کسب و کار فروش و بازاریابی

تاریخچه بازرگانی ۲

taarikhche-bazargaani-do

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاریخچه بازرگانی ۲”

تاریخچه بازرگانی ۲

اسلاید 1: به نام خدا موضوع: تحولات اقتصادی ایران

اسلاید 2: مفهوم رشد،پیشرفت،توسعهرشد:رشد اقتصادی یک معیارکمی وعددی است که قابل اندازه گیری بوده وطی دوره زمانی تغییر می کند که به معنی افزایش ظرفیت تولید استتوسعه:توسعه اقتصادی به معنی گسترش و بهبوداست.باعث افزایش مدام وبلند مدت ظرفیت تولید به منظور افزایش عرضه کل باری تامیین نیاز های جامعه که به پیشرفت های فنی وتطبیق باوضعیت نهادی اقتصادی مرتبط استپیشرفت:درمرحله ای بالاتر ازرشد وتوسعه قراردارد.به معنای ارتقای وضع موجود باکیفیت بهتر ازلحاظ مادی ومعنوی است

اسلاید 3: دسته بندی کشورهاجهان اول:صنعتی پیشرفته(نظام اقتصادی سرمایه ای)جهان دوم:نسبتاصنعتی(نظام اقتصادی سوسیالیست)جهان سوم:درحال صنعتی شدن(نظام اقتصادی مختلط)

اسلاید 4: شاخص های اندازه گیری توسعه اقتصادیشاخص تولیدسرانه واقعی:نسبت تولیدناخالص ملی به قیمت ثابت بر کل جمعیتشاخص توزیع درآمد:شامل دهک های درامدی،منحنی لورنز،ضریب جینیشاخص وسعت فقر:دوعامل نشان دهنده ی وسعت فقر سطح متوسط درامد ودرجه نابرابری توزیع درامداست.هرچه درامدکمتر وتوزیع درامد ناعادلانه تر باشد فقربیشتر استشاخص نرخ اشتغال:نسبت شاغلین به جمعیت فعال.هرچه این نرخ بیشتر درامد افراد بیشتر وتوزیع درامد هم بیشتراستشاخص امکانات بهداشتی:کاهش مرگ ومیر وافزایش امید به زندگی را نشان میدهدشاخص امکانات اموزشی:درکشورهای درحال توسعه هزینه اموزش نسبتا بالاست ولی کیفیت بالایی نداردشاخص توسعه انسانی:(hdi).یک شاخص ترکیبی از سه شاخص امید به زندگی،نرخ باسوادی،قدرت خرید واقعیشاخص خوشحالی سیاره:میانگین رضایت ذهنی افراداستشاخص توزیع شخصی:همان برابری اقتصادی است ودر سه سطح:برابری فرصت(مربوط به اصل عدم تبعیض)،برابری کارکرد(توزیع مبتنی برعوامل تولید)،براری نهایی(توازن اجتماعی درمصرف ونه درامد) مطرح میشود

اسلاید 5: نظریه مالتوسمالتوس نسبت به جمعیت دیدگاه بدبینانه داشت،زیرا معتقد بود جمعیت باتساعدهندسی افزایش میابد ولی امکانات وتولیدات باتساعد حسابی افزایش می یابد وبعد ازمدتی رشد تولید از رشد جمعیت عقب می افتد بنابراین براساس نظریه دام تعادل در سطح پایین را مطرح کرد.فرایند دام تعادل درسطح پایین به این ترتیب است:رشداقتصادی_>افزایش درامد سرانه افراد_>بهبود شرایط زندگی_>افزایش زادوولد_>کاهش نرخ ومرگ میر_>افزایش جمعیت_>درامدسرانه مالتوس ازطرفداران نظریه رشد متعادل است:یعنی ابتدا بایدبخش کشاورزی توسعه یابدودرزمانی که دیگر امکان توسعه آن نبود بخش صنعت توسعه یابد

اسلاید 6: دیدگاه های مرتبط بارشد جمعیت ورشداقتصادیگروهی که افزایش جمعیت را شرط لازم برای رشد وپیشرفت میداننددلایل طرفداران رشد جمعیت:امکان تولید ثروت بیشترامکان محدود رشد جمعیتگروهی که دیدگاه بدبینانه به جمعیت داشته و آن را مانع رشد وپیشرفت میداننددلایل نگرانی این گروه نسبت به جمعیت:تخریب محیط زیستوجودامکان رشد نامحدود جمعیتکمبودسرمایه گذاری وپس انداز

اسلاید 7: انواع برنامه ریزی از نظر دخالت دولتبرنامه ریزی دستوری : در این نوع برنامه ریزی اهداف توسط دولت تعیین می شوند.برنامه ریزی ارشادی : در این نوع برنامه ریزی دولت وظیفه ی هدایت را برعهده دارد.برنامه ریزی مختلط : در کشور هایی که نظام مختلط دارند برقرار است.

اسلاید 8: آلوین تافلرموج اول: جامعه سنتی: خشونتموج دوم: جامعه صنعتی: ثروتموج سوم: جامعه اطلاعاتی: دانایی:قدرت در کاسه سر افرادتعیین تکلیف ابرقدرت آیندهتبدیل صنایع دودکشی به صنایع تمیزبنگاه های خانوادگی و سفارشی شدن

اسلاید 9: مقدمه:درسال، یک سوم میانگین جهانی250mm متوسط بارندگی ایران: سه چهارم تبخیرایران 18 درصد نفت و 15 درصد گاز جهان

اسلاید 10: جمعیتی 75 میلیون نفر شهری روستاییعشایری

اسلاید 11: بخش کشاورزی، زیر بنای توسعه اقتصادی کشور یک پنجم صادرات غیر نفتی یک چهارم اشتغال صنعت بزرگ: وابستگی شدید به خارجصنایع کوچک: ارزش افزوده ناچیزصنعت نفت: قدمت صد ساله، نقش کلیدیدولت:همه کاره اقتصاد، دولت رانت

اسلاید 12: تاخیر در توسعه بعد از انقلاب1-ارایش سیاسی 2-جنگ 8 ساله 3-دخالت دولت در اقتصاد 4-فرار سرمایه ها و مغزهابخش دولتی 80 درصدبخش خصوصی 16 درصد

اسلاید 13: تاریخ اقتصادی ایرانگذشته چراغ راه اینده سابقه تمدن ایران: 5 سال هزار سال قبل از میلاد تمدن شوش : خوزستاناولین دولت ایران: مادها قرن هفتم قمریهجوم مغولان :خسارت های جبران ناپذیراقتصاد در دوره صفویان تجارت خارجی ــــــــ قالی و ابریشمروی کار امدن شاه عباس ـــــــــــ تخفیف بحران اقتصادیابعاد امنیت ـــــــــــ قلع وقمع شدن راهزنان سال 1735 ــــــــــــــ جنگ داخلی و خارجی ــــــــــــ قحطی

اسلاید 14: سال 1736 تاسیس سلسله افشاریهتمام دوران سلطنت او به کشور گشایی گذشت فقط طی سلطنت کریم خان زند (1750ــــ 1779) ایران برای مدت کوتاهی امنیت داشت اعطا امتیاز به تجار

اسلاید 15: اقتصاد ایران در دوره قاجاریه اوایل قرن 19 تعرض استعمارهای روسیه و انگلیسضعف مدیریت، تحمیل عهدنامه گلستان 1813 و ترکمانچای 1828، عهدنامه پاریس 1857 انقلاب مشروطهافزایش بازگان خارجی قتل امیرکبیر، شروع اعطای امتیازات بیشتر امتیازات در جهت تسهیل حمل و نقل کالا بوده است بعد از ابریشم کالای صادراتی ایران، برنج – پنبه وخشکبار به غیر از صنعت بی رقیب قالی بافی صنعت پارچه بافی با واردات پارچه منچستر انگلیس نابود شد.اعزام دانشجو به اروپا، زمان عباس میرزا/ قاءم مقام فراهانی و امیر کبیر. تاسیس دارالفنون، اساتید خارجی برای تدریس صنایع نساجی ‍‍‍‍‍‍- بلورسازی ـ ابریشم بافی ـ چینی سازی و .......

اسلاید 16: راه های رفع عقب ماندگی ایران توسط امیرکبیر1 انتقال فناوری از خارج 2 حمایت از تولید داخلی 3 محدودیت بر واردات کالاهای غربی × همزمان با انقلاب صنعتی فاصله علمی و فنی کشورهای سرمایه داری نسبت به ایران افزایش یافت.

اسلاید 17: اقتصاد ایران در دوره پهلوی× شروع دوره اختناق تا جنگ دوم جهانی و تبعید رضا شاه از کشور اقلام وارداتی جدید ــــــــ اسلحه – ماشین آلات راهسازی و......انحصار تجارت خارجی × حجم بازرگانی ایران : آلمان و شورویبعد از جنگ دوم جهانی سهم آمریکا افزایش یافت افزایش واردات کالاهای ساخته شده صنعتی × جمعا 68 کارخانه در ایران ایجاد شد × جمعیت 15 میلیون نفر ـــــــــــــ 75 درصد روستا نشین اقتصاد ایران کشاورزی بود اقتصاد ایران به سوی تک محصولی شدن پیش رفت

اسلاید 18: دوره محمد رضا شاه*دخالت آمریکا به جای انگلیس*جمعیت: 16 میلیون: 85 درصد روستا نشین *ملی شدن صنعت نفت: کودتا آمریکا نیز 40 درصد از نفت ایران را بدست آورد.bp* امریکا 40 درصد و *انقلاب سفید: ورود صنایع مختلف به ایران * اوایل 1350 : جنگ اعراب با اسراییل، افزایش قیمت نفت، تسریع رشد صنعتی مواد اولیه و ماشین آلات و کارشناس خارجی به ایران سرازیر شد *اهمیت و الویت های نظامی * تشدید مصرف گرایی *تضعیف ارزش های ایران اسلامی و غیره* پیروزی انقلاب اسلامی

اسلاید 19: اقتصاد ایران در دوره جمهوری اسلامی* خروج سرمایه داران: ورشکستگی نظام بانکی * تحریم اقتصادی ایران * جنگ 8 ساله در 1359 * کاهش تولید کالاهای اساسی * مفاسد اداری و قاچاق *استخدام بی رویه افراد کم سواد: ساختار ناسالم اقتصادی *اقدامات مهم جهت رشد اقتصادی مثبت 1- تصویب قانون اساسی 2- تامین نیازهای اساسی: خوراک / مسکن / بهداشت و.....3- قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که قادر به کارند (تعاون)

اسلاید 20: دلایل ناتوانی ایران به اقتصاد توانمند* وابستگی مفرط به نفت * عدم اصلاح ساختار اقتصاد * تخصیص نا مطلوب منابع * بی ثباتی منطقه * کیفیت پایین اموزش * برنامه چهارم توسعه و چشم انداز 20 ساله *کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی / علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی و با تعامل سازنده در روابط بین الملل

اسلاید 21: جغرافیای اقتصادی ایران * مرز با پاکستان : 978 کیلومتر / مرز با افغانستان 945 کیلومتر با کشورهای مشترک المنافع 2760 کیلومتر با ترکیه 486 کیلومتر و با عراق 1609 کیلومتر یک سوم مساحت کشور قابل استفاده کشاورزی است و از این مقدار یک سوم به شکل زیر کشت و بقیه مرتع و جنگل است استانهای شمالی 6 درصد کل کشور اما تامین 80 درصد برنج و تمام چای کشور

اسلاید 22: منابع آب کشور 1- رودخانه از کشورهای دیگر 2- بارندگی 3- ابهای زیر زمینی *توزیع نامناسب بارش: احداث سد * مساحت جنگل ها: 7.5 درصد کل کشور مراتع کشور مراتع خراسان: مراتع با ارزش کشور مراتع دریای خزر: بهترین مراتع آذربایجان غرب ایران: قطب دامداری

اسلاید 23: معادن ایران 1- مواد اولیه ساختمانی 2- ذغال سنگ 3- شیمیایی 4- فلزی

اسلاید 24: جمعیت و نیروی انسانی ایران× در ایران همواره تعداد مردان بیشتر از زنان بوده است ×استان تهران 17٪ جمعیت و خراسان 9٪ و اصفهان 6٪×تراکم جمعیتی ایران: در هر کیلومتر مربع 37 نفر تهران 539 نفر و خراسان 24 نفر و اصفهان 36 نفر کمترین تراکم: 5 نفر استان سمنان × جمعیت فعال: تمام افراد 10 سال به بالای در جستجوی شغل ×ضریب اشتغال: تقسیم جمعیت شاغل به کل جمعیت

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید