پزشکی و سلامت تجهیزات پزشکی

تجربه آمبولانس های نسل سوم در جهان

Ambulanchaye_nasle_sevvom

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجربه آمبولانس های نسل سوم در جهان”

تجربه آمبولانس های نسل سوم در جهان

اسلاید 1: تجربه آمبولانس هاي نسل سوم در جهانحميد اسماعيل زاده83233502Esmailzad@gmail.comبهمن 1384

اسلاید 2: مفاهيم اوليهآمبولانس: يك وسيله موتور كه به تجهيزات و امكانات پزشكي مجهز است و براي انتقال بيمار به بيمارستان مورد استفاده قرار مي گيرد.نسل سوم: به فناوري نسل سوم ارتباطلات بي سيم اطلاق مي گرددپزشكي از راه دور: به فرايند مراقبت از بيمار از فاصله دور به كمك ابزار هاي ارتباطي گفته مي شود.

اسلاید 3: پروژه هاي موفق- يوناندر سال 1998 پس از انكه شركت وودافون فناوري نسل سوم را براي ارائه خدمات خود به خدمت گرفت پروژه اي توسط دانشگاه فناوري ملي آتن در خصوص برقراري ارتباط ويديويي متقابل بين آمبولانس ها و مراكز درماني طراحي و به اجرا درآمد.

اسلاید 4: پروژه هاي موفق- ژاپن در سال 2002 دانشمندان ژاپني از دانشگاهها ، وزارتخانه ها و شركت هاي مختلف به مقايسه دو روش مختلف براي ارتباط متقابل ويديويي بين آمبولانس ها و مراكز درماني اقدام نمودند. روش اول استفاده از فناوري نسل سوم ارتباطات موبايل و روش دوم استفاده از ارتباطات ماهواره اي بود. البته دانشمندان مقايسه هزينه ها را با نرخ پيش بيني شده سال 2006 در نظر گرفتند كه از اين لحاظ روش ارتباطات ماهواره اي كمي ارزان تر محاسبه شد.

اسلاید 5: آمبولانس هاي تجهيز شده در ژاپن

اسلاید 6: پروژه هاي موفق - اتحاديه اروپادر سال 2003 يك پروژه با حمايت مالي اتحاديه اروپا و تعدادي از دانشگاهها و بيمارستانها اروپايي و شركت اريكسون طراحي و به اجراء درآمد. اين پروژه فرشته نگهبان نسل سومي نام گرفت. هدف از اين پروژه طراحي و ساخت سيستمي بود كه ارتباط ويديويي را بين آمبولانس ها و مراكز درماني همواره برقرار مي ساخت. نكته قابل توجه در اين پروژه عبور آمبولانس در محدوده هايي با پوشش متفاوت فناوري هاي نسل سوم و يا قبل تر مي بود و اين سيستم مي بايست با همه آنها هماهنگي داشته باشد.

اسلاید 7: تجربه يونانبراي واحدهاي اورژانس و تصادفات همواره كوتاه ترين زمان انتظار براي ارائه خدمات اوليه درماني مورد توجه بسيار بوده است. آمبولانس ها همواره اولين سطح رسيدگي به مصدومان و نخستين واحد اجرايي كمك هاي اوليه بوده اند و چنانچه مي دانيم هرچه زمان رساندن بيمار يا مصدوم به بيمارستان و يا مركز درماني بيشتر شود نرخ مرگ ومير نيز افزايش خواهد يافت.

اسلاید 8: وضعيت استفاده از آمبولانس ها در يوناندر كشور يونان سالانه به طور متوسط 46000 تماس تلفني براي درخواست آمبولانس صورت مي گيرد.تنها در منطقه عمومي شهر آتن روزانه حدود 730 درخواست تلفني آمبولانس به وقوع مي پيوند كه از اين تعداد 27 درصد از آنها احتياج بسيار شديد به بخشهاي A&E وجود دارد( طبقه پاسخ هاي A ) در همين حال متوسط زمان لازم براي رسيدن هر آمبولانس بر بالين بيمار در شهر آتن حدود 17 دقيقه مي باشد(1)

اسلاید 9: اهداف پروژهكاهش زمان درمان بيمار بهبود تشخيص هاي پزشكي به حداقل رساندن هزينه درماني و اجتماعياز طريق توسعه يك ابزار قابل حمل پزشكي براي پزشكي از راه دور بوده است.

اسلاید 10: چه چيزهايي مخابره مي شوددمافشارخوناندازه گازهاي خونتصاوير ثابتتصاوير ثابت و متحرك بدست آمده از دستگاههاي پزشكيتصوير در لحظه بيمارتصوير در لحظه پزشكان و مشاورانسيگنالهاي حياتي ديگر

اسلاید 11: چالش هاي گروه تحقيقطراحي سيستم دو طرفهامنيت سيستمكارآيي سيستمسرعت هاي متفاوت آمبولانسپوشش هاي متفاوت سيستم بي‌سيم در مناطق مختلف شهري

اسلاید 12:

اسلاید 13: تجهيزات بكار گرفته شدهیک کامپیوتر laptop حرفه ای و سبکیک دوربین فیلم برداری با كيفيت بسيار بالا که به laptop متصل بود و می توانست متمرکز شود و در شرایط مختلف نوری با یک توازن نوری ثابت عمل کند. این دوربین همچنین می توانست تصاویر ثابتی با وضوح بالا تهیه کند.کارت PCMCIA که از ارتباط G3 میان laptop و شبکه G3و یا تلفن G3 که به عنوان Modem عمل می‌کرد پشتیبانی می نمود. ( استفاده با سیم از یک USP Port و یا استفاده بی سیم از Bluetooth). یک Webcam با کیفیت متوسط درکامپیوتر مرکزی نصب شده بود و امکان برقراری یک ارتباط ویدیویی دو جانبه را برقرار می‌کرد.

اسلاید 14: نتايجسیستم ارتباط ویدیویی دو جانبه به طور کلی تصاویر بسیار واضحی تولید می کرد. الگوریتمی که در اغلب برنامه های ویدیویی دو جانبه مورد استفاده قرارگرفت H263 بود( نوع ساده ای از الگوریتم MPEG-4 ) ( 5) خوشبختانه پهنای کابل به اندازه کافی برای ویدیویی که در هر ثانیه 10-15 فریم تهیه می کرد کافی بود و وضوح تصویر 160*120، 320*240 و 640*480 پیکسل بود. و برنامه های ویندوزی که برای نرم افزار ارتباط ویدیویی دو جانبه طراحی شده بودند برای اینکار کافی به نظر می رسیدند. جدا از مسائل دیداری و شنیداری این برنامه همچنین از فایلی که تصاویر و اطلاعات مربوط به بیمار را انتقال می‌داد هم پشتیبانی می‌کرد.اولین سرعت ارتباط که بوسله PCMCIA گزارش شده بود تقریبا384 کیلوبایت بود که نشان دهنده منطفه تحت پوشش3 G بود. سرعت (با مقدار بسیار کمی نوسان) ثابت بود. وقتی به سلول 2.5 G وصل شد، سرعت به حدود 40 کیلوبایت، ولی با نوسان نسبتا زیاد تقلیل یافت.وقتی سیستم از یک سلول 3 G به دیگری انتقال می یافت ، این تبادل برای استفاده کننده بسیار آرام و حقیقتا غیر قابل لمس بود به این علت که پایانه متحرک در طول مدت HO (تحویل وتحول) به هر دو سلول وصل بود.

اسلاید 15: نتايجوقتی سیستم از یک سلول3 G به یک سلول 2.5 G انتقال می یافت تاخیر اجتناب ناپذیری بوجود می آمد که ناشی از این مساله بود که پایانه باید از یک سلول در یک سلول دیگر ثبت می‌شد. تاخیرها از 5 تا 15 ثانیه متفاوت بودند و یکبار ارتباط برای مدتی بیش از یک دقیقه قطع شد و کل مراحل باید دوباره راه اندازی می‌گرديد. برای مدت زمانی به اندازه 23 ساعت و منطقه ای حدود 180 کیلومتر مربع ، در 9 مورد و کلا برای مدت 17 دقیقه ارتباط از 3 G به2.G بر گشت.

اسلاید 16: توان عملیاتی گزارش شده توسط شبکه سمت چپ، 3 G را نشان می‌دهد و سمت راست، به GPRS بر می گردد. فاصله بوجود آمده در این میان مربوط به انتقال است.

اسلاید 17: نتايجدر مواردی که نیاز فوری برای انتقال بیمار به بخش (اورژانس)A&E نبود، دیدگاه های دیگری می توانست مورد بررسی قرارگیرد: بر روی همان Laptop می شد کارت WLAN نصب شود. بدین ترتیب آنرا قادر می‌کرد تا به سایت بیمارستان از طریق شبکه بی سیم( Wi-Fi) وصل شود. این روش به طور قابل ملاحظه ای سرعت ارتباط را زیاد می کرد ، باعث فشار کمتری می شد و ارتباط ویدیویی دو جانبه را شفاف تر می‌کرد.این دیدگاه به عنوان آزمایش روی G3 با بوجود آوردن نقاط قابل دسترسی در مناطق مشخص در منطقه مورد آزمایش انجام شد. نتایج دلگرم کننده بودند و این درحالی بود که روش این سیستم به سیستم مشاوره از راه دور شباهت داشت. اشکال این نظر این بود که آمبولانس و کارکنان آن به منظور اتصال به نقطه دسترسی باید در یک موقعیت نسبتا” ثابت می ماندند.

اسلاید 18: نتايجبا وجودیکه مقدار نسبتا زیادی صداهای اضافی بوسیله آمبولانس در حال حرکت تولید می شد( بخصوص هنگامی که از آژیر استفاده می کردند) صدا قابل قبول بود و این در حالی بود که حرکت آمبولانس کیفیت ارتباط ویدیویی را پایین می آورد.تمام تحقیقاتی که روی بیماران انجام گرفت نتایج قابل قبولی را در رابطه با مشاوره از راه دور هم در روش ارتباط ویدیویی از راه دور و هم تصویر ثابت بدست داد. کمیت کلی بازده سیستم به ترتیب ذیل بود:2/4 درصد ضعیف، 4/25 درصد قابل قبول و 2/70 درصد خوب.

اسلاید 19: خلاصه ای از نظر پزشکان در ارتباط با توانایی شنیداری/ دیداری سیستم

اسلاید 20: نتايجانتقال یک تصویر ثابت هدف اصلی بود. همان دوربین فیلم برداری با کیفیت بالا که در ارتباط ویدیویی مورد استفاده قرار گرفته بود می توانست به عنوان یک دوربین دیجیتال عكاسي مورد استفاده قرارگیرد. بنابراین تصاویر ثابت 1 یا 2 مگا پیکسلی می توانستند به کامپیوتر Laptop و از آنجا به شبکه3 G منتقل شوند. یک تصویر ثابت 1 مگا پیکسلی زمانی معادل 10-15 ثانیه نیازدارد تا منتقل شود در حالیکه یک تصویر 2 مگا پیکسلی به دو برابر این زمان نیازدارد. حتی تحت شرایطی که نور چندان مناسب نبود، کیفیت تصاویر بسیارخوب بود ( مثلا با وجود نور لامپ فلوئورسنت داخل آمبولانس). دوربین می توانست از صفر تا بی نهایت متمرکز شود و این موضوع بسیارایده آلی برای نشان دادن آسیب ها ( علائم بیمار) یا هر جزئیات دیگری از بدن او بود. حتی با نصب مستقیم دوربین بر روی تجهیزات پزشکی داخل آمبولانس، تصویر بسیارواضح و روشن بود. صفحه نمایش شامل مونیتور های TFT و CRT بود. مشکل ترین کار انتقال فیلم بود( اشعه ایکس- سی تی اسکن- و ام آرای) .اگرچه نیاز چندانی هم به اینکار نبود. در نهایت، سیستم می توانست به عنوان یک پایانه onlineکه به شبکه بیمارستان مرتبط است عمل کند ، بدین ترتیب می توانست به Database بیمارستان( شرح حال بیمار،تجویز دارو و غیره) دسترسی داشته باشد.

اسلاید 21: نتايجبه عبارت مهندسی، سیستم ارتباط ویدیویی از راه دور، وقتی آمبولانس در منطقه تحت پوشش3 G بود کیفیت قابل قبولی داشت. وارد شدن به حریم GPRS مشکلاتی را بوجود می آورد چرا که پهناي کابل به اندازه کافی برای انتقال این ظرفیت کافی نبود.کیفیت صدا و تصویر ثابت بسیار رضایت بخش بود و در شرایط GPRS وحتی در مناطقی که برای سیستم ارتباطی3 Gپشتیبانی نمی شدند سیستم را به صورت مفیدی پردازش می کرد. به هر حال، به احتمال قوی، تعداد واحدهاي3 Gدر کشور های اروپایی رو به افزایش هستند ، همانطور که واحد های2 G در گذشته

اسلاید 22: نتايجهزینه نصب یک سخت افزار اضافی در آمبولانس از 6000 یورو ( 4000 پوند ) تجاوز نمی کند. طول مدت انتقال(Airtime) ، تصاویر ویدیویی از راه دور باید توسط تهیه کننده شارژ( تامین ) شوند. بیشتر جلسات آزمایش از 3 تا 10 دقیقه برای انتقال 3-15 مگابایت اطلاعات طول می کشیدند.تخمین زده شده است که متوسط هزینه برای مدت زمان انتقال در هر جلسه ویدیویی از راه دور حدود 5 تا 20 یورو(3-13 پوند) باشد، هزینه کلی سیستم ( هزینه نصب و راه اندازی) بسیار پایین است و باید سیستم را برای منطقه بزرگی تحت پوشش قراردهند.

اسلاید 23: نتايجاز آنجاییکه این یک درخواست معالجه از راه دور است، همیشه امنیت سیستم دارای اهمیت است چرا که اطلاعات پزشکی حساسی باید از راه دور انتقال داده شوند. به منظور فراهم آوردن یک تونل امن برای انتقال اطلاعات از منبع به مقصد، یک شبکه خصوصی(VPN) مورد استفاده قرار گرفت . خوشبختانه نرم افزاری که به همراه کارت 3 PCMCIA G بود ، چینین ویزارد (Wisard) امنیتی را دارا بود. این ویزارد امکان خلق چنین تونل امنی را فراهم می کرد. حجم اطلاعات در VPN حداقل بود و برای استفاده کنندگان نهایی قابل توجه نبود. در اینجا اشاره به این نکته لازم است که این سیستم می تواند درمکان های دیگری نیز نصب شود. از یک ایستگاه مرکزی در یک بیمارستان ( احتمالا -A&E اورژانس) گرفته تا یک ایستگاه متحرک که مشاوران در آن مستقر هستند. واضح است که مشاوران باید تا آنجا که امکان دارد در دسترس باشند. سیستم فوق الذکر می تواند در یک وسیله نقلیه متحرک هم نصب شود (بطور مثال در اتومبیل مشاور) و ارتباط میان اتومبیل و محل A&E را برقرار کنند.

اسلاید 24: نتيجه گيري نهايينظر کلی پزشکان این بود که این سیستم، نتایج محکمی را بدست داد که از طریق آنها می ‌‌‌‌‌تواند برای بالا بردن کیفیت خدمات به بیماران مورد استفاده قرار گیرد. به خصوص اینکه کلیه پیش آگهی های پزشکی که از طریق استفاده از این سیستم بدست آمده بود با تشخیص نهایی پزشکان در مورد بیماران مطابقت داشت. اگر چه آزمایشات بیشتری باید انجام می شد تا تشخیص طبی نهایی را تایید کند.ایده کلی اینست که با استفاده از این سیستم گروه کوچکی از مشاوران می توانند در یک بیمارستان مستقر شوند و به منطقه ای در شهر یا به کل شهر خدماتی را ارائه دهند.نکته بسیار قابل تامل در این سیستم اینست که ، چنین سیستم ارزان و با کیفیتی می تواند در کم کردن زمانی که یک بیمار نیاز به مشاوره پزشکی اولیه دارد موثر واقع شود و بدینوسیله بطور گسترده ای در نجات جان بیماران موثر واقع گردد

اسلاید 25: خسته نباشيد

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید