سایر تحقیق و پژوهش

تحلیل سیستم اداره پست

tahlil_syatem_edare_post

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل سیستم اداره پست”

تحلیل سیستم اداره پست

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 2: موضوع پروژه:تحليل سيستم اداره پستتحت نظر استاد گرامي : جناب آقای محبی

اسلاید 3: معرفي شركت پست جمهوري اسلامي ايرانپست از مردمي ترين و قديمي ترين سازمانهاي خدماتي است كه وظيفه آن برقراري ارتباط است. ارتباط مردم با مردم ، مردم با دولت و بر عكس ، سازمانها با سازمانها و سرانجام ارتباط مردم و سازمانهاي رسمي و غير رسمي خارج از كشور در اين زنجيره قرار دارند.تاريخچه پستدوران تاريخي پست در ايران - دوره اول ( اين دوره شامل استفاده از ابتدايي ترين وسايل در زمينه پست بوده است ) - دوره دوم (در دوره دوم به يكباره تغيراتي در پست حادث شد ( - دوره سوم (اين دوره را مي توان دوراني سرنوشت ساز همراه با تحولي عظيم در صنعت پست ايران به شمار آورد. )

اسلاید 4: طريقه جمع آوري اطلاعات 1- پرسيدن الف) پرسشنامه ب) مصاحبه 2- مشاهده الف) از طريق حضور فيزيكي و نزديك (حضوري) 3- الگوسازي الف) استفاده از چارت سازماني نحوه كار اداره پست امكان سنجي تكنيكي : با توجه به نحوه پياده سازي سيستم قبل و قديمي و با توجه به مشورت ها و صحبت هاي مديريت اداره كل پست مركزي و ارائه سيستم پيشنهادي موافقت و با توجه به بودجه اداره كل كه در اختيار سازمانها قرار مي دهد قابل پياده سازي با هزينه هاي برآورد شده مي باشد. چون پست به صورت شركتي اداره مي شود، اگر در آمد بر هزينه ها منفي باشد اين سيستم را پياده سازي نمي كنند و سعي مي كنند قراردادهاي بخش ويژه زيان ده نباشد بلكه سود آور باشد.امكان سنجي عملي: الف) پذيرش در سازمان: با توجه به نحوه استفاده كاركنان از اين سيستم پيشنهادي و با توجه به جلسات آموزشي خود اداره پست اين سيستم قابل پياده سازي مي باشد. ب) كارايي تكنيكي: با توجه به جلسات حضوري با مديريت اداره پست مركزي و رئيس هيات مديره و مدير عامل اين سيستم بيش از 68 در صد از نيازهاي بخش حسابداري را جوابگو مي باشد.

اسلاید 5: امكان سنجي اقتصادي:با توجه به ماده 23 اساسنامه شركت پست و اداره كل مركزي خراسان رضوي رئيس هيات مديره و مدير عامل براي اداره امور شركت اقدام به تمركز وجوه در آمد شركت و صدور پرداخت هزينه عمليات اجرائي شركت طبق برنامه ها و بودجه هاي تفضيلي مصوب بعد از ارائه سيستم جديد ما در اداره پست قوچان و تسليم آن انجام گرفت. الف) هزينه هاي مستقيم : شـــــــركت پست جمهوري اسلامي ايران با هدف مكانيـــــزاسيون و اتوماسيون عمليات پستي گسترش فرهنــــگ و ارتقاء سطح انفورماتيكي شبكه پستي، توسعه سيستم ها و بهبود روش هاي ارتقاء كيفيت شبكه پســـــتي مطابق با نــــيازها و انتظارات مردم از خدمات پستي، در سال 1373، مــــركز خدمات ماشيني را تأسيس نموده است. و يكي از وظايف اين بخش نصب، راه اندازي و نگهداري دستگاههاي بي سيم، نمابرايكس- ري و نظارت بر عملكرد آنها. ب) هزينه هاي غير مستقيم : آموزش در پست از سابقه طولاني برخوردار است. آموزش كاركنان پست، از سال 1318، به صورت متفرقه يا توأم با آموزش هاي مخابراتي انجام مي گرفت. در سال 1349 آموزشگاه فني و حرفه اي اختصاصي پست جهت آموزش كاركنان و به منظور انجام وظايف افتتاح شد.و كليه هزينه هاي انجام مطالعات و هزينه تبديل سيستم قديم به سيستم جديد ارائه شده به عهده اين قسمت مي باشد.

اسلاید 6: پستمشتريبازارياببانك ناشناختهمديريتدرخواست ارسالو تحويلرسيد پستيارائه قراردادبايگاني DFDسطح صفردرخواست مشتريگزارش كار و درخواستارائه مجوز هاي خاص

اسلاید 7: خدمات پستي1بانك ناشناختهآماده سازي و تحويل DFDسطح يك-خدمات پستيتجزيه و مبادلات3امورمالي4حسابداري6اداري5باجه قبول2برگشتثبتمرسوله عودت خوردهدرخواستپاسخ و برگشت مرسولهتعيين دستمزدرسيد واريزيدرخواستتاييديهواريز درآمد و درخواست غرامترسيد در آمد و غرامت

اسلاید 8: DFDسطح دو- باجه قبولرسيد درآمد و واريز غرامتواريز هزينه هاي دريافتي و درخواست غرامتدرآمد3-2متعارف 1-2ويژه2-2رسيد درآمد و پرداخت غرامتواريز درآمد و درخواست غرامتمديريتدرخواست مجوزارائه مجوزهاي خاص

اسلاید 9: DFDسطح دو- تجزيه و مبادلاتجهت بخش هاي مختلف پستمرسوله عودت خوردهبرگشترهسپاري1-3ارسال2-3كيسه بندي3-3بسته بندي مرسوله

اسلاید 10: DFDسطح دو- حسابداري(طرح پيشنهادي)درآمد1- 6 حقوق و دستمزد2- 6 بانك امور ماليثبت درآمد روزانه و درخواستواريزدرخواسترسيد و پرداخت غرامتامورمالي3-6

اسلاید 11: DFDسطح سه- بخش متعارفمشتريباركد خوان1-1-2رسيد مرسوله و برگشتلفاف بنديلفاف بنديرسيد مرسولهدرخواست ارساللفاف بنديرسيد مرسوله و برگشترسيد مرسوله و برگشتعادي2-1-2پيشتاز3-1-2سفارشي و امانات4-1-2

اسلاید 12: DFDسطح سه- بخش ويژهواحد قرارداد1-2-2درآمد2-2-2معاونت پستيارگانهابازاريابثبت و در خواستمذاكرهثبت واريزيرسيد و پاسخ درخواستپاسخرسيدواريز و ثبت هزينه هاي دريافتيتاييديه واريزواريز هزينه پرداختيقبول قرارداداعلام بستن قراردادتعيين بازاريابمديريتبرآورد هزينه هاقبول قراردادباجه قبولسطح 1شماره 6

اسلاید 13: DFDسطح سه- بخش ويژه ( طرح پيشنهادي)درآمد1-2-2معاونت پستيارگانهابازاريابثبت و در خواستمذاكرهثبت واريزيرسيد و پاسخ درخواستپاسخرسيدواريز و ثبت هزينه هاي دريافتيتاييديه واريزواريز هزينه پرداختيبرآورد هزينه هااعلام بستن قراردادتعيين بازاريابواحد قراردادمديريتتاييديهباجه قبولسطح 1شماره 6

اسلاید 14: DFDسطح سه- كيسه بندي ( توزيع)ارسال بر اساس گشت توزيع1-3-3پيشتاز 2-3-3معمولي3-3-3تقسيم و جداسازي درون كيسهبرگشت مرسولهبرگشت مرسولهارسالارسالارسالبرگشتبرگشتبرگشت(منطقه بندي)عادي6-3-3امانات5-3-3سفارشي4-3-3

اسلاید 15: DFDسطح سه- بخش كيسه بندي ( طرح پيشنهادي)توزيع1-3-3پيشتاز2-3-3معمولي3-3-3گشت نامهرسانيگشت نامهرسانيثبت گشتارسال بر اساس گشتتقسيم و جداسازي مرسولات درون كيسهبرگشتثبت برگشتبرگشت مرسولهثبت برگشتثبت برگشتارسالارسالثبت برگشتارسال بر اساس گشتثبت گشتبرگشتعادي6-3-3امانات5-3-3سفارشي4-3-3

اسلاید 16: با تشكر فراوانگردآورنده :مجید شتابی

اسلاید 17: پايانThe End

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید