضایعات مخاطی خوش‌خیم و سرطان دهان هستند. سایر اختلالات شایع دهان در این جمعیت، شامل گزروستومی (خشکی دهان) و کاندیدیاز دهان که ممکن است به کاندیدیاز حاد با غشای کاذب (برفک) منجر شود، ضایعات اریتماتو (استوماتیت دندان مصنوعی) یا شیلیت آنگولار هستند. خشکی دهان ناشی از بیماری زمینه‌ای یا مصرف دارو ممکن است با استفاده از داروهای جایگزین بزاق درمان گردند.

اسلاید 4: بهداشت نامناسب دهان اغلب با وضعیت اقتصادی نامطلوب، فقدان بیمه جهت بیماری‌های دندانی، زمین‌گیر شدن یا قرار داشتن در خانه سالمندان و وجود ناتوانی‌های فیزیکی مانند آرتریت و ناتوانی عصبی که مانع از یک بهداشت دهانی خوب می‌گردند همراهی دارند. با توجه به آن که به نظر می‌رسد بیماران سالمند پزشکان را بیش از یک دندان‌پزشک ملاقات می‌کنند پزشکان مراقبت اولیه جهت بهبود سلامت دهان در این جمعیت با ارزیابی خطر برای سلامت دهان، شناسایی و درمان اختلالات دهانی شایع و ارجاع بیماران به دندان‌پزشک در صورت لزوم، موقعیت مناسبی دارند

اسلاید 5: سلامت دهان كيفيت زندگيمشكلات دهاني ميتوانند تأثيرات بارزي بر سلامت عمومي افراد داشته باشند. سلامت دهان تأثير مشخصي در كيفييت زندگي افراد دارد به طوريكه هرچه دندانهاي بیشتری از دست داده باشند عدم رضايت از حيطه هاي عملكردي بخصوص فيزيكي بيشتر نشان داده ميشود.بيش از ٤٠ % سالمندان داراي دندان مصنوعي به دلیل طول كشيدن عمل جويدنشان حين غذا خوردن از جمع خجالت مي كشند و اين يكي از دلايلي است كه آنها را به سوي انزوا سوق مي دهد. افراديكه ٢١ دندان يا بیشتر در دهان دا شته باشند مشكلات كمتري در خوردن انواع غذاها دارند.

اسلاید 6: بزاق در مطالعات متعدد ميزان جريان بزاق جزء اصلي در حفاظت از دندانها و ممانعت از پوسيدگيها در نظر گرفته ميشود. بزاق هم از نظر كمي و هم كيفي به جهت تغيير محتوا می تواند در محافظت از دهان اختلال ایجاد كند. در خصوص اعمالي كه در محافظت از مخاطات انجام مي دهد براي مثال كاهش ميزان بزاق ریسک عفونتها به خصوص نوع قارچي را افزايش ميدهد و اين امر با وجود دندان مصنوعي شدت مييابد. در اين افراد ميزان بيماريهاي قارچي به خصوص در سالمندان ساكن آسايشگاهها بيشتر است و به صورتهاي حاد يا مزمن ديده مي شود .

اسلاید 7:  خشکی دهانخشکی دهان به معنی احساس فرد به صورت دهان خشک می‌باشد که به علت کاهش تولید بزاق رخ می‌دهد. بزاق سبب لغزندگی حفره دهان می‌شود،با بهبود رسوب مجدد مواد معدنی از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و از عفونت‌های قارچی و باکتریایی پیشگیری می‌ نماید. تظاهرات بالینی خشکی دهان علاوه بر دهان خشک شامل احساس سوزش، تغییرات ایجاد شده در مزه‌ها و دشواری در بلع و تکلم هستند. اگر چه جریان بزاق با افزایش سن به تنهایی کاهش نمی‌یابد برخی از داروها و ناخوشی‌ها خطر خشکی دهان را در افراد سالمند افزایش می‌دهند. اگر بیمار دارویی را دریافت کند که به صورت مشخص سبب کاهش جریان بزاق می‌شود، آن دارو باید در صورت امکان تغییر یابد یا حذف شود.

27,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید