تجارت الکترونیکی
اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم1
اسلاید 2: 2تجارت الکترونیک (Electronic commerce )استاد : دکتر سامان قادریارائه دهندگان : مسعود آموزمهر- احمد امامی پاییز 92
اسلاید 3: مقدمه توسعه صادرات در تمام كشورها، به عنوان يك استراتژي اقتصادي مطرح است كه موفقيت در اجراي راهبرد جهش و توسعه صادراتي و دستيابي به اهداف آن مستلزم حركت هاي مختلفي از آن جمله تسهيل تجاري و بهبود روابط بين الملل است. در اين راستا، تجارت الكترونيكي به عنوان يكي از مهمترين ابزارهايي است كه تا حد زيادي شاخص هايي نظير افزايش كارآيي تجاري، آزادسازي و شفاف سازي اطلاعات و توسعه روابط علمي، فرهنگي و تجاري در سطح بين الملل را در راستاي جهش و توسعه صادراتي تامين مي كند و مزاياي رقابتي وسيعي را در اختيار كشورمان قرار مي دهد.3
اسلاید 4: 4تعريف تجارت الكترونيكي تجارت الكترونيكي را مي توان انجام هرگونه امورتجاري بصورت on-line وازطريق اينترنت بيان كرد.
اسلاید 5: از ديدگاه ارتباطات، تجارت الكترونيكي تحول اطلاعات، كالاها و خدمات با پرداخت توسط ابزار الكترونيكي است. ازديدگاه فرآيند تجاري، تجارت الكترونيكي، به كارگيري فناوري در جهت مكانيزه كردن مبادلات تجاري و گردش كارهاست. 5
اسلاید 6: 6از ديدگاه خدمات، تجارت الكترونيكي، كاهش هزينه ها و به طور همزمان افزايش سرعت و كيفيت تحويل خدمات به شمار مي رود. از ديدگاه روابط بهنگام، خريد و فروش بهنگام محصولات و خدمات، تجارت الكترونيكي ناميده مي شود.از ديدگاه اطلاعات، تجارت الكترونيكي عبارت است از مبادله ديجيتالي اطلاعات بين چند واحد.
اسلاید 7: 7روش های درآمد زایی از طریق وَب :فروش مستقیم (مثال، فروش محصولات)فروش محتوا (مثال، فروش اطلاعات)آگهی دادن (مثال، عرضه رایگان اطلاعات برای جلب مشتری)انجام معاملات ولینک دادن (مثال، در نظر گرفتن حق الزحمه برای عرضه کننده خدماتی)
اسلاید 8: علل ورود سازمان ها به تجارت الکترونیک :هزینه سربار8عدم بکارگیری فناوری رقابتیتجارت الکترونیکهزینه های عملیاتی بالاعدم پاسخگویی به موقع به نیازها
اسلاید 9: 9عناصر تجارت الکترونیک :بازار الکترونیک تبادل الکترونیکی داده هاتجارت اینترنتی
اسلاید 10: مدل مبادله الکترونیک :منبع یابی کسب قیمتمذاکره انتقال پولدرخواست کالاتضمین و اعتماد10
اسلاید 11: 11مولفه های ارزش تجاری تجارت الکترونیک: ارتقای محصولات:انعکاس وسیعخدمات پس از فروشمجرای جدید فروش :دگرگونی آموزش سازمانی دگرگونی روابط با مشتریانصرفه جویی مستقیم:قابلیت های مدل جدید تجارت
اسلاید 12: انواع تجارت الکترونیک :ارتباط بنگاه و بنگاه (B2B): به الگویی از تجارت الکترونیکی گویند، که طرفین معامله بنگاهها هستند. ارتباط بنگاه و مصرف کننده (C2B): به الگویی از تجارت الکترونیک گویند، که به ارتباط تجاری مستقیم بین شرکتها و مشتریان میپردازد. ارتباط مصرف کنندهها و شرکتها (B2C): در این حالت اشخاص حقیقی به کمک اینترنت فراوردهها یا خدمات خود را به شرکتها میفروشند. 12
اسلاید 13: ارتباط مصرفکننده با مصرفکننده (C2C): در این حالت ارتباط خرید و فروش بین مصرفکنندگان است. ارتباط بین بنگاهها و سازمانهای دولتی (A2B): که شامل تمام تعاملات تجاری بین شرکتها و سازمانهای دولتی میباشد. پرداخت مالیاتها و عوارض از این قبیل تعاملات محسوب میشوند. 13
اسلاید 14: ارتباط بین دولت و شهروندان (C2G): الگویی بین دولت و توده مردم میباشد که شامل بنگاههای اقتصادی، موسسات دولتی و کلیه شهروندان میباشد. ارتباط بین دولتها (G2G): این الگو شامل ارتباط تجاری بین دولتها در زمینههایی شبیه واردات و صادرات میباشد.14
اسلاید 15: ابزارهای نیل به تجارت الکترونیک :ایمیل فروشگاه اینترنتی ابزار پیام سریع پول الکترونیکی دولت الکترونیک 15
اسلاید 16: جاذبه هاي تجارت الكترونيك در بازرگانی خارجی :بهاي پايين معاملات ومبادلاتحجم بالاي خريد در يك معامله يكي شدن با چرخه هاي تجارتسرعت بخشیدن به انجام مبادله بهره گیری از فرصت های زودگذرکاهش هزینه مبادلاتتقویت موضع رقابتیخرید به موقع کالا16
اسلاید 17: منافع استفاده از تجارت الکترونیک در واردات :وسعت دایره انتخاب کالا وتولید کنندگانارسال سفارشات بصورت الکترونیکی امکان بدست آوردن کالای ارزانتراطلاع از تکنولوژی روز دنیا افزایش فروش 17
اسلاید 18: منافع استفاده از تجارت الکترونیک در صادرات:رقابت برای جذب خریداران باعث ارتقای کیفیت کالا و خدماتافزایش سرویس های نوین مانند پشتیبانی از خدماتتبلیغ فراورده ها به آسانی و ارزانی در سراسر دنیاارتباط با خریدار و تولید کننده از طریق اینترنتبازاریابی و رقابت در اینترنت18
اسلاید 19: موانع ایران در استفاده از تجارت الکترونیک :محدودیت خطوط ارتباطی وسرعت پایین در انتقال داده ها الکترونیکینبود شبکه اصلی تجارت الکترونیک درسخت افزار ونرم افزار مناسبهزینه اولیه نسبتا بالای استفاده از الکترونیک ونبود انگیزه لازمعدم اطلاع کافی موسسات از تجارت الکترونیکیفقدان زمینه های حقوقی لازم 19
اسلاید 20: کمبود دانش و فرهنگ استفاده از تجارت الکترونیکی لزوم حمایت از حقوق مصرف کنندگان در تجارت الکترونیکیحقوق گمرکی ومالیات های قابل وصول از تجارت الکترونیکیتامین امنیت لازم برای انجام مبادلات الکترونیکی ومحرمانه ماندن اطلاعات مربوطه20
اسلاید 21: معایب تجارت الکترونیک :تأثير ناشناخته آن بر روابط اجتماعى انسانها اينترنت يک شبکه بلاصاحب و بدون سياستگذارى خاصى است دراختيار قراردادن فورى بخش عمدهاى از تقاضاى داخلى به رقباى خارجي 21
اسلاید 22: سوالات :انواع تجارت الکترونیک را نام برده و سه مورد انرا را بطورمختصرشرح دهید؟ جواب صفحه 376منافع استفاده از تجارت الکترونیک درصادرات را نام ببرید؟ جواب صفحه 392علل ورود سازمانها به تجارت الکترونیک را نام ببرید؟ جواب صفحه 367مولفه های ارزش تجارت الکترونیک رانام ببرید و بطور مختصر شرح دهید ؟ جواب صفحه 372جایگاه ایران در استفاده از تجارت الکترونیک در بازرگانی خارجی را شرح دهید؟ جواب صفحه 38922
اسلاید 23: 23باتشکر از توجه شمامسعود آموزمهر احمد امامی
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.