معماری و عمران

تاسیسات مکانیکی و الکتریکی

tasisat-mechanici-va-electrici

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاسیسات مکانیکی و الکتریکی”

تاسیسات مکانیکی و الکتریکی

اسلاید 1: به نام خدا عنوان: تاسیسات مکانیکی و الکتریکی درس: تنظیم شرایط محیطی

اسلاید 2: مقدمه :رشد روز افزون استفاده بی رویه منــــابع مختلف انـــرژی در این عصر حاضر یکی از معضلاتی است که جامعه بشـری بـه آن مبتلا اسـت . و با گـذشت زمان منـابع مختلف انـرژی از بین می رود بـرای کنترل بهـینه مصـرف انرژی امـروزه تدابیر مختلفی اندیشیده شده است ، که از آن جمله می توان به سـیستـم های کنـترل روشـنایی ، تهـویه مـطبوع ، کنترل تردد ، اعلام حریق و … اشاره نمود که هر کـدام به نوعی در جهـت کاهش انـرژی مـوثـر اسـت .

اسلاید 3: سـیستم های کنترل  HVAC خصوصیات و مولفه های سیستم های کنترل یک سیستم کنترل  HVAC که درست و دقیق طراحی شده باشد قادر است مزایای زیر را در اختیار قرار دهد : یک محیط آرامش بخش برای ساکنانبهینه سازی هزینه و مصرف انرژیبالا بردن بهره وری کارکنانکنترل دود در مواقع بروز حریقپشتیبانی از عملیات های کامپیوتر و دیگر تجهیزات مرتبطکنترل های اساس صحت عملکرد سیستم بوده و باید تا حد ممکن در ابتدای فرآیند طراحی ، مد نظر قرار گیرند . کنترل های خود کار که به درستی اعمال شده باشند ، می توانند :عملکرد سیستم  HVAC را بهینه کنند .خروجی سیستم  HVAC را د ر واکنش به شرایط گوناگون فـضاهای سـرپوشـیده و باز تنظیم کند.شرایط رفاه عمومی را در محیط های اداری حفظ نماید .محدوده دقیق دما و رطوبت را در محوطه های تولید که در آنها ، رعایت این حدود به جهت کنترل محصول ضروری است فراهم سازند . بـرای کاهـش میزان مصرف در فـضاهای خالی ، دما و فشار را به طور خودکار تنظیم کنند .بـرای تـامـین شـرایط رفـاهـی و در عـین حـال مـحدود سـاختن مـصرف انـرژی ، گرمایش و سرمایش را تنظیم کنند.گرمایش ، هوا رسانی ، تهویه مطبوع

اسلاید 4: کـنترل هـای خـودکار معمـولا بـه شکل پیکر بندی ستاره ای یا خطی از یک تابـلوی کـنترل سـیسـتم ( مانند کنترل کننده ) کابل کشی شده و هـرگاه لازم باشـد ، که وضعـیت متغیری کنترل شود ، مورد استفاده قرار میگیرند . در سیستم های  HVAC معمول ترین شرایط کنترل شده عبارتند از :فشاردمارطوبتسرعت عبور جریانبه غـیر از کـنترل های خـودکار ، می تـوان از کـنترل هـای محـدود کـنـنده بـرای تـضمـین ایمـنی عملکرد تجهیزات سیستم  HVAC استفاده کرد و به این ترتیب از مجروح شدن پرسنل و وارد آمدن خسارت به سیستم ، جلوگیری نمود .نمونه ای از کنترل های محدود کننده عبارتند از :کنترل کننده های دمای حـد پایین که از یخ زدن کوئل ها یا مـبدل های حرارتی جلوگیری میکنند.حس گرهای جریان برای عملکرد ایمن برخی از تجهیزات ( مانند چیلرها )یک سیستم کنترل خودکار ، بر حسب نوع منـبع انـرژی و نـوع سیگـنال کنـترلی ( مثـلا آنالـوگ یـا دیجیتال ، ورودی یا خروجی )که جهت انجام وظایف خود مـورد استفاده قرار می دهد ، طبقه بندی می شود مـتداول تـرین اشـکال انـرژی بـرای سـیسـتم های کـنترل خـودکار ، بـرق و هـوای فـشرده ( مانند پنوماتیک ) هـستند.سـیستـم ها مـمکن اسـت یک یا هـر دو شکل انـرژی را شامل شوند

اسلاید 5: . لذا دوباره بر اساس روش های کنترلی زیر طبقه بندی میشوند :کنترل بادی ( پنوماتیک (کنترل برقی ( مانند الکترو مکانیکی (کنترل الکترونیکیکنترل دیجیتال مستقیم (DDC ) مبتنی بر ریزپردازنده هاتوجه : سیستم های کنترل پنوماتیک ، فشار متغیر هوای ورودی از حس گر به یک کنترل کننده را مورد استفاده قرار می دهند که ایـن کنترل کننده نیز به نـوبه خـود ، سیگنال خـروجی پنوماتیک را برای عنصر کـنترل نهایـی تـولید مـیکند. سـیسـتم های پـنوماتیک ، الکترومکانیکی والکترونیکی ، وظایف و مراحل کنترل از پیش تعیین شده و محدودی را انجام می دهند .کنترل کننده های مبتنی بر ریزپردازنده ،از  DDC برای مجموعه وسیعی از مراحل کنترل استفاده میکنند و معمولا برای کاربردهای HVAC  و EMS در ساختمان های امروزی به کار می روند.از آنجا که تقریبا تمام ورودی های حس گر و اغلب دستگاه های خروجی آنالوگی هستند،برای پذیرش سیگنال از این دستگاه ها مبدل های نوع آنالوگ / دیجیتال (A/D) و دیجیتال / آنالوگ (D/A) در کنترل کننده های مبتنی بر ریزپردازنده جای داده می شوند.سیستم های کنترلی   HVAC را می توان با سیستم های  SAC( سیستم ایمنی و کنترل دسترسی )، سیستم های FA ( اعلام حریق ) سیستم های کـنـترل روشـنایی و سـیسـتم های مدیریت ساختمان و تاسیسات نیز یکپارچه کرد تا بر رفاه ، ایمنی و بهره وری ساختمان افزوده شود . دیگ های بخار ، پمپ ها و چیلرها را در یک موتورخانه ، اغلب روی یک سطح پایین تر قرار می دهند.

اسلاید 6: در مجتمع های ساختمانی بزرگ ، برج خنک کننده معمولا روی بام یا هم سطح زمین ، در خارج از ساختمان و در نزدیکی موتورخـانه مرکزی قـرار داده می شود . سـاختمان های بزرگ ، اغلب دارای سیستم های مجزا برای گروهی از طبقات یا نواحی مختلف ساختمان هستند.توجه : برج خنک کننده بیشتر روی بام یا هم سطح زمین در خارج از ساختمان ، در خط برگشت آب سرد شده قرار داده می شود تا قبل از برگرداندن آب به چیلر ، دمای آب را بگیرد.

اسلاید 7: ملزومات ظرفیتترکیب قابل قبولی از هزینه نصب اولیه و هزینه های عملیاتیقابلیت اطمینان سیستمفضای موجود برای تجهیزاتسیستم HVAC  اساسا با رسانیدن آب سرد شده یا داغ از طریق لوله های انتقال به کوئل ها و از آنجا توزیـع هوای گرم یا سـرد از میان شبـکه داکت ها به کل ساخـتمان توسط فن های تعبیه شده ، محیط مطبوعی را در داخل ساختمان فراهم می سازد . هم چنین لازم است کـه هـوای بیرون نیز از طریق مرطوب کننده ، به داخل شبکه داکت ها کشیده شود و ایـن کار بستـه به دمای هوای بیرون و شرایط خاص تهـویه در داخل ، متغـیر اسـت . هـوای بـرگشتی نیز بـسته به دمایی که دارد ، ممکن است به نحوی با این سیستم ترکیب شده و سپس به فضای کار انتقال داده شود .پمپ ها ، آب سرد شده یا داغ را انتقال داده یا برمیگردانند . برج های خنک کننده ، در خط برگشت سـیستـم چیلر قـرار داده می شوند تـا گرما را از آب گرفته و به  این ترتـیب عملکرد چیلر را بهتر و اثربخش تر کنند . هوا نیز از طریق شبکه داکت های برگشتی ، به مرطوب کننده های بیرونی تخلیه    می شود تا کیفیت خوب هوا حفظ شود .هر سیستم HVAC باید منطبق با پارامترهای زیر طراحی شود :

اسلاید 8: تشریح عملکرد و ارزیابی اقتصادی دستگاه زنتدستگاه مینی زنتهمان دستگاه زنت است با اين ويژگى که حجم دستگاه مذکور کمتر بوده و فضاى کمترى‌ از ساختمان را اشغال ميکند و زيبايى ظاهرى آن بيشتر است. هدف از ساخت اين دستگاه اين است که از يک دستگاه براى يک واحد مستقل استفاده شود نه براى يک آپارتمان چند واحدى که چون حجم دستگاه کوچک است براحتى در ايوان هر واحد جا ميگيرد در نتيجه عمل گرمايش و سرمايش توام با تنظيم رطوبت يک واحد را به راحتى انجام ميدهد و بدين ترتيب مشکلات استفاده از يک دستگاه براى چند واحد از ميان ميرود و هر لحظه امکان کنترل و تنظيم رطوبت و گرما و سرما براى مصرف کننده بدون نياز به تکنسين متخصص وجود خواهد داشت. قسمت گرمايش و سرمايش آن مشابه دستگاه زنت است که از دو طرف دستگاه ورودى براى تابستان و از يک طرف ورودى براى زمستان در نظر گرفته شده، در همان طرف نيز يک قسمت به هواى برگشتى از ساختمان اختصاص داده شده تا در زمستان به تنظيم دماى واحد مسکونى کمک نمايد. اجزاء دستگاه زنت -فن ۲-فیلتر(اختیاری( ۳-کویل‌های آب گرم و یا کویل‌های الکتریکی ۴-دریچه‌های قابل تنظیم ۵-سیستم پوشال‌ها و آبفشان

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید