برنامه‌ریزیعلوم پایه

درس اولین بانوی مسلمان

صفحه 1:

صفحه 2:
1-آشنايى 0 عنوان یکی از زنان مومن 2-احساس علاقه نسبت به حضرت خديجه و اعمال ورفتار ايشان 3-تلاش برای الگو گرفتن از زندگی و اخلاق و رفتار حضرت خدیجه

صفحه 3:
4 7233 4 لد آشنایی با حضرت خدیجه و احساس علاقه نسبت به حضرت خدیجه و الگو گرفتن از ایشان به صورت داستان

صفحه 4:
در همان ابتدای داستان به دانش آموزان سلام / می دهد ومی گوید "سلام بچه ها "که اول می خواهد سلام دادن را آموزش بدهد و ثانیا با نام خدا که سلام است شروع کرده باشد وثالثا نحوه ی بیان می خواهد ار تباط دانش آموز با داستان را قوی کند وخودمانی داستان راییان کند کوه نور دارد با ایجاد تخیل در دانش آموزان شخصیت حضرت خدیجه را درذهن دانش آموزان می سازد تا دانش آموز بتواند باسختی هایی که حضرت خدیجه در این مسیربرای رسیدن به پیامبردر غار حرا کشیده را نمایان کند

صفحه 5:
روانشتاسی . 7 ازدواج با بيامبر وجود حروف وکلمات گرم که از لحاظ روانشاسی ۱ ثابت شده است مثل مثل حرف (ش) که در کلمه شیرین آمده و در خیلی از کلمات دیگر به صورت رندم در نظر بگیریم زیاد آمده باعث حلاوت و ارتباط قوی با متن می شود داستان یک سیر عقلانی را به دانش آموزان دارد نشان می دهد که اگر کسی ثروت داشت لزوما نباید با یک ثروتمند ازدواج کند همچون حضرت خدیجه که پیامبر را برای شوهری بر گزید هرچند که پیامبر از لحاظ مالی وضعیت خوبی نداشت.متن درس "با اينکه ثروتمندان مکه خواستگار او بودند با پیامبر "

صفحه 6:
درمتن داستان است که "هنگامی که پیامبر در کنارخانه کعبه نماز می خواند حضرت علی و او نیز پشت پیامبر نماز می خواندند "که اینجا به طور غیرمستقیم می خواهد بگوید که حضرت علی (ع) از همان ابتدا مسلمان وبا پیامبر بوده است که اين موضوع بابیان یکتا پرستی حضرت خدیجه همراه است روال کلی داستان با بیان سختی کشیدن حضرت خدیجه درراه اسلام و هنگامی که با پیامبر ازدواج کرد را بیان می کند و در ادامه وارد اخلاق و رفتار و منش ایشان درزندگی می شودو تلاش هایی که درراه اسلام انجام داد.

صفحه 7:
37 سر تساج اراد اد سر با پل ند 6 در اينجا براى جمع بندى و و نتيجه كيرى درس بيان نمعت هليى كه خدواند به حضرت خديجه بخشيده و نعمت هاى فراوانى كه به ما اين فعاليت بيشتر سعى دارد تا بجه ها با اكتشاف و سر كرمي ياسخ را بيابند تا با لذت سر كرمى سخن يبامبررادرباره حضرت خديجه بفهمند كه هملن جمع بندى درس است بیابند.یعنی ياد كيرى حديث با سر گرمی .یعنی

صفحه 8:

صفحه 9:
| 5 a tobe si i el ada bp ‏رید زوسن‎ ayy اينكه بجه ها بفهمند که چه ویژگی هایی در حضرت خدیجه بود که پیامبر او را خیلی دوست مى داشت تا بین مفاهیم ارائه شده و مفاهیم جدید ارتباط برقرار شود 00 ep eee) ‏که در فعالیت انجام داده اند تا بفهمد که‎ ‏آیا درس را فهمیده اند یا نه‎

صفحه 10:

صفحه 11:
از آنجائیکه درس. سه هدف اساسی دارد و در فعالیت‌ها نیز دو مرحله براي رسيدن به اين اهداف پیش‌بینی شده است. به نظر می‌رسد براي تدریس این درس, حداکثر به دو جلسه .زمان نیاز وجود داشته باشد

39,000 تومان