تجربیات و برنامه های دانشگاه صنعتی شریف در زمینه کارآفرینی و توسعه کسب و کار دانش بنیان
اسلاید 1: تجربيات و برنامه هاي دانشگاه صنعتي شريف در زمينه کارآفريني و توسعه کسب و کار دانش بنيان (چتر حمايت از نوآوری( مجيد دهبيدي پوررييس مرکز رشد فناوري هاي پيشرفتهدانشگاه صنعتي شريف
اسلاید 2:
اسلاید 3: اهم تجربيات دانشگاه در زمينه کارآفريني و توسعه کسب و کارمرکز کارآفريني به عنوان اولين مرکز کارآفريني کشورمرکز توسعه کارآفريني نخبگان شريف با همکاري بانک ملت
اسلاید 4: اهم تجربيات دانشگاه در زمينه کارآفريني و توسعه کسب و کارجشنواره و مسابقه کارآفريني و توسعه کسب و کار شريفمرکز رشد فناوري هاي پيشرفته
اسلاید 5: اهم تجربيات دانشگاه در زمينه کارآفريني و توسعه کسب و کارهمكاري نزديك مركز رشد و كارآفريني با هدف ارزشآفريني و توليد ثروتبالا رفتن كيفيت ايدههاي متقاضي براي پذيرش در مركز رشدهمپوشاني عملكردياستفاده بهينه و مناسب تر از فرصت ها تبادل تجارب استفاده دانشجويان از تجربيات واحدهاي فناور مستقر در مرکز رشدتوالي حلقههاي موثر در کسب و کار شبکه کارگاهها و آزمايشگاههاي دانشگاه...
اسلاید 6: نقاط قوت و فرصتهاي پيش روي دانشگاه صنعتي شريف در جهت توسعه کسب و کارنوآوري و کارآفرينيمديريت و سياستهاي اجراييمنابع انساني و سرمايههاي فکريامکانات فيزيکي و زيرساختهاي دانشگاه و محيط قانوني
اسلاید 7: 1
اسلاید 8: 2
اسلاید 9:
اسلاید 10:
اسلاید 11: نقاط ضعف و تهديدهاي پيش روي دانشگاه صنعتي شريف در جهت توسعه کسب و کارنوآوري و کارآفرينيمديريت و سياستهاي اجراييمنابع انساني و سرمايههاي فکريامکانات فيزيکي و زيرساختهاي دانشگاه و محيط قانونيمنابع مالي
اسلاید 12:
اسلاید 13:
اسلاید 14:
اسلاید 15:
اسلاید 16:
اسلاید 17: ساختار و تشکيلات طرح
اسلاید 18: خلاصه طرحبه طور کلي اين طرح چتر حمايت از نوآوري، طرحي است براي؛الف) خلق و توليد ايده ها از محل انجام فعاليتهاي پژوهشي، انجام پايان نامه ها و تزهاي دانشگاهي و ساماندهي آنها به عنوان داشته ها و پتانسيل هاي ارزشمند و کليدي دانشگاهب) حمايت و پشتوانه سازي براي ايده ها و طرح هاي دانشگاهي و تلاش براي ايجاد کسب و کارهاي دانش بنيان از طريق ثبت پتنت، طراحي و انجام مطالعات امکان سنجي و تجاري سازي ايده، حمايت از صاحبان ايده براي آغاز فعاليت تجاريج) حمايت و پشتوانه سازي براي کسب و کارهاي ايجاد شده و تلاش براي توسعه آنها از طريق تامين فضاي استقرار و امکانات و تجهيزات اداري در مرکز رشد، تامين سرمايه خطرپذير، معرفي به بانکها و موسسات مالي جهت ارائه تسهيلات، ارائه مشاوره و آموزشهاي کاربردي بازاريابي و توسعه بازار و...د) تلاش براي مقاوم سازي و توسعه بازار کسب و کارها و تدوين استراتژي خروج از سيستم حمايتي دانشگاه
اسلاید 19: اهداف کليدي طرحتکميل چرخه از نوآوري تا شکوفايي در دانشگاه استفاده از پتانسيل هاي عظيم دانشگاه صنعتي شريف در جهت توسعه فناوريايجاد فضاي مناسب جهت ارايه خدمات شايسته به مبتکرين و مخترعين کشورتوسعه فرهنگ کسب ثروت از دانشتوسعه فرهنگ نوآوري و کسب و کار در بين دانشجويان و دانشگاهيانافزايش ثمردهي و سودبخشي تحقيقات دانشجويي با تجاري سازي آنهاافزايش رغبت ماندگاري دانشجويان در داخل کشورهدايت دانشجويان جهت تبديل نتايج پايان نامه هاي خود به طرح کسب و کارکاناليزه کردن ايده هاي دانشجويي به سمت فعاليتهاي اقتصادي با ارزش افزوده بالاارائه آموزش و مشاوره هاي تخصصي جهت مدل سازي کسب و کار و نحوه ايجاد و توسعه آنها
اسلاید 20: ساختار و تشکيلات طرحمعاونت پژوهش و فناوري دانشگاه = به عنوان سرپرست و متولي اصلي طرحدانشکده ها= به عنوان بازوي پژوهش هاي علمي و فني داراي پتانسيل فني فراوانپژوهشکده ها و مراکز تحقيقاتي= به عنوان بازوي تحقيقاتي داراي يافته هاي تحقيقاتي بازار محور و کسب و کار سازمرکز کارآفريني= به عنوان بازوي ترويجي، آموزشي و مروج فضاي کارآفريني در بين دانشجويانشرکت مدلسازي کسب و کار= به عنوان بازوي مشاوره اي تخصصي در ارتباط با مدلسازي کسب و کار (Business modeling)مرکز رشد فناوري هاي پيشرفته = به عنوان عامل رسمي جهت شکل گيري شرکت و استقرار در طول دوران رشددفترمالکيت فکري و ثبت پتنت= به عنوان بازوي حمايت از مالکيت فکري يافته هاي مخترعين و دانشگاهيانشبکه کارگاه ها و آزمايشگاه ها = به عنوان بازوي فني و تکنيکي طرح هاصندوق سرمايه گذاري خطرپذير= به عنوان عامل تامين مالي و سرمايه گذاري خطر پذير در طرح هاي مشمول با تاکيد بر حوزه فناوريهاي پيشرفتهشوراي راهبردي حمايت از پژوهش هاي دانشجويي= به عنوان متولي رشد و توسعه پژوهش هاي دانشجويي
اسلاید 21: ساختار و تشکيلات طرح
اسلاید 22: رويکرد کليدي طرحرويکرد طرح در چينش ابزارها و اجزاء لازم به منظور نيل به اهداف طرح، اولا استفاده بهينه و مناسب تر از ساختارها و ابزارهاي موجود با تعريف ماموريت ها و کارکردهاي جديد و ثانيا ايجاد بعضي مکانيزم ها و ابزارهاي جديد (در صورت ضرورت) بوده است.
اسلاید 23: فرايند خلق ايده تا تجاري سازي (1)
اسلاید 24: فرايند خلق ايده تا تجاري سازي (2)
اسلاید 25: فرايند خلق ايده تا تجاري سازي (3)
اسلاید 26: فرايند خلق ايده تا تجاري سازي (4)
اسلاید 27: نقش و جايگاه اجزاي چتر حمايت از نوآوري
اسلاید 28: نقش و جايگاه اجزاي چتر حمايت از نوآوري
اسلاید 29: نقش و جايگاه اجزاي چتر حمايت از نوآوري
اسلاید 30: نقش و جايگاه اجزاي چتر حمايت از نوآوري
اسلاید 31: نقش و جايگاه اجزاي چتر حمايت از نوآوري
اسلاید 32: با تشکر از حوصله شما
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.