کسب و کارگزارش‌های دولتیعلوم انسانی و علوم اجتماعیسایربرنامه‌ریزیسیاست و قانون‌گذاریاستارتاپ و کارآفرینی

تجربيات و برنامه های دانشگاه صنعتی شريف در زمينه کارآفرينی و توسعه کسب و کار دانش بنيان

صفحه 1:
تجربيات و برنامه هاى دانشكاه صنعتى شريف در زمينه ی ۲۳۳ كار دانش بنيان (جتر حمايت از فوآورى) ا ا يي دانشگاه صنعتي شریف

صفحه 2:

صفحه 3:
اهم تجربیات دانشگاه در زمینه کار آفريني و توسعه کسب و کار #مركز كارآفريني به عنوان اولين مركز كارآفريني كشور #مركز توسعه كارآفريني نخبگان شریف با همكاري بانک ملت تمد مراجعات و لخذ مشاوره ۸ تفر اذا ومهای مصوب 2 Bale مغ وا اخذشده توسط تخيكان إريال)

صفحه 4:
اهم تجربيات دانشكاه در زمينه كا رآفريني و توسعه كسب و كار #جشنواره و مسابقه كارآفرينى و توسعه كسب و كار شريف جسنوارة و ‎us‏ #مر‌کن رشد فناوری های پیشرفته ردیف ١ نگاه آماری به فعالیتهای مرکز عنوان ساختمان در دست اختيار مرك تناد كل وأحدعاى يثيرش شه داد واحدهاى ‎ob‏ شده موقق مداد ‎gpl gna‏ خارج شده اتعداد واحدهاى مستقر قعلى شتا ابجاد شده (مجموع واحدهاى مستقر و غيرصتفر ‎eles soa‏ تناذ يركزيده جشتواره داخلي تا وهای آموزمی عموس تعناد دور‌های آموزرتی تخصصیٍ oe عياب ۲ تفر مور ‎opt‏ ‎ope‏ ۰۰ مترمر ساحت کل ۸۰ تفرساعت ۱۷۸۶۰ تفرساعت

صفحه 5:
اهم تجربیات دانشگاه در زمینه کار آفريني و توسعه کسب و کار همكاري نزديك مرکز رشد و کارآفريني با هدف ارزشآفريني و تولید ثروت 7 بالا رفتن کیفیت ايدههاي متقاضي براي پذیرش در مرکز رشد © اهمبوشاتي عملكردي استفاده بهينه و مناسب تر از فرصت ها sibs Sols © ” استفاده دانشجويان از تجربیات واحدهاي فناور مستقر در مرکز رشد " توالي حلقههاي موثر در کسب و کار شبکه کارگاهها و آزمايشگاههاي دانشگاه ‎e‏

صفحه 6:
نقاط قوت و فرمتهاي پیش روي دااشگاه صنعتي شریف در جهت توسعه کسب و کار

صفحه 7:
انشکده‌ط و مراگز نی بارك قظورى يردي مرک رشد قاوری‌هایپیشرفته شیف عركز كارأقرنى داتشكاه شریق تكرش مخترعان رسک پذیوی تجرية كراقريتق درت محافظت أو ‎dal‏ برخوردارى از 17 تانشكده ‎١١١‏ مركز تحقيقاتى و يزوهتى يه ‎er‏ بافتدهاى بزوهشى و نوأورى | خدمات ترجاقزارى متاسب بد شتركتها. 1 برخورطرى از تجریه متسب ‎ote Sas cael Jobat‏ جذب فرتهی تفر بزرگ توس فعاليتها و موققيت در 8 + توليدات فكرىء داشتن بل يا سير ماكز رقف امكان هم قيزيكى ماسب ‎ad al yl Ml‏ شبك دسترسى ب ‎I ang PS ei IB ٠ ٠‏ ‎BSL A yd‏ اباط با صنمته تسريع در تجارى سازى .. | اتياط و همکری تاه و اما ل باتك هار شايع تحقيقات ‎J tl‏ بعش خموصی ‎aL‏ يكى از يزركترين قطبهاى أمورشى كاراقريتيه ‏ | قويترين حلقه مشاوره طرحهاى تجارى. همكارى با ‎sh‏ بت لختاع. ‎١‏ همكارق متيل با سير مراكز كا رن بهرهتدی و فروش» يرقرارى انحل استرائزيك يا مراكز رشد ويارك قتورى ‎٠١.‏ از خنمات علمى اعضاى هينت ‎Single‏ ‏بردیس, بانک اطللاعاتی جامع کارآقریان بویژه قاغ اتحصیلات ارتباط و همکاری با وژارتخانه و ساژمان‌های مرتبط موثرسازى و تجارى سازى يلقتتهاى بر محور تاد از حعليت دولته ارتباط با كتبورهلي ‎IF ay wrt ote nS glass |‏ انش فنی ‎Ae Boe the‏ ‎WES ee‏ وهای وان و يذياى ريسك هستتد كد تحمل | تسترسى بد مخترعان با روحيه رنه و تحمل شکست را درد ‎i‏ وگ یب در مرکز 2 ‎Sab Ie BIS‏ بای شروعکسب وگ جديد وي ‎ty‏ سرمايهكقازى بهردكيرى از تايح و سوابق طرح‌های دانشگاه درس گرختن از ‎١‏ ارتباط قوى با كارأفريان موفق فال در صتايع ‏شکست‌ها کسپ اما بای موفقیته! ‎Ale a ae‏ سزماية كران مکی ‎np bys wll a po a‏ همکاری باکر بت و روش هل ات بو سا زک ‎thou frat‏ ‎Licensing Office)‏ & ] رتاو از ل ‎wal ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 8:
جذب بركزيدكان برتر كتكور و لمیدهای کشوری وجهلی .| .اقا ازاتباعلمی سربیهی اسان يشترين حجم مقالات در مجالت متیر الیو خارجی وتو ‎ine GEE‏ دانشكاء توسط جامعة علمى ‎eM pipe‏ و رشد مات چلپشندهر 5 | برقاری ارات طمی: تن یه طح‌های دنتجویی تند طرجها و مفارقات صاحيان سناع خصوسی و ute gle المكان تافل داتشجو و امد با كشورهاى ديكرو ‎hj ed‏ تير ديكر انشكادهلى كثبور ‎IE SE ey oer sed, SEE erases,‏ يواى تحقيق در زبطه با طرج هلق ‎“a i he ‏رشت میریت و ماد ‏حدود ۵۰۰ عضو یت عم و بسری امه پرچسته كه علاوه پر | تا از یی علمی اتید در هایت ‎Soe‏ ‎sige Sha clo by eat ‏تشگ در‎ ‏يسيارى أؤلساتيد صنعتى به عنوان مستول ارش و ب مشاورارشد با .| ادا بات کته دی که در تهاد ها عازماتهاى دوت و صنعتى ارتباط رد | فول و صن تصمي م كيرتاه هنت ‎ ‎ ‎ ‏تباط حوب با دقش كامحاى برر ككور و دا ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎SE MFI | Ba oI ‏کشت تخبكان‎ | ‏تتيكان‎ ‏کیت بالاى داش أموختكان مجندسى كميت ‏| «تشجويان تحصيلات تکیلی در کشور ‏لتقل نانش و حفظ رتاه ثز طريق اجمن قارع | التحصيلان ‎ ‎Shoat ola‏ | حدود ‎1-٠٠‏ ناشجو در حل حاضر و بسيارى قارئالتحصيل شاخس در تافل وشاع كشوركه پا شاه بط اند ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 9:
esha gl gghesle ‏کید یاه و زهشکدههار‎ میتی ری مكلت | ادها را یکیو ‎Soot SP SG BE shots‏ هگا .| ی وشرکشهای دگل ققد ‎i‏ مرکزوشد ‏ب كفيو نو ‏شیکای بای ‏نیقی ‏عدي ‏| وین وتات ‏همجوارى «انشكدمها برخورزى ازيك كايخله مركزى و ‎0١‏ ‎ashi ats‏ ‎essing t‏ دسترس تم داشکدهاه میت ری ‎hae‏ ره که اد لاو ‎ett ihe 9 baba]‏ ‏مرگ رش ناکت باب ‎Goh apne Bes‏ ‎Ar ISS RES pipe ak a tt ‏کی تیدا‎ ‏همکری اف ات خرن ‏مشوقهاق تون و مقررقى در جهث مایت اوه ‏اکن ات از رد۱۳ چد اب کلیس و وتا عون کلب ری ‎lee eter‏ متلات و ‎ ‏توسعه ازمايشكاهاو كاه و ‎dine Bai‏ ‏ات این ‏وجد مرك رهد و سولق كذقته أن در تأين فقا كزى ‎dane pe yal tal‏ ‏جلب همكارى تهلاهاى مرا ای موز زیت شرکت‌هاو ‎ol‏ آ‌ها میت بای ‎sy tae TS‏ | طرعهاى يزوهتى ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
تخصيص بودجه تحت عنوا أخارج از شمولات” ات ماس در تاه وم ‎Sh‏ ‎aut get‏ دوره‌های 5 ‎ee Jy J ad og‏ در هیشها ‎Sin ib clea‏ تجویات دقشگاههای مت دا ‎ ‎ ‏| وت از رمای ‎A ABE‏ ی اتود وس ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
نقاط ضعف و تهديدهاي بيش روي دانشكاه صنعتي شریف در جهت توسعه کسب و کار

صفحه 12:
تمرکز بر اصول قنی و مهندسیٍ تكرش مخترعان اقدرت محافقت ار حق لختراع. أشنا بودن «انشجويا با فرليتد شك لكدى و ليجل كسب وكار أجرابى تيوذن يسيارى از طرح‌های اراه‌شده اكارى مركز ثبت اخترلعات ادها در نشکا 5 aay a I ‏عم‎ ‎ato‏ به صورت بابازتامه ‎pea ‏عم تکیت منوی‎ lao 9 ‎ ‎ ‏سول در نوات جدی در راستاى برخورد با آن ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 13:
سرماية فكري حقظ نيروهاى فكري برتر | خروج سرمیه‌های فکری از کشور در چاه تولدات فکری ادها و ‎ag‏ | بامن بودن توليدات طرج های کسب و کر دشن در | لا ولختزاعات ماه انا ‎i‏ ‎aa‏ ‏5 .يابين بودن توان دائشأموختتكان دانشكاه براى اذاره شركتها و ‎١‏ بالاتر رقتن ميزان شكست شركتهاى قناورو ‎gles‏ اسان | 7 يا مديريت كسب و كار

صفحه 14:
| ملع تلد ماع سوب اع ‎FE ape‏ ۳۳ هی اه ی ۶ ۳۳ | مش تا له | يذيرش ريسك | مرمكران خمومي | قاملهكرقن زدتشكاءوخبمرسكيتيرى کمود راهان ریسکپیر ۱ تراه اريرس وين ماع حيو | متا ازش‌دهده عنم يوفعلا سيت به ولرجفاى فالشيكلقى. واسه كراد وزو ات ‎dea ۱‏ عدم درك ‎Suet weap‏ ۱ ان نود عم هماهگی و حمیت وی از كارفزينان ‎IE odes Say ara |‏ وه

صفحه 15:
زیرساخت‌های 1 داشگ پاسن بیجن ریت ‎ip‏ ‎oT‏ تیود قضای مناسب برایارتباط و تعاملات متسجم دانشگاه با 50-5 = نهادهای تابن گذار ابن ومقيرات | 1 قوانين و مقررات يسيارى قوانين قديمى يوذه و ياه تقر دارند

صفحه 16:
بودجة مشخص وکافی در رجا داشگاهجهت حمایت از تووری و ‎AN‏ ‏تجهيزات أموزنى ‎Pik‏ كم بوذن و قديمى بودن تجهيزات در مقايسه يا دنيا | دادن زمن دراثتقال يدموقع کنلوزی عدم اسضاده ثز ياقتههاى يزوهشي داتشكاه و ‎Gad lanl‏ یادا ‎oa 5‏ سیاست تخصیص بودچه ‎| ‏کمیود دوره‌های مدیریتی و اجرایی کسب و کار‎ inl soap ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 17:
ايج ويه مان يونس pa ar] pete at an Fo] Pa ‏[سلونس بزوهنس‎ ante] ex شرفت مدل سازی کسب و کر دی سرب ری هر مر | یقرت خرن سرا شور .رح وید ی اشوین .ین ها بانجوی... طح هی کب و ار

صفحه 18:
خلاصه طرح * به طور كلي این طرح چتر حمایت از نوآوري طرحي است براي: * للف) خلق و توليد ايده ها از محل انجام فعاليتهاي پژوهشي. انجام پایان نامه ها و تزهاي دانشگاهي و ساماندهي آنها به عنوان داشته ها و پتانسیل هاي ارزشمند و كليدي دانشگاه ۴ ب) حمایت و پشتولنه سازي براي ايده ها و طرح هاي دانشكاهي و تلاش براي ايجاد كسب و كارهاي دانش بنيان از طریق ثبت پتنت. طراحي و انجام مطالعات امكان سنجي و تجاري سازي ايده. حمايت از صاحبان ایده براي آغاز فعالیت تجاري * ج) حملیت و پشتولنه سازي براي کسب و کارهاي ایجاد شده و تلاش براي توسعه آنها از طریق تامین فضاي استقرار و امکانات و تجهیزات اداري در مرکز رشد. تامین سرمایه خطرپذیره معرفي به بانکها و موسسات مالي جهت ارائه تسهيلات. ارائه مشاوره و آموزشهاي كاربردي 35 د) نلاش براي مقاوم سازي و توسعه بازار كسب و كارها و تدوين استراتزي خروج از سيستم حمايتي دانشگاه ,3 مقاوم سازی و > حملیت حهت ایجاد. خروج از سیستم و توسعه كسب

صفحه 19:
اهداف كليدي طرح 1 ؟ تکمیل چرخه" از نوآوري تا شكوفايي" در دانشگاه ۱۱۰ # استفاده از پتانسیل هاي عظیم دانشگاه صنعتي شریف در جهت توسعه فناوري ؟ ایجاد فضاي مناسب جهت ارایه خدمات شایسته به مبتکرین و مخترعین کشور © تومه فرك كسب ثروت از دانش © توسعه فرهنگ نوآوري و کسب و كار در بين دانشجویان و دانشگاهیان © افزايش ثمردهي و سودبخشي تحقیقات دانشجويي با تجاري سازي آنها 8 افزایش رغبت ماندكاري دانشجویان در داخل کشور ۴ هدایت دانشجویان جهت تبدیل نتایج پایان نامه هاي خود به طرح کسب و کار کانالیزه کردن ایده هاي دانشجویی به سمت فعاليتهاي اقتصادي با ارزش افزوده بالا * ارلئه آموزش و مشاوره هاي تخصصي جهت مدل سازي کسب و کار و نحوه ایجاد و توسعه آنها | & fom

صفحه 20:
ساختار و تشکیلات طرح * معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه 2 به عنوان سرپرست و متولي اصلي طرح © دانشکده ها- به عنوان بازوي پژوهش هاي علمي و فني داراي پتانسیل فني فراوان * پژوهشکده ها و مراكز تحقيقاتي- به عنوان بازوي تحقيقاتي داراي یافته هاي ت محور و كسب و كار ساز ۱ مركز كارآفريني- به عنوان بازوي ترويجيء آموزشي و مروج فضاي كارآفريني در بين دانشجويان © شركت مدلسازي كسب و كار- مه عنوان بازوي مشاوره اي تخصصي در ارتباط با مدلسازي ‎(Business modeli ingy Ws es‏ * مركز ‎gab‏ هاي پیشرفته به عنوان عامل رسمي جهت شکل گيري شرکت و استقرار در طول دوران رشد دفترمالكيت فكرى و ثبت يننث- به عنوان بازوي حمايت از مالكيت فكري يافته هاي مخترعين و دانشكاهيان © شبكه كاركاه ها و آزمايشكاه ها - به عنوان بازوي فني و تكنيكي طرح ها * صندوق سرمايه كذاري خطريذير- به عنوان عامل تامين مللي و سرمايه كذاري خطر يذير در طرح هاي مشمول با تاكيد بر حوزه فناوريهاي ييشرفته * شوراي راهبردي حمايت از يزوهش هاي دانشجويي- به عنوان متولي رشد و توسعه يزوهش هاي دانشجويي يقاتي بازار

صفحه 21:
ساختار و تشگیلات طرح

صفحه 22:
رویکرد گليدي طرح رویکرد طرح در چینش ابزارها و اجزاء لازم به منظور نیل به اهداف طرح؛ اولا استفاده بهینه و مناسب تر از ساختارها و ابزارهای موجود با تعریف ماموریت ها و کارکردهای جدید و ثانیا ایجاد بعضی مکانیزم ها و ابزارهای جدید (در صورت ضرورت) بوده است.

صفحه 23:
فرایند خلق ‎Gong‏ تجاري سازي (1)

صفحه 24:
فرایند خلق ایده تا تجاري سازي (2) ۳ د Rae KA gfe ‏رازم در راگیس و کل‎ lan el 01 ‏مسا ال را‎ 3 3 | لفو 5 | تحوين طروهاي كسب و كار متسب ‎ile‏ كني نزم

صفحه 25:
فرایندخلق ایده تا تجاري سازي (3) ...

صفحه 26:
فرایند خلق ایده نا قجاري سازي (4) ‎i ۳۳‏ ار الیل با | انه مشاور عملي تخصصي سب وی ای ‎AS ‏توسعم کسب و‎ lye ‏باوغ تجاري و قروج از جرخم عمليتي د اكلم‎ ‏سار ‏ید ‎

صفحه 27:
فقش و جایگاه ۱ ‎Naa 5 9 |‏ 7 “ارائه ياقتدهاى يزوهشى ب تاكيد بر / ۱ اوزیانی و ‎(Saab baal‏ ‎ ‎ ‎lamin‏ كاريردى برتر داتشجويى در مقاطع مختلف ‏¢ حمایت از ایده‌پردازی به منظور * قدایت دانشجویان به سمت ‎ples‏ ‏استفاده از بژوهشبایببادی بابا‌نمههای صنعتی و کاربردی. مراكز ‎ ‎ ‎ ‎ ‏جم يت عمس مزه فيل ‎ ‎ ‎

صفحه 28:
نقش و جایگاه اجزاي چتر حمایت از نوآوري * ساماندهی فعاليتياى يزو هش / * یجاد نلیزه در بین دانشجویان ‎aprile‏ واساتيد يه اراكه طرحياي كسب حمایت و پشتیینی از رداندازی و کر ‏هسته‌های دانتجویی دانشرينيان ‎١‏ | *ابجاد استانداردهایی بر ‏* ساختاریخشی به بژوهنهای حمایت دانشگاه از ظرحبای برتر ‎ ‏داشجویی جبت تداوم و توسعه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 29:
كسب و کارهای مستقر در سطح محدود. * اراقه مشاوره يه طراحان و نواوران *امتی استمده از تون مشاوزه ۰( | كسب و كار وكام

صفحه 30:
فش وجايكا اجزاي جتر حمايت از توآوري * ازائه خدمات ازمايتتكله * توسعه قابليتياى تكنيكى دادتگاهیان,مبتکرین و ene ۱ * ترويج فعاليتياى كار آقريلى در بین دانشجویان و سانید * توسعه فضای عازآقوییی در ‎tsa‏ * آموزش تارآدرین و حلق

صفحه 31:
فقش و جایگاه اجزاي چتر حمایت از نوآوري * افزايش الكيزه مشاركت در ار بوآوران دانتکاه فعاليتباى نوآورائه و متحورانه جبت افزليش نووري و احتراع. * حمایت از طرحياى نو ريست | | *حفاظت ال شاورى هاى توليد » ازائه تسيييلات بو مشاركت حر شده در دانشگاه * ممانعت از نقض حقوق ‎le‏

صفحه 32:
با تشکر از حوصله شما

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان