علوم پایه ریاضی

تجربیات آموزشی خلاقانه معلمین ریاضی

tajrobiate_moalemine_riazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجربیات آموزشی خلاقانه معلمین ریاضی”

تجربیات آموزشی خلاقانه معلمین ریاضی

اسلاید 1: سومین جشنواره تجربیات آموزشی خلاقانه معلمین ریاضیصدیقه فرخ بروجردی سرگروه آموزشی ریاضی و دبیر دبیرستان‌هایشهرستان رشت – ناحیه 2

اسلاید 2: چه می پرسی میان سینه دل چیست خرد چون سوز پیدا کرد دل شد دل از ذوق تپش دل بود، لیکن چو یکدل از تپش افتاد گل شد اقبال لاهوری

اسلاید 3: پنج دقیقه از نود دقیقه

اسلاید 4: معلم خلاق دانش آموز خلاق نظام آموزشی خلاق خلاقیت و نوآوری فلسفه اصلی تعلیم و تربیت است و انتظار می رود که در جریان پرورش، ذهن پویای معلم و دانش آموز همواره منشاء مسائل جدید باشد.معلم به‌عنوان مهم‌ترین عنصر نظام آموزشی، نقش مهم و ویژه دارد. او با رفتارهای عملی خود به شکل خلاقانه، اندیشه‌ها و افکارش را نمایش می‌دهد و با ابراز احساس عواطف به شکل‌های گوناگون کلامی و غیرکلامی فرصت نمونه برداری ادراکی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا آنان نیز به خلاقیت و نوآوری دست یابند. مطالعات نشان داده است : دانش‌آموزانی که الگوی خلاق داشته باشند، خلاقانه تر عمل می‌کنند.

اسلاید 5: چرا حل خلاق مسایل برای دانش‌آموزان مفید است؟سوال : دانش‌آموزان چه مهارت‌هایی باید بیاموزند تا افرادی مسئولیت‌پذیر، مشارکت جو و خود اتکا باشند؟پاسخ : از آنجا که حل خلاق مسایل، اساسی ترین تمام مهارت‌هاست، حل مسایل پاسخی منطقی و کامل است.سوال : چگونه می‌توان دانش آموزان را برای موفقیت در مواد درسی برانگیخت؟پاسخ : آموزش دانش‌آموزان برای اینکه چگونه فکر کنند و چگونه فکر خود را در جهت یک هدف به کار برند، هم درگیر کننده است و هم برای آنها رضایت به وجود می آورد.

اسلاید 6: فعالیت 1 زمان اجرا:5 دقیقهنواری از کاغذ به طول متر داریم و هیچ نوع خط کش یا متری برای اندازه‌گیری در دسترس نیست، چگونه می‌توانیم با قیچی کردن قسمت اضافی، نواری دقیقا به درازی نیم متر بدست آوریم؟

اسلاید 7: شما باید تکه‌ای از نوار به طول متر= متر- متر را جدا کنید.اما یعنی نوار باید با قیچی جدا شود بنابراین برای دستیابی به یک چهارم آن کافی است که نوار را دو بار تا کنیم.پاسخ:

اسلاید 8: فعالیت 2 زمان اجرا :4 دقیقهسه آجر یکسان ( مکعب مستطیل شکل ) و یک خط‌کش داریم، چگونه می توانیم طول قطر داخلی یک آجر را حساب کنیم؟ ( به فرمول نظیر قضیه فیثاغورث نیاز نیست، چون در آن صورت یک آجر کافی بوده، مگر نه؟ )

اسلاید 9: پاسخ:

اسلاید 10: فعالیت شماره 3 زمان اجرا : 1 دقیقهسریع ولی با احتیاط در یک نیمروز، اتوبوس مسافربری از تهران به طرف قزوین حرکت کرد، یک ساعت بعد دوچرخه سواری از قزوین به طرف تهران و البته با سرعت کمتری حرکت کرد، وقتی که مسافرین اتوبوس و دوچرخه سوار به هم می‌رسند، کدام یک از آنان دورتر از تهران‏اند؟

اسلاید 11: پاسخ:مسافرین اتوبوس و دوچرخه سوار در یک نقطه هستند، بنابراین از تهران به یک فاصله‏اند.

اسلاید 12: فعالیت شماره 4 زمان اجرا : 1 دقیقه از یک نقطه، سه پرستو با هم پرواز می‏کنند، چه‏ وقت آنها روی یک صفحه واقع خواهند بود؟

اسلاید 13: پاسخ: همواره روی یک صفحه قرار دارند

اسلاید 14: فعالیت شماره 5 زمان اجرا : 4 دقیقه برای چراغانی کردن یک جشن، چگونه می‏توان 10 لامپ را در پنج ردیف قرار داد، به‏نحوی که در هر ردیف 4 لامپ وجود داشته باشد .

اسلاید 15: پاسخ:

اسلاید 16: فعالیت شماره 6 زمان اجرا : 1 دقیقه شیب ناقلاهنرمندی، مستطیلی در داخل یک دایره کشیده است. می‏توانم به شما بگویم که قطر این دایره 10 سانتیمتر است، آیا می‏توانید به من بگویید که طول خط شیب داری که با علامت سوال مشخص شده، چقدر است؟

اسلاید 17: پاسخ:5 سانتی متر

اسلاید 18: فعالیت شماره 7 زمان اجرا : 3 دقیقهچهار مثلث آیا با شش چوب کبریت می‎توان چهار مثلث متساوی الاضلاع ساخت؟

اسلاید 19: پاسخ:چهاروجهی

اسلاید 20: فعالیت شماره 8 زمان اجرا : 3 دقیقه چگونه می‏توان ارتفاع ساختمانی بلند را به کمک یک دماسنج اندازه گرفت؟ دست کم سه راه حل ممکن بیان کنید .

اسلاید 21: پاسخ: پنج راه حل ارائه می‎دهیم : 1- دماسنج را به نخی می‎بندیم و آن را از پشت بام ساختمان می‎آویزیم تا به سطح زمین برسد. سپس آن را بالا می‎کشیم و طول نخ را که همان ارتفاع ساختمان است، اندازه می‏گیریم.2- دماسنج را از بالای ساختمان رها می‌کنیم و زمان فرو افتادن آن را از بالا به پایین اندازه می‏گیریم. سپس با استفاده از فرمول سقوط اجسام، ارتفاع ساختمان را محاسبه می کنیم.3- در یک روز آفتابی، نسبت طول دماسنج به طول سایه‏اش را تعیین می‏کنیم. سپس با در دست داشتن طول سایه ساختمان و با استفاده از یک تناسب، ارتفاع ساختمان را به دست می‎آوریم.4- با کمک دماسنج اختلاف درجه حرارت در بالا و پایین ساختمان را می‏سنجیم و سپس ارتفاع ساختمان را با استفاده از فرمول‎های مربوط به ارتفاع و فشار دماسنج محاسبه می‎کنیم.5- به سراغ معمار ساختمان می‎رویم و در قبال اهدای دماسنج به او‎، از وی می‎خواهیم در صورتی که مایل باشد ارتفاع ساختمان را به ما بگوید.

اسلاید 22:

اسلاید 23: فعالیت شماره 9 زمان اجرا : 5 دقیقهدو به دو با هم بازی کنید جدولی که در بالا مشاهده می‌کنید از 20 خانه تشکیل شده است. نحوه‌ی بازی با جدول بالا به این گونه است که دو بازیکن شرکت‌کننده در هر مرحله از بازی می‌توانند یکی از دو حروف ( S یا O) را درون یکی از خانه‌های جدول قرار دهند. نحوه‌ی پیروزی در این بازی به این گونه است که هر یکی ازبازیکنان که بتواند کلمه‌ی ( SOS ) را تشکیل دهد برنده می شود.

اسلاید 24: فعالیت شماره 10 زمان اجرا : 3 دقیقهبیست و پنج‌ها را بیابید.چند تا گروه سه‌تایی از مربع‌های زیر را می‌توان پیدا کرد که جمع آنها 25 شود، بطوری که این سه مربع بصورت ستونی یا ردیفی کنار هم باشند، ضمناً حرکت روی قطرها نیز قبول نیست.

اسلاید 25: فعالیت شماره 11 زمان اجرا : 1 دقیقهدر تصویر چه می‌بینید؟

اسلاید 26: فعالیت شماره 12 زمان اجرا : 1 دقیقهدر تصویر زیر چند گرگ می‌بینید؟

اسلاید 27: فعالیت شماره 13 زمان اجرا : 1 دقیقهچند تصویر مخفی در عکس زیر می‌بینید؟ خوب دقت کنید باز هم خواهید یافت!

اسلاید 28: فعالیت شماره 14 زمان اجرا : 1 دقیقهجای خالی را پر کنید

اسلاید 29: فعالیت شماره 15 زمان اجرا : 1 دقیقهآيا مي توانيد نقاط سياه را بشماريد؟

اسلاید 30: فعالیت شماره 16 زمان اجرا : 1 دقیقه

اسلاید 31: فعالیت شماره 17 زمان اجرا : 1 دقیقه

اسلاید 32: فعالیت شماره 18 زمان اجرا : 2 دقیقهاگر اندازه همه‏ی موجودات و اشیاء روی زمین دو برابر شود، آنگاه وزن بدن آدمی چه مقدار خواهد شد؟

اسلاید 33: پاسخ:8برابر

اسلاید 34: فعالیت شماره 19 زمان اجرا : 2 دقیقه

اسلاید 35: فعالیت شماره 20 زمان اجرا : 2 دقیقه

اسلاید 36: فعالیت شماره 21 زمان اجرا : 2 دقیقهتفسیر کوتاهی از تصویر داشته باشید .

اسلاید 37: فعالیت شماره 22 زمان اجرا : 2 دقیقهبرای تصویر تفسیر مناسب داشته باشید .

اسلاید 38: فعالیت شماره 23 زمان اجرا : 2 دقیقهنامی برای حیوان زیر بیابید.

اسلاید 39: فعالیت شماره 24 زمان اجرا : 2 دقیقهبرای تصویر زیر، تفسیر مناسب داشته باشید.

اسلاید 40: فعالیت شماره 25 زمان اجرا : 2 دقیقه

اسلاید 41:

اسلاید 42: قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم حافظ

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید