پزشکی و سلامت طب سنتی

تدابیر تندرستی در فصل پاییز

tadabire_tandorosti_dar_fasle_paeez_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تدابیر تندرستی در فصل پاییز”

تدابیر تندرستی در فصل پاییز

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: تدابیر تندرستی در فصل پاییزاز نگاه طب سنتی ایران

اسلاید 3: از دیدگاه طب ایرانی، هر فصل سال، دارای مزاج خاصی است و بر همین اساس، لازم است توصیه‌ها و تدابیر خاصی را برای حفظ تندرستی و پیشگیری از بروز بیماری‌ها و یا به حدّاقل رساندن عوارض و پیامدهای آنها به کار بست.

اسلاید 4: هر فصل سال، برای کسانی که مزاج آنها با آن فصل متناسب است، بهتر است و برای مزاج غیرمتناسب، ناسازگار می‌باشد. پائیز با مزاج سرد و خشک خود، برای افراد با مزاج گرم و تر، مناسب‌تر است و برای افراد با مزاج یا سوءمزاج سرد و خشک، مناسب نیست. می‌توان نتیجه گرفت این فصل چندان مناسب حال سالمندان و افرادی که بیماری‌هایی با طبیعت سرد و خشک دارند نیست.

اسلاید 5: علت بروز و ظهور زیاد بیماری‌ها در فصل پائیز:متغیّر بودن هوا در طول روز،وجود مواد زاید باقی‌مانده در بدن از تابستان به جهت خوردن میوه های زیاد،ضعف قوت،کاهش تحلیل و دفع مواد زاید به علت سردی هوا.

اسلاید 6: پرهیز ها در فصل پاییز:مواجهه با گرمای سر ظهر و سرمای بامداد و شبانگاه، نزدیکی جنسی زیاد، مصرف مسهل‌های قوی، فصد و حجامت و هرکاری که خون را کم کند، قی کردن، زیاد خوابیدن و زیاد بیداری کشیدن، حرکات بدنی زیاد، غم و غصه زیاد، کم‌خوری و پرهیز بی‌دلیل، تعریق بسیار،خواب میانه روز.

اسلاید 7: غذاهای نامناسب در فصل پاییز:غذاهایی که به خشکی مزاج بدن دامن می زنند برای فصل پاییز مناسب نیستند:گوشت گاو و گوساله،سوسیس و کالباس و فست‌فودها، ادویه‌های تند و تیز، ترشی‌ها و شوری‌ها،سرخ‌کردنی‌ها، بادمجان، عدس، قارچ، پنیر شور، ماست و دوغ ترش،کشک، کلم و گل‌کلم، رُب و سس‌ها، چای پررنگ،

اسلاید 8: خوردنی ها و نوشیدنی های مناسب فصل پاییز:خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های مایل به گرمی و تری برای فصل پاییز مناسبند:گوشت گوسفند، خربزه شیرین، مویز، هویج، زیتون، خرما، عسل،حلوای طبیعی، مرباهای طبیعی از میوه های مناسب، مغز خشکبار بویژه بادام درختی، آش های ساده.بهترین میوه‌های فصل پاییز نیز انار میخوش، انگور، انجیر، سیب، به، گلابی هستند.

اسلاید 9: تدابیر پاییزی که موجب تندرستی بیشتر میشود: استفاده از عطرهای معتدل، حمام یک روز در میان با آب نیم‌گرم، چرب کردن بدن با روغن‌های مناسب مانند بنفشه و بادام، پوشش مناسب در طول روز متناسب با ساعت روز، پوشاندن سر به‌ویژه در هنگام خواب و....

اسلاید 10: در فصول سرد سال، به خلاف فصول گرم، دستگاه گوارش انسان قوی‌تر می‌شود و بهتر است از غذاهای سنگین‌تر استفاده شود.مصرف سنتی هلیم، آش‌ها، آبگوشت‌ها، کله‌پاچه و... در فصل پاییز و زمستان از آموزه های طب سنتی ما است.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید