سایر

بیمه هواپیما

صفحه 1:
بسم الرحمن الرحيم بيمه هواييما(فنى)

صفحه 2:

صفحه 3:
ریسکهایی که هواپیما دربخش پرواز با آنها مواجه است. عدم قدرت .... هواپیما در بلند شدن کمبود .. دید خلبان تمرکز ریسک در فرودگاه ناکافی بودن تجربه یا دید هواپیما تضاد بین نظرات افراد داخل هواپیما عدم پذیرش فرودگاه مقصد از دست دادن کنتر هواپیما کاهش ناگهانی ارتفاع تأخیر در تصمیم گیری خلبان مختل کننده وسایل الکترونیکی

صفحه 4:
ریسک مالی: مانند کتترل و بالانس ورود و خروج درآمد و هزیته ريسك دارايى: مانند ریسک اموال فیزیکی اعم از هواپیما و تجهیزات آن ‎esau APE peng Ray‏ چبیاژمهیاست. ‏ویساک امزافل محیطی: مانقاد اوظاغ سیانسی, واهمچفین: حویم وه ‏ریسک اعمال کارکنان: هواپیما ارتباط تنگاتنگی با کارکنان شرکت هواپیمایی دارد ریسک مستولیت: مانتد مسئولیت در مقابل اشخاص ثالث ‏ریسک تاشی از عملکرد ‏ریسک فناوری اطلاعات ‎

صفحه 5:
آغاز پرواز کروز نکته: امکان تفکیک نشستن از کروز یا آغاز پرواز نمی‌باشد.

صفحه 6:
عوامل اصلى بروز خسارت در هواييما برج مراقبت يرواز شرايط جوى تعمير و نكه دارى خطای انسانی سایر عوامل جمع

صفحه 7:
در خارج از به دليل نوع و ماهيت ريسك متفاوت می باشد به صورت ذیل تقسیم می شود.(منظور تفکیک هواپیمای عمومی و شرکت هواپیمایی می باشد). هواپیمای عمومی(۸۷/۵80 6۳0671 6۸۵ شامل هواپیماهای غیرنظامی یا هلی کوپتر یا جت شخصی که کاربردشان شخصی يا تجاری است می باشد که دارای مشخصات زیر می باشتد: حداکثر ظرفیت آن ۲۰ الی ۳۰ تفر می باشد. مالکیت آن شخصی اتفریحی می باشد کاربردهای خاصی مانند سمپاشی با اطفای حریق و ... دارند. حق بیمه ثابتی دارند و بر اساس سابقه خسارتی حق بیمه را تعیین می کننددبه جز ایران). آمار بسیار مناسبی در خسارت دارند. شباهت بسیار در نحوه عملکرد در کشورهای مختلف.

صفحه 8:

صفحه 9:
در همه جاى دنيا فرانشيز هواييما يكسان است. بيمه بر اساس ارزش توافقى صورت مى كيرد. يوشش ها وسيع و كسترده مى باشد. عدم کاربرد قانون اعداد بزرگ. انجام امور از طریق واسطه اتکایی( بروکر). عملیات نزولی ۷6///09//531/0۳ (یعنی کاهش نرخی که بروکرها می دهند).

صفحه 10:
بدنه فرانشیز جنگ خسارت کلی لوازم یدکی تجهیزات فرودگاهی در قبال شخص ثالث مسافران بار همراه مسافر بار تجاری مرسولات پستی سوخت رسانی حوادث سرنشین فقدان گواهی پرواز

صفحه 11:
موارد دخیل در محاسبه حق بیمه بدنه هواپیما سنوع هواپیمایی که بیمه می‌شود. -خحصوصیات. دانش فنی و ساعت پرواز خلبان -موقعيت جغرافيايى كه هواييما در آن مناطق تردد مى كند. -اهدافى كه هواييما براى انجام ان به كار می‌رود.

صفحه 12:
بدنه: در هواپیما و کشتی ارزش توافقی ملاک قرار می گیرد. چون که کارشناس بازدید الگوی مختلفی را در نظر می گیرد. ارزش بدنه بصورت توافقی محاسبه می گردد که در صورت بروز خسارت کلی یا ارزش بازار آن مبتا قرار می گیرد يا اينکه ارزش جایگزینی آن مبنا قرار می گیرد. وقتی که ارزش توافقی ملاک ارزیابی قرار گیرد. ماده ۱۰ قانون بیمه قابل اعمال تخواهد بود. نحوه محاسبه حق بیمه آن بدین گونه است که درصدی (معمولاً نیم تا سه و نیم فرصفا ارزش بیمف نامه. وا محاسبة.می کفتف که بصورت ۴ قسط پرذلفت مین گردد. فرانشیز بدنه: چون فرانشیز در بدنه بسیار بالاست. برای تقلیل آن فرانشیز پوشش می دهند که کاملاً وابسته به بدنه است.

صفحه 13:
00 6 bose] 0 ‏ا ل ا‎ os - هنگامی که هواپیما در خارج از محدوده جغرافیایی مندرج در بیمه‌نامه فعالیت کند. ‎o-Ps‏ | ‎ep rue = epee Rear‏ ا ۱ ‎aes‏ Bnet CD ROL Nene in nen ae lo eee BEF Ron eRe a ‏الل‎ Bee ene eee es eee Ne ase es ‏ا ا‎ ‏نقض کرده باشد.‎ ‎ree Te eos Ee Tee Is he Tee eee‏ ل ‎are‏ ‎1۱ e nee ete eis Fee ie ‏ل 0 ‎ ‎

صفحه 14:
نحوه محاسبه فرانشیز در بیمه های بدنه نحوه محاسبه فرانشیز: درصدی از ارزش هواپیما ذرصدی از خسارت درصدی از خسارت بعلاوه حداقل مقداری ایت که این روش معمول تر می باشد. یک مقدار جنگ بدنه: چون پوششی جنگ ۴۸8 ۸۷۸ جزو استنثناعات است بیمه نامه ای جداگانه که کاملاً وابسته به بدنه است تهیه می گردد. که حق ‎don‏ بصورت درصدی از ارزش بیمه نامه می باشد و ریسک آن پایین می باشد و بهمین دلیل حق بیمه نسيتاً پایینی دارد.

صفحه 15:
لا لوازم یدکی وسایلی هستند که از هواپیما جدا هستند و زمانی که وسیله از هواپیما جدا شده و تا به اتبار می رسد و يا داخل انبار آسیب می بیند را شامل می شود و معمولاً خسارت در زمان حمل و نقل اتفاق می افتد. لذا كم ريسك مى باشد. نحوه پوشش لوازم یدکی یا بصورت مستقل يا اينکه در داخل پوشش بدنه می باشد. تجهیزات فرودگاهی نیز به تجهیزاتی اطلاق می گردد که در فرودگاه وجود دارد. به مانند اتوبوس و ون و .-.

صفحه 16:
از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یعنی اشخاص ثالث بفیر از مسافران و برای مسافران تیز بطور جداگانه بیمه نامه صادر می گردد. در دو مورد هميشه مینیمم حق بیمه دریافت و در آخر سال بر اساس آن تعدیل می گردد: یکی بر اساس میزان درآمدی که از هر کیلومتر نصیب هواپیما می شود« ۳۵۸ ۴۵۷۵۳۷۵ ‎RPK (Kilometer‏ ری بر اساس تعداد مسافرین حمل شده و یا تعداد پرواز می باشد. ولیت مسافرین بدین گونه است که به تعداد صندلی های هواپیما بیمه می گردد و فرانشیز ندارد. مستولیت بار همراه جزئی از بیمه مستولیت مسافر می باشد و هر مسافر مجاز به حمل ۲۰ کیلو بار مى باشد. بيمه نامه فقدان كواهى يرواز مخصوص خلبان بوده و بدين كونه است كه جنانجه دجار حادثه اى شود كه بهداشت آنها تأييد نشودء زيانى كه به آنها از اين بابت وارد مى شود تحت يوشش اين بيمه نامه می باشد و حق بیمه آن بر اساس بازه سنی محاسبه می گردد.

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:
19 leony Ene اين نوع يوششء بيمه كذار را در قبال دعاوى و اقدامات قانونى سرنشينان هواييما در مواردی چون‌جرح بدنی؛ بیماری؛ امراض و مرگ ناشی از حادثه هواپیما باتوجه به شرايط مندرج در بیمه‌نامه 7 دراين نوع بيمهنامه غرامت هر شخص در و ‎ison [ee grea ea I‏

صفحه 20:

صفحه 21:
‎evenness‏ رات ‏- خسارات بدنی وارد به خود بیمه گذار. ‎۱ POTS COD CTD es ea ‏۰بد,‎ ‏کنترل اوباشد.‎ ‎Ts eters rs eed Oe aC ae re ee ‏فروش‌هواپیما و قطعات و لوازم ید کی آن و یا ناشی از هرگونه عملیات خدماتی (سرویس)‎ | raed aT Seon eee ‏م‎ ‏و یا نادیده گرفتن بعضی از قوانین هواپیمایی کشوری, اقدام به پرواز نماید.‎ ‎

39,000 تومان