تاریخچه و ضرورت مشاوره
اسلاید 1: تاریخچه و ضرورت مشاوره Rahman . Hakimi
اسلاید 2: روانشناسان انسانگرا معتقدند كه انسان موجودي است : Rahman . Hakimi
اسلاید 3: روانشناسان انسانگرا معتقدند كه انسان فردي است : Rahman . Hakimi
اسلاید 4: توانمندي مراجع و نقش مشاور : مراجعبالقوهتسهيل كنندهمشاورمنحصر به فردقابليت خويشتنسازيRahman . Hakimi
اسلاید 5: درمان شخص- محوري Person-centred therapyكارل راجرز ( 1987 – 1902 )” بازگشت مالكيت فرد بر خويشتن “به چالش كشيدن نقش قدرتمندانهي والدين.حق مراجع در كشف مسيرهاي منحصر به فرد.”بارنز“” انسان خود خلاق خويشتن است “Rahman . Hakimi
اسلاید 6: ” راجرز بر اين باور بود“”هر يك از ما براساس ذهنيتي كه از خود و جهان خود داريم، رفتار ميكنيم“”نيچه“”وسعت دنياي هر كس به اندازهي فكر اوست“Rahman . Hakimi
اسلاید 7: مفاهيم اساسي نظريه Theory Basic Concepts1- قالب ذهني يا ادراكي مرجع (مرجع قياس دروني) : Perceptual or subjective frame of refernce 2- تمايل و گرايش به واقعيتسازي : Actualizing tendency 3- فرايندارزش نهادن(ارزشگذاري)ارگانيسمي : Organismic valuing process 4- تجربه و تجربه كردن : Experience and experiencing Rahman . Hakimi
اسلاید 8: مفاهيم اساسي نظريه Theory Basic Concepts5- درك و آگاهي : Prception and awareness Rahman . Hakimi
اسلاید 9: مفاهيم اساسي نظريه Theory Basic Concepts6- اكتساب : Acpuisition 7- رشد اوليه مفهوم خود : Early development of self-concept 8- شرايط ارزشي(ارزشمندي) : Condions of worth 9- زندگي خانوادگي : Family life Rahman . Hakimi
اسلاید 10: مفاهيم اساسي نظريه Theory Basic Concepts10- اثر شرايط ارزشي بر مفهوم-خود : The effect of conditions of worth on self-concept 11- ازدواج و آموزش : Marriage and education Rahman . Hakimi
اسلاید 11: نگهداري ( حفظ ) Maintenance1- فرآيندسازي تجربه : Processing of experince افراد با عملكرد بالا افراد با عملكرد پايينLOW-functioning people High-functioning people انكارDeniedتحريفDistortedدرك درست(بادقت)AccuratelypercivedانكارDeniedتحريفDistortedدرك درست(بادقت)AccuratelypercivedRahman . Hakimi
اسلاید 12: نگهداري ( حفظ ) Maintenance2- عدم تشابه بين برداشت مفهوم-خود و تجربه : Incongruence between self-concept and experience 3- تهديد، اضطراب و درك فرعي :Threat .anxiety and sabception 4- شكستن و سازماندهي نكردن :Breakdown and disorganization 5- اهميت برداشت مفهوم-خود :Importance of self-concept Rahman . Hakimi
اسلاید 13: ويژگيهاي برداشت مفهوم-خود Characteristics of self-conceptحوزههاي محتواييContent areas :ساختار يا فرآيندStructure or process : مركزي- حاشيهايCentral-peripheral : تشابه- عدم تشابه : Congruence-incongruence Rahman . Hakimi
اسلاید 14: موقعيتهاي ارزشي : Conditions of worthبرداشت ثانويه(فرعي) و دفاع :Subception and defence تعمدي - غيرتعمدي : Intensionality – extensionality سطوح حرمت به خود : Levels of self regard واقعي – ايدهآل : Real – ideal Rahman . Hakimi
اسلاید 15: درمان : Therapy1- اهداف درماني : Therapeutic gools 2- گشودگي(صراحت) براي تجربه : Openness to experience3- خرد (عقل) : Rationality 4- مسئوليت پذيري شخصي : Personal responsibility Rahman . Hakimi
اسلاید 16: درمان : Therapy5- حرمت نفس(توجه به خود) : Self – regard 6- ظرفيت و استعداد براي روابط شخصي خوب : Capacity for good personal relaionships 7- زندگي اخلاقي : Ethical living Rahman . Hakimi
اسلاید 17: فرآيند درمان : therapy Process ofRahman . Hakimi
اسلاید 18: شش شرط لازم در درمان : شخص - محور1- تماس روانشناختي دو نفر. 2- اضطراب و آسيبپذيري مراجع. 3- يكپارچگي و وحدت شخصيت مشاور.4- پذيرش و توجه مثبت غيرشرطي.5- همدردي و همدلي با مراجع.6- درك احساس مراجع در يك فرآيند ارتباطي.Rahman . Hakimi
اسلاید 19: فرآيند درمان : therapy Process of1- روابط درمان (روان درماني) : The therapeutic relationship 2- توافق (همخواني) : Congruence 3- حرمت (توجه) مثبت غيرشرطي : Unconditional positive regard 4- همدردي (هماحساسي) : Empathy Rahman . Hakimi
اسلاید 20: Carl Rogers (1902- 1987)” در سن 75 سالگي“”من هنوز در درونم پسري خجالتي هستم، كه ارتباطاتش را در موقعيتهاي بين شخصيش بسيار دشوار ميبيند“Rahman . Hakimi
اسلاید 21: Carl Rogers (1902- 1987)” برگرفته از ترجمه نظريهي مشاورهي شخص- محور، از فصل سوم كتاب “THEORY AND PRACTICE OF COUNSELLING AND THERAPY NELSON JONES – 2006 Page 82 - 111 دانشجوي كارشناسي ارشد مشاورهدانشگاه آزاد اسلامي واحد ابهررحمان حكيمي موكهآبانماه 1388Rahman . Hakimi
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.