تحلیل مهدکودک
اسلاید 1: کودکان فضاها را چطور می بینند؟ چطور فضا برای ایشان ساخته می شود؟آنها چه مکانی را دوست دارند وچه مکانی را دوست ندارند؟چطور عناصر و بویژه اجزاء معماری برای کودکان جذاب می شوند؟
اسلاید 2: یه جایی هست که بچه ها می رن اونجا... بدون هیچ اجباری... کلاسها و اتاق ها نسبتا آزاد هستند... بچه ها می توانند به فعالیت های مورد علاقه خود بپردازند...
اسلاید 3:
اسلاید 4:
اسلاید 5:
اسلاید 6:
اسلاید 7: برخی از مهترین ویژگی ها در معماری كودكان عبارت است از - دوری از پیچیدگی -متناسب بودن با تخیل كودكان و دوری از واقع گرایی و در عین حال بیان واقعیت - استفاده از تشابه و استعاره و سمبل در انتقال پیام - استفاده از رنگ به منظور جلو گیری از یكنواختی و به كار گیری تنوع بیشتر- به كار گیری ریتم های تند وكند ودر عین حال ساده- استفاده از خطوط نرم در شخصیت دهی تصاویر- اغراق در تناسبات واقعی- تناسب با فرهنگ و خواسته های دوران كودكی- رك گویی و نشاط
اسلاید 8: روشنایی جایی بانور زیاد، نور طبیعی وشفاف اثر مثبت روی بچه ها دارد. و بچه ها را شاد، سرزنده و بشاش تر می كنند. بعبارت دیگر اتاق هایی تاریک با نور کم یا نور مصنوعی ورنگ ورو رفته که تازگی وطراوت ندارند برای بچه ها نامناسبند.
اسلاید 9: سطوح بلندتر، برج ها، خانه های درختی و مكان های بالابچه ها وقتی بر روی یك سكو، پل و یا مكانی بلندتر از سطوح اصلی قرار می گیرند، احساس نیرومندی می كنند. آنها می توانند از سطوح بالاتر همه جا را تماشا كنند و اتفاقاتی را كه در پایین در جریان است به آرامی دنبال كنند و این برای آنها شگفت انگیز است.همچنین بچه ها بازی كردن در فضاهایی مانند خانه هایی كه بر بالای درخت ساخته می شوند و برج های قلعه مانند را دوست دارند. برای بچه ها این روش در به كارگیری و افزایش مهارت هایشان و به دست آوردن تجربه همراه با بازی و تفریح با اهمیت است. من به طرف آسمان پرواز می کنم بالاتر از یک پرنده، مامان می توانی من را نگاه کنی؟www.online-Architect.ir
اسلاید 10: فضاهای خارجی داخل فضاهای داخلی بچه ها دوست دارند در داخل بنا نیز قادر به انجام فعالیت هایی باشند كه معمولا در بیرون انجام می دهند و اگر در جایی آب و هوا مانع پاره ای از فعالیت ها در هوای باز باشد، باید امكانات انواع فعالیت ها و بازی ها را در فضای درونی برای كودكان فراهم آورد : بچه ها بتوانند در مكانی، در فضایی سرپوشیده وقتی كه هوا سرد است، آب بازی یا ماسه بازی كنند.
اسلاید 11: www.online-Architect.ir
اسلاید 12: یادگیریتفریحیحیاط سرپوشیدهیادگیریاداریwww.online-Architect.ir
اسلاید 13: گالریاتاق بازیسالن موسیقیاتاق دیده بانیwww.online-Architect.ir
اسلاید 14:
اسلاید 15: فضاهای عمومیفضاهای خاص
اسلاید 16:
اسلاید 17: کودکان 3 تا 6 سالهکارگاه گلاسباب بازیاتاق بادبادبادک و فرفرهآزمایشگاه علومپرورش گیاهانآدم برفیاتاق رنگموسیقیزمین بازیکاردستینقاشیکتابخونهاتاق قصهسه چرخه سواریاتاق فیلمزمین بازیاتاق آبهزار توحوض ماسهیاد گیریاتاق جشناتاق پلیسخونه درختیwww.online-Architect.ir
اسلاید 18: فضای همگانیگاهی از اوقات من در راهرو می ترسم. آنجا تاریک است و هیچ پنجره ای وجود ندارد، شبیه تونل تاریک است.
اسلاید 19: دیوار نقاشیدیوار بازیما اجازه داریم روی دیوارهای خودمان نقاشی کنیم، ستونها و تیرچه ها که برای بازی یا ساختمان سازی استفاده می شوند.www.online-Architect.ir
اسلاید 20: اتاق رنگwww.online-Architect.ir
اسلاید 21: اتاق آب
اسلاید 22: کلاسنقاشییادگیریکتابخونیکاردستیرختکنسرویس
اسلاید 23: اتاق بازی
اسلاید 24: اتاق پلیس
اسلاید 25: حیاط سرپوشیدهدر زمستان در باغ زمستانی ما اجازه داریم بازی کنیم.
اسلاید 26: حیاط سرپوشیده
اسلاید 27: اتاق دیده بانیشما آنجا می توانید آرام بنشینید و مردم را تماشا کنید.
اسلاید 28: اتاق قصهیه اتاقی که بشه توش قصه خوند و قصه تعریف کرد و قصه رو بازی کرد. یه اتاق لباس داشته باشه برای اینکه بچه ها لباس شخصیت ها رو بپوشند.تمام وسایل قابل جابجایی برای قصه بازینزدیکی و دید به حیاط سرپوشیده
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.